AndroidHealthClinic

Form check squat

Bezoekers in dit topic

Heb het gewicht wat omhoog gedaan. Ik vermoed dat mijn 3*5 max nu ergens rond de 80-90 ligt, weet ik niet zeker. Dit is 72.5. Ik was behoorlijk vermoeid, 3*5 90 had ik vandaag echt niet gehaald.

Wat kan ik nog beter doen?

Mooie squats, niks aan veranderen (voor zover te beoordelen op film). Hooguit iets rustiger zakken en volledige controle over elke mm voelen. Verbeteringen in techniek komen vanzelf als de load zwaarder wordt. Laatste rep wel wat spanningsverlies (je leunt wat naar voren) maar daarom is het ook de laatste rep he. Probeer altijd op gevoel 1-2 reps in de tank te houden (zijn er dan meestal eigenlijk 3-4), af en toe tot falen kan/mag. Ben ook niet bang om te deloaden, je spieren groeien meestal harder dan je pezen e.d. kunnen bijhouden.

Zie nu dat je lockout wel erg 'hard' uitziet. Zorg dat je je knieën niet overstrekt. Tussen de reps ookeven de spanning van de gluten afhalen wil wel helpen.
 
Laatst bewerkt:
Je bent sterker dan je denkt man, gewoon harder trainen en meer durven
 
Wederom bedankt voor de feedback! Fijn dat ik het in een paar weken recht heb kunnen trekken :-)

Omdat de vorm niet goed was en ik al een hele tijd niet gestructureerd getraind heb ben ik laag begonnen met de gewichten. Volg (soort van) stronglifts alleen doe het met 3x5 ipv 5x5 ivm tijd.

Tnx! Eens zien waar we over een half jaar staan...
 
Back
Naar boven