XXL Nutrition

Forced Reps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jefro

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
313
Waardering
0
Hallo allen,

Wij trainen de meesten sets met standaard 4x8 herh.
Bij bv. Bench press / Lat pulley doen we bij de laatste een of twee setjes(als de vermoeidheid toeslaat en je de 8 reps niet meer haalt) regelmatig de laatste reps met hulp, als forced reps.
Wat zijn daar de meningen over?
Zouden we gewoon tot failure ( b.v tot 6 reps ) moeten gaan, of iets lager in gewicht pakken, of gewoon forced reps doen?
 
ik er niet minder gewicht opgooien. vooral je laatste set zo zwaar mogelijk en dan desnoods met hulp je laatste reps eruit knallen. btw. die laatste 8 hoef je heus niet te halen. Ga zwaarder en ga dan max. tot 6 rps
 
Ga gewoon tot failure dan heb je heus wel genoeg gedaan, hooguit eens in de maand ofzo forced reps gebruiken, ze doen nogal een aanslag op je lichaam en zenuwstelsel.
 
Originally posted by frietbakker
Ga gewoon tot failure dan heb je heus wel genoeg gedaan, hooguit eens in de maand ofzo forced reps gebruiken, ze doen nogal een aanslag op je lichaam en zenuwstelsel.

Ik doe elke training forced reps, en dat gaat perfect. Een set gaat bij mij of tot failure, of forced. En dat laatste gebeurd het meeste. Alleen mn opwarmset is normaal...
 
Nou ken ik je bodybuilding achtergrond niet natuurlijk, maar het spreekt voor zich dat als je veel supplementeerd en gebruikt dat je uiteraard veel meer kan hebben. Als je gewoon als 'natural' (dus bijna geen supplementatie en geen steroiden) dan moet je er toch mee opassen, vooral als je ook 5 keer in de week traint ofzo.... Anders raak je vrijsnel overtrained omdat je zenuwstelsel steeds een zware opdoffer krijgt. Dat gaat zo dan van kwaad tot erger. Als je zenuwstelsel er slecht aan toe is, dan ga je toch vrij snel tekenen van overtraining krijgen......
 
En dan zijn er nog die trainen volgens de 'HIT' methode...1x8reps per oefening maar wel loodzwaar...4oefeningen per spiergroep !
 
HIT is niet perse 1 set van 8 reps, en ook niet 4 oefeningen per spiergroep.

HIT gebruikt dezelfde rep schema's als elk ander trainingsmehtode. Het verschil zit hem in het aantal sets. HIT accepteerdt dat er maar 1 set nodig is om spiergroei te 'triggeren', die set moet je wel wel voluit zijn, anders doe je een paar setjes meer. Maar de meeste HIT trainee;s zullen niet vaak meer dan 1 set doen. Verder houden zij zich vaak aan de grote compound oefeningen en trainen daarom armen vaak niet apart. Bovendien trainen HITters meestal eens in de week met een fullbody workout of 2 maal in de week en dan gesplitst in 1 training lowerbody en 1 training upperbody....
 
het lekkerste trainen vind ik nog altijd opbouwen (piramide systeem) naar mijn max gewicht en dan ook alles eruit halen wat er in zit.....en dan flink terug gaan in gewicht en heeeel rustig en super netje's de oefening doen dan krijg je echt een super lekkere pomp
 
Volledig met je eens Patser928.Trainigsmethode is misschien ouderwets volgens sommigen, maar toch vind ik het gewoon lekker !:D
 
Originally posted by frietbakker
Nou ken ik je bodybuilding achtergrond niet natuurlijk, maar het spreekt voor zich dat als je veel supplementeerd en gebruikt dat je uiteraard veel meer kan hebben. Als je gewoon als 'natural' (dus bijna geen supplementatie en geen steroiden) dan moet je er toch mee opassen, vooral als je ook 5 keer in de week traint ofzo.... Anders raak je vrijsnel overtrained omdat je zenuwstelsel steeds een zware opdoffer krijgt. Dat gaat zo dan van kwaad tot erger. Als je zenuwstelsel er slecht aan toe is, dan ga je toch vrij snel tekenen van overtraining krijgen......

Zo lang je zorgt voor voldoende rust, een spiergroep niet elke week 2x traind, en zeer veel eet, dan kom je daar wel goed vanaf.

Maar ik geef toe, gebruik best wat sups zo nu en dan (geen AS!) en eet rond de 7000cals. Verder train ik een spiergroep 3x in de 2 weken. Zaak is wel dat je je lichaam door en door kent voor je dit soort tactieken toepast.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Robin


Zo lang je zorgt voor voldoende rust, een spiergroep niet elke week 2x traind, en zeer veel eet, dan kom je daar wel goed vanaf.

Maar ik geef toe, gebruik best wat sups zo nu en dan (geen AS!) en eet rond de 7000cals. Verder train ik een spiergroep 3x in de 2 weken. Zaak is wel dat je je lichaam door en door kent voor je dit soort tactieken toepast.

Helemaal voor de volle 100% eens!
 
7000 calorieen. Da's niet niks. En haal je dat allemaal uit schoon voedsel?
 
7000 is inderdaad wel veel, en zo een groot mannetje was je toch niet Robin? qua lengte bedoel ik...
ik heb op mn 20e 5500 gegeten, en zit nu denk ik rond de 4500 - 5000 en ik KAN wel meer eten maar dan word ik echt TE vet :)
Maargoed, als je een flinke conditie heb en een flinke verbranding dan zal het wel lukken, alhoewel ik het zonder AS wel knap vind :thumb:
 
Ik weet genoeg,
THX heren.
 
Originally posted by richard
7000 calorieen. Da's niet niks. En haal je dat allemaal uit schoon voedsel?

Als je bedoelt of ik geen junkshit eet ofzo...nee. Het meeste uit volledig voedsel, en een deel van mn eiwitten uit whey en tri pro. Daarnaast af en toe nog een WG. Verder zo clean mogelijk...
 
Originally posted by WoUz
7000 is inderdaad wel veel, en zo een groot mannetje was je toch niet Robin? qua lengte bedoel ik...
ik heb op mn 20e 5500 gegeten, en zit nu denk ik rond de 4500 - 5000 en ik KAN wel meer eten maar dan word ik echt TE vet :)
Maargoed, als je een flinke conditie heb en een flinke verbranding dan zal het wel lukken, alhoewel ik het zonder AS wel knap vind :thumb:

Wat je noemt... 110-115kg bij 1.90.
 
Ow ja? ow dan neem ik het terug, sorry :D

Dacht dat jij 1.70 oid was, benk weer es in de war :)
 
Back
Naar boven