AndroidHealthClinic

forumgame 16: die anschlus oder der untergang WOII

Bezoekers in dit topic

Volgende keer als ik iets dergelijks organiseer gooi ik de burgers niet bij hetzelfde kamp als de wolf, spelverloop was hierdoor een beetje apart :P

Maar dat had ik wel een beetje gedacht vanaf het begin maar toch even de gok gemaakt, doet me goed om te horen dat het desondanks geslaagd was. Vond de laatste dag wel een echte epic battle door alle events.
 
vond het niet eens zo slecht om je eigen jager af te maken want die beschermde jou toch niet remi :roflol:

Ja dacht naai hem even terug op het laatste moment, die gast loopt niet anders te doen dan te bashen. Heb er nog over nagedacht om hem als Churchill de 1ste nacht te vermoorden, maar vond dat nogal kinderachtig om te doen. Maar blijkbaar vond hij het wel nodig om zich zo te gedragen.

Goed gespeeld Remi..

Had dus gister al over kunnen zijn ;)

Alle eer gaat uit naar jou, goede speler.
Mijn Edit hint had je dus begrepen dat ik jouw veldheer was?

---------- Post toegevoegd 11 July 2013 om 01:51 ----------

@ spelleider
Bedankt voor het toffe spel, was wel lastig maar ook weer top verhalen.

Had trouwens niet verwacht dat we zouden winnen.

Nee man, heb je "hint" niet gezien. Dacht gewoon dat jij m'n veldheer was aan je manier van spelen. Je viel me nooit aan in de stemming & ging niet in discussie met me en daardoor dacht ik het eigenlijk.

Goed gespeeld unknown. Zo'n belangrijke rol en dan toch zo actief spelen. Ik had ook allang een kill op jou in gedachten (maar dan niet omdat ik dacht dat je churchil was) maar omdat jij een speler bent die veel kans maakt beschermd te worden, had ik daar mee gewacht.
Dat was ook mijn hele insteek. Ik heb naar mijn veldheren ook gestuurd dat ik een soort van reputatie heb opgebouwd van dat ik altijd actief speel. Mocht ik nu dus inactief spelen dan was ik bang dat dat teveel zou opvallen en met iemand als Himmler zou je dan direct kunnen kijken wat voor rol ik heb. Daarom besloot ik actief te blijven en gewoon mee te spelen in de hoop dat jullie dachten dat ik een gewone burger was. Was wel risicovol maar uiteindelijk toch nog goed uitgepakt:D

Markrot en Unknown: Waarom moest ik er op dag één al per se uit? Dat sloeg toch nergens op ... ??? Ik zat nota bene bij Remi in het team.
Misschien zijn er ook veldheren die het weten.

Was serieus k*t om het spel vanaf de zijkant te moeten volgen.

Omdat ik je een slimme speler vind, en ik het echt belachelijk vond dat je de hint van Marcussi de gek niet doorhad terwijl die echt niet moeilijk was.




OT: Ik heb de hints soms echt te ver gezocht.

Die van Jimbooo, mijzelf en marcussi had ik gevonden. Maar de rest?

Rob G en Rob P tweeling, ik zie dat die hint achteraf niet klopte?
Rode roadster en Epic baard, dacht dat het verwees naar Snepke met in zijn sig "a car" en op zijn ava een generaal met een baard.

Met dat filosofische gedoe heb ik echt van alles opgezocht, kwam uit op gedichten van Nietsche en Sigmund Freud, zocht naar allerlei andere bekende filosofen en kwam toen uit op Karl Marx=markrot.
Daarna nog een margrot=markrot, maar die lag zo voor de hand dat ik het niet kon geloven, maar wist echt niet meer wat ik moest denken.

En ook nog een hint in dat filosofische verhaal met "Hitler voelt zich versuft" = voelt zich rot=markrot.

Dan heb ik nog allemaal shit opgezocht over een film van Allo Allo en Otto flick.
De naam otto is als je hem omdraait nog steeds Otto, zelfde geld voor SuuS, dus dacht dat heeft een overeenkomst met elkaar.
Otto flick hoort bij de gestappo onder leiding van Himmler in de serie "Allo Allo" dus je zou dan denken dat SuuS slecht was alleen in de OP stond bij de inleiding van de geallieerden "Zij gaan op knullige Allo Allo wijze te werk" waardoor ik dacht dat de hint een soort van valstrik was en SuuS dus eigelijk goed was.

