MuscleMeat

Forum Challenge N°5 Strict Curls for reps

Bezoekers in dit topic

Het zou wel meer deelnemers opleveren. bij elke challenge een oefen gewicht opgeven (nu dus 40kg) voor iemand van 100kg.

Dan jouw gewicht als factor x 40kg. Iemand van 110kg moet dus curlen met 44kg.
Het is maar een idee om het spannender te maken en zo veel mogelijk deelnemers te krijgen. Zo hadden bij DL wel veel meer mensen mee kunnen doen.


Dan ga je er voor het gemak vanuit dat een fatty van 100kg met 30% vet meer aan kan dan een "getraind" iemand van 80kg met bv 10% vet?

We pikken dit soort dingen gewoon door elkaar heen zonder bij ieder challange al te veel rekening te moeten houden met iedereen. Volgende keer misschien weer iets met LG of VVM (alhoewel dat moeilijk aantoonbaar is bij deelname).
 
Here we go again... :emo:

Heb ook geen idee of 25kg te doen is voor vrouwen, doe ze ook nooit. Merken we vast wel aan de inzendingen.
 
Wanneer "iedereen" de gewichten aan de hoge kant vind betekend het gewoon dat het aantal reps laag zal zijn.

Vergeet ook niet dat het tellen pas stopt wanneer de tijd verstreken is of je de stang weg leg.
 
als mijn polsen het houden morgen even een poging doen, anders wacht ik op de volgende challenge.
 
Dan ga je er voor het gemak vanuit dat een fatty van 100kg met 30% vet meer aan kan dan een "getraind" iemand van 80kg met bv 10% vet?

We pikken dit soort dingen gewoon door elkaar heen zonder bij ieder challange al te veel rekening te moeten houden met iedereen. Volgende keer misschien weer iets met LG of VVM (alhoewel dat moeilijk aantoonbaar is bij deelname).

ja, dit lijkt me nogal aannemelijk en dat weet jij ook wel. Ik heb nog geen fatty van 100kg met 30% hier een challenge mee zien doen. Prima, als er geen animo is voor een idee om op bw te differentiëren als de meesten daar tegen zijn.
 
Here we go again... :emo:

Heb ook geen idee of 25kg te doen is voor vrouwen, doe ze ook nooit. Merken we vast wel aan de inzendingen.
Ik ga t morgen even uitproberen.
Vandaag 17.5kg curls met ez x15 easy reps. Moet te doen zijn 25kg
 
ja, dit lijkt me nogal aannemelijk en dat weet jij ook wel. Ik heb nog geen fatty van 100kg met 30% hier een challenge mee zien doen. Prima, als er geen animo is voor een idee om op bw te differentiëren als de meesten daar tegen zijn.

Het gaat er om dat je nooit iederen in een gunstige positie kan krijgen.

Ga je uit van een bepaald percentage gewicht krijg je weer klachten van lange mensen die zich benadeeld voelen omdat ze en wat zwaarder zijn en dan ook nog eens lange ledematen hebben wat wel eens een nadeel kan zijn, enz enz

Je zou dan uit moeten gaan van bv een VVM BMI maar hoe controleer je dat?

Zoals eerder gezegd, misschien dat de volgende challange wel uitgaat van een aangepast gewicht of LG
 
Het gaat er om dat je nooit iederen in een gunstige positie kan krijgen.

Ga je uit van een bepaald percentage gewicht krijg je weer klachten van lange mensen die zich benadeeld voelen omdat ze en wat zwaarder zijn en dan ook nog eens lange ledematen hebben wat wel eens een nadeel kan zijn, enz enz

Je zou dan uit moeten gaan van bv een VVM BMI maar hoe controleer je dat?

Zoals eerder gezegd, misschien dat de volgende challange wel uitgaat van een aangepast gewicht of LG


Gaan powerliftwedstrijden ook uit van VVM? De wilksformule is juist hier voor uitgevonden om powerlifters in verschillende gewichtsklasse met elkaar te vergelijken, heeft niks met vvm of lengte ledematen te maken. Laat ik voorop stellen dat het geen klagen is, maar (het was) een idee om meer deelnemers te kunnen laten mee doen en zou denk ik de challenge een stuk interessanter maken. (voordat de zeikerds weer gaan zeiken dat ik zeik).
 
40 kg is toch niet zo heel veel?
 
In. Ooit wel eens paar reps gedaan met 40kg maar nooit zo strikt als nu moet. Ben eens benieuwd, bij de volgende upper body
 
ja, dit lijkt me nogal aannemelijk en dat weet jij ook wel. Ik heb nog geen fatty van 100kg met 30% hier een challenge mee zien doen. Prima, als er geen animo is voor een idee om op bw te differentiëren als de meesten daar tegen zijn.
check mijn deadlift contest inzending dan even :)
 
Hoeveel pogingen mag je insturen? Stel ik haal nu x aantal reps, maar volgende week x+2 oid, telt x+2 dan nog als ik die instuur?
 
Hoeveel pogingen mag je insturen? Stel ik haal nu x aantal reps, maar volgende week x+2 oid, telt x+2 dan nog als ik die instuur?

Onbeperkt t/m 15 mei, meeste reps telt.
 
Heeft iemand het überhaupt al geprobeerd?
 
In mijn gym kan je niet eens tegen een muur staan te curclen. Alles volgebouwd. Niet dat ik verder zou komen dan 2 reps.
 
In mijn gym kan je niet eens tegen een muur staan te curclen. Alles volgebouwd. Niet dat ik verder zou komen dan 2 reps.

Kan ook tegen het rack bv.
 
Oke mooi, dan zal ik maar eens beginnen met de toon zetten. Niet all-out gegaan ivm blessure gevoeligheid van de oefening en de belangrijke wedstrijden op korte termijn. Maar als het moet, kunnen er nog wel wat reps bij, was ook na 40 sec oid klaar hahaha. Waren vgm 20 reps, als iemand zich verveelt mag die ze wel na-tellen.


Edit: Shit, heb die korte stops niet gedaan onderin lees ik net :roflol: Achja, dan doe ik hem volgende week nog maar eens iets rustiger aan.
 
Laatst bewerkt:
Edit: Shit, heb die korte stops niet gedaan onderin lees ik net :roflol: Achja, dan doe ik hem volgende week nog maar eens iets rustiger aan.

Er zitten nu idd best wat ongeldige reps bij, wel al netjes man !
 
Back
Naar boven