XXL Nutrition

Formule 1 Blunder!

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Vandaag was de race in Amerika ( Indianapolis ) en Michelin had verschrikkelijk grote problemen met hun rubbers!
R Schumacher klapte in de training tegen een muur en kreeg een no-go van de arts!
Onderzoek naar de banden leerde dat deze maximaal 10 ronden mee zouden gaan als er geen chicane geimproviseerd zou worden.
Wat gebeurde er de wedstrijdleiding besloot om geen gehoor te geven aan dit plan zodat alle Michelin coureurs niet gingen rijden vanwege het gevaar!
Resultaat van de teams deden alleen de Ferrari's, Jordan en de Minardi's mee.
Het publiek voelde zich enorm genaaid en diverse mensen smeten blikken,flessen en ander spul de baan op ( kaartje voor de race is 250$ )
Reden dat dit kon gebeuren is een "foutje" bij Michelin ze hadden verkeerde banden meegenomen!
 
Damn, heb ik niks van meegekregen, maar reken maar dat daar fikse financiële gevolgen aan zullen zitten voor Michelin.
Dit mag echt niet gebeuren in zo'n professionele sport.
 
Ik heb 16 ronden meegekregen daarna zat ik een uur in de bus naar huis!
Erg vreemde gewaarwording was het om te zien hoe maar 6 auto's op de baan waren, het publiek reageerde en wat de coureurs in de pitboxen vertelden aan de reporter.
Klein vermoeden maar volgend jaar geen F-1 race meer in Amerika en ik denk dat er een aantal koppen gaan rollen bij Michelin!
Diverse artikelen hierover zijn te vinden op www.crash.net
 
Back
Naar boven