Fitness Seller

Forum Challenge N°10 Clean & Press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.227
Waardering
65.263
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

Welkom bij ondertussen alweer de 10de challenge, deze maand gaan we zowel de kracht als de uithouding weer testen met een aloude klassieker: de clean & press.
De winnaar zal hiervoor een Elite account krijgen (voor degenen die reeds een Elite account hebben is er voorzien dat ze een symbool langs hun username kunnen krijgen).

Deze challenge zal 1 maand duren en iedereen die hier actief is mag eraan deelnemen, op 15 oktober zal de winnaar bekend gemaakt worden.

-Heren: 70kg
-Dames: 30kg (mag vanaf blokken om de reguliere hoogte aan te houden)
-10 reps, snelste tijd wint
-De barbell moet elke rep vanaf de grond gecleand worden, elke clean vorm is toegelaten
-Bouncen tussen de reps is niet toegelaten, maw. na elke rep de barbell doodleggen
-De barbell moet dan boven het hoofd gestoten worden, elke press vorm is toegelaten
-Na elke rep moeten de armen volledig gestrekt zijn, voeten in 1 lijn en er moet een waarneembare stilstand zijn (gewicht onder controle)
-Bij misbruik/fraude zal er streng opgetreden worden

Succes
Het moderator team

1.jpg


RockOfAges 27 sec. :1e:


prosteenstoter 35 sec.


046beachboy 37 sec.


prosteenstoter 41 sec.


tymboo 55 sec.


Close but no cigar:

The Hoff 9 reps


prosteenstoter afgekeurd voor het niet stilleggen



[RSVP=411091]Klik hier om in te schrijven[/RSVP]

lloydatoni - 1 - Davai
natty87 - 1
The Roadwarrior - 1

Totaal: 3
 
Laatst bewerkt:
Dat is best heftig. Ik kon ooit na een 2,5 maanden durende cursus gewichtheffen 1x 70kg op de eind wedstrijd in de 3e beurt, maar die was echt twijfelachtig.
 
In be4 niet clean genoeg, mag dirty press ook, is riem toegestaan, zijn straps toegestaan, rode schoenen mogen niet etc
 
Dat is best heftig. Ik kon ooit na een 2,5 maanden durende cursus gewichtheffen 1x 70kg op de eind wedstrijd in de 3e beurt, maar die was echt twijfelachtig.
In de gym waar ik train kan zowat iedereen dit wel denk ik :dunno:
 
In be4 niet clean genoeg, mag dirty press ook, is riem toegestaan, zijn straps toegestaan, rode schoenen mogen niet etc
Voor de simpelen, de barbell moet van de grond tot boven het hoofd op eender welke manier :piraat2:
 
Ik train in de verkeerde gym denk ik ;)
 
Ik train in de verkeerde gym denk ik ;)
Ik kan ook wel een vertekend beeld hebben door de underground gym waar ik zit ;)

Crossfitters hebben zelfs een WOD waar ze zo snel mogelijk 30 reps met 70kg moeten doen, dus...
 
Ja ik zei al tegen mijn vriendin dat het een crossfit challenge was op een bodybuildforum met powerlifters en strongmen. Maar de 5 minuten pendlay rows voelde ook redelijk AMRAP.
 
Ja ik zei al tegen mijn vriendin dat het een crossfit challenge was op een bodybuildforum met powerlifters en strongmen. Maar de 5 minuten pendlay rows voelde ook redelijk AMRAP.
C&P is imo zowat de oerkrachtoefening bij uitstek, de basis van het hele huidige krachtsport gebeuren ...
Ik had niet verwacht dat er zo full retard geroeid zou gaan worden :roflol:
 
In! 30kg moet lukken. Vd week met crossfit les 5x10x20kg hang power clean gedaan.
 
Nooit gedaan, dit soort oefeningen doe ik wellicht enkel 's nachts (... als ik droom :lol:). Afgelopen week in de gym kreeg ik al op mijn kop omdat ik bij de Deadliften het BB te hard op de grond liet klappen. Ik denk ook niet dat ik 70 kg fatsoenlijk zou kunnen, aangezien ik nu op de OHP 5x5 max. 60 kg haal.
 
Laatst bewerkt:
die press is geen probleem, alleen mijn ingescheurde hamstring gooit roet in het eten hier
 
:roflol:

Sterkte met het herstel heren.
 
6 reps gingen wel vlot voor nu dan.
Liet de 1e rep op mijn borst vallen dus de volle 10 waren wat moeizaam. Mooi begin voor het einde van de maand. Beeldmateriaal bij sanca.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven