XXL Nutrition

Peiling Forum Contest 2019

Ik wil meedoen en mijn voorkeur gaat naar


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Idee was toch een contest waarbij voornamelijk de transformatie beoordeelt word, dan kunnen mannen en vrouwen prima bij elkaar
 
Idee was toch een contest waarbij voornamelijk de transformatie beoordeelt word, dan kunnen mannen en vrouwen prima bij elkaar
Nou nee... dat is t imo niet wanneer je sommige comments leest. Bijv ik had meer verwacht adhv dit of dat....
Je zou dan alleen puur voor en na foto moeten beoordelen.
 
Idee was toch een contest waarbij voornamelijk de transformatie beoordeelt word, dan kunnen mannen en vrouwen prima bij elkaar
Dat is maar net hoe de stemmers er tegenaan kijken. Ik was 2 jaar terug best tevreden met mijn cut waarin ik van fluffy 102,5 kg naar een kg of 87 behoorlijk shredded was gegaan door strikt te eten zonder te cheaten en geen training over de slaan. Toch zijn er genoeg die stemmen zonder ooit maar in mijn log te hebben gekeken of de beginfoto's te hebben vergeleken. Maakt verder ook niet uit, iedereen is vrij om te stemmen en zijn/haar criteria te bepalen, maar dan is het logisch dat je het aflegt tegen iemand met 15 kg meer aan spiermassa die al jaren blast/cruist. Maakt verder ook niet uit, op een wedstrijd word je immers ook beoordeeld op je fysiek op dat moment en je posing (o ja, en nog iets van vriendjespolitiek :P).

Hier geldt maar één regel: zorg dat Skatermarvin 4e wordt; zo niet, zal de jury een weging of correctie toepassen om dit te bewerkstelligen. ;)
 
Dat is maar net hoe de stemmers er tegenaan kijken. Ik was 2 jaar terug best tevreden met mijn cut waarin ik van fluffy 102,5 kg naar een kg of 87 behoorlijk shredded was gegaan door strikt te eten zonder te cheaten en geen training over de slaan. Toch zijn er genoeg die stemmen zonder ooit maar in mijn log te hebben gekeken of de beginfoto's te hebben vergeleken. Maakt verder ook niet uit, iedereen is vrij om te stemmen en zijn/haar criteria te bepalen, maar dan is het logisch dat je het aflegt tegen iemand met 15 kg meer aan spiermassa die al jaren blast/cruist. Maakt verder ook niet uit, op een wedstrijd word je immers ook beoordeeld op je fysiek op dat moment en je posing (o ja, en nog iets van vriendjespolitiek :P).

Hier geldt maar één regel: zorg dat Skatermarvin 4e wordt; zo niet, zal de jury een weging of correctie toepassen om dit te bewerkstelligen. ;)

Krijg nog dagelijks bedreigingen omdat ik Skatermarvin zijn 4de plek heb afgenomen vorig jaar
 
Misschien is ooit een aparte jury ipv stemmen van leden een idee:p

Ik doe zelf mee om een stok achter de deur te hebben zonder direct mee te hoeven doen aan een bb wedstrijd:) Als ik het af moet leggen tegen een buffel, tsja, so be it:p
 
Misschien is ooit een aparte jury ipv stemmen van leden een idee:p

Ik doe zelf mee om een stok achter de deur te hebben zonder direct mee te hoeven doen aan een bb wedstrijd:) Als ik het af moet leggen tegen een buffel, tsja, so be it:p

Of half half... Deels jurypunten en deels de leden laten stemmen.
 
Ik dacht inderdaad ook een jury (misschien de mods)Die minimaal 50% van de stemmen geeft en 50% door andere leden. Misschien de 50(of x aantal) actiefste leden? Die lezen vaak ook de logs door.

Misschien ook gewoon inplaats van stemmen de gene die mee doen ranken.
 
Misschien is ooit een aparte jury ipv stemmen van leden een idee:p

Ik doe zelf mee om een stok achter de deur te hebben zonder direct mee te hoeven doen aan een bb wedstrijd:) Als ik het af moet leggen tegen een buffel, tsja, so be it:p

Dit - aparte jury.
 
Je kunt toch ook al bulkend meedoen?
Zou wel interessant zijn om ook dit eens in de contest te zien dan cutten.
In voor dit!
 
Tenzij je een kuur doet is er in dit tijdsbestek nauwelijks bulkprogressie te zien.
Jaa wel wat langer idd en zou dan proberen in die periode te kuren hoor :rolleyes:
 
Tenzij je een kuur doet is er in dit tijdsbestek nauwelijks bulkprogressie te zien.
Tja, dan zal ik maar een kuur gaan doen hè. ;)
Lijkt me overigens wel tof om een stuk zwaarder te eindigen dan te starten en er toch veel beter bij te staan, ook al zal ik een deel van mijn shreds/droogheid verliezen. :)
 
Ik dacht aan een kleine jury met kennis van zaken. Het is maar een idee, maar misschien zouden de leden die juist niet mee doen alleen kunnen stemmen ipv alle leden. 50/50 is ook wel een goed idee vind ik.
 
50/50 laten tellen; jury en ledenstemming. Je hebt altijd vriendjespolitiek, maar je hebt ook altijd haters. Zo kun je nog een beetje de objectiviteit waarborgen, mits de board leiding natuurlijk 100% objectief kan stemmen, hetgeen lastig is natuurlijk. Iedereen die hier zit heeft een post historie en een bepaald voorkomen, dat zal altijd ergens mee wegen in een beoordeling. Daar waar je voor een jury staat bij een wedstrijd, zijn dit veelal mensen die jou als persoon niet kennen, ook niet digitaal. Dus op zichzelf al een heel lastig dilemma. Maar een 50/50 telling zou ik zeker toejuichen!

Verder denk ik ook dat je met een stemming op basis van vaste waarden veel beter tot een eerlijk resultaat komt dan op basis van de 5 te vergeven sterren.

Voor elk onderdeel 1-5 punten, bijvoorbeeld op;

- Progressie over de contest tijd
- Massa
- Vetpercentage
- Symmetrie
- Fysiek en voorkomen
- Uitvoering van de verplichte poses

Zomaar een gedachtespinsel...
 
Als ik naar de laatste 2 contests zie zijn de uitslagen vrij correct, dus waarom dan een ander puntensysteem?
 
Als ik naar de laatste 2 contests zie zijn de uitslagen vrij correct, dus waarom dan een ander puntensysteem?

Mwoah vrij correct is toch in sommige opzichten niet heel objectief denk ik. Feit dat je mensen een 1 kunt geven is absurd, althans wel in het geval mensen van mening zijn dat men de beste 5 personen in hun optiek een beoordeling geven van respectievelijk 1-5. Dat is een beetje de rancune van het huidige systeem imo
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven