Fitness Seller

Forum Competitie 2019, Challenge n°5: Reverse grip bench press

Bezoekers in dit topic

Benieuwd, kan momenteel niet eens normaal bankdrukken. Ga zo eens wat setjes doen met 40-60kg. Voel dan denk ik meteen of het deelname of niet gaat worden.


Ik had jou wel als winnaar verwacht op deze.
Hoop dat je wel mee kan doen iig



Edit:

Ik zou het ook wel erg fijn vinden als ik met deze wel mijn polsbanden en elbowsleves mag gebruiken.
Ik werd erg tegengehouden in mijn poging door matig gevoel in elleboog en polsen.
 
Ik lees dat deze oefening je schouders wat meer ontziet dan een reguliere bench press.
Mijn techniek is of compleet ruk of dit bovenstaande geldt niet voor mij want mijn linkerschouder is nu zo stijf dat ik mijn arm amper nog kan optillen:(.
Ook voel ik me veel zwakker in deze positie. Volgende week hoe dan ook een poging maar dat zal niet meer zijn dan een rep of 5 ben ik bang.
 
Ik lees dat deze oefening je schouders wat meer ontziet dan een reguliere bench press.
Mijn techniek is of compleet ruk of dit bovenstaande geldt niet voor mij want mijn linkerschouder is nu zo stijf dat ik mijn arm amper nog kan optillen:(.
Ook voel ik me veel zwakker in deze positie. Volgende week hoe dan ook een poging maar dat zal niet meer zijn dan een rep of 5 ben ik bang.

Heb het ook gelezen op de bekende youtube kanalen.
Ik voel helaas dezelfde pijn en schouders dus ga deze niet trainen, maar wellicht wel eenmalig een resultaat neerzetten.
Merk ook wat meer voorkant schouders (zonder pijn) omdat je de bar wat meer naar voren laat zakken. Minder kracht vanuit borst, en veel meer triceps vanuit een lastige positie. Wel goede pomp na weken aanmodderen.
Denk dat iedereen hier veel zwakker in is, oefening voelt erg onlogisch alsof je gehandicapt bent.
 
Ik had jou wel als winnaar verwacht op deze.
Hoop dat je wel mee kan doen iig



Edit:

Ik zou het ook wel erg fijn vinden als ik met deze wel mijn polsbanden en elbowsleves mag gebruiken.
Ik werd erg tegengehouden in mijn poging door matig gevoel in elleboog en polsen.

Geen last van de polsen deze keer. Ik ben dus tegen, nergens voor nodig ;)!
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Gisteren ook voor het eerst geprobeerd. Verder dan 1 x 90 kg durfde ik niet te gaan zonder spotter. Ik ga al blij zijn als ik 1 rep met mijn BW ga halen aan het eind van de maand.
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe, maar ik voel deze overigens ook vooral in mijn front delt en triceps.
 

Voor de vrouwen of iedereen?
Personen die alleen thuis trainen hebben behoorlijk nadeel, unracken kost best wat kracht bij deze, front delts moeten behoorlijke inspanning leveren. Mensen die geen spotter hebben zullen in het nadeel zijn. Makkelijk op te lossen door te zeggen dat alle heren zelf mogen unracken.
 
Gisteren ook voor het eerst geprobeerd. Verder dan 1 x 90 kg durfde ik niet te gaan zonder spotter. Ik ga al blij zijn als ik 1 rep met mijn BW ga halen aan het eind van de maand.
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe, maar ik voel deze overigens ook vooral in mijn front delt en triceps.
Waarom niet licht beginnen als je de oefening nooit gedaan hebt en dan toewerken naar de challenge?
 
Voor de vrouwen of iedereen?
Personen die alleen thuis trainen hebben behoorlijk nadeel, unracken kost best wat kracht bij deze, front delts moeten behoorlijke inspanning leveren. Mensen die geen spotter hebben zullen in het nadeel zijn. Makkelijk op te lossen door te zeggen dat alle heren zelf mogen unracken.
Hier had ik niet bij stil gestaan...
 
Voor de vrouwen of iedereen?
Personen die alleen thuis trainen hebben behoorlijk nadeel, unracken kost best wat kracht bij deze, front delts moeten behoorlijke inspanning leveren. Mensen die geen spotter hebben zullen in het nadeel zijn. Makkelijk op te lossen door te zeggen dat alle heren zelf mogen unracken.
Waarom zou dat voor vrouwen anders zijn dan mannen?
 
Als t een probleem is unrack ik m zelf wel.
Sowieso kleine kans want wat een :fire: oefening ..
 
Kan deze mooi proberen in m'n random traingsweek na het NK junioren. Ben heel benieuwd naar hoe het voelt
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Waarom zou dat voor vrouwen anders zijn dan mannen?

Zodat ze wat meer reps maken misschien? 75% is te veel, gaat 'm niet worden voor de vrouwen tijdens deze challenge.
 
Ik zou het ook wel erg fijn vinden als ik met deze wel mijn polsbanden en elbowsleeves mag gebruiken.
Ik werd erg tegengehouden in mijn poging door matig gevoel in elleboog en polsen.

Ik zou het ook wel erg fijn vinden als ik met deze wel mijn polsbanden mag gebruiken.
Ik werd erg tegengehouden in mijn poging door extreem gevoel in polsen bij gebruik van een lege bar.

:D
 
Zodat ze wat meer reps maken misschien? 75% is te veel, gaat 'm niet worden voor de vrouwen tijdens deze challenge.

Denk ook dat dat erg veel is.


Ik weet trouwens nieteens of ij 92.5kg op deze manier wel zelf kan unracken.
 
Als ik heel eerlijk ben zie ik geen probleem in het unracken, je moet alleen hoger op de bank gaan liggen dan bij de gewone benchpress (zoals eerder vermeld)

Wat de rest betreft, reverse BP is ook meer een arm/voorkant schouder oefening vergelijkbaar met smaldrukken alleen bij smaldrukken hebben de ellebogen de neiging naar buiten te gaan wat endorotatie van de bovenarm geeft en bij de rev.press hebben ze de de neiging naar binnen te komen wat exorotatie van de bovenarm oplevert, hierdoor komt de lange kop van de biceps in een “gunstigere” positie wat in combi met de gesupineerde greep een grotere rol van de biceps oplevert. Probeer dus niet te “flairen” maar te “tucken”.

Maw zie de oefening niet als bankdrukken met een vreemde greep maar meer al smaldrukken met een wijde greep (?) :D

Wat “hulpmiddellen” aangaat, als ze geen mechanisch voordelen opleveren en Sanca Saxon het goed vindt is het voor mij geen probleem.
 
Ga hem na mijn vakantie eens proberen. Kleine 2 weken om te oefenen, we zullen zien. Ben benieuwd. Vorige challenge haalde ik het gewicht helaas gewoon niet :(
 
Is er ergens een tussenstand te zien met het puntentotaal per deelnemer na de afgelopen 4 challenges ?
 
Als ik heel eerlijk ben zie ik geen probleem in het unracken, je moet alleen hoger op de bank gaan liggen dan bij de gewone benchpress (zoals eerder vermeld)
.

Je kan hoger op de bank liggen en dan comfortabel unracken, echter kom je dan met de jhooks in de knoei die ga je dan raken. Met veel powerracks kom je er al snel tegen aan.
Unracken gaat prima, maar je verliest alleen wel wat kracht wat denk ik al neer komt op 1 rep, tegenover deelnemers met spotter.
 
Back
Naar boven