Fitness Seller

Nieuw Forum Competitie 2019, Challenge n°7: calf raise (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wanneer is het een halve rep en wanneer en hele?
 
Dat waren halve reps Sanca. Als hij de 1e keer wisselt naar andere been maakt die voor het eerst pas een hele rep
Dit was het laagste wat lukte zonder dat de voet er af gleed. Tenzij je de grond mag raken met de hak, dan voorkom je dat je wegglijd. Net even geprobeerd.
 

90 reps. Het moeilijkste is evenwicht bewaren en er niet af glijden.

Het is wel de bedoeling dat je helemaal omhoog kom. Dit zijn halve reps en dus niet geldig.
 
Er is ivm de vakantieperiode gekozen voor een simpele BW oefening zodra ook mensen die op dat moment geen gewichten of ter beschikking hebben er aan deel kunnen nemen
Pushups?
 
Er is ivm de vakantieperiode gekozen voor een simpele BW oefening zodra ook mensen die op dat moment geen gewichten of ter beschikking hebben er aan deel kunnen nemen

Ik dacht serieus meteen bij het zien van de challenge; die kan ik mooi op vakantie in m'n appartement doen volgende week
Helemaal prima!
 
Ik denk dat het te licht is hoor, al heb ik in 20 jaar geen kuiten getraind. Dan wordt het meer een kwestie wie het snelst een beweging kan.
Misschien zijn er even wat meer meningen nodig voor er geen weg meer terug is. Ik denk 40kg een goed gewicht is maar het kan ook tegenvallen natuurlijk.

Iemand die braaf kuiten traint en weet of dit zwaar of licht is?
Bonus met een super zwaar gewicht is ook leuk misschien en kan een andere winnaar opleveren. Of wie het langst in concentrische stand kan blijven staan lijkt me ook lekker pijn doen.

Ik heb een tijdje single leg met extra gewicht gedaan. Wat mij opviel was dat als ik het echt zwaar wilde doen het verrot lastig was om je knie gestrekt te houden.
 
naja ik ga snel maar eens een poging doen, een voorbeeld zou wel handig zijn voor de ROM Sanca Saxon of 3XL
 
20190801_225741.jpg


Voledige bewegingsuitslag thv de enkel. Zowel naar boven als naar beneden.

Lager/hoger komen door je voet zelf meer te buigen mag maar is niet vereist (n doet ook niets met de kuit)
 
In! een voorbeeld van de ROM zou idd fijn zijn
 
Nu moet je hem alleen heel beheerst doen, zodra je explosief gaat stuiter je er af, gebeurde mij nu al :P
 
Nieuwe hobby opgepakt, speciaalbier drinken. Combineert slecht met trainen :)

Maar ik heb nooit echt een sixpack gehad, laagste wat ik woog was 70kg en toen besloot ik te stoppen met diëten voor er niets meer overblijft, geen sixpack iig. Vind zo rond de 75kg een mooi gewicht. Misschien een sixpack erbij laten tatoeëren.
 
Dit was het laagste wat lukte zonder dat de voet er af gleed. Tenzij je de grond mag raken met de hak, dan voorkom je dat je wegglijd. Net even geprobeerd.

Ging juist om het stuk naar boven zoals 3xl ook zei. Naar onderen is prima
 
Back
Naar boven