MuscleMeat

Forumgame 23: Nog meer wit!

Bezoekers in dit topic

Woopy

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
10.468
Waardering
3.014
Lengte
1m65
Massa
82kg
We bevinden ons in een bergkamp in het Himalaya gebergte. Vreemd genoeg spreekt iedereen er Nederlands, maar dat komt wel goed uit voor het spel.
Door een lawine kunnen de reizigers niet vertrekken. Er wordt dagelijks hard gewerkt om de doorgang vrij te maken, maar ze zullen toch een tijdje vast zitten. Gelukkig is er genoeg voedsel.
Al snel blijkt echter dat deze plaats niet veilig is. Enkele burgers beweren een groot wit monsterlijk wezen gezien te hebben. Ze durven het amper uit te spreken, maar iedereen weet waar het over gaat: een yeti!
Enkelen van het gezelschap wisten dit echter al langer dan vandaag. Zij waren immers degenen die de lawine veroorzaakt hebben. Het zijn criminelen die er enkel op uit zijn de brave reizigers het leven zuur te maken, al zullen ze dat nooit in het openbaar laten merken.
Wat echter geen van de reizigers wist, is dat één van hen bij aanvang van de reis gebeten is... door een zombie! Hij weet zijn wonden goed te verbergen, maar ook hij heeft een onweerstaanbare drang om anderen te bijten.
De reizigers zijn echter ook niet de doorsnee reiziger. Verschillende van hen hebben bijzondere gaven die ze kunnen gebruiken om dit avontuur levend door te komen.

Het spel

We hebben drie kampen.
- De yeti en zijn cults
- De burgers
- De zombies

Elke dag mag men stemmen wie het spel moet verlaten. De reizigers winnen als de yeti er uit gaat. De yeti en de cults moeten trachten zoveel mogelijk reizigers (en zombies) er uit te spelen zodat ze in de meerderheid komen.
Het spel begint met één zombie. Elke zombie kan dagelijks proberen iemand aan zijn team toe te voegen. Dit zal echter niet elke dag lukken. De zombies kennen elkaar niet (behalve degene die ze zelf gebeten hebben uiteraard). Ook zij moeten trachten in de meerderheid te komen.

Verhalen

- Openingsverhaal
- Dag 1
- Nacht 1
- Dag 2
- Nacht 2
- Dag 3
- Nacht 3

De rollen
Burgers

- Reïncarnisten
Gezien het geloof van de meeste reizigers, is een groot deel van hen reïncarnist. Dit wil zeggen dat wanneer zij sterven, zij in het topic mogen blijven posten maar hierbij enkel het geluid mogen maken van het dier waarin zij reïncarneren. De spelleider bepaalt welk dier dit is.
De dieren mogen buiten dierengeluiden posten ook nog een andere rol vervullen. Zij mogen namelijk in de tent van een speler naar keuze gaan zitten. Deze keuze mogen ze per pm doorsturen naar de spelleider, die het vervolgens in het topic zal melden (wordt ook regelmatig herhaald in de verhalen). De dieren blijven in de tent naar keuze zitten tot ze een andere keuze maken, of tot ze besluiten om gewoon terug buiten te gaan zitten. Hiermee bereiken ze op zich niets, maar ze kunnen op deze manier wel duidelijk maken aan de nog levende spelers wie ze verdenken. Als iemands tent getransformeerd is tot halve kinderboerderij, doen de reizigers er wellicht goed aan hier even bij stil te staan :)
Spelers met een speciale rol kunnen niet ook nog eens reïncarnist zijn.

- Jager
Deze bewapende kerel kan elke nacht iemand bewaken tegen de aanval van de yeti. Ook zombies kan hij met gemak wegjagen.
Wanneer de jager sterft, kan iemand zijn wapen krijgen om hiermee nog een kill naar keuze te maken. Deze kill kan op elk moment van de dag gemaakt worden. Het wapen kan ook doorgegeven worden naar een speler naar keuze.
Wanneer de jager sterft, mag hij iemand kiezen aan wie hij zijn wapen overdraagt. Als hij dit niet wil doen, gaat het wapen verloren onder een dikke laag sneeuw en yeti uitwerpselen.

- Toerist
Deze kerel maakt de hele dag door foto's. S'avonds gaat hij die dan rustig allemaal bekijken. De cults en yeti zullen altijd wel op minstens één foto gespot worden waarin ze iets aan het stelen zijn of andere slechte dingen doen.
De toerist mag dus elke nacht naar één specifieke persoon kijken en krijgt dan van de spelleider te horen of deze persoon goed of slecht is.

- Kok
Deze Chinees is erg trots op zijn kookkunsten en kan dan ook elke nacht iemand uitnodigen om te komen eten. De uitgenodigde persoon zal dus niet thuis zijn als de yeti of een zombie langskomt. Als de kok echter aangevallen wordt, zal ook zijn gezelschap aangevallen worden.
De kok mag s'nachts een pm sturen naar de spelleider om een speler uit te nodigen. De uitgenodigde speler zal de identiteit van de kok te weten komen.
Als de kok de jager uitnodigt, heeft de jager 2 opties:
- Hij wijst de uitnodiging af. Hij beschermt de persoon die hij gekozen heeft. Hij komt de identiteit van de kok niet te weten.
- Hij gaat op de uitnodiging in. Hij beschermt niemand (ook de kok niet). De jager kan niet gedood worden tenzij de yeti de kok als slachtoffer had.
Indien de kok de jager uitnodigt en de jager kiest ervoor de kok te beschermen, moet de jager alsnog kiezen of hij gaat eten of niet. Hij kan niet tegelijk binnen bij de kok eten EN voor de deur van de kok gaan zitten.

- Zombie hunter
Wat ik eerder zei, was een leugentje. Er was toch één reiziger op de hoogte van het zombie gevaar. Ook deze reiziger is tot op de tand gewapend en kan elke nacht ten strijde trekken. Als hij een zombie tegenkomt, zal hij deze zonder aarzelen doden. Reizigers die geen zombie zijn, inclusief cults en yeti, zal hij echter niet herkennen als zombie en dus ook niet doden.

- Shaolin
Enkele reizigers zijn stiekem shaolin strijders. Ze houden echter van vrede, dus zullen ze nooit zelf iemand aanvallen. Wanneer ze aangevallen worden, zullen ze wel alles op alles zetten om hun belager te doden. Dit houdt in dat wanneer een zombie hen aanvalt, deze zombie gedood zal worden. Tegen een machtige yeti zijn ze echter niet opgewassen.

- Kampleider
Deze reiziger neemt alle belangrijke beslissingen en zijn stem telt dan ook dubbel. In geval van een gelijkstand geeft zijn stem de doorslag.

- Powerlifter
Je zou denken dat deze krachtpatser ondertussen wel genoeg spelletjes meegespeeld heeft, maar hij kan het toch niet laten. Deze reiziger mag via pm aan de spelleider een speler kiezen die hij mee de dood in neemt. Deze keuze blijft net zo lang geldig tot hij deze wijzigt. Hij moet deze kracht niet persé gebruiken.

- Romeo & Julia
Deze 2 reizigers zijn geliefden en ze kennen dus ook elkaars identiteit. Het zijn ook de enige 2 reizigers die met elkaar contact mogen hebben. Als de ene sterft, gaat de andere mee de dood in. Ze hebben er dus alle belang bij om elkaar te beschermen. Ook als 1 van deze 2 gebeten wordt door een zombie, blijft deze band bestaan!

De slechten

- Yeti
Dit machtige monster mag elke nacht iemand opeten. Hij draagt kleren en daardoor wordt hij niet herkend door de reizigers. Hij wordt gesteund door de cults, maar kent hen niet.

- Cults
Deze criminelen mengen zich onder de reizigers en proberen er voor te zorgen dat zij de yeti niet vinden. Ze kennen de yeti en ze kennen elkaar. Ze mogen met elkaar overleggen maar mogen geen contact opnemen met de yeti.

- Reincarnist
Ook één van de cults is reïncarnist. Hij staat aan de kant van de cults en de yeti, maar na zijn dood verandert ook hij in een dier. Wanneer hij gedood wordt, zal niemand weten dat hij eigenlijk cult was. Vertrouw dus niet zomaar alle dieren!

