XXL Nutrition

Forum in leven houden

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
BB ikgeloof dat ik 4 weken voor de marathon de HM in 1u38 moest kunnen lopen. 3u 30 was uiteindelijk niet gelukt. Werd na HM echter ziek en moest antibiotica kuur doen. Daardoor was het uiteindelijk 3u45.
Wil er nog altijd wel eens 1 onder 4u doen. 3u30 is moeilijk op mijn leeftijd...
Met 1u38 zou het moeten kunnen inderdaad. Balen. Ik weet niet precies wat je leeftijd is.

Alleen HM is relevant toch?

Met 2.40 op de halve zou 3.30 op de hele inderdaad net moeten kunnen, mits je goed traint. 3x p/w trainen is voor de marathon net aan, je kunt ook evt. een vierde x toevoegen en het daar bij een korte herstelloop houden.

Voor een marathon zou ik i.i.g. 1x in de week een intervaltraining blijven doen, waar je best een klein beetje in het rood mag lopen. Je wilt wel tempohardheid/wedstrijdhardheid blijven behouden dus niet alleen maar duurtrainingen doen. Voor alle andere trainingen in de week is het doel wel kilometers maken. In ieder geval 1 echt lange duurloop per week, en deze opbouwen. Voor de R'dam marathon worden er altijd trainingslopen georganiseerd. Deze opbouwen; zelf zou ik tot in ieder geval 35 km gaan, want de marathon begint ook pas bij de 30. (ikzelf heb zelf 40 gelopen; het zou niet nodig hoeven zijn, maar ik merkte dat ik daardoor die laatste 10 beter trok dan veel anderen, en weinig verval had). Tijdens je wedstrijdvoorbereiding een keer een 10 km wedstrijd en halve marathon lopen in wedstrijdverband om wedstrijdhardheid te behouden.

De langste duurloop 2-3 weken voor de marathon plannen. De laatste 20+ km loop 2 weken voor de marathon en dan flink afbouwen (taperen). De laatste week alleen nog rondjes om de kerk lopen op rustig tempo, enkel om in beweging te blijven. De laatste dagen kun je carbs loaden, maar ga niet te gek doen.

Gelletjes zijn een must als je goed wilt presteren op de marathon. Expirementeer tijdens je trainingen; niet omdat je ze dan nodig hebt, maar omdat je op de marathon zelf geen dingen wilt proberen die je niet eerder hebt gedaan; niet alle gelletjes vallen bij iedereen even goed. Dus ook niet opeens op nieuwe schoenen gaan lopen en dat soort fratsen. Zorg ook dat je in een startvak staat dat bij je tempo past.

Als je 3u30 op de marathon wilt lopen, is dat een tempo van 4.59 per km. Je lange duurlopen zou ik 30-60 seconden langzamer dan deze pace lopen. Intervaltrainingen iets sneller dan je marathon pace, zeg maar je halve marathon pace.

Verder ook gewoon naar je lichaam luisteren en kijken wat voor jou werkt. De traditionele manier werkt bij de meeste mensen beter dan allerlei nieuwe Youtube-hypes.

Ik begon 3 maanden voor de marathon met mijn trainingsschema voor de marathon. Had wel al genoeg halve gelopen.
Veel van wat je zegt wordt toegepast in het schema dat ik volg. 4x lopen heb ik gedaan maar geraak ik overbelast.
Mijn 3 trainingen zijn 1 trage langere loop, 1 training met tempoblokken en 1 interval.
Mijn HM van 1u40 was ik nog maar 6 maand terug bezig.
Volgende donderdag doe ik een ten miles, offroad maar vlak. Richtempo is daar 4min30

• Like
Waarderingen: BB_
  • Like
Waarderingen: BB_
Mijn maat liep toen in Eindhoven de laatste 7-8 km 3u25 in een groepje waarin het tempo idd werd geleid door iemand van 65 of 66. Was mijn maat zijn eerste marathon ook. Hij liep 8 maanden en van 0 begonnen (mijn toen 38 jarige maat voor alle duidelijkheid)

Forum challenges waren ook leuk. Een beetje doodgebloed toen door de gymsluitingen tijdens corona en soms waren het ook wel echt onzinchallenges, maar zou toch misschien een idee zijn om dat weer eens terug te brengen
Ik stel een ludieke wedstrijd voor namelijk: Wie is de minst populaire member? (via poll)
Helemaal mee eens.

Ik weet niet meer precies hoe het destijds ging, maar de boardsponsors kunnen alternerend eventueel een kleinigheidje geven aan de winnaar. Al is het maar een zogeheten goodie bij de volgende bestelling, een coupon of een keertje gratis verzendkosten.
XXL Nutrition, Fitness Seller & The Dutch Giant

Boardsponsors kunnen misschien via pakketverzending bijv cadeau geven aan klanten met een kaartje in de doos van gratis elitemembership voor dit forum ofzo?

Ik denk wat out of the box :dunno:
Ik betaalde er, geloof ik, 40 euro voor destijds. :emo: (dan zou het mijns inziens bij een zeer grote bestelling moeten zijn)
Of linkie op hun site
Ik meen dat bij één van de sponsors gezien te hebben.

Laatst bewerkt:
Of deur aan deur gaan bellen en vragen aan de mensen of we hen dit forum mogen laten zien. En dan ook wat basic oefeningen voordoen zoals pushups, fee squats en crunches bijvoorbeeld..

Laatst bewerkt:
Of deur aan deur gaan bellen en vragen aan de mensen of we hen dit forum mogen laten zien. En dan ook wat basic oefeningen voordoen zoals pusups, fee squats en crunces bijvoorbeeld..
Mensen met interesse komen vanzelf wel hier terecht

Ik kan het niet meteen terugvinden. Dus ofwel heb ik dementie op jonge leeftijd, of was het niet duidelijk genoeg aangegeven.
Of te dom...

Of deur aan deur gaan bellen en vragen aan de mensen of we hen dit forum mogen laten zien. En dan ook wat basic oefeningen voordoen zoals pushups, fee squats en crunches bijvoorbeeld..
Goed idee

In mijn tijd (2002-2004) werd er ook speciaal een nieuw topic geopend om elk nieuw member welkom te heten. Misschien dat ook terug invoeren?

In mijn tijd (2002-2004) werd er ook speciaal een nieuw topic geopend om elk nieuw member welkom te heten. Misschien dat ook terug invoeren?
Nog een goed idee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven