Fitness Seller

Forum Competitie 2019, Challenge n°1: Savickas press (1 bezoeker)

Bij gelijkstand:


  • Totaal stemmers
    34
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.246
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

Dit jaar gaan we ook weer verder met de challenges maar om de onderlinge competitie aan te wakkeren en iedereen extra te motiveren om elke challenge mee te doen (dit is niet verplicht, je mag ook challenges skippen maar dan verdien je uiteraard ook geen punten) gaan we ditmaal werken met een punten systeem, de punten worden elke maand meegenomen en op het einde van het jaar zal de top 3 met mooie prijzen beloond worden.


Punten systeem

Bij 10 deelnemers:
  • 1ste plaats: 10 punten
  • 10de plaats: 1 punt

Bonus punten

3 bonus punten voor degene die de Bonus challenge wint (dit kan varieren per challenge)


Prijzenpot

:1e:

:2e:

:3e:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als 1ste Challenge hebben we gekozen voor een pareltje, namelijk de Savickas press.
De opzet is simpel, leg een barbell net onder kinhoogte op de vangers van een rek, ga eronder zitten met de benen vooruit op de grond en pressen maar, simpel, toch...


*Bonus challenge*: 3 bonus punten voor degene die 1/2de bw het langst in lock out kan vasthouden

- 1/2de bw, dwz, je gebruikt 40kg als je zelf 80kg weegt
- Zoveel mogelijk herhalingen, 90 seconden time cap
- Bar diepte minimaal op kinhoogte
- Geen rugsteun
- Bij gebrek aan een rack mag er een andere constructie gebruikt worden, bv 2 bankjes
- De benen moeten gestrekt vooruit op de grond liggen en moeten contact blijven houden met de vloer
- Elke rep moet 'dood' vanaf de vangers beginnen en volledig naar lock out
- Er mogen meerdere pogingen ondernomen worden
- Filmpje van bw heeft de voorkeur
- Bij misbruik zal er streng opgetreden worden


Deze challenge zal lopen t/m 28 februari en wordt om 19u afgesloten, dan worden de punten verdeeld en zal de nieuwe challenge ook online geplaatst worden.

Onslow 31 reps

Bulck 29 reps

RockOfAges 28 reps

Jaap ja 24 reps

Webby 21 reps

Vissertje1980 21 reps

zunnepitte 21 reps

psycomantje 20 reps

Fallingout 19 reps

Furryx94 17 reps

dj_phreak 16 reps

Natty87 16 reps

BB_ 14 reps

Vonk 14 reps

Bosje2 12 reps

HillR 10 reps

ProudPizza 10 reps

Gizzmo 9 reps

Kyoshi 7 reps

floris.sp 6 reps

SandJ 4 reps

*Bonus Challenge*
------------------------

Webby 1min.19

Onslow 1min.07

Webby 1min.03

Bulck 58 seconden

Jaap ja 40 seconden

1.jpg


Succes en moge de beste winnen!

Het moderator team.

[RSVP=419691]Klik hier om in te schrijven[/RSVP]

Bert - 1
Bosje2 - 1
floris.sp - 1
Furryx94 - 1
Gizzmo - 1
GJD - 1
HillR - 1
Kieft - 1 - 30
natty87 - 1
Punjab - 1
Saik - 1
SandJ - 1
Vissertje1980 - 1
zunnepitte - 1

Totaal: 14
 
Moet nog ff lezen maar ben sws in.


Mooi geregeld Sanca Saxon



Edit: mooie setup, ik denk dat dit goed gaat werken.
Ik ga mijn best doen.
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat dit met formule omgerekend gaat worden Sanca Saxon ?
Ik ben niet thuis in die formules dus ik kies voor het hoogste gewicht, ongeacht bw. (maar ik sta voor alles open), met onderscheid tussen de dames en de heren. (het is dan wel lullig als er maar 1 vrouw meedoet)
 
Ik ben niet thuis in die formules dus ik kies voor het hoogste gewicht, ongeacht bw. )maar ik sta voor alles open), met onderscheid tussen de dames en de heren. (het is dan wel lullig als er maar 1 vrouw meedoet)

Kan toch wilks toepassen.
Sowieso onderscheid mannen/vrouwen is wel fair.
 
Ik ben niet thuis in die formules dus ik kies voor het hoogste gewicht, ongeacht bw. )maar ik sta voor alles open), met onderscheid tussen de dames en de heren. (het is dan wel lullig als er maar 1 vrouw meedoet)

A÷B=X

A= getilde gewicht
B= lichaamsgewicht

Hoogste X is winnaar.

Anders zou je ook wilks kunnen doen.



Ik denk dat wilks voor dit soort dingen het 'eerlijkst' zou zijn.
 
Gebruik dan iig nog een semi degelijke formule als wilks.. maar imo is de challenge al in het voordeel van de lichtere mensen onder ons dus laat dan de bonuspunten lekker over aan de absoluut sterkste 1rm. My 2 cents
 
Gebruik dan iig nog een semi degelijke formule als wilks.. maar imo is de challenge al in het voordeel van de lichtere mensen onder ons dus laat dan de bonuspunten lekker over aan de absoluut sterkste 1rm. My 2 cents
:baard:

Er zal genoeg onderscheid gemaakt worden zodat zowel de slanke als de volslanke medemens een kans maakt om een challenge te winnen.
 
Komt er ook een whisky deadlift challange?

200% BW voor max reps, tussen elke rep een shotje.




Inb4 kopje op NOS 'alcohol en anabolen? Bodybuilders zuipen zich klem in de gym'
 
Back
Naar boven