AndroidHealthClinic

Formaat TV

  • Topic starter EricR
  • Startdatum
  • Reacties 113
  • Weergaven 5K
  • Volgers 26

Welke formaat heeft je TV?


  • Totaal stemmers
    126

Bezoekers in dit topic

TX-P50VT20E 50" (127 cm, plasma)

Groter wilde ik ook echt niet gaan, je zit met deze al aan 425 watt en dat gaat bij lichte achtergronden vrij hard.

Na paar uren trouwens wel handig als straalkacheltje, centrale verwarming kan uit.

precies dezelfde voor mij....
 
dan vind ik alles toch wel groot lijken bij een afstand van maar 2 meter

Je hebt meer dan 4,5 keer meer resolutie dan bij een PAL-beeld als je kijkt naar 1080p. Je moet dus ook een factor 4,5 dichterbij zitten om het maximale effect uit 1080p te halen (bij dezelfde schermgrootte)

In een bioscoop is ook alles groot, als je tenminste een goede plek hebt. De resolutie van een bioscoopfilm is normaal gesproken nog een stuk hoger dan 1080p maar daar zit je naar meer dan levensgrote beelden te kijken. Als je dat wil benaderen qua beleving dien je dus vrij dicht op je scherm te zitten.

Bij SD-beelden zit je er dan wel erg dicht op maar een ontvanger met een goede upscaler zal het idee geven dat het beeld HD-kwaliteit benadert. Ook al neemt de resolutie dan in werkelijkheid niet toe natuurlijk.

Het wordt tijd voor Ultra HD met een 16* hogere resolutie, dan kan je met je hoofd in tegen de TV aan gaan zitten :D
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

42"

Tijd voor een nieuwe plasma.
 
De eerste 4K projectoren van Sony zijn aan het einde van de maand beschikbaar om te bekijken ;) .
 
Je hebt meer dan 4,5 keer meer resolutie dan bij een PAL-beeld als je kijkt naar 1080p. Je moet dus ook een factor 4,5 dichterbij zitten om het maximale effect uit 1080p te halen (bij dezelfde schermgrootte)

In een bioscoop is ook alles groot, als je tenminste een goede plek hebt. De resolutie van een bioscoopfilm is normaal gesproken nog een stuk hoger dan 1080p maar daar zit je naar meer dan levensgrote beelden te kijken. Als je dat wil benaderen qua beleving dien je dus vrij dicht op je scherm te zitten.

Bij SD-beelden zit je er dan wel erg dicht op maar een ontvanger met een goede upscaler zal het idee geven dat het beeld HD-kwaliteit benadert. Ook al neemt de resolutie dan in werkelijkheid niet toe natuurlijk.

Het wordt tijd voor Ultra HD met een 16* hogere resolutie, dan kan je met je hoofd in tegen de TV aan gaan zitten :D
het idee is meer dat je vanaf een bepaalde afstand het verschil niet meer ziet toch?

want met je hoofd op het scherm zitten is vrij onpraktisch...
 
het idee is meer dat je vanaf een bepaalde afstand het verschil niet meer ziet toch?

want met je hoofd op het scherm zitten is vrij onpraktisch...

Was ook niet serieus bedoeld, bij Ultra HD zal je hoe dan ook weer grotere schermen in productie zien mochten er ooit zulke schermen voor de consumentenmarkt geproduceerd worden. Je hebt net zoals in de bioscoop een minimumafstand, je moet natuurlijk wel nog het beeld binnen een bepaalde hoek volledig kunnen bekijken.
 
Ik heb een 46" Samsung LCD HD TV (LE46B650) en ik zit op +/- 2,5 meter afstand. Met HD content kan ik ook op 1 meter afstand zitten en dan is alles nog steeds goed te volgen. Voorlopig ben ik uiterst tevreden met deze mooie TV. Ik kwam van 26", toen een 40" en nu dus een 46". Heeft me toch een paar duizend euro gekost. Dat allemaal voor mooier/groter beeld. :o

Extra beeldformaat went erg snel, maar ik hoef niet groter in het huis waar ik nu woon.
Todat de OLED TV (voor een betaalbare prijs) niet verkrijgbaar is in dat formaat zie ik geen reden om een nieuwe te kopen.

Dit ziet er toch uit om te kwijlen?

http://www.youtube.com/watch?v=ZnRYScqogF0

http://www.youtube.com/watch?v=Y7ysNiqoRts
 
Laatst bewerkt:
@ Big T

Die voet kun je loskoppelen en verbinden met je hardware via HDMI. Alles wordt dan gestreamd naar de TV. Je kunt 'm dus mooi aan de muur hangen als een schilderij. OLED heeft niet de LCD techniek. LCD's worden verlicht met een CCFL backlight. Anders heb je gewoon geen beeld. Ook LED heeft een backlight of edge backlight (hierbij worden de randen van de TV verlicht). Dat in tegenstelling tot OLED die uit zichzelf licht geeft. Kijkhoek en zwartwaarden zijn echt veel beter, en OLED is zuiniger.

Je kunt het verschil nu al zien, in sommige smartphones (Galaxy S2) zit al een OLED scherm. Zie zelf hoe diep de zwartwaarden zijn, de kleuren zijn ook echt vibrant. Ik zit al heel lang te wachten op deze schermen, ik hoop dat ze hier volgend jaar te koop zijn voor een betaalbare prijs. Maar ik ga geen 2000+ euro meer uitgeven aan een TV, nooit meer! De PS Vita die Q1 2012 bij ons gaat uitkomen heeft ook een OLED scherm. Die wil ik wel hebben. :)
 
Laatst bewerkt:
107cm van Philips. Een van m'n beste aankopen ooit.
 
Back
Naar boven