XXL Nutrition

Sticky Formule 1

Bezoekers in dit topic

Best een goede race om seizoen mee te beginnen.


Basmca racereport.
Toppers:

1: Bottas. Start P2, Finish P1.
Zonder twijfel beste man van de race.
Nam dominant de leiding met een super start en keek nooit met over zijn schouder. Fastest lap in de een na laatste ronde voor de laatste bonuspunt.
Na een slecht 2018 zei hij het dit jaar anders te gaan doen en er nu echt voor te gaan. Het lijkt dat hij zijn woorden nakomt, in heel 2018 heb ik hem niet zo goed gezien als vandaag.
10/10

2: Verstappen. Start P4, Finish P3.
Hele race goed tempo, erg lang op de softs door kunnen rijden zodat hij later versere banden had dan Vettel. Erg mooie inhaalactie voor P3. Tot de vlag druk uit kunnen oefenen op Hammilton. 9/10.
Als de Red Bull goed genoeg is en Max deze form doorzet zie ik hem nog wel meevechten voor het championship.

3: Stroll. Start P16, Finish P9.
Credit where it is due. Hoewel Stroll niet de beste reputatie heeft was dit een zeer net resultaat.
Zeer goede start zoals we van hem gewend zijn, en verder een foutloze race. Waar zijn teamgenoot hoog kwam in de qualificatie en geen punten scoorde kwam Stroll juist van ver om nog wel even puntjes te pakken. 8.8/10


Floppers:

1. Gasly, start P17, Finish P11.
Een race vol gemiste kansen en halve inhaal pogingen. Een slechte start, matig tempo en de hele race vast zitten achter Kyvat. Zelfs op nieuwe zachtere banden en een geweldige pitstop van Red Bull wist Gasly Kyvat niet achter zich te krijgen.
Met een Red Bull zou je niet buiten de punten moeten finishen, zelfs niet vanaf P17. 3/10

2: Perez. Start P10, Finish P13.
Wat Stroll goed deed, ging bij Perez fout.
Tempo was veel lager, start was nier goed en af en toe foutjes. Algeheel niet overtuigend. 3.5/10

3: Vettel. Start P3, Finish P4.
Het begon niet slecht en hij wist Leclerc bij de start achter zich te houden. Maar later was het duidelijk dat hij het tempo van de top niet bij kon houden en verloor hij een positie aan Verstappen. Verder mag hij zijn P4 danken aan teamorders van Ferrari, naar Leclerc om niet aan te vallen bij Vettel.
5/10

Team Topper:

Red Bull die Gasly snel naar binnen haalde voor een pitstop van 2.1 seconden, toen Kyvat een fout maakte om een overcut te maken.

Team Flopper:

Haas:
Na een pitstop van 10 seconden bleek het linker voorwiel niet goed vast te zitten en moest Grosjean uitvallen. Flashback anyone?


mooiste moment van de race
Inhaalactie van Verstappen op Vettel, buitenom na een goede exit in bocht 3, ronde 32. P3-P4.

Andere gebeurtenissen

De Renault motor in de Mclaren van Sainz raakte oververhit in ronde 11 en vloog in brand. Is dit een voorbode voor de rest van het seizoen? De overstap van Red Bull op naar Honda lijkt een goede geweest.

Bij de start verloor Riccardo de volledige voorvleugel bij het raken van het gras. Bijzonder hoe makkelijk deze afbrak. Uiteindelijk moest hij door problemen als resultaat hiervan uitvallen.
De streak pech uit 2018 lijkt dit jaar door te gaan voor Riccardo.

Een mooi gevecht voor de bonuspunt voor snelste raceronde in de laatste paar rondes tussen Verstappen, Hammilton en Bottas. Tot de voorlaatste ronde leek Verstappen er mee van door te gaan, maar daar stak Bottas een stokje voor.

Willaims was weer nergens. Na in ronde 1 zijn voorvleugel te verliezen lag Kubica al meteen een ronde achter en hij zag de koplopers uiteindelijk 3x aan zich voorbij gaan. Ook russel kon de achterlopers niet bijhouden en moest genoegen nemen met P19.


Resultaten:

Screenshot_20190317-130337_Formula 1.jpg


Screenshot_20190317-130351_Formula 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je mist als flopper Kubica, wat een drama was dat
 
Je mist als flopper Kubica, wat een drama was dat

Aan het einde heb ik wel wat staan over Kubica.
Het was voor Kubica een erg slecht weekeind en P20 met 3 ronden achterstand is natuurlijk een erbarmelijk resultaat.

Maar ik denk niet dat hij bij de top 3 floppers hoort.
Bij de start raakte hij meteen zijn voorvleugel kwijt waardoor hij meteen bijna een hele ronde achterstand had. Als je die wegneemt is het resultaat niet veel slechter dan dat van zijn teamgenoot. Hij kon er zelf verder weinig aan veranderen.

Zelfs Hammilton of Senna op een topdag hadden in die auto in die situatie nog in P20 gefinished met een paar ronden achterstand.
 
Aan het einde heb ik wel wat staan over Kubica.
Het was voor Kubica een erg slecht weekeind en P20 met 3 ronden achterstand is natuurlijk een erbarmelijk resultaat.

Maar ik denk niet dat hij bij de top 3 floppers hoort.
Bij de start raakte hij meteen zijn voorvleugel kwijt waardoor hij meteen bijna een hele ronde achterstand had. Als je die wegneemt is het resultaat niet veel slechter dan dat van zijn teamgenoot. Hij kon er zelf verder weinig aan veranderen.

Zelfs Hammilton of Senna op een topdag hadden in die auto in die situatie nog in P20 gefinished met een paar ronden achterstand.
O kheb gemist dat hij ook zijn voorvleugel kwijtraakte.
 
Man man man die Gasly is echt nep. Het lukt hem niet om te kwalificeren voor Q3 Bahrein. Hij is 13e geworden in Q2.
 
Ja dit is geen goed begin van het seisoen voor hem tot nu toe.

Ik denk dat ik moet gaan wedden ergens :roflol:

Screenshot_20190330-175748_Samsung Internet.jpg
 
Ben benieuwd morgen, ga het vanaf nu weer volgen (laatste keer was nog met Schumi).
Hoe schat je de kansen voor Max in? De Ferrari's zijn gewoon rete snel hier, erg net gereden van LeClerc ook in de kwalificatie, nieuw lap record
 
Ben benieuwd morgen, ga het vanaf nu weer volgen (laatste keer was nog met Schumi).
Hoe schat je de kansen voor Max in? De Ferrari's zijn gewoon rete snel hier, erg net gereden van LeClerc ook in de kwalificatie, nieuw lap record


Vettel, verstappen, leclerc is mijn voorspelling.

Max pakt meteen bij de start al minimaal 1 mercedes.
 
Stel je voor dat Kubica nr 1 was geworden in de kwalificatie.

Dan had ie Pool position.
 
Stel je voor dat Pastor Maldonado pastoor was geworden.
 
Net de documentaire senna gezien, impressive en heftig tegelijk, moeite waard om te kijken wel.
 
Benieuwd naar de kracht van de long runs van de bull. Banden zullen het zwaar krijgen vandaag. Zin in!
 
Crash ronde 1.
Leclerc 2
Hamilton 3
Vettel 1

Als Verstappen heel blijft 5

Gok dat die niet uitrijdt vandaag.

Groetjes
 
Ok geen crash alleen beetje schade
 
Iemand een livestream?
 
Jammer van de safety car.
 
Wtf doe Renault ook?
 
Was die safety nodig? Auto's waren weet ik hoe ver van de baan. Bedankt renault.
Leclerc had moeten winnen natuurlijk. Ruk dat de mercs er wel net voor zijn gekropen.
 
Laatst bewerkt:
Voor max is het toch al een verloren seizoen, lekker boeiend.

Team hamilton.
 
Back
Naar boven