Verder kwam ik erachter dat van allerlei woorden een hoofdletter miste, zoals duitsland, peter, bergen beisen, een etc. Probeerde daar nog een woord van te maken maar dat lukte niet :roflol:


Al met al zeker leuk potje. Kwam wat moeilijk op gang en vond het enorm ingewikkeld om me draai te vinden met een rol als Churchill vooral door me altijd actieve spel, maar het heeft toch goed uitgepakt :D
 
Door je actieve spel ben je een prime target, maar word je ook altijd wel beschermd :D
 
Volgende keer als ik iets dergelijks organiseer gooi ik de burgers niet bij hetzelfde kamp als de wolf, spelverloop was hierdoor een beetje apart :P

Nogmaals alle respect voor je effort. Je verhalen waren super tof en ik weet hoeveel tijd zo'n spel organiseren kost. Maar mijn ervaring was dat deze spelopzet helaas minder goed uitpakte, en dan met name voor de burgers. Ik denk ook dat er daarom relatief veel inactiviteit was onder de burgers.

Kijk de cults en wolven wisten gewoon van hun halve kamp wie ze waren (inclusief de jager). Dat is leuk spelen. Echter was het voor de burgers gewoon bijna niet te doen. De verhalen waren erg tof, maar complex. Er werd heel veel verwezen naar personen. Bv. blabla is dood, hij was van Claus von Williamstatinian. Dan las ik dat en dacht ik: ok, maar is hij nu dus bij de geallieerde of een nazo?. Wat was zijn rol? Het was niet echt duidelijk of de wolf wist wie de cults waren. Ik heb dat een aantal keer gevraagd in het topic en niemand antwoordde. Het was me echt totaal niet duidelijk hoe de communicatie in het spel verliep en daarom kreeg ik het idee dat het voornamelijk leuk was voor de cults. Iedere persoon in het spel had een eigen naam. Daarover stonden hints in het verhaal. Maar dit maakt het zo moeilijk. Ik ben niet zo van de geschiedenis dus dan moet je continu op wikipedia gaan zoeken wie zo'n gast was en wat zij rol dan in het spel zou kunnen zijn.

Ik heb nu 6 of 7x een WW game gespeeld. Ik ben nog altijd burger geweest (of jager, meisje, homo). Maar ik weet dus maar al te goed hoe lastig dat kan zijn. Om het voor een burger nog leuk te maken moet er imo duidelijkheid zijn. Hoe zitten de kampen precies in elkaar. Wie mag met wie communiceren.

Als cult is het spelletje altijd wel leuke lijkt me. Je hebt veel informatie. Als burger kan je alleen afgaan op het stemgedrag en hints (maar die zijn zelden oplosbaar). Wat ik als burger dus belangrijk vind is dat ik precies weet hoe het spelletje zit. En vooral, wie mogen er met elkaar praten en wie niet. Alleen dan kan ik connecties leggen. Anders wordt het onmogelijk.

Zeker in deze pot had je dan misschien wel door wie er eventueel cults waren. Maar dan was het ook nog zo dat je daar niet zomaar op kon stemmen want het zouden cults van je eigen kamp kunnen zijn. En als jager was ik het al helemaal kwijt.
 
Omdat ik je een slimme speler vind, en ik het echt belachelijk vond dat je de hint van Marcussi de gek niet doorhad terwijl die echt niet moeilijk was.
Lief, maar ik denk dat je me overschat. Ik vind mezelf redelijk in het strategische aspect van het spel maar een stuk minder/beroerd met de hints.
Bovendien hoop ik voor jou dat het wegstemmen van spelers die we als slim beschouwen niet blijft hangen, dan lig jij er volgende keer ook snel uit.

Eerste ronde vind ik overigens maar één ding interessant, dat ik er niet zelf uit word gestemd. Altijd zo willekeurig dat ik bereid ben op iedereen te stemmen om zelf te overleven. Marcussi was dus totaal niet boeiend voor me.
 
Lief, maar ik denk dat je me overschat. Ik vind mezelf redelijk in het strategische aspect van het spel maar een stuk minder/beroerd met de hints.
Bovendien hoop ik voor jou dat het wegstemmen van spelers die we als slim beschouwen niet blijft hangen, dan lig jij er volgende keer ook snel uit.

Eerste ronde vind ik overigens maar één ding interessant, dat ik er niet zelf uit word gestemd. Altijd zo willekeurig dat ik bereid ben op iedereen te stemmen om zelf te overleven. Marcussi was dus totaal niet boeiend voor me.

Het was niet omdat ik je als slim beschouw dat je gekilled werd. Het was omdat ik je als slim beschouw en je een simpele hint niet begreep waardoor ik dacht dat je het express deed.;)

Marcussi was niet boeiend voor jou, maar wel voor mij omdat het ons, de geallieerden, gelijk in de minderheid bracht.
 
Bovendien hoop ik voor jou dat het wegstemmen van spelers die we als slim beschouwen niet blijft hangen, dan lig jij er volgende keer ook snel uit.

Valt wel mee.

De evolutie van Unknown door de spelletjes heen, zoals ik die ervaren heb.

