Fitness Seller

Sticky Forum Updates (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Misschien toch eens een testomgeving creëren waarop je upgrades etc kan testen? :o
 
Heb ik gedaan, maar zonder alle functies die wij gebruiken omdat een groot deel in de core van XF2 zit. Upgrade was ook perfect verlopen, rond 4u30 was ik klaar.
 
Heb van 11u00 tot 14u00 ook even geslapen! (backup was toch nog aan herstellen) Nu is het nog even alles grondig testen zodat ik zeker weet dat het herstel van de backup goed verlopen is.
 
Was geen verwijt ofzo, ik reageerde alleen maar op dat je de upgrade moeten terugdraaien hebt. Maar ik weet niet hoe de omgeving er hier uitziet dus ja.
 
Was geen verwijt ofzo, ik reageerde alleen maar op dat je de upgrade moeten terugdraaien hebt. Maar ik weet niet hoe de omgeving er hier uitziet dus ja.

Zo nam ik het ook niet op ;) Gewoon goed dat je het aangeeft en ik leg het daarom verder uit.
 
En we zijn weer terug online! Excuses hiervoor dat het zo lang heeft geduurd.

Oorzaak was een fout in de database door de karma functie. Deze heb ik eerst hersteld en toen van de tijd gebruik gemaakt om te upgraden naar Xenforo 2. Dit ging goed maar de backend veranderingen waren zo drastisch dat het onmogelijk werken was voor mij met de huidige functies die wij gebruiken. De enigste mogelijkheid was dan de upgrade terugdraaien via een backup (5-7-2018 rond 23.00u).

:woot:

Ik kreeg tot een half uur geleden bij het opstarten van de site de vraag of ik de server wilde installeren...Heb ik maar niet gedaan :roflol:
 
:woot:

Ik kreeg tot een half uur geleden bij het opstarten van de site de vraag of ik de server wilde installeren...Heb ik maar niet gedaan :roflol:

:roflol: Ja, normaal sluit ik de toegang af tot de site via de server maar moest het zelf in de gaten houden vanwege de upgrade. Je kon toch niets upgraden zonder de juiste inloggegevens.
 
:roflol: Ja, normaal sluit ik de toegang af tot de site via de server maar moest het zelf in de gaten houden vanwege de upgrade. Je kon toch niets upgraden zonder de juiste inloggegevens.
Ik merkte het inderdaad, had even snel een SQL-db aangemaakt en die geprobeerd in te voeren.

Maar kon toch tijdelijk alleen toegang verschaffen tot je eigen IP-adres met een htaccess-regel (of nginx, geen idee wat je draait)?
 
Laatst bewerkt:
:roflol: Ja, normaal sluit ik de toegang af tot de site via de server maar moest het zelf in de gaten houden vanwege de upgrade. Je kon toch niets upgraden zonder de juiste inloggegevens.

Gelukkig niet, anders hadden we nu een Koreaans forum uit 1978 en een onwijs goede vrijdagmiddag rel! :hahaha:
 
En.. ik moet de karma functie weer maken (backup is van voor herstel), dus het kan zijn dat je geen meldingen ontvangt. Karma geven en ontvangen werkt wel.
 
Ik weet zeker dat ik 5000+- karma meer had voor het forum offline ging, kan je die er weer bijtellen aub?

Afronden naar 5000 is ok voor mij.
 
Ik merkte het inderdaad, had even snel een SQL-db aangemaakt en die geprobeerd in te voeren.

Maar kon toch tijdelijk alleen toegang verschaffen tot je eigen IP-adres met een htaccess-regel (of nginx, geen idee wat je draait)?

Apache, had ik inderdaad kunnen doen via htaccess regel. Niet meteen aan gedacht :o
 
'Jouw Inhoud' is nog een bugje

Niet alle inhoud wordt getoond bedoel je? Dat heeft te maken met de zoekfunctie, index was aan het updaten bij de upgrade. Ga ik zo even opnieuw laten lopen en mogelijk ook de optie om in conversaties te zoeken als ik toch bezig ben.
 
Goed bezig man! Upgrade zal dus nog wel wat voeten in aarde hebben naar v2?
 
Goed bezig man! Upgrade zal dus nog wel wat voeten in aarde hebben naar v2?

Het upgraden zelf is geen probleem (duurde een 4-tal uur), maar sommige dingen zijn momenteel storend om mee te werken. Ik hou het dus in de gaten wat ze verder doen met XF2 en ondertussen test ik andere software verder (woltab burning board ben ik nu ondertussen aan het testen).

Bedoeling is dat de leden de best mogelijke gebruikerservaring krijgen en ik dit ook kan leveren (en dat de karma functie goed werkt natuurlijk).
 
Back
Naar boven