XXL Nutrition

Fortex squat rack en flat bench

Bezoekers in dit topic

Krachtapparatuur van Fortex koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Nu een paar weken in bezit en gekocht bij fitness-seller.

Squat rack:

Eerste dat opvalt zijn de absurd dikke bouten en constructie. Stevig is een understatement. Als ik zelf een rack zou maken dan zou ik wrs zelf niet eens zo'n dikte gebruiken. Gewicht is ook behoorlijk. Betekent dat de stabiliteit goed te noemen is. Helaas verschuift het rack met rauw gebruik toch een beetje. Ik denk niet dat je dat ooit helemaal voorkomt behalve als je het rack aan de grond vastmaakt. Het is absoluut te prefereren voor mij boven bv barbarian freestands die ik ook heb. Er is een erg groot gevoel van vrijheid en ruimte in het rack, dit komt omdat er geen grote baseplate nodig is per stand. Door de J hooks is een bijkomend voordeel dat special bars zoals cambered bars ook beter uit te nemen en terug te leggen zijn dan op freestands. Aandachtspunten zijn onder andere dat de palen doordat het met een boutconstructie is altijd iets speling hebben. Je zult het met een bijzonder hoog moment moeten aandraaien om er geen beweging in meer te krijgen en door deze speling kun je de palen ook per ongeluk iets scheef hebben staan. Met de optrekstang bovenin heb je dit probleem niet. De bandpegs zijn in mijn ogen ook niet echt te gebruiken. Dit kan alleen als het rack aan de grond bevestigd is. Deze optie is er nu nog niet, dan zul je zelf gaten moeten boren. Bandpegs op een rack hebben sowieso in mijn ogen weinig zin behalve als het eigen gewicht van een rack ergens boven de 100kg uitkomt of het aan de grond te bevestigen is.

conclusie: Bijzonder fijn rack, en voor de prijs een echte aanrader.

Flat bench:
Voordeel van een flat bench ten opzichte van een verstelbare is dat het bijna altijd meer solide aanvoelt en er geen rare spleet zit voor flat presses. Ook bij deze bench is de constructie oer en oerdegelijk.
Voelt mega solide aan. Breedte van de zitting is perfect. Als je wedstrijdpowerlifter bent zul je waarschijnlijk nog meer frictie willen hebben dan deze bekleding kan bieden maar voor de gemiddelde gym zal deze bench zeer zeker voldoen.

Groet Gijs
 
Ziet er goed uit, jammer dat er bij veel van dit soort racks geen ophangpinnen voor schijven opzitten zodat hij ook gelijk zwaarder is.
 
Ziet er goed uit, jammer dat er bij veel van dit soort racks geen ophangpinnen voor schijven opzitten zodat hij ook gelijk zwaarder is.

Ja zou een oplossing zijn idd. die van barbarian heeft wel zo'n versie maar is een stuk duurder. Neemt ook gelijk stuk meer ruimte in.
 
Bij Simpleproducts hebben ze een soortgelijk rek met opstaande pinnen voor schijven en stangen op de dwarsbalk, misschien zelf er iets op lassen?
 
Bedankt voor de reviews! :flex:

Ophangpinnen zullen later dit jaar nog als optie beschikbaar komen (aan de zijkant van de palen te monteren).
 
Staat iedereen trouwens open om bij Rpb een keer te trainen zou je willen weten wat je fijn vindt.
 
Back
Naar boven