- Eerste spelletjes. Iedereen moet aftasten. Unknown blijkt een sterke speler te zijn.
- Volgende spelletjes. Unknown staat bekend als sterke speler en wordt er enkele keren snel uitgespeeld met als reden dat hij een gevaarlijke tegenstander kan zijn.
- Spelletjes daarna. De spelers weten dat Unknown er snel kan uitgespeeld worden omdat hij een sterke speler is, dus de jagers gaan hem beschermen om de wolf te dwarsbomen.
- Laatste spelletjes. De spelers weten dat Unknown veel kans maakt om beschermd te worden, omdat de jagers weten dat hij er snel uit gestemd kan worden, omdat hij bekend staat als goede speler. Daarom proberen de weerwolven niet eens meer om hem er als eerste uit te stemmen en blijft Unknown gewoon safe :o

De volgende stap is waarschijnlijk dat de jagers weten dat de wolven weten dat Unknown waarschijnlijk bescherm gaat worden, waardoor de jagers dus liever iemand anders bewaken om alsnog de wolven te dwarsbomen. Het volgende stadium is dat de wolven dit gedrag inzien en toch Unknown opeten de eerste nachten :D
 
Valt wel mee.

De evolutie van Unknown door de spelletjes heen, zoals ik die ervaren heb.

- Eerste spelletjes. Iedereen moet aftasten. Unknown blijkt een sterke speler te zijn.
- Volgende spelletjes. Unknown staat bekend als sterke speler en wordt er enkele keren snel uitgespeeld met als reden dat hij een gevaarlijke tegenstander kan zijn.
- Spelletjes daarna. De spelers weten dat Unknown er snel kan uitgespeeld worden omdat hij een sterke speler is, dus de jagers gaan hem beschermen om de wolf te dwarsbomen.
- Laatste spelletjes. De spelers weten dat Unknown veel kans maakt om beschermd te worden, omdat de jagers weten dat hij er snel uit gestemd kan worden, omdat hij bekend staat als goede speler. Daarom proberen de weerwolven niet eens meer om hem er als eerste uit te stemmen en blijft Unknown gewoon safe :o

De volgende stap is waarschijnlijk dat de jagers weten dat de wolven weten dat Unknown waarschijnlijk bescherm gaat worden, waardoor de jagers dus liever iemand anders bewaken om alsnog de wolven te dwarsbomen. Het volgende stadium is dat de wolven dit gedrag inzien en toch Unknown opeten de eerste nachten :D

Ik hoop dat ik een beetje hints kan oplossen en spelpatronen kan ontdekken nadat ik een spel heb georganiseerd.

Remi was wel steeds hard aan het gaan op de geallieerden soms, weet niet of dat expres, goed of slecht was voor het spelverloop xd
 
Het was niet omdat ik je als slim beschouw dat je gekilled werd. Het was omdat ik je als slim beschouw en je een simpele hint niet begreep waardoor ik dacht dat je het express deed.;)

Marcussi was niet boeiend voor jou, maar wel voor mij omdat het ons, de geallieerden, gelijk in de minderheid bracht.
Dan snap ik je redenering wel. Zou het ook zeker zo gedaan kunnen hebben. Maar onthoud van dit spel dan maar dat ik niet goed ben met hints, dus als ik die mis mis ik hem waarschijnlijk echt.

Balans na eerste ronde is voor mij alsnog niet zo belangrijk. Zijn altijd inactieve spelers met willekeurige rollen en bovendien hadden mensen vorige spel geen enkel idee wie bij welk kamp hoorde.
Woopy zei:
De volgende stap is waarschijnlijk dat de jagers weten dat de wolven weten dat Unknown waarschijnlijk bescherm gaat worden, waardoor de jagers dus liever iemand anders bewaken om alsnog de wolven te dwarsbomen. Het volgende stadium is dat de wolven dit gedrag inzien en toch Unknown opeten de eerste nachten
Dat zou inderdaad een logische ontwikkeling zijn. Maar nu heb je het verklapt, als ik volgende spel de wolf/dealer ben sla ik gewoon een stap over en ga ik dus sowieso in de eerste ronde Unknown opeten. :D
 
Dat zou inderdaad een logische ontwikkeling zijn. Maar nu heb je het verklapt, als ik volgende spel de wolf/dealer ben sla ik gewoon een stap over en ga ik dus sowieso in de eerste ronde Unknown opeten. :D
Als ik de wolf ben ga ik Unknown opeten zodat iedereen denkt dat jij de wolf bent :D
 
Als ik Unknown ben, ga ik gewoon de wolven opeten.

Oh wait :-/
 
Als ik de wolf ben ga ik Unknown opeten zodat iedereen denkt dat jij de wolf bent :D
En in beide situaties is Unknown het eerste slachtoffer en ik het tweede. Misschien toch niet zo'n goed plan dan.
 
Back
Naar boven