Fitness Seller

Forumgame 25: Saiyans vs humans

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woopy

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
10.472
Waardering
3.017
Lengte
1m65
Massa
82kg
Het spel start op maandag 18 november!

Saiyans vs Humans

We zitten in een dorp op aarde waar sinds jaren geleden enkele Saiyans zijn gaan wonen. Het is de gewoonte dat de apenstaart van de aardse Saiyans bij geboorte verwijderd wordt, om problemen te vermijden, en we zitten in een zuidelijk land waar iedereen zwart haar heeft, dus het is onmogelijk om puur op het zicht te zien of iemand mens of Saiyan is. Er wordt dagelijks door alle bewoners hard getraind, en de mensen zijn dan ook min of meer even sterk als de aanwezige Saiyans. Al hun power levels zijn hoger dan 9000.
Sinds een tijdje zijn er echter mensen die weinig goeds zien in de Saiyans. Ze zijn bang dat hun drang naar oorlog naar boven zal komen, en ook het oneindige potentieel van de Saiyans is een bedreiging. De politiekers van het dorp zijn begonnen met propagande te voeren. Hun uiteindelijke doel is om de Saiyans uit het dorp te verbannen. Alle Saiyans terug naar eigen planeet!
De Saiyans willen dit uiteraard niet zomaar laten gebeuren. Ze zijn uiteindelijk nog steeds HET superieure ras en zullen zich niet zomaar laten verbannen. Een oorlogje beginnen zou echter niet goed aflopen aangezien ze sterk in de minderheid zijn en niet speciaal sterker zijn dan de goed getrainde aardlingen in dit dorp. Er is echter een speciale bewoner onder hen. Eentje die sterker is dan alle andere. Er wordt gezegd dat hij kan transformeren in een super Saiyan!
Deze super Saiyan weet dat hij de sterkste van het dorp is en besluit het recht in eigen handen te nemen. Hij wil elke nacht transformeren om met deze krachten een burger uit te schakelen, zodat uiteindelijk enkel Saiyans overblijven. Nu enkel nog uitzoeken wie de Saiyans zijn.
Ook de burgemeester van het dorp besluit actie te nemen. Hij wil elke dag samen met de burgers de identiteit van één Saiyan onthullen en deze het dorp uit zetten. Er is veel verwarring aangezien de Saiyans niet van de aardlingen te onderscheiden zijn, maar als iedereen samenwerkt, moeten ze wel te vinden zijn.
De Saiyans daarentegen kennen de verhalen van de super Saiyan uiteraard heel goed, en zullen hem dan ook undercover proberen bijstaan door overdag de andere burgers verdacht te maken. Ze willen hem liever niet bij hun plannen betrekken en houden hun identiteit dan ook verborgen voor hem. Het zou anders wel eens kunnen overkomen alsof ze bij de super Saiyan om hun leven smeken, en daar zijn zij veel te trots voor.

Er is ook nog iets speciaal in dit dorp. Enkele burgers bezitten een dragon ball. Er zijn er 7 in totaal, en er zijn zowel mensen als Saiyans die er eentje hebben. Wanneer deze 7 ballen samen gebracht worden, kan een wens gedaan worden. Er zijn enkele personen die weet hebben van de speciale krachten van deze dragon balls. Hun wens is om de wereld te regeren.


Het spel

Business as usual. Geen speciaal gedoe, enkel andere namen voor de gewoonlijke rollen.
Overdag stemt men er iemand uit, s'nachts maakt de super Saiyan (wolf) een kill. De gewone Saiyans zijn de cults en mogen met elkaar overleggen. Zij kennen de super Saiyan maar de super Saiyan kent hen niet.

De dragon balls zijn iets nieuws. 7 random leden krijgen een dragon ball. Zowel het team van de Saiyans als het team van de mensen krijgen er enkele. Er zijn ook dieven (in beide kampen) die actief op zoek gaan naar deze ballen. Zij gaan s'nachts op zoek in de huizen van de andere bewoners en nemen dan de dragon balls mee die ze daar eventueel aantreffen. Als één van hen alle ballen kan verzamelen, kan hij zijn wens doen en wint hij het spel.
Onthoud dat er 7 ballen zijn, dus het zal sowieso even duren voor alle ballen bij één persoon terecht komen.
Wanneer de eigenaar van één of meerdere ballen sterft, mag hij via pm doorgeven aan wie hij zijn dragon balls nalaat.


