AndroidHealthClinic

forfaitaire vergoeding - lees boete- door niet politie

Bezoekers in dit topic

Als de boete niet rechtstreeks van de politie geschreven is moet je al sowieso niet betalen.
En zelfs laatst hier in het nieuws kwam er ter sprake dat boetes van de politie zelf die niet betaald worden er zelfs ook geen gerechtelijke procedures van komen omdat dat teveel geld kost, dus infeite wordt daar nog niets aan gedaan, lol.

ja inderdaad, het is ook zo'n typisch verhaal over die boetes hé, betaal nu 40 euro anders ist later meer...

doet me denken aan de massas brieven die anti-piracyorganisaties in de UK naar random mensen sturen(letterlijk random :D) dat ze x euro moeten betalen door hun downloadgedrag want anders...
 
bezwaar aantekenen en laat hun maar eens bewijzen dat jij je blauwe schijf niet had liggen :)

Neem contact op met de politierechtbank en vraag daar of dit:a: Gewettigd is.b: Wat eerdere uitspreken bij voorkomen zijn geweest.Weet je direct waar je aan toe bent.

Beide correcte opmerkingen. Een bekeuring in NL word opgemaakt door een opsporingsambtenaar op een ambtseed, vandaar ook dat deze invorderbaar word omdat aan deze eed allerlei wettelijke rechten en plichten geeft, uiteraard in combinatie met het opsporingsambtenaar zijn.

Mijn inziens moet dit particulier bedrijf met wat bewijzen komen mocht je het voor laten komen. Eerst even wat adviezen inwinnen bij de echte autoriteiten, het blijft wel Begie natuurlijk .
 
Een schadevergoeding? Welke schade hebben zij dan, dat jij daar zonder parkeerschijf geparkeerd staat?
Ik zou het aanvechten.;)
 
Ik zou ook niet betalen. Ze hebben helemaal niets om op te staan. Ik ga toch ook geen boetes uitschrijven voor mijn deur omdat ze op "mijn" parkeerplaats staan?

Eerst even wat adviezen inwinnen bij de echte autoriteiten, het blijft wel Begie natuurlijk .

Ook wel een goed punt :D Je weet het bij die gasten maar nooit
 
Niet betalen. Vriend van me parkeert ook altijd op privé parkings omdat die mensen niet bevoegd zijn om boetes te geven.
 
volgens mij hing er helemaal geen papiertje onder je ruitenwisser dus hou kan je dan weten dat je een "boete" hebt gehad ? ;) afwachten dus.....
 
Ik zou ook niet betalen. Ze hebben helemaal niets om op te staan. Ik ga toch ook geen boetes uitschrijven voor mijn deur omdat ze op "mijn" parkeerplaats staan?
:roflol: dat zou ****ing geniaal zijn
 
Gewoon betalen. Je hebt pech gehad. De borden staan er, dus je heb geen excuus (tenzij ze onzichtbaar zijn, bv overgroeid door een boom, beschadigd bij ongeluk,...)
Ze nemen meestal een foto als bewijs, je mag wel vragen om die in te kijken. Als je niet betaalt komen er vaak administratiekosten bij en in latere instantie zelfs een deurwaarder. Boetes van de politie worden vaak geseponeerd, maar zo'n privébedrijven willen winst maken, dus die gaan achter je aan als een pitbull.


Over die privacy: zo'n bedrijf (bv GAPA in Antwerpen, parketing in jouw geval) sluit een concessie af met de stad om de parkeerboetes te innen. Ze hebben niet rechtstreeks toegang tot de persoonsgegevens, maar moeten bij de gemeente de nummerplaten van overtreders doorgeven. Hier zijn allerlei regels aan gebonden, maar het komt erop neer dat ze je mogen pluimen voor een stomme parkeerovertreding.


In eerdere posts werd gezegd dat bepaalde overtreders werden vrijgesproken: dat was een paar jaar geleden in Temse idd gebeurd, maar dat gaatje in de wetgeving is ondertussen gedicht.
Een artikel waarin alles wordt uitgelegd: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=ON221GLE


Mijn advies: als je gewoon betaalt, ben je er het snelste en goedkoopste vanaf. Dit kan je toch niet winnen.
 
Zou niet betalen, dit soort bedrijven mogen niet eens zulke boetes geven
 
als het door een bevoegde "parking guard" is uitgeschreven heb je het aan je kloten.
 
wat mij ook serieus stoort, is het feit dat er geen details op het afschrift staan, zelfs niet op welke parking, enkel uur, datum + mijn nummerplaat is ingevuld, that's it, de rest is standaard formulier (niet foutloos btw)
normaal moet er toch (zelfs door parkguard) vermeld worden waar enz?
als je parkeerboete krijgt staat er toch die straat ter hoogte van enz... type auto + nummerplaat enz.
 
wat mij ook serieus stoort, is het feit dat er geen details op het afschrift staan, zelfs niet op welke parking, enkel uur, datum + mijn nummerplaat is ingevuld, that's it, de rest is standaard formulier (niet foutloos btw)
normaal moet er toch (zelfs door parkguard) vermeld worden waar enz?
als je parkeerboete krijgt staat er toch die straat ter hoogte van enz... type auto + nummerplaat enz.

Is er wel een bedrijfsnaam en/of vergunningnummer zichtbaar, zodat je kunt verifiëren of het wel legitiem is? Voor hetzelfde geld is dit weer een nieuwe truc van Kenianen.;)
 
wat mij ook serieus stoort, is het feit dat er geen details op het afschrift staan, zelfs niet op welke parking, enkel uur, datum + mijn nummerplaat is ingevuld, that's it, de rest is standaard formulier (niet foutloos btw)
normaal moet er toch (zelfs door parkguard) vermeld worden waar enz?
als je parkeerboete krijgt staat er toch die straat ter hoogte van enz... type auto + nummerplaat enz.

niet betalen kerel, maar dat afschrift naar de politie brengen;) daar kloot je degene die je dit probeert aan te smeren meer mee.
 
voor alle duidelijkheid, het gaat om deze

b88g9i.png


er staat zelfs niet op waar of welke overtreding juist...
 
voor alle duidelijkheid, het gaat om deze

b88g9i.png


er staat zelfs niet op waar of welke overtreding juist...

breng het naar de flikken en vraag gewoon als ze je iets kunnen maken:)
 
Is niet eens omdat je fout geparkeerd stond maar omdat je op een prive parking stond waar je maximum 120 min mag staan . En je deze overschreden hebt volgens hun .

Hoe de hell kunnen ze dat bewijzen foto met klokje ernaast :D of foto met auto en kerktoren klok erop :p.
Nog steeds eerst is langsgaan bij de politie en zeggen dat je er max 20min gestaan hebt en kijken wat deze zeggen .
 
Wat een formulier, ik denk het oplichters zijn, anders staat er natuurlijk nooit zulke amateuristische taal op dat afschrift, of is het Belgisch dat je na een punt gelijk een nieuwe zin begint en soms een entertje er tussendoor gooit? Mee naar politie gaan.
 
leg gewoon die 40 neer, dan maar een keer geen gram coke he?
 
BTW volgens mij is het volgens de wet niet verplicht om een schadevergoeding te betalen als er geen materiele schade te vinden is.

Weet niet hoe het in Belgie zit...
 
Back
Naar boven