Fitness Seller

forumgame 16: die anschlus oder der untergang WOII

Bezoekers in dit topic

lloydatoni

Colossal Veteran
Relnicht
10 jaar lid
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
13.546
Waardering
7.381
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Welkom beste weerwolfspel spelers!!!!

Na het uitermate succesvolle mafia spel wil ik iets soortgelijks organiseren maar dan als thema de 2e wereldoorlog. Ik wil in het spel roemruchte veldslagen naspelen en deze wellicht een ander einde geven dan wat in de geschiedenisboeken staat.

In dit geval spelen we het spel met 2 verschillende kampen, in dit geval:

kamp 1: de geallieerden en de verzetstrijders
kamp 2: de Nazi's, de italianen en de japanners


rollen en windconditie per kamp:

kamp 1: Strijden voor de vrijheid van hun land of hebben als doel de nazi's te vernietigen.


De geallieerden bezitten over howitzers, sherman tanks, de royal airforce, atoombommen, napalm en ander geschut waar de toenmalige legermacht over bezat.
Daarnaast haalt het verzet op knullige allo allo wijze alles uit de kast met komische gevolgen. I only say this once. de spelers zullen elk de naam krijgen van een roemruchte speler uit WOII. natuurlijk zullen hier ook net als bij elke andere natie gewone burgers bij zitten. alleen de generalen zullen weten van elkaars rol en die van de burgers om een zo goed mogelijke tactiek te bespreken en door te geven aan winston churchill of franklin roosevelt voor het uiteindelijke gevechtsplan.

Veldheren: Bernard Montgomery, Wilhelmina der Nederlanden, Dwight D. Eisenhower. (worden zeer waarschijnlijk aangepast)

Dit kamp heeft met Churchill aan het hoofd degene die de beslissing maakt voor het aanvalsplan na aanleiding van het advies van zijn veldheren. Per bevel zal er een slachtveld plaatsvinden in de nacht waarin aan de hand van het verdedigings geschut van de vijand er een winnaar of verliezer uit zal komen

rollen van kamp 1:

Paratroopers, RAF, USS Missouri: kan 1 iemand verdedigen per nacht, maar weten niet wie hun bondgenoten zijn

Veldheren: geven advies en weten als enige wie de verdedigende rollen hebben van de geallieerden. tevens weten ze wie churchill is en kunnen hun strategie doorgeven aan hun meerdere via de spelleider
Churchill : maakt de uiteindelijke beslissing aan de hand van de veldheren en geeft dat door aan de spelleider

Burgerrollen:

weten niet wie hun veldheren of verdediging is.
De gek: krijgt hints over een rol die hij niet bezit.
De hoer: Ontvangt in het bezette gebied een leider van de andere partij en kan hierdoor informatie winnen, ze beslist zelf of ze per nacht achter de ramen staat.
Overige burgers zullen gewoon zelf een rol met een bepaald historisch persoon krijgen, denk aan anne frank of andere grootheden uit de geschiedenis van de geallieerden.

kamp 2 de nazi's japanners en italië


Deze groep bezit over concentratiekampen, puma en tigertanks, de luftwaffe, kamikazepiloten,snipers en enge nazi dokters. kenmerkend is dat deze groepering maar 1 echte leider heeft die dan ook in zijn eentje alle beslissingen mag maken, genaamd Adolf Hitler

Veldheren: Goebbels, Benito Mussolini en Hideki Tojo

panzers, luftwaffe en Kriegsmarine: kan 1 iemand verdedigen per nacht, maar weten niet wie hun bondgenoten zijn

veldheren: geven advies en weten als enige wie de verdedigende rollen hebben van de nazi's. tevens weten ze wie Hitler is en kunnen hun strategie doorgeven aan hun meerdere via de spelleider
Hitler: maakt de uiteindelijke beslissing aan de hand van de veldheren en geeft dat door aan de spelleider

burgerrollen weten niet wie hun veldheren of verdediging is
Himmler:
als leider van de SS kan deze man aan alle informatie komen die er is, hij kan vragen welke rol een bepaalde persoon heeft aan de spelleider. echter hij weet niet wie zijn meerdere is en moet dus zo subtiel mogelijk te werk gaan.
Claus Schenk von Stauffenberg:
Aan het begin iemand die dicht bij de nazi's staat maar kan kiezen op elk moment in het spel of hij overloopt naar de geallieerden(wellicht niet historisch correct maargoed). Wanneer hij dat doet moet hij een bomaanslag plegen op iemand waarvan hij denkt dat hij de Führer is met alle gevolgen van dien.