Zombies

- Zombie
In het begin van het spel is er slechts één zombie. Elke zombie kan elke nacht iemand aanvallen. Er is een kans van 1 op 3 dat deze aanval slaagt (tenzij ze een andere zombie uitkiezen, dan faalt de aanval uiteraard). Het slachtoffer zal vervolgens ook een zombie worden maar zal de andere zombies niet kennen. Ze mogen ook geen contact met elkaar opnemen.

Extra

Doorheen het spel zullen ook achievements gehaald kunnen worden die voor een klein voordeel kunnen zorgen. Deze achievements zijn onbekend en zeldzaam. Spammen zal niet helpen om bepaalde achievements te halen. Deze achievements kunnen door alle rollen gehaald worden.
Een voorbeeld van achievement kan een imuniteit voor zombie aanvallen zijn.

Spelers

- Z1000
- Alley cat (Romeo)
- Jorgyboy
- Diaephi
- Wauter (Julia)
- Orgineel (reïncarnist)
- Sanca (reïncarnist)
- IMBAatwork
- Biobeast
- Whami
- Weightboy
- Penose
- Krimlo (cult)
- Basjas101
- Lloydatoni
- FabulaActaEst
- UnknownDBB
- JoeyC (reïncarnist)
- Vincenzio
- Bikers (reïncarnist)
- Supersized
- Jimbooo (cult)

De regels
- De rolverdeling begint zondagavond. De inschrijvingen sluiten op het moment dat ik daar aan begin. Ik kan hier geen uur op plakken. Schrijf gewoon op tijd in.
- Het openingsverhaal komt kort nadat de rollen verdeeld zijn. De eerste stemming eindigt op maandagavond.
- De rollen zijn geheim! Het is verboden je rol expliciet te vermelden in het topic of via andere wegen. Ook overduidelijke hints naar je rol zullen niet aanvaard worden (dit is uiteraard voor interpretatie vatbaar). Wie deze regel overtreedt, wordt meteen uit het verhaal geschreven.
- Er wordt niet met elkaar gecommuniceerd buiten dit topic om. Geen pm's, geen karmaberichten met informatie, geen facebookgesprekken,... De enige uitzondering hierop zijn de cults en romeo & julia.
- Overdag mag iedereen stemmen wie er uit moet. Stemmen gebeurt door de naam van een speler in bold en in het zwart te typen. De post waarin de stem staat mag niet geëdit worden (dat kan ik nooit bijhouden anders). De persoon met de meeste stemmen, gaat er uit. Bij gelijkspel heeft de kampleider de beslissende stem.
- De dag eindigt telkens om 22u. Dit omdat ik simpelweg niet veel vroeger thuis ben als ik na het werk nog ga trainen. In het weekend (vrijdag en zaterdag avond) kunnen andere uren aangekondigd worden. Deze laat ik zo vroeg mogelijk weten. Ik heb namelijk ook een leven ;)
- s'Nachts verwacht ik een pm van de yeti, jager, toerist, kok en zombie hunter. De powerlifter en gereïncarneerde spelers mogen hun keuzes op elk moment van de dag of nacht aanpassen.
- De nacht eindigt telkens tussen 9 en 10u s'ochtends. Op deze manier moet ik niet elke nacht lang opblijven om te wachten op pm's, en heb ik s'ochtends op het werk nog wat tijd om het verhaal te schrijven. Ook als ik alle nodige pm's gekregen heb meteen na het dag-verhaal, wacht ik tot de volgende ochtend met het verhaal. Op deze manier kan niet gespeculeerd worden over wie online was meteen na het dag-verhaal. In het weekend (zaterdag en zondag ochtend) kan dit wat later zijn. Dat laat ik dan ook op voorhand weten.
- Mensen die niet (meer) deelnemen aan het spel, mogen niet posten in dit topic! Dit om het spel overzichtelijk te houden en invloeden van externen uit te sluiten. Nadat je er uit gestemd bent, mag je nog een afscheidspost maken, maar hierin mag geen info over het spel zitten.
- Inactieve leden zullen na verloop van tijd uit het spel geschreven worden.
- De burgers winnen als de yeti er uit gestemd is.
- De cults en yeti winnen als zij in de meerderheid zijn.
- De zombies winnen als zij in de meerderheid zijn.
 
