Fitness Seller

Forced Reps zonder spotter

Bezoekers in dit topic

MacB

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
12.077
Waardering
5
wat zijn hier nou goede oplossingen voor.

normaal doe ik altijd set per oefening forced reps en moet dus een spotter hebben om ze forced te krijgen en ook veilig te houden. (incline/flat/decline bench press)

Maar nu is mijn spotter/buddy er niet morgen, dus forced reps op de bench zit er niet in.

Zijn er nog manieren om ze alsnog forced te krijgen?, ik weet dat je met die luchtdruk machines de druk iets kunt aanpassen onder de rep. om een soort van spotter-support effect te krijgen.

anders nog ietS?
 
Waarom wil je zo nodig forced reps doen.
 
oh boy, doe geen forced reps, lol elk set, elke oefening forced reps
 
oh boy, doe geen forced reps, lol elk set, elke oefening forced reps

ik merk gewoon dat ik door een forced rep er bij te doen veel meer vorderingen in kracht maak....had al verwacht dit soort onzinnige antwoorden te krijgen. Had echter nog hoop dat er nog serieuze antwoorden zouden komen
 
ik merk gewoon dat ik door een forced rep er bij te doen veel meer vorderingen in kracht maak....had al verwacht dit soort onzinnige antwoorden te krijgen. Had echter nog hoop dat er nog serieuze antwoorden zouden komen

hoe kan je nu zinnige antwoorden krijgen op een onzinnige vraag, "dude"
 
Ik ben ook een grote voorstander van forced reps. Beste manier om volledig je spieren uit te putten.

Maar zonder spotter gaat het echt niet hoor. Gewoon aan iemand vragen om te spotten, maar hou het beperkt best want elke oefening, elke set is een beetje teveel gevraagd :D
 
Gewoon doen.. iemand komt je vanzelf helpen als je bijna vermorzeld wordt.
 
Ik vraag voor de zekerheid ook altijd een spotter als ik zwaarder ga in gewicht als de week daarvoor.Wel altijd bij de laatste set alleen.
 
Wat je ook kan doen zijn split reps. Je voert de oefening uit met één hand en slechts de helft van de beweging.

Linkerhand laten zakken, rechterhand overnemen en omhoogduwen. Opnieuw overnemen naar linkerhand en je repitities uitvoeren.
Daarna omgekeerd.

Je kan dan zelf je reps forceren...

Je zal dan wel moeten verhuizen naar een Smith-machine en verlagen in gewicht.
 
of doe een dagje geen forced reps. Ron Coleman heeft nog nooit een forced rep gedaan, dus go figure :)
 
kan je niet een power rack gebruiken? bankje ertussen en die stangen zo zetten dat je niet vermorzeld wordt als je niet meer kan...?
Hoop dat dit is wat je bedoelt met je topic?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Met spotter kun je zowieso zwaarder .

zeker als je spotter sterker is als jij , dan wil je alles geven. ;)
 
Met spotter kun je zowieso zwaarder .

zeker als je spotter sterker is als jij , dan wil je alles geven. ;)

Ja das waar, maar ach voor 1 dag... Of vraag idd een instructeur of iemand anders... :D
 
reden waarom forced repetition --> 3x meer groeihormoon vrijzetting tov stoppen bij spierfalen. resultaat hiervan kan je wel afleiden...

andere manieren om extra groeihormoon vrij te zetten zonder aanwezigheid van spotter:
1) 15s na spierfalen het gewicht terug nemen en nog zoveel mogelijk herhalingen
2) voer uit tot spierfalen. neem nu 20-30% minder gewicht en doe weer tot spierfalen (dus even niet pauzeren)

Ook dit zet meer groeihormoon vrij dus kan je dit doen...
 
reden waarom forced repetition --> 3x meer groeihormoon vrijzetting tov stoppen bij spierfalen. resultaat hiervan kan je wel afleiden...
andere manieren om extra groeihormoon vrij te zetten zonder aanwezigheid van spotter:
1) 15s na spierfalen het gewicht terug nemen en nog zoveel mogelijk herhalingen
2) voer uit tot spierfalen. neem nu 20-30% minder gewicht en doe weer tot spierfalen (dus even niet pauzeren)

Ook dit zet meer groeihormoon vrij dus kan je dit doen...

Kom eens met een onderzoek dat je stelling onderbouwt want dit heb ik nog nooit gehoord.
 
reden waarom forced repetition --> 3x meer
andere manieren om extra groeihormoon vrij te zetten zonder aanwezigheid van spotter:
1) 15s na spierfalen het gewicht terug nemen en nog zoveel mogelijk herhalingen
2) voer uit tot spierfalen. neem nu 20-30% minder gewicht en doe weer tot spierfalen (dus even niet pauzeren)

Ook dit zet meer groeihormoon vrij dus kan je dit doen...

Dropset bedoel je?
 
Kom eens met een onderzoek dat je stelling onderbouwt want dit heb ik nog nooit gehoord.

artikel uit tijdschrift muscle and fitness van september 2007. Op einde van artikel staan de referenties.
Dus als je referenties wilt kan je ze hier raadplegen:o
 
Back
Naar boven