XXL Nutrition

Forum Competitie 2019, Challenge n°2: Zercher squat

Bezoekers in dit topic

Fair enough. Zal Woensdag even kijken :)
 
Damn nice ProudPizza ! Ik moet em nog proberen maar verwacht er zelf niet teveel van squat is niet bepaald men beste en dan nog eens de struggle van de barbell in je armen xD ben benieuwd
 
Hoowis Pizza, lekker hoor.
Die 35 zie ik me op een goede dag nog wel halen maar 40+ lijkt me niet te doen.

Ik hoop dat er nog veel pogingen van anderen gaan volgen.
Ook al maak je misschien niet direct kans op winst is het toch leuk om onderling wat competitie te hebben en jezelf echt uit te dagen in de sportschool.
 
En ik moet zeggen, dit is de tweede challenge die ik mee doe en vind alleen het mee doen al super leuk :D
Het is ook leuk, een beetje op een informele manier mee doen aan een "wedstrijdje" ipv alleen maar reps draaien in de gym tegen jezelf. En de diversiteit van de challenges halen je misschien ook nog uit je comfortzone door eens wat anders te doen dan normaal.
 
Bw: 78kg
Squat gewicht: 60kg

1e set 23 reps
2e set 19 reps
3e set 17 reps

Camera app was gecrashed bij 1e attempt dus heb alleen 2e en 3e op camera. Slechte vorm want moe en futloos vandaag en ik doe nooit frontsquats, na de 1e set was ik al helemaal compleet gesloopt.

Vrijdag of zaterdag ga ik weer. 30+ reps moet er bij deze wel in zitten.

19 reps
 
Laatst bewerkt:
Bw: 78kg
Squat gewicht: 60kg

1e set 23 reps
2e set 19 reps
3e set 17 reps

Camera app was gecrashed bij 1e attempt dus heb alleen 2e en 3e op camera. Slechte vorm want moe en futloos vandaag en ik doe nooit frontsquats, na de 1e set was ik al helemaal compleet gesloopt.

Vrijdag of zaterdag ga ik weer. 30+ reps moet er bij deze wel in zitten.

19 reps

Super netjes man, had je zelf volgens mij niet verwacht.
 
Super netjes man, had je zelf volgens mij niet verwacht.

Viel mee inderfaad, gezien ik nooit echt front squat. Schaam me wel om met zo'n vorm iets te uploaden, maar als ik vrij/za wat fitter ben en gewoon de stock android app gebruik in plaats van een vage onofficiële gcam mod moet het goedkomen.

Wel zin om ff die 30+ reps aan te tikken met goede vorm nu.

Meteen even een form check op m'n rows gedaan nu ik toch bezig was, die staat in m'n log :)
 
Bw: 78kg
Squat gewicht: 60kg

1e set 23 reps
2e set 19 reps
3e set 17 reps

Camera app was gecrashed bij 1e attempt dus heb alleen 2e en 3e op camera. Slechte vorm want moe en futloos vandaag en ik doe nooit frontsquats, na de 1e set was ik al helemaal compleet gesloopt.

Vrijdag of zaterdag ga ik weer. 30+ reps moet er bij deze wel in zitten.

19 reps

Meer dan 5 in ieder geval!
 
Gisteren 20 reps en toen gestopt want kreeg kramp in mijn rug. Het gewicht aan de voorkant is even wennen voor je rug en je staat best lang in dezelfde houding, zonder belt niet verstandig denk ik. Die moet ik weer even bestellen dan.
 
Ok hier is mijn herkansing, misschien wat tips van mensen wat betreft techniek? Ik ben al niet een hele diepe squatter maar met deze druk ik echt met mijn ellebogen in mijn bovenbenen. Nja volgens mij zijn het 20 reps.

Ik ben wel in om zaterdag opnieuw te proberen.

 
Ok hier is mijn herkansing, misschien wat tips van mensen wat betreft techniek? Ik ben al niet een hele diepe squatter maar met deze druk ik echt met mijn ellebogen in mijn bovenbenen. Nja volgens mij zijn het 20 reps.

Ik ben wel in om zaterdag opnieuw te proberen.


Je kan breder squatten, je torso meer rechtop houden (die caved nu nogal in) en je ellebogen dichter bij elkaar plaatsen voordat je unrackt.



Moet oppassen met deze tips. Straks gaan jullie me allemaal voorbij :(
 
Tis eigenlijk geen echte diepte maar persoonlijk zou ik het door de vingers zien. Al waren de laatste paar wel echt hoog.

Indd wat ProudPizza zegt.

Ik moest breder gaan staan dan normaal zodat mijn ellebogen tussen mijn benen konden om diepte te halen.

Voor mij om echt goede diepte te halen kwam de stang bij sommige reps tegen mijn quads aan.
 
Ok hier is mijn herkansing, misschien wat tips van mensen wat betreft techniek? Ik ben al niet een hele diepe squatter maar met deze druk ik echt met mijn ellebogen in mijn bovenbenen. Nja volgens mij zijn het 20 reps.

Ik ben wel in om zaterdag opnieuw te proberen.

Ik kan ze niet allemaal goedkeuren.
 
Back
Naar boven