AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Gisteravond ook naar venom geweest en maar 4,5-5 uur slaap gepakt :o
Wel sicke film trouwens, erg grappig ook.
 
Gisteravond ook naar venom geweest en maar 4,5-5 uur slaap gepakt :o
Wel sicke film trouwens, erg grappig ook.
Haha was het zeker worth is! Goed buff was die venom ook
 
Gewicht 85,9kg

RTS W1D4
Pendlay rows aka echte rows
10x20kg
10x40kg
10x50kg
10x65kg @6
10x75kg @7.5
10x85kg @9
10x80kg @9

Lat Pulldowns
10x28kg
10x49kg @6
10x58kg @8
10x65kg @10
10x56kg @9

Bus drivers
Warming up landmines.
10x10kg @5
10x10kg @6
15x10kg @7
8x20kg @10

Ik dacht na die 10kg van 20kg wordt easy maar natuurlijk niet. :roflol:

Nou dit was een saaie training waar er niet echt wat speciaals gebeurde. Morgen nog wat rare GPP en dan zit week 1 erop. Benieuwd naar wat hij voor week twee in petto heeft. Is nog wel heel erg wennen en mis mijn volume wel ergens.
 
Flinke rows man.
Ben benieuwd wat je vindt van RTS na het draaien van een heel block.
 
Flinke rows man.
Ben benieuwd wat je vindt van RTS na het draaien van een heel block.
Haha dankjewel in mijn candito dagen ooit een 8x95kg gedaan.

RTS W1D5 GPP
T bar rows in 10min zoveel mogelijk reps
135 reps gehaald met 10kg op de stang
Ab crunch hetzelfde en 110 reps met bw gehaald. De reden waarom ik dit moet doen is de workcapaciteit verhogen en wat conditionering.

10min stretches gedaan voor schouders, kuiten en heupen.

15min wandelen en nog active recovery.

Aparte dag om te doen maar gaat t eens proberen.
 
De planning voor komende week:
Maandag
Squat w/belt x4 @7, x4 @8, x4 @9 plus 1 down set (load drop)
Competition Raw Bench x4 @7, x4 @8, x4 @9 plus 1 down set (load drop)
Military x5 @6, x5 @7, x5 @8 plus 3 down sets (repeat)

Dinsdag
Deadlift w/belt x4 @7, x4 @8, x4 @9 plus 1 down set (load drop)
2ct Pause Bench x4 @7, x4 @8, x4 @9 plus 1 down set (load drop)
2ct Pause Squat x5 @6, x5 @7, x5 @8 plus 3 down sets (repeat)

Donderdag
Squat w/belt x5 @7, x5 @8, x5 @9 plus 1 down set (load drop)
Bench (touch and go) x8 @8, x8 @9, x8 @10 plus 1 down set (load drop)
Close Grip Floor Press x5 @6, x5 @7, x5 @8 plus 3 down sets (repeat)

Vrijdag
Block Pulls x5 @7, x5 @8, x5 @9 plus 1 down set (load drop)
Pin Press (mid range) x2 @7, x2 @8, x2 @9 plus 1 down set (load drop)
Row of your choice x7 @6, x7 @7, x7 @8 plus 3 down sets (repeat)

Woensdag en zaterdag: GPP
Abs & Rows max volume in 10 minutes (each)
Mobility 10 minutes
Recovery Stimulation 15 minutes
Passive Recovery None

Dit wordt een vieze week, met 3x squaten, dus ben benieuwd wat het gaat worden. Voel me qua recovery echt 300% en merk echt dat ik er zin in heb. De app heeft voor deze week de gewichten voor mij ingevuld, maar nog even kijken of dat haalbaar is. Ik ga in ieder geval mijn best doen de voorgestelde RPE's en bijbehorende gewichten te halen.
 
Wat is het doel precies van rows op hoog volume icm. zeer lage intensiteit?
 
Wat is het doel precies van rows op hoog volume icm. zeer lage intensiteit?
Dat vroeg ik mij ook af, blijkbaar is dat om je werkcapaciteit qua volume te vergroten en heb je hierdoor minder lang rust nodig tussen je sets door. Is meer voor je algemene fitness en niet belastend qua recovery.
 
Dat vroeg ik mij ook af, blijkbaar is dat om je werkcapaciteit qua volume te vergroten en heb je hierdoor minder lang rust nodig tussen je sets door. Is meer voor je algemene fitness en niet belastend qua recovery.

Het lijkt me verder ook verstandig voor mensen met achterlopende rhomboids en lower traps (bijna alle krachtsporters).
 
Het lijkt me verder ook verstandig voor mensen met achterlopende rhomboids en lower traps (bijna alle krachtsporters).
Alleen ik heb daar geen last van door jaren te pendlay Rowen. Miss zijn mijn schouders daarom al tijden gezond. Of door mijn poverty bench.

Nou TRAC geeft aan dat ik goed hersteld ben en daardoor een set mag toevoegen aan mijn sets. Ik neem in deze aan dat het de repeat/drop sets betreft dus heb daar eentje extra aan toegevoegd. Ik ben heel erg benieuwd als ik wat cycles informatie heb wat ik hieruit kan halen. De statistiekennerd in mij is hier in ieder geval heel blij mee.
 
Laatst bewerkt:
RTS W2D1
Squats
12xbw
12x20kg
6x60kg
5x100kg
4x120kg
4x140kg @7
4x147,5 @8
2x157.5kg @9.5 technisch was het na die tweede rep op.
4x140kg @8
4x140kg @8

Fit en met wat volume gaat de Squat wel lopen maar moet het tijd geven. Had na de military press ook een steek in mijn knie en dat is al maanden geleden dus even kijken of ik toch naar de dokter ga.

Bench press
12x20kg
5x40kg
4x60kg
4x72,5kg @6.5
4x77,5kg @8
4x82.5kg @9
4x77,5 kg @8.5
4x72,5 @8

Just another day at the office.

Standing military press
5x20kg
5x42.5kg @6
5x45kg @7
4x5x47.5kg @8
5x42,5 @6

Deze kan nog wel omhoog en had voorzichtig mijn gewichten gekozen.
 
Fuck my life, gisteravond clean and jerked ik die military presses and kreeg ik een steek in mijn linkerknie toen ik nog wat stretchte. Eenmaal thuis in bad gegaan (warmte moet helpen?) en daarna nog even mijn vorm gecheckt wat in een mooie knuffel met de grond eindigde omdat mijn knie weer een steek kreeg. Het is nu al maanden geleden dat ik een steek heb gehad en mijn humeur is natuurlijk flink verpest hierdoor. Sta echt bijna op het punt om naar de dokter te gaan, maar die zal zeer waarschijnlijk zware pijnstillers met ontsteking remmers voorschrijven en die heb ik thuis nog liggen. Even die zooi slikken de komende dagen en vandaag de squat overslaan.
 
Wacht even af tot morgen. Zou sowieso geen pijnstillers nemen, pijn heb je om een reden.
 
Wacht even af tot morgen. Zou sowieso geen pijnstillers nemen, pijn heb je om een reden.
True, maar ga die 2sec paused skwuats vandaag ook niet doen. Ik pak die ibuprofen puur om de ontsteking te killen. Maar ik denk dat ik morgen wel naar de dokter ga.
 
Aw klote! Hopelijk ben je er snel vanaf
 
True, maar ga die 2sec paused skwuats vandaag ook niet doen. Ik pak die ibuprofen puur om de ontsteking te killen. Maar ik denk dat ik morgen wel naar de dokter ga.

Flink balen zeg...
Hoe weet je zeker dat het om een ontsteking gaat? En bv niet om een structureel probleem?
 
Back
Naar boven