AndroidHealthClinic

Forks over Knives

Bezoekers in dit topic

RandomJ

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
17
Waardering
0
Beste DBB'ers,

Ik heb de documentaire Forks over Knives zitten kijken en ben benieuwd of meer mensen hem hebben gezien en wat ze ervan vinden?

Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben; het gaat over hoe slecht de consumptie van dierlijke eiwitten voor ons is en hoe het omschakelen naar een dieet met alleen plantaardige eiwitten onze gezondheid aanzienlijk kan verbeteren. In de documentaire komen ook diverse onderzoeken naar voren om deze beweringen te onderbouwen.

De documentaire is eventueel te bekijken op netflix!

Ik ben benieuwd!
 
yolo zeg ik dan maar, ik ben tevreden met mijn voedingsschema vol met dierlijke eiwitten en voel me er lekker bij. dat vind ik toch wel het belangerijkste eigenlijk.
 
Oeh, die ga ik bekijken. Ik eet namelijk geen vlees (wel wat vis) en ook geen koemelk producten. Dus ben benieuwd wat ze te zeggen hebben :)
 
Wat is er dan slecht aan dierlijke eiwitten? Ken geen Mr. Olympia die geen dierlijke eiwitten eet.
 
Wat is er dan slecht aan dierlijke eiwitten? Ken geen Mr. Olympia die geen dierlijke eiwitten eet.

Dat een Mr. Olympia er goed uit ziet, wil niet zeggen dat hij gezond is.;)

Het gaat onder meer over het ontstaan van hart- en vaatziekten en verschillende soorten van kanker.
 
Hoe wil je 200g eiwitten behalen zonder dierlijk eiwit? Plantaardig en dan soja troep: ook genetisch gemanipuleerd en niet te vreten plus manboobs stofje. Dus ja.. En verder kun je dierlijk eiwit zat eten, gaat het om de antibiotica en hormonen dan koop je grasgevoed vlees, bevat ook bomvol omega's 3: verslaat plantaardig in alle opzichten
 
Hoe wil je 200g eiwitten behalen zonder dierlijk eiwit? Plantaardig en dan soja troep: ook genetisch gemanipuleerd en niet te vreten plus manboobs stofje. Dus ja.. En verder kun je dierlijk eiwit zat eten, gaat het om de antibiotica en hormonen dan koop je grasgevoed vlees, bevat ook bomvol omega's 3: verslaat plantaardig in alle opzichten

Heb je de documentaire gezien? Het gaat helemaal niet om de antibiotica en hormonen, het gaat puur om de eiwitten zelf.
 
Heb je de documentaire gezien? Het gaat helemaal niet om de antibiotica en hormonen, het gaat puur om de eiwitten zelf.
Ik zal het bekijken, maar als het puur en alleen om eiwitten gaat, dan zijn plantaardige eiwitten toch ook niet goed? Of puur eiwitten van dierlijk afkomst die niet goed worden gekeurd? Dan is het al helemaal onterecht..
 
Ik zal het bekijken, maar als het puur en alleen om eiwitten gaat, dan zijn plantaardige eiwitten toch ook niet goed? Of puur eiwitten van dierlijk afkomst die niet goed worden gekeurd? Dan is het al helemaal onterecht..

Als je de documentaire hebt gezien zal het duidelijk zijn.:)
 
staat op netflix, al aantal keer gedacht, zou ik deze even bekijken en denk dat ik dat toch maar even ga doen.
 
staat op netflix, al aantal keer gedacht, zou ik deze even bekijken en denk dat ik dat toch maar even ga doen.

Ja klopt! Kreeg hem als suggestie nadat ik ''Pumping Iron'' had gekeken.:D

Ben benieuwd wat je ervan vindt!
 
Ja klopt! Kreeg hem als suggestie nadat ik ''Pumping Iron'' had gekeken.:D

Ben benieuwd wat je ervan vindt!

je moet bigger, stronger, faster kijken, die is ook goed.
 
Als je de documentaire hebt gezien zal het duidelijk zijn.:)
Dankje, maar bij nader inzien ga ik hem absoluut niet meer bekijken. ÉÉn groot rotzooi documentaire wat aan alle kanten niet klopt.

Lees ook: http://rawfoodsos.com/2011/09/22/forks-over-knives-is-the-science-legit-a-review-and-critique/

Voor degene die de documentaire willen zien, lees eerst deze 'kritieke & eerlijke met wetenschappelijke onderbouwende tegen argumenten' op het onnozele Forks over Knives documantaire.

Punten waar ik het mee eens ben en daar is iedereen het wel mee eens: al die troep die ze tegenwoordig produceren, hufh corn syrup alle suikers die verstopt worden in producten, die zijn absoluut niet goed voor je. Maar om te zeggen dat dierlijke eiwitten niet goed zijn?

Eiwitten hebben we juist heel hard nodig om allerlei processen in ons lichaam op te bouwen, het is essentiëel. 1 punt in de film zegt dat mensen een dieet volgden van 5% tov mensen met 20%. Ze concludeerde dat de mensen met 20% eerder een leverkanker aandoening konden krijgen en daaraan dood gingen dan de groep van 5% maar nu komt het overall ging de groep van 5% al veel eerder dood omdat het dus het belangrijke eigenschap eiwitten mist.

Lees de review, bekijk de documantaire, beoordeel zelf. Ik ben duidelijk geweest :)
 
je moet bigger, stronger, faster kijken, die is ook goed.

Toevallig gisteren gekeken! Is idd goed!:)

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------

Dankje, maar bij nader inzien ga ik hem absoluut niet meer bekijken. ÉÉn groot rotzooi documentaire wat aan alle kanten niet klopt.

Lees ook: http://rawfoodsos.com/2011/09/22/forks-over-knives-is-the-science-legit-a-review-and-critique/

Voor degene die de documentaire willen zien, lees eerst deze 'kritieke & eerlijke met wetenschappelijke onderbouwende tegen argumenten' op het onnozele Forks over Knives documantaire.

Punten waar ik het mee eens ben en daar is iedereen het wel mee eens: al die troep die ze tegenwoordig produceren, hufh corn syrup alle suikers die verstopt worden in producten, die zijn absoluut niet goed voor je. Maar om te zeggen dat dierlijke eiwitten niet goed zijn?

Eiwitten hebben we juist heel hard nodig om allerlei processen in ons lichaam op te bouwen, het is essentiëel. 1 punt in de film zegt dat mensen een dieet volgden van 5% tov mensen met 20%. Ze concludeerde dat de mensen met 20% eerder een leverkanker aandoening konden krijgen en daaraan dood gingen dan de groep van 5% maar nu komt het overall ging de groep van 5% al veel eerder dood omdat het dus het belangrijke eigenschap eiwitten mist.

Lees de review, bekijk de documantaire, beoordeel zelf. Ik ben duidelijk geweest :)

De proef in de documentaire met een dieet van 5% en 20% is gelukkig gedaan met ratten.;)

De wetenschappelijk onderzoeken die gedaan worden zijn meestal gefinancierd door het bedrijfsleven en dus de producenten van deze voedingsmiddelen (komt ook aan bod in de film).

In de Amerikaanse versie van het voedingscentrum zijn 12 plekken in de raad, waarvan er 6 worden bekleed door mensen met een hoge functie in het bedrijfsleven en grote belangen in voedingsmiddelen. Deze mensen bepalen dus wat aangeraden wordt om te eten en wat er thuis hoort in een ''gezond'' voedingspatroon.

De onderzoekers in de documentaire komen zelf uit families die vlees en melkproducten produceerde en hadden dus totaal geen belang bij de uitkomsten van het onderzoek.

Ik zeg ook niet dat het 100% waarheid is. Ik eet zelf ook (nog) gewoon alles.

Ik was gewoon benieuwd naar de mening van mensen op DBB die de documentaire ook hadden gezien en niet naar de meningen die je op internet kan vinden door te googlen.;):D
 
dierlijke eiwitten zijn bijna onmisbaar.
het mensenlijk lichaam kent twee soorten eiwitten: essentiele en niet-essentiele.
de niet essentiele eiwitten kan de lever vormen en de essentiele eiwitten kunnen niet worden gevormd worden door de lever.
plantaardige eiwitten zijn meestal niet-essentiele aminozuren en daarmee kan je geen essentiele aminozuren vormen.
DUS OM ESSENTIELE AMINOZUREN BINNEN TE KRIJGEN ZIJN DIERLIJKE EIWITTEN ERG RELEVANT of je moet pilletjes gaan slikken
 
Die documentaire slaagt er ook ontzettend in om de negatieve dierlijke eiwit studies naar voren te halen en de positieve plantaardige eiwit studies. Nowadays zijn er overal honderden wetenschappelijke studies van zowel voor als nadelen.
Je krijgt letterlijk overal kanker van volgens vele studies.. Ik blijf gewoon lekker mijn kip en rund eten ♥.

Stel je eens voor dat er een anti-vegetarisme documentaire gemaakt wordt, dan worden de dierlijke eiwitstudies die positief zijn naar voren gehaald en de negatieve aspecten van een plantaardig dieet. Dan zie je ook gelijk hoe ongezond vegetarisch zijn eigenlijk is, en hoeveel supplementatie je erbij nodig hebt.
 
Back
Naar boven