Burgers krijgen namen van prominente namen van deze groep.



Winconditie per kamp:
wanneer de leider van een kamp eruit word gestemd of vermoord zal het spel ten einde lopen en wellicht de geschiedenis veranderd

spelleider: lloydatoni
start: vrijdag 5 juli om 13.00 met het eerste dagverhaal , nachtverhaal zal zaterdag 6 juli staan om 10 uur
Rolverdeling wordt via PMs bekend gemaakt tijdens de periode van 13.00 en 16.00 4 juli 2013

Elke dag begint om 10:00 uur en eindigt om 21:00. Tussen die periode kan er gestemd worden door middel van de dikgedrukt functie in het topic op degene die voor zijn oorlogsmisdaden terecht zal worden gesteld om 21.30. De periode van 21.00 tot middernacht zal worden besteed door de leiding van alle naties om een zo goed mogelijk oordeel te maken voor de mensheid.

Veel plezier en vooral veel geluk!

Inschrijvingen zijn gesloten
Deelnemers: ROLLEN ZIJN VERDEELD VOLGENS EXCEL BESTANDJE WHAMI.

1: Snepke1990 Reinhard Heydrich axis
2: SuuS141 Ion Antonescu axis
3: bikers Patton Allies
4: IMBAatwork Anne frank Allies
5: Penose:) Eisenhower Allies
6:Marcussi De Gek Allies
7: Biobeast Wilhelmina Allies
8: Woopy Goebbels Axis
9: Quibus De Hoer Allies
10: alleycat Charles de Gaulle Allies
11: stekkerdoos RAF Allies
12: rob p Hideki Tojo Axis
13: rob g Panzers Axis
14: jorgyboy Himmler Axis
15:whami Paratroopers Allies
16: markrot Hitler Axis
17. wauter Von Stauffenberg Axis
18: jimbooo Bernard Montgomery Allies
19: z1000 Zjoekov Allies
20: fitness beginer Erwin Rommel Axis
21: golderado Luftwaffe Axis
22: pure b Josef Mengele Axis
23: fiezefur Il Duce benito Axis
24: unknowndbb Churchill Allies
25: walied Von Mansteinn Axis
26: origineel Albert Pierrepoint Allies

beginverhaal :
verhaal dag 1
verhaal nacht 1
verhaal dag 2

verhaal nacht 2

Tod eines Helden

verhaal dag 3

verhaal nacht 3

verhaal dag 4

verhaal nacht 4

Engel des doods

val van de ss

verhaal dag 5

Hintverklaring
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in. Ik denk alleen wel dat er teveel rollen zijn die iemand kunnen verdedigen
 
Ik ben in. Ik denk alleen wel dat er teveel rollen zijn die iemand kunnen verdedigen

In en +1.
Als die allemaal iemand anders verdedigen, is de kans op een kill al bijna nihil.

Heb ook zo mijn bedenkingen bij de gekken:
Bij de geallieerden: de gek: denkt een generaal te zijn of de hoer
Er zijn bij de geallieerden 2 generalen die samen bespreken wie vermoord moet worden, en die persoon wordt dan ook effectief vermoord. Als de gek op zijn eentje mag beslissen en in de eerste nacht blijkt al dat er een andere kill gemaakt wordt, dan weet de gek toch meteen dat zijn rol fake is?

Bij de russen: de gekken: hebben teveel wodka gedronken en denken dat ze de persoonlijk adviseurs zullen zijn voor Stalin, echter ze krijgen valse namen van burgers en stalin zal elke hint afslaan
Ook hier is de rol van gek voor de betreffende speler meteen duidelijk, toch? Er zijn geen persoonlijke adviseurs, enkel veldheren die eerst samen moeten overleggen. Wat bedoel je trouwens met valse namen van burgers krijgen? De veldheren krijgen toch ook geen namen door van de spelleider? Lijkt me dus dat ook hier de gekken vanaf dag 1 weten dat hun rol fake is.
 
In....
 
2ltna5f.gif
 
In en +1.
Als die allemaal iemand anders verdedigen, is de kans op een kill al bijna nihil.

Heb ook zo mijn bedenkingen bij de gekken:
Bij de geallieerden: de gek: denkt een generaal te zijn of de hoer
Er zijn bij de geallieerden 2 generalen die samen bespreken wie vermoord moet worden, en die persoon wordt dan ook effectief vermoord. Als de gek op zijn eentje mag beslissen en in de eerste nacht blijkt al dat er een andere kill gemaakt wordt, dan weet de gek toch meteen dat zijn rol fake is?