Laatst bewerkt:
Inbreng mag nog gedaan worden.
Er zijn minder rollen bij de cults en iets meer bij de burgers. Dit om het enerzijds voor de cults iets moeilijker te maken (een leugenaar is zeer moeilijk te ontmaskeren voor de burgers), anderzijds om de burgers iets meer verdediging tegen de zombies te geven.

Ik zou het ook appreciëren als in dit spel de regel "na je dood niets meer posten" iets meer gerespecteerd wordt. Maakt niet uit of je meer weet dan de rest of niet, als dode mag je nog niet de minste invloed hebben op de nog actieve spelers, en dat bereik je het beste door gewoon te zwijgen. Buiten dat is het ook gewoon overzichtelijker zo.
 
Ik vind het tot nu toe weer erg mooi bedacht. Leuk dat de Reincarnisten terug zijn, en zelfs met een extra rolletje.

Sowieso weer in. Ben wel benieuwd of we genoeg mensen vinden want kreeg de indruk dat een hoop mensen liever even rust wilden.
 
Ik vind het tot nu toe weer erg mooi bedacht. Leuk dat de Reincarnisten terug zijn, en zelfs met een extra rolletje.

Sowieso weer in. Ben wel benieuwd of we genoeg mensen vinden want kreeg de indruk dat een hoop mensen liever even rust wilden.

Ach, het grootste deel van die mensen zal het toch niet kunnen laten om weer in te schrijven :p En er is bijna een week tijd :) Als het nodig is stuur ik morgen of overmorgen wat pm's.
 
Inbreng mag nog gedaan worden.
Er zijn minder rollen bij de cults en iets meer bij de burgers. Dit om het enerzijds voor de cults iets moeilijker te maken (een leugenaar is zeer moeilijk te ontmaskeren voor de burgers), anderzijds om de burgers iets meer verdediging tegen de zombies te geven.

Ik zou het ook appreciëren als in dit spel de regel "na je dood niets meer posten" iets meer gerespecteerd wordt. Maakt niet uit of je meer weet dan de rest of niet, als dode mag je nog niet de minste invloed hebben op de nog actieve spelers, en dat bereik je het beste door gewoon te zwijgen. Buiten dat is het ook gewoon overzichtelijker zo.

Sorry :( Denk niet dat ik van invloed ben geweest dan maar ik zal me hieraan houden.

In btw voor een mooie rol :)
 
Is die lawine niet toevallig bovenop Markrot terecht gekomen, en ligt hij daar nu langzaam dood te gaan aan onderkoeling?

Hij kan daarom niet mee stemmen maar omdat hij de eerste dag nog leeft kunnen we wel gewoon op hem stemmen.
 
In.

Is die lawine niet toevallig bovenop Markrot terecht gekomen, en ligt hij daar nu langzaam dood te gaan aan onderkoeling?

Hij kan daarom niet mee stemmen maar omdat hij de eerste dag nog leeft kunnen we wel gewoon op hem stemmen.

Maakt ons in principe niets wijzer, geeft alleen de wolf een extra kans om een burger te killen in de eerste nacht.

Beter begint Woopy het spel door meteen een verhaal te posten, mét hints, waarin we dan moeten gaan zoeken en zo een eerste stemmingsronde starten.
 
In.



Maakt ons in principe niets wijzer, geeft alleen de wolf een extra kans om een burger te killen in de eerste nacht.

Beter begint Woopy het spel door meteen een verhaal te posten, mét hints, waarin we dan moeten gaan zoeken en zo een eerste stemmingsronde starten.

Ja en dan krijgen we van die hints die geen hint zijn! Hoppa dag actieve burger.
 
In
 
Maakt ons in principe niets wijzer, geeft alleen de wolf een extra kans om een burger te killen in de eerste nacht.

Beter begint Woopy het spel door meteen een verhaal te posten, mét hints, waarin we dan moeten gaan zoeken en zo een eerste stemmingsronde starten.
Maar het maakt ons ook niks slechter, beter dan een actieve burger weg stemmen.

En je hoeft geen gebruik van de mogelijkheid te maken, ik stel alleen voor om de mogelijkheid te creëren.
 
Back
Naar boven