Fitness Seller

Forum Competitie 2019, Challenge n°5: Reverse grip bench press

Bezoekers in dit topic

Thanks, ohja ben vergeten dat je kleine pauze moest houden dus weet niet echt of dit goed is.

Precies waar ik bang voor was toen ik die regel zag staan :roflol:

De reden ook dat ik het nu vraag, voordat er straks weer drama is. Wellicht zal een voorbeeldfilmpje met een poging van de moderators helpen.
 
Op zich prima uitvoering maar je kont moet wel op de bank blijven!!!!!

Wat die pauze betreft, Ik neem aan dat Sanca Saxon daar onder verstaat dat de borst aangetikt moet worden maar stuiteren niet is toegestaan (dus geen Steubing press variant!)
 
Wat die pauze betreft, Ik neem aan dat Sanca Saxon daar onder verstaat dat de borst aangetikt moet worden maar stuiteren niet is toegestaan (dus geen Steubing press variant!)

Lijkt mij ook. Anders kan je nooit reps for time doen, als je time in de pauze gaat zitten.
 
Nette poging, voel je het goed in borst?
Benieuwd hoe de schouder dit zal vinden, vrees niet erg prettig :D
 
Nette poging, voel je het goed in borst?
Benieuwd hoe de schouder dit zal vinden, vrees niet erg prettig :D
Thx. Je voelt nieks in je borst xD is meer armen en lats.. eerst deden schouders ook lastig maar eens je de uitvoering hebt geeft dit geen enkel probleem.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Prima, ik zie geen gebounce dus all good.

De kont moet wel op het bankje blijven, ter verduidelijking.
 
Wat een:fire: oefening zeg.
Vandaag lege stang geprobeerd. Mag blij zijn met 1 x50kg zonder mezelf te vermoorden.

Mag iemand wel helpen aangeven ?
 
Prima, ik zie geen gebounce dus all good.

De kont moet wel op het bankje blijven, ter verduidelijking.
Aight agree, dan blijven er 7 reps over? Laatste 3 reps komt kont klein beetje van de bank. Zal volledig spanning moeten houden volgende keer zodat dit niet gebeurd
 
Wat een:fire: oefening zeg.
Vandaag lege stang geprobeerd. Mag blij zijn met 1 x50kg zonder mezelf te vermoorden.

Mag iemand wel helpen aangeven ?
Komt wel goed, even de groove vinden :)
 
mijn reactie toen ik deze challenge zag

CVU-0PaWEAAVQl5.jpg
 
Dat is nou net wel het moeilijke punt van de lift xD kreeg al een halve black out om 82.5kg te unracken via de positie waar de barbell in je handen ligt :p
 
Dat is nou net wel het moeilijke punt van de lift xD kreeg al een halve black out om 82.5kg te unracken via de positie waar de barbell in je handen ligt :p

hoger op de bank gaan liggenen dus niet zoals bij normaal benadrukken met je ogen onder de stang maar meer richting borst.
 
Voor alle pols/schouder/enz klagers, misschien een idee om een onbekende oefening met weinig gewicht te proberen tot je de juiste "groove" gevonden heb?
 
Of extra punten voor diegene die em thumbless doen ?
 
Voor alle pols/schouder/enz klagers, misschien een idee om een onbekende oefening met weinig gewicht te proberen tot je de juiste "groove" gevonden heb?

Zou ze gewoon toe laten.
1. Iedereen heeft ze of kan er eenvoudig aan komen.
2. Voorkomt enkel blessures/pijntjes en zal niet bijdragen aan meer herhalingen.
3. Iedereen blij....tenminste, wat maakt het een ander uit als iemand ze draagt?

Ik spreek hier ook een beetje voor mezelf, ik train altijd met poslbandages bij elke oefening. Is erg vervelend als je hier last van hebt want dit blijft lang duren als je er mee door blijft trainen. Ik hoef geen curls of extensions met een rechte bar te doen zonder bandages, dan heb ik er weken last van.

Tijdens de challenge kan ik het wel opbrengen even een setje zonder te doen maar toch, ik begrijp de "klagers" wel.
 
Thx. Je voelt nieks in je borst xD is meer armen en lats.. eerst deden schouders ook lastig maar eens je de uitvoering hebt geeft dit geen enkel probleem.

Benieuwd, kan momenteel niet eens normaal bankdrukken. Ga zo eens wat setjes doen met 40-60kg. Voel dan denk ik meteen of het deelname of niet gaat worden.
 
Back
Naar boven