AndroidHealthClinic

Forumgame 26: Battle royale! "Nieuwe spelers welkom!(wel eigen lijstje bijhouden)"

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woopy

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
10.472
Waardering
3.019
Lengte
1m65
Massa
82kg
Battle Royale

Op verschillende plaatsen op aarde, op verschillende momenten in de geschiedenis, werden dorpen belaagd door allerhande dreigingen. