Fitness Seller

Fortex flat bench

Bezoekers in dit topic

Tijdje terug een Fortex flat bench over kunnen nemen en hierbij mijn ervaringen ook ten opzichte van mijn verstelbare Bodysolid (gelijk aan de Ironforce BF12)
Hoewel ik dus al een verstelbaar bankje had wilde ik toch eens proberen hoe een flatbench zou bevallen en toen deze op mijn pad kwam greep ik gelijk mijn kans, op dat moment was hij ook niet leverbaar via Fitness seller.
Het is een superstevig bankje en bevalt zeer goed met liggende oefeningen zoals flatpresses en extensions. Geen gedoe met rekening houden waar de gleuf van zitting/leuning zit zoals op mijn utility bench van Bodysolid. Hij voelt ook wat harder en dat is erg prettig, ook met dumbbellrows. Het is zeker met presses lekker dat hij wat breder is voor de schouders maar met liggende dumbbell extensions klap je wat eerder tegen het bankje dan bij een smallere leuning zoals die van mijn Bodysolid. Ik gebruik het bankje ook decline door er een balk aan 1 kant onder te schuiven en dat gaat ook prima.De bekleding is wel een stuk gladder tov mijn andere bankje maar mij persoonlijk stoort dat niet. Crunches/ legraises doe ik ook lekker op dit bankje.
Ik vind het ook wel handig om 2 bankjes te hebben aangezien er af en toe iemand meetraint en we dan ook wat meer mogelijkheden hebben.
Oordeel: topaankoop, zou hem zeker aanbevelen. Ook als je niet 100% tevreden bent over je verstelbare bankje is dit misschien een goede keuze om er gewoon bij te kopen ipv een hele dure verstelbare.
 
Back
Naar boven