AndroidHealthClinic

Sticky Forum Updates (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Klopt ik wou mijn lul uploaden. Maar dat kon niet bestand te groot.

Nog binnen de 24 uur.
Hoe maak je een foto van je lul? :thinking: Ik krijg 'm echt niet in beeld en om nou aan de overburen te vragen of dat ze even vanuit hun huis een foto van mij maken en met m'n lul voor het raam gaan staan vind ik ook weer wat. Zeker op zondag...
 
Gewoon de zelfontspannerfunctie gebruiken.
 
Hoe maak je een foto van je lul? :thinking: Ik krijg 'm echt niet in beeld en om nou aan de overburen te vragen of dat ze even vanuit hun huis een foto van mij maken en met m'n lul voor het raam gaan staan vind ik ook weer wat. Zeker op zondag...

Mand.
 
Gewoon de zelfontspannerfunctie gebruiken.
Ik wil 'm niet in ontspannen toestand fotograferen. ;) Heb een bloedlul, dus dan is ie juist weer erg klein; snap je dat dan niet? :P
 
Ik wil 'm niet in ontspannen toestand fotograferen. ;) Heb een bloedlul, dus dan is ie juist weer erg klein; snap je dat dan niet? :P

Bertos ben je aan de drank vabdaag?
 
Volgens mij meer op chrome. Ik heb het sowieso een aantal weken.

De forumsoftware geeft regelmatig problemen met safari en op chrome door bepaalde extensies. Ik ondervind zelf geen problemen met chrome maar ik check het na of er soortgelijke problemen zijn gemeld en door wat dit kan komen.
 
De forumsoftware geeft regelmatig problemen met safari en op chrome door bepaalde extensies. Ik ondervind zelf geen problemen met chrome maar ik check het na of er soortgelijke problemen zijn gemeld en door wat dit kan komen.
Gewoon die pubers negeren hoor :)
 
Gevonden wat het probleem exact was, inode gebruik zat aan max doordat de cache een hele hoop kleine files naar tmp schreef. Deze avond aantal inodes voor tmp verhogen, maar alles zou weer moeten werken.

Kan dat dan? Of is/wordt dat een nieuw fs?
(just curious....ben me niet bewust van een methode om (online) max. inodes te vergroten)
 
Kan dat dan? Of is/wordt dat een nieuw fs?
(just curious....ben me niet bewust van een methode om (online) max. inodes te vergroten)

Er zijn 2 manieren om dit te doen.

https://ma.ttias.be/how-to-increase-amount-of-disk-inodes-in-linux/

- schijfruimte verhogen
- of formatteren met 'mkfs.ext4 -i'

Als je VMware hebt, zoals we gelukkig hebben, is het makkelijk om extra opslag toe te voegen waardoor aantal inodes automatisch hoger is.

Maar we gaan dit waarschijnlijk niet moeten doen, gebruik is nu 20%. Probleem was een script dat data opvroeg via google analytics api en een hoop kleine files naar tmp was aan het schrijven.
 
Er zijn 2 manieren om dit te doen.

https://ma.ttias.be/how-to-increase-amount-of-disk-inodes-in-linux/

- schijfruimte verhogen
- of formatteren met 'mkfs.ext4 -i'

Als je VMware hebt, zoals we gelukkig hebben, is het makkelijk om extra opslag toe te voegen waardoor aantal inodes automatisch hoger is.

Maar we gaan dit waarschijnlijk niet moeten doen, gebruik is nu 20%. Probleem was een script die data opvroeg via google analytics api en een hoop kleine files naar tmp was aan het schrijven.

Ah ja...duidelijk. Deze beide methoden ken ik uit den treure.

Ik dacht (wens is de moeder van de gedachte) dat je een methode had om online max. inodes te vergroten.

(fs's waar zo veel filetjes op terecht komen dienen meteen al een kleinere blocksize te krijgen. Dan heb je autmatisch meer inodes. Maar...dat moet je dan wel net weten van te voren)

Anyway....tnx.
 
: aluhoedje : :aluhoedje:
 
En we zijn weer online!

Er was een tabel corrupt geraakt en ik heb deze herstelt zodat er geen backup van 14-5 moest worden teruggeplaatst. Er is dus geen data verloren gegaan, alleen zijn de privacyinstellingen van alle accounts gereset en moet je weer even instellen.

Je kan gewoon op bewaren klikken. Alles staat nog correct ingevuld, de database tabel moet alleen worden geupdate. Ik ga kijken of ik dit niet automatisch voor alle leden kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven