XXL Nutrition

Forum Competitie 2019, Challenge n°5: Reverse grip bench press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.223
Waardering
65.249
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

Dit jaar gaan we ook weer verder met de challenges maar om de onderlinge competitie aan te wakkeren en iedereen extra te motiveren om elke challenge mee te doen (dit is niet verplicht, je mag ook challenges skippen maar dan verdien je uiteraard ook geen punten) gaan we ditmaal werken met een punten systeem, de punten worden elke maand meegenomen en op het einde van het jaar zal de top 3 met mooie prijzen beloond worden.


Punten systeem

Bij 10 deelnemers:
  • 1ste plaats: 10 punten
  • 10de plaats: 1 punt

Bonus punten

3 bonus punten voor degene die de Bonus challenge wint (dit kan varieren per challenge)


Prijzenpot

:1e:

:2e:

:3e:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/forum-competitie-2019-ranking.420343/#post-10158974

Beste leden,

Welkom bij de nieuwe challenge, van deze zullen er velen vrolijk worden, we gaan deze maand namelijk voor de bench press.
Maar het zou natuurlijk geen echte challenge zijn zonder een twist daarom moet er gewerkt worden met een reverse grip!
De mannen moeten met bw aan de slag, dus met 90kg als je 90kg weegt, en voor de vrouwen geldt 75% van het bw.

Deze challenge zal lopen t/m 1 juli en wordt om 19u afgesloten, dan worden de punten verdeeld en zal de nieuwe challenge ook online geplaatst worden.

-Mannen: bw
-Vrouwen: 75% bw
-Zoveel mogelijk reps in 90 seconden, de tijd start bij de start van het zakken bij de 1ste rep (niet bij unracken)
-Reverse/omgekeerde grip
-Grip breedte; mag op de breedte waar je het sterkst bent
-Zakken tot op de borst en volledig uitstrekken
-Kleine pauze op de borst, maw niet bouncen
-Het achterwerk, bovenrug en schouders moeten contact houden met de bank
-Barbell terug racken = einde set
-Filmpje als bewijs
-Bewijs van lichaamsgewicht
-Het lichaamsgewicht mag afgerond worden
-Bij misbruik/fraude zal er streng opgetreden worden

Succes !!
Het moderator team.

Onslow 21 reps

Beowulf 14 reps

psycomantje 12 reps

ProudPizza 11 reps

Natty87 10 reps

Jaap ja 9 reps

Aquaexplo 8 reps

Fallingout 8 reps

Webby 7 reps

davido01 5 reps

Bosje2 1/2de rep

*Bonus challenge*: 3 bonus punten voor degene die meeste reps maakt ZONDER RUST tussen de reps, 2 seconden rusten = einde set

Onslow 18 reps

1.jpg


[RSVP=421901]Klik hier om in te schrijven[/RSVP]

Aquaexplo - 1
Bosje2 - 1
Calibuilder - 1
Jeep - 1
natty87 - 1
psycomantje - 1

Totaal: 6
 
Lijkt me erg vreemd om te doen ben benieuwd!
 
Dat wordt weer oefenen. Bench is mijn zieligste lift :P Vanmiddag nog 65 kg in mijn heup gesmeten met een fail op floor press. Had er alleen kleine schijven op ipv bumperplates, was ik vergeten :duh:
 
Sorry maar hoe wil je die 'pauze,' precies hanteren?
En mag ik mijn elbow sleves en wrist wraps gebruiken.
 
Over twee weken ben ik terug uit Zweden, ff goed opletten hoe de echt sterke jongens het doen op het WK Powerliften. Dan ga ik wellicht een poging wagen, leuke variant op de bench
 
Sorry maar hoe wil je die 'pauze,' precies hanteren?
En mag ik mijn elbow sleves en wrist wraps gebruiken.
toch niet voor een 90Kg bench? Cmon bro u gay? :D:D:eek:
 
En een side contest waarbij iedereen kan raden hoeveel leden hun biceps zullen scheuren met deze challenge
 
Hoeveel gevallen van een gescheurde biceps tijdens een reverse press Zijn er bij jou bekend?
 
Sorry maar hoe wil je die 'pauze,' precies hanteren?
En mag ik mijn elbow sleves en wrist wraps gebruiken.
Even een waarneembare stilstand.

3XL Is geen voorstander van hulpmiddelen.
 
Biceps scheuren met een press?
Dat is sws bonuspunten waard.
 
Biceps scheuren met een press?
Dat is sws bonuspunten waard.
Hoezo zou je een biceps scheuren? Heb je de oefening al wel eens gedaan?
 
Maar kunnen we het er over eens zijn dat het heel raar is dat knee sleves wel mogen en elbow sleves niet?


Ja fair enough maar high reps is niet fijn voor de elleboog.
3XL
 
Biceps scheuren met een press?
Dat is sws bonuspunten waard.

Bij een rev press speelt de biceps een grotere rol dan bij een normale press. (Rev.press is meer een armen+schouder oefening) maar ken geen gevallen van gescheurde biceps. Heb zelf ook al jaaaaaaaaren ervaring met de oefening en heb nooit het idee gehad dat de biceps te zwaar/verkeerd belast zou worden.

E.e.a. zal ook wel aan de gehanteerde grip breedte liggen (rotatie bovenarm ivm pees lange kop biceps)
 
Levert het een mechanisch voordeel op?
De ene zegt van wel, de andere van niet...

Ikzelf zie het eerder als blessure preventie dan als middel om meer kilo's te liften maar die meningen zijn dus verdeeld.
 
Apparently, the reverse grip bench press gained a great deal of prominence in the 1990s because of Clark's success, but soon fell out of favor. One source I found stated it was due to injuries, but I found no other source to corroborate this or any record of anyone seriously injuring themselves on the lift. In fact, people seem to use the reverse grip so they can train around injuries, like Vince Urbank, who recently benched 530 raw with a reverse grip

So there you have it, from a four powerlifting world record holders (myself, Phil Harrington, Rick Weil, and Anthony Clark) and a strength coach who's competed at the highest levels- stop taking your training advice from two tards making funny faces at a camera who insist the reverse grip bench press will "snap you up" and sundry other know nothings who feel it necessary to demonize a lift they've never fucking trained. If I've not yet provided enough powerlifting authority for you, perhaps Jim Stoppani, PhD, the tatted guy you see in Muscle & Fitness who's actually an exercise physiology PhD and the senior science editor for M&F and Flex will. Stoppani's published a couple of articles on the benefits of the reverse grip bench press for the upper chest, and has waged a one man war against the misinformation propagated by dickless halfwits who find the reverse grip bench press terrifying

https://chaosandpain.blogspot.com/2013/03/the-art-of-reverse-grip-bench-press.html?m=1
 
De ene zegt van wel, de andere van niet...

Ikzelf zie het eerder als blessure preventie dan als middel om meer kilo's te liften maar die meningen zijn dus verdeeld.

Als het geen mechanis voordeel geeft en het in andere chal. was toegestaan dan hier ook maar.
 
Back
Naar boven