MuscleMeat

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Bezoekers in dit topic

wauter

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
4.444
Waardering
1.580
Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Geinspireerd door het forumgame van lloydatoni ga ik een eigen versie opstarten maar deze keer in een nieuwe setting, Romeinen versus burgers van een inheems volk. Ik ga er wat geschiedenis proberen in te steken maar wegens spelelementen zal het soms niet altijd chronologisch of geschiedkundig correct zijn. Ik heb sommige traditionele rollen een beetje aangepast en er zelf wat nieuwere dingen ingestoken. Het is nu iets meer uitgebalanceerd maar eventuele tips of suggesties zijn altijd welkom.

Settingverhaal:

Gegroeid uit een kleine stadstaat op het Italiansche schiereiland is het Romeinse rijk zo snel geëxpandeerd dat het nu reikt van de Noord-Atlantische zee tot huidig Turkije en van Germania tot het noorden van Afrika. De strikt militaire samenwerking tussen de soldaten, met als beste voorbeeld de testudo, en verbeterende wapens zoals de pilum of de gladius hispaniensis samen met zware bepantsering maakte de Romeinse legioenen in die tijd zo goed als onverslaanbaar. Maar zoals elk rijk dat enorme afmetingen aanmeet heeft het ook serieuze moeilijkheden. De lange grenzen maken het moeilijker en moeilijker om zich te verdedigen van de inheemse volkeren die de uitzuiging van de Romeinse senaat meer dan beu zijn. Julius Caesar staat voor grote uitdagingen als hij dit rijk staande wil houden. Op de koop toe begint het ook intern te rommelen in het rijk, de leden van de senaatspartij waren het niet eens met de reorganisatie van het staatsbeste en vreesden een nieuwe dictatuur.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rollen:

Romeinen:

Caesar:

Deze persoon is de leider van de Romeinen en regeert dan ook met harde hand. Elke nacht kan hij een speler vermoorden door er een huurmoordenaar op af te sturen tenzij de jager deze beschermt. Caesar kent de rol van de andere Romeinse spelers niet. Wanneer Caesar doodgaat nemen de senatoren de rol van leider van het Romeinse rijk over. Zij beslissen dan wie er elke nacht doodgaat, tenzij de jager het slachtoffer beschermt. Geraken de senatoren er niet uit dan stuurt iedereen zijn naam door en beslist het lot. Omdat senatoren minder efficiënt zijn zullen ze echter maar één kans op twee hebben tot het doden van hun slachtoffer. Caesar kent noch de rol van de senatoren, tempelpriester of Brutus.

Senatoren:

Deze ondersteunen Caesar en proberen op slinkse wijze verwarring onder de inheemse volkeren te zaaien waardoor ze zichzelf eruit stemmen. Ze kennen elkaar en Caesar maar niet de tempelpriester of Brutus. Ze mogen onderling contact hebben maar niet met andere leden van het Romeinse team. Wanneer Caesar doodgaat nemen de senatoren de rol van leider van het Romeinse rijk over. Zij beslissen dan wie er elke nacht doodgaat, tenzij de jager het slachtoffer beschermt. Geraken de generaals er niet uit dan stuurt iedereen zijn naam door en beslist het lot. Omdat senatoren minder efficiënt zijn zullen ze echter maar één kans op twee hebben tot het doden van hun slachtoffer.

Tempelpriester:

Het aanbidden van goden heeft af en toe zijn voordelen. Deze speler kan burgers van inheemse volkeren overnemen en deze aan de kant van de Romeinen brengen. Hier slaagt hij slechts in 20% van de gevallen in. Wanneer dit niet lukt neemt de kans de volgende dag toe. Deze speler stuurt mij elke nacht een PM met de speler die hij wenst te bekeren. Deze speler kent Caesar maar niet de senatoren of Brutus.

Brutus:

Deze persoon lijkt aan de kant van de Romeinen te staan maar is dit zo? De speler kiest aan welke kant hij wenst mee te spelen maar hij beschikt over een bijzondere kracht die hij maar één keer kan gebruiken. De speler kan tijdens een nacht een PM naar me sturen met de speler waarvan hij denkt dat deze Caesar is en deze zal dan vermoord worden. Wanneer deze kans gebruikt word zal dit vermeld worden in het verhaal samen met een hint naar de speler. Na het gebruik van deze kracht speelt hij verder voor de kant van de inheemse volkeren. Deze persoon kan dus meespelen als Romein of burger van een inheems volk maar heeft geen enkel contact met een speler van het spel. Deze speler kent dus logischer wijs geen enkel lid van het Romeinen.

Inheems volk:

Burgers:

Deze willen af van het juk van de Romeinen en proberen er dan ook elke dag (hopelijk) een romein er uit te stemmen. Ze hebben voor de rest geen speciale krachten.

Stamhoofd:

Deze probeert de burgers van het inheemse volk als één te laten stemmen en de Romeinen uit zijn dorp te verjagen. Omwille van zijn sociale status is zijn stem er twee waard en beslissend bij een gelijkstand. Ga hier verstandig mee om.

Jager:

Zijn broodwinning is op voedsel jagen en de overschotten te verkopen op de markt. Zijn fysieke paraatheid stelt hem dan ook in staat elke nacht een persoon te beschermen tegen een aanval van Caesar. Deze nacht gaat de moordpoging van de huurmoordenaar van Caesar dan ook niet door.

Druide:

De druide maakt gebruik van eeuwenoude kennis die verdacht veel lijken op magie. Hierdoor kan hij met spreuken een gedode speler terug tot leven roepen. Omdat hij echter al een dagje ouders word en wat begint te mompelen zal hij hier echter maar één keer in drie pogingen toe slagen. Deze speler speelt dan terug mee maar post NIETS en heeft dan ook geen enkel contact met andere spelers. De speler stemt door mij tijdens de dag een PM te sturen met een speler waarop hij wenst te stemmen.

Tot leven gewekte burger:

Deze persoon werd door de magische krachten van de druide terug tot leven geroepen. Hij speelt terug mee maar post niet in het topic en hij heeft logischer wijs dan ook geen enkel contact met andere spelers. Hij stemt mee door mij gedurende de dag een PM te sturen met de speler waarop hij wenst te stemmen.

Dorpshoer:

Omdat deze vrouw over geen enkele nuttige eigenschap beschikt behalve dan met haar benen open te liggen maakt ze hier handig gebruik van. Ze kan (optioneel) elke nacht mij een PM sturen met het adres waar ze wenst te verblijven. Als de huurmoordernaar van Caesar langskomt bij haar huisje wanneer ze aan het werk is zal ze gespaard blijven van de moordpoging. Komt de huurmoordenaar echter langs op het adres van de klant waar ze zich bevind sterven ze allebei.

Marktkraamster:
Deze vrouw verdient haar kostje door dagdagelijkse spulletjes te verkopen op de markt. Hierdoor komt zij op heel wat plaatsen en bekomt ze waardevolle informatie. Elke nacht mag ze mij een PM sturen met een naam waarvan ze verdenkt of deze Caesar is. Hier zal ze een ja of nee antwoord op kregen. Deze info mag ze nadien SUBTIEL in het topic verspreiden.

Geheime rol:
Geen info

Spelers:

1. Alley Cat
11. Penose
13. Vincenzio
14. Sanca
16. Jimbooo
17. Tremendes (1e ronde volledig politiek onschendbaar)
27. Krimlo


8. lloydatoni Dood door stemming op dag 1, burger
12. IMBAatwork Dood door Caesar op nacht 1, stamhoofd
21. Bikers Door stemming op dag 2, senator
20. Hardgains Dood door uitschrijving op dag 2, burger
15. Diaephi Dood door Caesar op nacht 2, burger
24. Whami Dood door stemming op dag 3, burger
18. FabulaActaEst Dood Caesar op nacht 3, senator
23. Markrot Door uitschrijving op nacht 3, tempelpriester
25. Unknowndbb Dood door stemming op dag 4, senator
26. Weightboy Dood door Caesar op nacht 4, burger
10. Golderado Dood door stemming op dag 5, senator
3. Woopy Dood door uitschrijving op eigen verzoek op dag 5, senator
9. Rob P Dood door uitschrijving op eigen verzoek op dag 5, burger
22. Guts Door Caesar op nacht 5, marktkraamster
5. Biobeast Dood door stemming op dag 6, dorpshoer
4. Orgineel Dood door Caesar op nacht 6, burger
28. Subgenius Dood uitschrijving wegens inactiviteit op dag 7, senator
7. z1000 Dood door stemming op dag 7, Caesar
2. Boddin Dood door brutus op nacht 7, burger
19. Jorgyboy (rol overgenomen van Cools) Dood door de nieuwe keizer, burger
6. Stefanovich Dood door stemming op dag 8, was senator maar na de dood van Caesar de nieuwe keizer

Verhalen:
Openingsverhaal
Dag 1:
Nacht 1:
Dag 2:
Nacht 2:
Dag 3:
Nacht 3:
Dag 4:
Nacht 4:
Dag 5:
Nacht 5:
Dag 6:
Nacht 6:
Dag 7:
Nacht 7:
Dag 8:

Regels:

1. Dag duurt vanaf 09:00 tot 21:00 's avonds. Gedurende die tijd kunnen dorpsbewoners overleggen en dienen zij stemmen uit te brengen op de voor hen meest verdachte persoon. Na 21:00 mag er niet meer gestemd worden en ik tel de stemmen. De stem die jij opgeeft die ik meetel is de persoon in de laatste ONGE-EDITE post voor 21.00 's avonds die je dikgedrukt hebt genoemd. Wanneer je een stem wilt wijzigen ben je dus geacht om in een nieuwe post een naam neer te zetten, om te voorkomen dat niemand ziet dat je switcht en om te telling voor mij duidelijker te maken. Na de telling zal ik de uitslag van de stemming met een verhaal bekendmaken. Alle medespelers worden verzocht om enigzins actief te zijn en tenminste mee te doen aan de stemming, tenzij je echt niet weet op wie je moet stemmen. Dit houdt het spel leuker en spannender door actievere deelname. Ik ben van plan om redelijk wat tijd te steken in het schrijven van verhaal dus het is tof als jullie wat actief mee spelen. Tot leven gewekte spelers sturen mij via PM hun stem door. Omwille van mijn werk en trainingen kan het misschien zijn dat de verhalen af en toe iets later komen.


2. De nacht duurt van 21:00 tot 09:00 's ochtends. Gedurende deze tijd kan Caesar zijn slachtoffer kiezen en de mensen met een speciale rol kunnen hiervan gebruik maken door mij te PM'en (Caesar, senatoren mocht Caesar uitgeschakeld zijn, tempelpriester, mogelijk brutus, jager, druide, dorpshoer en de marktkraamster). Deze spelers worden in het bijzonder verzocht actief te zijn rond deze periode, aangezien dit de belangrijke rollen zijn en zij flinke invloed op het spel uitoefenen.

3. Alleen de senatoren mogen elkaar over het spel PM'en. Andere spelers mogen GEEN contact met elkaar hebben over het spel, ook niet via karmaberichten, facebook, postduiven, tamtam of rookwolken. Dit zou jammer zijn dus doe dit aub. niet.

4. Mensen die niet meedoen met het spel en mensen worden geacht niet in dit topic te posten wanneer het spel begonnen is.

5. Mensen die dood zijn gegaan in het spel mogen NIET meer posten in dit topic, of op een of andere manier (PM/karma) contact hebben met de levende spelers over het spel. Dood is dood, en het is erg hinderlijk als een dode speler toch leuk denkt te zijn en mee te stemmen. Dit is NOT DONE.

6. Hou je aub. aan de regels uit sympathie voor de persoon die er redelijk wat moeite insteekt en andere spelers die plezier aan het spel beleven. Wees ook beleefd naar mekaar toe, dit blijft ten slotte een spelletje. Woorden zoals retard of mongool zie ik liever niet voorbij komen.

7. Recent lijkt het er soms op dat men naar karma hengelt en weinig meespeelt. Karma is leuk maar het mag geen doel worden op zich worden. Actief bedelen voor karma doe je dus liefst ergens anders.

Hintverklaring:
Hintverklaring:
 
Subgenius
Tremedes
Rob G
Daster
Kane
Jprgyboy
?
 
Wanneer starten we? En waar is de powerlifter ???

Hangt af van wanneer we een redelijk aantal speler hebben. De jager is een halve powerlifter.
 
IN als ik brutus ben en robp caesar

Het lot beslist hier over

---------- Post toegevoegd 14 September 2013 om 18:56 ----------

Wat vinden jullie overigens van de rollen?
 
Het lot beslist hier over

---------- Post toegevoegd 14 September 2013 om 18:56 ----------

Wat vinden jullie overigens van de rollen?

Ik vind het een leuk idee dat wanneer Caesar doodgaat de senatoren het overnemen, maar zorgt dit niet voor een onbalans ? Nog moeilijker voor de burgers om te winnen nu.
 
Ik vind het een leuk idee dat wanneer Caesar doodgaat de senatoren het overnemen, maar zorgt dit niet voor een onbalans ? Nog moeilijker voor de burgers om te winnen nu.

Hoe bedoel je een onbalans? Meestal heb je toch wel een idee van wie "slecht" is. Daar de wolf dan uitkiezen is het moeilijkste, hier zouden de senatoren het dan over nemen en ze hebben slechts 50% kans dat hun kill lukt.

Ik hoop dat de druide het spel wat meer in evenwicht naar de burgers toe kan brengen want de laatste spellen gaan de burgers er vlotjes uit :) De druide moet dan maar zien dat hij er niet te snel uitgaat :D
 
In before ik stem op Sanca omdat hij op een druide lijkt
 
Back
Naar boven