XXL Nutrition

Forum Challenge N°24 Feet elevated push ups

Bezoekers in dit topic

Ik zag bij terugkijken dat de reps lang niet allemaal even diep zijn, mooier kunnen we het niet maken, dus laat het aan de judge over :)
Bij 40 in ongeveer 1 minuut storte ik in, en kon de 90 sec echt niet volmaken.

 
Ik zag bij terugkijken dat de reps lang niet allemaal even diep zijn, mooier kunnen we het niet maken, dus laat het aan de judge over :)
Bij 40 in ongeveer 1 minuut storte ik in, en kon de 90 sec echt niet volmaken.

Netjes! Je ging in het begin idd netjes diep haha. Anyway, weet wel dat ik een tweede poging ga doen voor de 60+ :trollface:
 
Netjes! Je ging in het begin idd netjes diep haha. Anyway, weet wel dat ik een tweede poging ga doen voor de 60+ :trollface:
Dat zit er bij mij echt niet in.... maar succes.
 
Ik haak af. Heb dit weekend voor het eerst weer kunnen trainen en had het Bench Press-niveau van een gemiddelde 15-jarige ecto. Daarnaast moet ik druk op mijn hoofd/kaak nog zoveel mogelijk vermijden, dus head down decline push-ups lijkt mij niet verstandig.

Desalniettemin een mooi resultaat Shrimpy, ben benieuwd wie nog in de buurt kunnen komen! :D
 
Ik zag bij terugkijken dat de reps lang niet allemaal even diep zijn, mooier kunnen we het niet maken, dus laat het aan de judge over :)
Bij 40 in ongeveer 1 minuut storte ik in, en kon de 90 sec echt niet volmaken.
Volgens mij mogen ze net iets dieper :o
 
Ik heb net is wat lopen spelen met de oefening maar ik merk dat de positie van je hoofd een grote invloed heeft op de diepte en houding. Als je hoofd in lijn blijft met je lichaam dan zal je hoofd de grond eerder raken dan je borst en kom je dus maximaal tot ongeveer een 90 graden positie van je bovenarmen. Als je omhoog probeert te kijken dan trek je automatisch je onderrug hol waardoor je wel met je borst de grond kan raken maar waardoor het meer een normale push up wordt omdat je lichaam gaat doorhangen.

Dit verschil zie je ook al een beetje bij Webby en Shrimpy. Webby houd één lijn en komt wat minder diep, Shrimpy hangt wat meer door en komt dieper. Ik wil zelf ook best nog wel een serieuze poging doen maar ik wil vooraf wel graag weten welke techniek de voorkeur heeft en wat het criterium qua diepte is.
 
Ik heb net is wat lopen spelen met de oefening maar ik merk dat de positie van je hoofd een grote invloed heeft op de diepte en houding. Als je hoofd in lijn blijft met je lichaam dan zal je hoofd de grond eerder raken dan je borst en kom je dus maximaal tot ongeveer een 90 graden positie van je bovenarmen. Als je omhoog probeert te kijken dan trek je automatisch je onderrug hol waardoor je wel met je borst de grond kan raken maar waardoor het meer een normale push up wordt omdat je lichaam gaat doorhangen.

Dit verschil zie je ook al een beetje bij Webby en Shrimpy. Webby houd één lijn en komt wat minder diep, Shrimpy hangt wat meer door en komt dieper. Ik wil zelf ook best nog wel een serieuze poging doen maar ik wil vooraf wel graag weten welke techniek de voorkeur heeft en wat het criterium qua diepte is.
Op het voorbeeld gifje eindigt de borst idd een 10 cm boven, en de neus tegen de grond. En het hangt er ook vanaf waar de camera staat. Schuin van achteren kan je echt niet zien waar het hoofd eindigt.
 
Ik heb net is wat lopen spelen met de oefening maar ik merk dat de positie van je hoofd een grote invloed heeft op de diepte en houding. Als je hoofd in lijn blijft met je lichaam dan zal je hoofd de grond eerder raken dan je borst en kom je dus maximaal tot ongeveer een 90 graden positie van je bovenarmen. Als je omhoog probeert te kijken dan trek je automatisch je onderrug hol waardoor je wel met je borst de grond kan raken maar waardoor het meer een normale push up wordt omdat je lichaam gaat doorhangen.

Dit verschil zie je ook al een beetje bij Webby en Shrimpy. Webby houd één lijn en komt wat minder diep, Shrimpy hangt wat meer door en komt dieper. Ik wil zelf ook best nog wel een serieuze poging doen maar ik wil vooraf wel graag weten welke techniek de voorkeur heeft en wat het criterium qua diepte is.

Jep mijn armen gaan 90 graden en mijn voorhoofd tot de grond. Als ik een beetje een lijn wil houden...
 
Op het voorbeeld gifje eindigt de borst idd een 10 cm boven, en de neus tegen de grond. En het hangt er ook vanaf waar de camera staat. Schuin van achteren kan je echt niet zien waar het hoofd eindigt.

Jep mijn armen gaan 90 graden en mijn voorhoofd tot de grond. Als ik een beetje een lijn wil houden...

Ja precies, dan ben ik daar niet de enige in. Alleen Shrimpy lijkt sommige reps met zijn middenrif de grond te raken, dat zou niet moeten kunnen bij een decline push up (alle respect voor je poging overigens). Als beide variaties worden toegelaten dan kies ik zelf voor de laatste manier om een poging te doen...
 
Ja precies, dan ben ik daar niet de enige in. Alleen Shrimpy lijkt sommige reps met zijn middenrif de grond te raken, dat zou niet moeten kunnen bij een decline push up (alle respect voor je poging overigens). Als beide variaties worden toegelaten dan kies ik zelf voor de laatste manier om een poging te doen...
Ik heb mijn armen wijder gepositioneerd dan webby, hij heeft ze meer langs zijn lichaam. Daar zie ik ook een verschil in
 
Ik was van deze uitgegaan:

Niet echt nee,

Ik zit meer hier aan te denken.

Bekijk bijlage 437051

Edit: let vooral ook goed op de positie van zn baard!

En ik pak hem smal, omdat ik anders last van mijn schouders krijg. Volgens mij is breder wel wat in je voordeel.
 
Voor mij maakt het trouwens weinig uit want ik ga toch niet competitief zijn, ik kwam tot amper 30 reps.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de volgende pogingen, vooral ook die van Cocojamboo:).
 
Als zo krom als shrimpy nu oppeens wel weer mag kan ik ook nog wel een poging doen.
 
Als zo krom als shrimpy nu oppeens wel weer mag kan ik ook nog wel een poging doen.
Ik vind het heel erg krom dat je dat zegt hoor
 
Voor mij maakt het trouwens weinig uit want ik ga toch niet competitief zijn, ik kwam tot amper 30 reps.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de volgende pogingen, vooral ook die van Cocojamboo:).

Na mijn seizoenswerk in de zomer afsluitend met een vakantie tot halverwege oktober ben ik nu weer volop in training. In het seizoen train ik maar af en toe om wat bij te houden, tijdgebrek.

Vorig jaar verkeerde ik in de winter in topvorm, mijn sterkste jaar ooit met bankdrukken met uiteindelijk 3x140kg.
Ik doe nu precies hetzelfde maar de gewichten gaan maar niet makkelijker omhoog. Nu op 3x 125kg en moet er wekelijks 2,5kg bij doen maar dit gaat niet lukken zo, ik ga niks vooruit.

Met pushups hetzelfde verhaal, verzuur vrij snel moet na 40 reps echt een stop nemen en dan zitten er nog 10-15 in. Jaar geleden nog 65-69. Misschien heb ik iets onder de leden want ondanks een jaartje ouder kan dit nooit zo drastisch vermindert zijn. Even afwachten of de vorm er nog in komt.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik zag bij terugkijken dat de reps lang niet allemaal even diep zijn, mooier kunnen we het niet maken, dus laat het aan de judge over :)
Bij 40 in ongeveer 1 minuut storte ik in, en kon de 90 sec echt niet volmaken.

neet61 Ik kan je filmpje niet bekijken..........
Heb je het gewist ?

Sowieso respect hoor :thumbs:
 
Back
Naar boven