Verhalen

- Openingsverhaal
- Ochtend 1
- Dag 1
- Nacht 1
- Dag 2
- Nacht 2
- Dag 3
- Nacht 3


De rollen

Mensen

- Burger
De standaard rol. Een getrainde meester in de gevechtsporten. Hij stemt samen met de rest van het dorp wie er tijdens de dag uit moet.

- Dief
In principe is de dief gewoon een burger, maar s'nachts gaat hij op zoek naar dragon balls. Hij kan elke nacht bij 2 personen inbreken. Als deze personen één of meerdere dragon balls hebben, steelt hij deze en bewaart hij ze bij hem thuis. Er zullen meerdere dieven zijn.
Alle diefstallen gebeuren op exact hetzelfde moment (door puur toeval). Dat wil zeggen dat als je een bal steelt terwijl een andere dief in jouw huis jouw dragon balls gaat stelen, je nog steeds de laatst gestolen bal zal hebben.
Als meerdere dieven in hetzelfde huis inbreken, gaan de dragon balls naar de persoon die het eerst zijn keuze via pm had doorgegeven. De pm's mogen reeds tijdens de dag verstuurd worden, maar niet voor het ochtendverhaal. Het is dus niet de bedoeling om op voorhand reeds je keuzes voor de komende 3 nachten door te geven.

- Chaozu
Niet de sterkste, maar hij beschikt over sterke telekinetische gaven. Elke nacht kan hij op bezoek gaan bij een bewoner. Deze bewoner krijgt dan een krachtveld rond zijn huis waar zelfs de super Saiyan niet door kan dringen. Ook dieven zullen uiteraard niet kunnen slagen in hun inbraak. Als de super Saiyan het rechtstreeks op Chaozu gemunt heeft, zal hij hem aanvallen op een onverwacht moment op weg naar het huis van de beschermde.

- Tenshinhan
Een uiterst getrainde bewoner die een gevaarlijke techniek kent: de kikoho. Als hij wil, kan hij deze aanval gebruiken tegen iemand die hij verdenkt (en die dit onmogelijk zal overleven), maar dit komt met zware gevolgen. Aangezien de kikoho zoveel energie vraagt, zal Tenshinhan na het gebruiken van deze aanval zo goed als dood zijn. Zijn rol wordt bekendgemaakt en de eerstkomende ronde mag hij niet mee stemmen.

- Bulma
Zij sluipt elke nacht door het dorp om mensen te bespieden terwijl ze onder de douche staan. De Saiyans mogen dan geen staart meer hebben, het litteken blijft er wel en valt op. Zij zal op deze manier elke nacht van één bewoner te weten kunnen komen of hij mens of Saiyan is. Ook wordt ze in elk verhaal verkracht aangezien ze de enige vrouw is.

- Spuroto (de burgemeester)
Dit is de leider van het dorp en zijn stem telt dubbel. Als na zijn dubbele stem een gelijkstand ontstaat, geeft zijn stem alsnog de doorslag. Als er een gelijkstand ontstaat waar zijn stem niets mee te maken heeft, gaan beide keuzes er uit.
De burgemeester heeft echter een groot geheim. Hij mag dan wel aan de kant van de mensen staan, maar toch is hij eigenlijk een Saiyan. Ook hij heeft dus een litteken waar ooit zijn staart zat.

Saiyans

- Saiyan
Een standaard Saiyan. Hij kent de andere Saiyans (buiten de burgemeester) en hij kent de super Saiyan, maar de super Saiyan kent hem niet en dat hoort zo te blijven. Hij probeert de stemmen van de burgers te beïnvloeden zodat zij elkaar er zouden uitstemmen.

- Sikori
Ook hij is een Saiyan, maar zijn doel is ruimer. Hij wil de dragon balls verzamelen om daarmee niet enkel het dorp maar het hele universum te beheersen. Hij zal net als de dieven bij 2 mensen per nacht kunnen inbreken.

- Kauli (de leugenaar)
Deze Saiyan heeft desondanks alles toch een goede band met de burgemeester kunnen houden. Daardoor kan hij in het openbaar op één persoon stemmen maar stiekem toch op iemand anders stemmen. Hiervoor stuurt hij een pm naar de spelleider. Hij kan enkel "liegen" als hij ook in het topic een stem heeft uitgebracht. Het aantal stemmen in het topic hoeft niet persé gelijk te zijn aan het aantal wijzigingen via pm.

- Super Saiyan
Deze Saiyan beschikt over een enorme kracht en kan transformeren in een super Saiyan. Elke nacht gebruikt hij deze kracht om iemand uit te schakelen. Zijn doel is om samen met de Saiyans de meerderheid in het dorp te halen, maar hij kent zijn mede Saiyans niet.


Spelers

- Walied (Kauli/leugenaar, weggestemd op dag 1)
- Jorgyboy
- Wauter
- Orgineel
- IMBAatwork
- Sanca (Dief, gedood door Tenshinhan)
- Biobeast
- Vincenzio (Burger, uitgeschreven wegens inactiviteit)
- Penose
- Tremendes (Burger, gestopt op aanvraag)
- Stefanovich (Tenshinhan, gedood door de supersaiyan in nacht 3)
- Diaephi
- Golderado
- Weightboy
- Jimbooo (Dief, gedood door de supersaiyan in nacht 1)
- Popwar (Chaozu, gedood door de supersaiyan in nacht 2)
- JoeyC
- Lm7790 (Burger, gestopt op aanvraag)
- Punjab (Burgemeester, weggestemd op dag 3)
- Lloydatoni (Saiyan, uitgeschreven op aanvraag)
- Arnodsi
- Iwj (Burger, weggestemd op dag 2)


De regels

- De rolverdeling begint zondagavond. De inschrijvingen sluiten op het moment dat ik daar aan begin. Ik kan hier geen uur op plakken. Schrijf gewoon op tijd in.
- Het openingsverhaal komt kort nadat de rollen verdeeld zijn. De eerste stemming eindigt op maandagavond.
- De rollen zijn geheim! Het is verboden je rol expliciet te vermelden in het topic of via andere wegen. Ook overduidelijke hints naar je rol zullen niet aanvaard worden (dit is uiteraard voor interpretatie vatbaar). Wie deze regel overtreedt, wordt meteen uit het verhaal geschreven.
- Er wordt niet met elkaar gecommuniceerd buiten dit topic om. Geen pm's, geen karmaberichten met informatie, geen facebookgesprekken,... De enige uitzondering hierop zijn de Saiyans.
- Overdag mag iedereen stemmen wie er uit moet. Stemmen gebeurt door de naam van een speler in bold en in het zwart te typen. De post waarin de stem staat mag niet geëdit worden (dat kan ik nooit bijhouden anders). De persoon met de meeste stemmen, gaat er uit. Bij gelijkspel heeft de burgemeester de beslissende stem.
- De dag eindigt telkens om 22u. Dit omdat ik simpelweg niet veel vroeger thuis ben als ik na het werk nog ga trainen. In het weekend (vrijdag en zaterdag avond) kunnen andere uren aangekondigd worden. Deze laat ik zo vroeg mogelijk weten. Ik heb namelijk ook een leven ;)
- s'Nachts verwacht ik een pm van de super Saiyan, Chaozu, Bulma en de dieven. De leugenaar en Tenshinhan mogen overdag hun keuzes doorgeven.
- De nacht eindigt telkens tussen 9 en 10u s'ochtends. Op deze manier moet ik niet elke nacht lang opblijven om te wachten op pm's, en heb ik s'ochtends op het werk nog wat tijd om het verhaal te schrijven. Ook als ik alle nodige pm's gekregen heb meteen na het dag-verhaal, wacht ik tot de volgende ochtend met het verhaal. Op deze manier kan niet gespeculeerd worden over wie online was meteen na het dag-verhaal. In het weekend (zaterdag en zondag ochtend) kan dit wat later zijn. Dat laat ik dan ook op voorhand weten.
- Mensen die niet (meer) deelnemen aan het spel, mogen niet posten in dit topic! Dit om het spel overzichtelijk te houden en invloeden van externen uit te sluiten. Nadat je er uit gestemd bent, mag je nog een afscheidspost maken, maar hierin mag geen info over het spel zitten.
- De hints zullen in hoofdzaak over inactieve spelers gaan. Inactieve spelers zijn spelers die of heel weinig posten, of die wel posten maar gewoon onzinnige posts maken, zoals 2 keer per dag een post maken waarin iets staat als "hmm, interessant" of "ik bekijk het even" en verder niets. Als je wil vermijden dat er hints over jou in de verhalen komen, is het dus aangeraden om actief mee te spelen.
- Inactieve leden zullen na verloop van tijd uit het spel geschreven worden.
- De mensen winnen als de super Saiyan er uit gestemd is. Mogelijk vallen er tijdens het gevecht voor zijn executie nog wel wat doden :D
- De Saiyans winnen als zij in de meerderheid zijn.
 
Laatst bewerkt:
Niet in :(

Zit de 19e tot en met de 21e in Budapest (werkloos he, dan heb je tijd voor dat soort dingen) dus dat gaat nooit lukken.

Eerste keer sinds ik meedoe dat ik moet overslaan, en nog wel bij het jubileumspel.

En waarom zit de Powerlifter niet in het spel?
 
Laatst bewerkt:
Niet in :(

Zit de 19e tot en met de 21e in Budapest (werkloos he, dan heb je tijd voor dat soort dingen) dus dat gaat nooit lukken.

Eerste keer sinds ik meedoe dat ik moet overslaan, en nog wel bij het jubileumspel.

En waarom zit de Powerlifter niet in het spel?

Leuk man, Budapest is de moeite :)
 
Niet in :(

Zit de 19e tot en met de 21e in Budapest (werkloos he, dan heb je tijd voor dat soort dingen) dus dat gaat nooit lukken.

Eerste keer sinds ik meedoe dat ik moet overslaan, en nog wel bij het jubileumspel.

En waarom zit de Powerlifter niet in het spel?

In en


Geen alleycat? Wat moet ik nu doen zonder mijn trouwste bondgenoot :(
 
Opzet gelezen, ziet er goed uit. Lijkt me straf overigens dat één iemand alle dragonballs zal kunnen verzamelen. Kan je wens overigens zijn dat je kamp het spel wint? :p

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Ik zal je romeo en julia maken met supersized.

Dan pleeg ik wel zelfmoord en bespaar ik de andere spelers zijn gezeik :roflol:.
 
Ik sla nog even over. Drukke periode met school

Succes mannen en jorgyboy
 
Opzet gelezen, ziet er goed uit. Lijkt me straf overigens dat één iemand alle dragonballs zal kunnen verzamelen. Kan je wens overigens zijn dat je kamp het spel wint? :p

Dat is de wens :p

Dat denk ik ook wel inderdaad. Als je tips hebt hou ik me aanbevolen. :)

Veel langs vaci utca lopen als je aangesproken wil worden door vreemde vrouwen. Maar niet meegaan naar de bar die ze voorstellen :p (google "vaci utca scam")
 
In :D

Alley cat
 
Veel langs vaci utca lopen als je aangesproken wil worden door vreemde vrouwen. Maar niet meegaan naar de bar die ze voorstellen :p (google "vaci utca scam")
Alvast goed om te weten. Eigenlijk is het gewoon zoals mijn mammie altijd al zei, nooit met vreemde mannen (of in dit geval vrouwen) meegaan.

Heb zoiets meegemaakt in Havana, maar daar was de schade maar iets van 20 euro. Dat is in Budapest wel anders zo te zien ...
 
Shenron, I wish for immortality!!!
 
Zo, avatar ook maar weer eens aangepast. Ik ben er klaar voor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven