Fitness Seller

Forum Challenge N°11 Skull Crushers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Helemaal mee eens, zo was het orginele idee ook een beetje bedoeld. Liefst zie ik 12 vaste oefeningen met 1rm afgewisseld met 10 reps. Vooraf bepaald dus er kan voor getraind worden. Je mag oefeningen overslaan, geen probleem.
Om en om 1rm en volgende maand 10 reps. Jaar erop andersom dus de 1rm oefening word 10 reps enz.
Je ziet je progressie in de openingspost, hebt een leuk doel om voor te trainen en kun je winnaar zijn in je gewichtsklasse.

Er komt een nieuw jaar aan dus misschien een idee om dat te lanceren?

De voorbije contests waren zeker geslaagd maar vanaf januari kan dat systeem van 12 vaste oefeningen misschien gelanceerd worden?
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Klasses of wilks is idd goed. Leg press kunnen mensen in een homegym bv niet doen. Maar die kunnen ook eens overslaan dan
 
Helemaal mee eens, zo was het orginele idee ook een beetje bedoeld. Liefst zie ik 12 vaste oefeningen met 1rm afgewisseld met 10 reps. Vooraf bepaald dus er kan voor getraind worden. Je mag oefeningen overslaan, geen probleem.
Om en om 1rm en volgende maand 10 reps. Jaar erop andersom dus de 1rm oefening word 10 reps enz.
Je ziet je progressie in de openingspost, hebt een leuk doel om voor te trainen en kun je winnaar zijn in je gewichtsklasse.


Vind dat Sanca het aardig creatief doet door er ook een biceps, triceps, en bodyweight oefeningen in te gooien. Als afwisseling een 1rm oefening op wilks zal leuk zijn, opsplitsen in gewichtsklasse lijkt me te weinig animo voor.

Vaste oefeningen op 1rm lijkt mij persoonlijk minder leuk, niet zo verrassend en zal het meer een pl challenge maken. Dan kan je net zo goed de uitslagen van de pl bond hier neer zetten. Dit is natuurlijk persoonlijk, alle wedstrijd powerlifters zullen dit natuurlijk wel graag zien, alles op 1rm en dan de 3 pl oefeningen of een sterk lijkende variant er van. Geen bodyweight oefeningen meer.
 
Ik vind het allemaal prima hoor maar het is gewoon echt saai om een filmpje te kijken waar een minuut lang een relatief licht gewicht zo vaak mogelijk word verplaatst.
Misschien is het spannender als je er volgende keer een deuntje bij fluit, ik weet niet...
De 1rm kwam ik op door ik jou 150kg bench en een ander 165kg zag noemen en dat vind ik oprecht leuk om te zien.
Ik weet nu al niet meer of je die skullcrushers 34 of 37 keer had gedaan, zo boeiend is het dus maar als je een skullcrusher met 80kg had gedaan dán had ik nog geweten en waarschijnlijk volgend jaar ook nog.
Calimera? Dat is toch die gozer die een 80kg skullcrusher deed?
Trouwens het maakt toch ook niet uit als een wedstrijd pl-er wint? Als je jezelf dan als hardwerkend basic-fittert-tje in de top 5 of top 10 kunt zetten heb je het toch goed gedaan?
Er zijn zoveel varianten mogelijk, ik heb slechts even snel een alternatief voorgesteld.
 
Ik vind het allemaal prima hoor maar het is gewoon echt saai om een filmpje te kijken waar een minuut lang een relatief licht gewicht zo vaak mogelijk word verplaatst.
Misschien is het spannender als je er volgende keer een deuntje bij fluit, ik weet niet...
De 1rm kwam ik op door ik jou 150kg bench en een ander 165kg zag noemen en dat vind ik oprecht leuk om te zien.
Ik weet nu al niet meer of je die skullcrushers 34 of 37 keer had gedaan, zo boeiend is het dus maar als je een skullcrusher met 80kg had gedaan dán had ik nog geweten en waarschijnlijk volgend jaar ook nog.
Calimera? Dat is toch die gozer die een 80kg skullcrusher deed?
Trouwens het maakt toch ook niet uit als een wedstrijd pl-er wint? Als je jezelf dan als hardwerkend basic-fittert-tje in de top 5 of top 10 kunt zetten heb je het toch goed gedaan?
Er zijn zoveel varianten mogelijk, ik heb slechts even snel een alternatief voorgesteld.

Ik bedoel meer dat er al een circuit is in het powerlift wereldje en als deze deelnemers bekend zijn je de top 10 zo kan invullen door een kijkje in hun log en een challenge daardoor erg voorspelbaar is.
Dan vind ik een challenge op reps met deadlift en squats leuker om te zien, met andere winnaars. Helemaal op wilks ipv een bepaald gewicht of bodyweight zou je hier veel meer deelnemers voor kunnen krijgen. voor de 1rm's staan de leukste filmpjes wel in het forum records topic.
 
Gewichtsklassen zal te weinig animo voor zijn. 1RM challenges zonder gewichtsklassen zullen alleen de zwaargewichten aanspreken.
Ik vind dat Sanca het leuk organiseert zo, imo voor iedereen toegankelijk en er komt voor iedereen die graag meedoet wel een keer een challenge voorbij.
 
Mooi proficiat! :)
 
Ik wil de feestvreugde niet verstoren maar heb net nog getraind en het fimpje is aan het uploaden :dunno:
 

Prima als ik te laat ben, hoef geen discussie of te winnen.

Ik upload nog wel even de prestatie, de vooruitgang tegenover maand geleden is wel leuk voor mijn album.
 
Back
Naar boven