Bij de russen: de gekken: hebben teveel wodka gedronken en denken dat ze de persoonlijk adviseurs zullen zijn voor Stalin, echter ze krijgen valse namen van burgers en stalin zal elke hint afslaan
Ook hier is de rol van gek voor de betreffende speler meteen duidelijk, toch? Er zijn geen persoonlijke adviseurs, enkel veldheren die eerst samen moeten overleggen. Wat bedoel je trouwens met valse namen van burgers krijgen? De veldheren krijgen toch ook geen namen door van de spelleider? Lijkt me dus dat ook hier de gekken vanaf dag 1 weten dat hun rol fake is.

veldheren weten wie de burgers zijn van hun natie en kunnen aan de hand daarvan een betere strategie maken. en ik ga de gek rol aanpassen bij de geallieerden.

bij de russen krijgt men dus gewoon random namen van burgers die ze denken goed te zijn maar bij de vijand zitten :p
 
Ik hoop niet dat iedereen nu weer z'n avatar gaat aanpassen. Denk niet dat EricR het op prijs stelt als er ineens 7 forummembers zijn met avatars van Hitler, Himmler, goebels etc. :roflol:
 
Ik hoop niet dat iedereen nu weer z'n avatar gaat aanpassen. Denk niet dat EricR het op prijs stelt als er ineens 7 forummembers zijn met avatars van Hitler, Himmler, goebels etc. :roflol:

zou wel episch zijn xd, maar afspreken dat iedereen kopstukken van de geallieerden doet?
 
bij de russen krijgt men dus gewoon random namen van burgers die ze denken goed te zijn maar bij de vijand zitten :p

Maar als ik het goed begrijp, zijn er buiten de gekken toch geen rollen die namen van burgers krijgen? Dus als je die dan wel krijgt, weet je toch dat je gek bent? Of mis ik nu iets :p
 
Maar als ik het goed begrijp, zijn er buiten de gekken toch geen rollen die namen van burgers krijgen? Dus als je die dan wel krijgt, weet je toch dat je gek bent? Of mis ik nu iets :p

nee als je een veldheer bent weet je ook de namen van je eigen volk :p
anders zou je maar steeds met tanks en bombardementen binnenvallen op je eigen volk
 
nee als je een veldheer bent weet je ook de namen van je eigen volk :p
anders zou je maar steeds met tanks en bombardementen binnenvallen op je eigen volk

Ahaa, op die manier :D
Nee ik had het opgevat zoals bv de snitch in het vorige spel namen doorkreeg elke nacht.

Maar is het niet zo dat de veldheren met elkaar overleggen welke naam ze doorgeven naar de generaal? En de gekken mogen dit niet doen, lijkt me?
Sorry als ik moeilijk doe hoor, wil gewoon geen verwarring ^^
 
Heb alvast mijn avatar aangepast :)
 
Ahaa, op die manier :D
Nee ik had het opgevat zoals bv de snitch in het vorige spel namen doorkreeg elke nacht.

Maar is het niet zo dat de veldheren met elkaar overleggen welke naam ze doorgeven naar de generaal? En de gekken mogen dit niet doen, lijkt me?
Sorry als ik moeilijk doe hoor, wil gewoon geen verwarring ^^

die mogen ook overleggen met elkaar :P
maar misschien dat ik daar een andere rol van maakt.

verdediging per natie is aangepast, zal maximaal 2 per land zijn, daarnaast weten die niet wie er bij hun hoort om de balans er nog enigzins in te houden, daarnaast schrap ik denk ik dat de veldheren de namen van hun burgers weten. maar ipv daarvan kan ik wel de verdedigingsgeschutten hun namen aan de veldheren doorgeven.

bedoel wat maken wat burgerslachtoffers uit? :P

zal dus per land 6 bepalende rollen zijn en aan de hand van het aantal burgers natuurlijk die verdeling.
 
In principe doe ik weer mee. Ligt wel nog een beetje aan wanneer het begint.

Maatje van me wilde misschien ook meedoen, hij traint niet maar dat doet niemand hier toch?
 
In principe doe ik weer mee. Ligt wel nog een beetje aan wanneer het begint.

Maatje van me wilde misschien ook meedoen, hij traint niet maar dat doet niemand hier toch?

Trainen ???
 
Back
Naar boven