XXL Nutrition

Forum Competitie 2019, Challenge n°2: Zercher squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.246
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

Dit jaar gaan we ook weer verder met de challenges maar om de onderlinge competitie aan te wakkeren en iedereen extra te motiveren om elke challenge mee te doen (dit is niet verplicht, je mag ook challenges skippen maar dan verdien je uiteraard ook geen punten) gaan we ditmaal werken met een punten systeem, de punten worden elke maand meegenomen en op het einde van het jaar zal de top 3 met mooie prijzen beloond worden.


Punten systeem

Bij 10 deelnemers:
  • 1ste plaats: 10 punten
  • 10de plaats: 1 punt

Bonus punten

3 bonus punten voor degene die de Bonus challenge wint (dit kan varieren per challenge)


Prijzenpot

:1e:

:2e:

:3e:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/forum-competitie-2019-ranking.420343/#post-10158974

Voor de volgende challenge hebben we ervoor gekozen om jullie volledig uit de comfort zone te halen met de alom beruchte en gevreesde maar uiterst effectieve Zercher squat, hierbij laat je de barbell in de plooien van de armen rusten en dan squatten maar!
Om het een klein beetje makkelijker te maken mogen de mannen 75% en de vrouwen 50% bw gebruiken, good luck!

*Bonus challenge*: 3 bonus punten voor degene die de hoogste 1rm VANAF DE GROND neerzet.

- De mannen: 75% bw
- De vrouwen: 50% bw
- Zoveel mogelijk herhalingen, 90 seconden time cap
- Diepte minimaal op parallel
- Gebruik van belt, sleeves, handdoek, pussy pad, elbow sleeves etc. is toegelaten
- Je mag starten vanaf de vangers
- Barbell neerleggen = einde set
- Er mogen meerdere pogingen ondernomen worden
- Filmpje van bw heeft de voorkeur
- Bij misbruik zal er streng opgetreden worden


Deze challenge zal lopen t/m 28 maart en wordt om 19u afgesloten, dan worden de punten verdeeld en zal de nieuwe challenge ook online geplaatst worden.



Kakelkipje 49 reps

ProudPizza 40 reps

Webby 39 reps

Onslow 36 reps

Fallingout 35 reps

Natty87 33 reps

Jaap ja 32 reps

psycomantje 31 reps

zunnepitte 30 reps

Bulck 24 reps

RockOfAges 24 reps

Valandinz 23 reps

Gizzmo 22 reps

Vissertje1980 21 reps

Bosje2 21 reps

Furryx94 19 reps

Aquaexplo 18 reps

SandJ 13 reps

Kyoshi 12 reps

*Bonus Challenge*
Mannen:

RockOfAges 185kg

Fallingout 170kg

Vrouwen:

Kakelkipje 112.5kg

ProudPizza 111kg

[RSVP=420344]Klik hier om in te schrijven[/RSVP]

Aquaexplo - 1
Bert - 1 - Voel het nu al.
Bosje2 - 1
Furryx94 - 1
Gizzmo - 1
Kakelkipje - 1 - De dood of de gladiolen dan maar
natty87 - 1
SandJ - 1
Valandinz - 1
Vissertje1980 - 1

Totaal: 10
 
Boh een squat xD dit word niet men beste haha. Nog nooit gedaan ook. Benieuwd hoe dit gaat voelen in de armpjes.
 
nog nooit gedaan, na het NK doe ik wel een poging denk ik.
 
mijn reactie toen ik deze challenge zag


Dt5bbHlW0AA5kM4.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik kan voor geen meter squatten, maar ga een poging doen. Tegenwoordig Front Squat ik, dus dit moet lukken. Ik vraag me af wat de 'limiting factor' is. Denk dat armen of last van elleboogholte misschien wel het aantal reps gaan bepalen.
 
Oeieoeioei.. Dat is wel een nasty one, moet even kijken of ik deze kan.

Hier zouden elleboog sleeves wel moeten worden verbannen imo :dunno:
 
Oeieoeioei.. Dat is wel een nasty one, moet even kijken of ik deze kan.

Hier zouden elleboog sleeves wel moeten worden verbannen imo :dunno:

Want?
 
Wat is dit nou weer Sanca Saxon :treuren: Didn't even know this existed..

Ik hoop dat mijn zenuw tegen het einde van de maand hersteld is zodat ik ook een poging kan doen (en dat hij hierdoor niet nog meer van streek raakt.. )

Succes folks!
 

Die sleeves zorgen voor een enorm comfort, aangezien juist daar de BB op ligt. Maar dat is mijn mening, Mr. Handschoentje dus :kiss:
 
Die sleeves zorgen voor een enorm comfort, aangezien juist daar de BB op ligt. Maar dat is mijn mening, Mr. Handschoentje dus :kiss:

Ja maar het zou zonde zijn als pijn in de armen de limiting factor wordt.

Ik heb deze nog nooit gedaan maar zou jammer zijn als je in moet houden omdat je anders 2 weken niet kan benchen ofzo.
 
Enorm is ook wel overdreven, het scheelde iets. Kreeg wel bloeduitstortingen van de sleeves. Heb nu nog last van de elleboogholtes, maar dat is meer omdat die dat niet gewend zijn denk ik. Als je het vaker doet zal dit wel wennen. Net zoals beginnen met squatten, dan heb je ook een maandje discomfort waar de bar rust.
 
Back
Naar boven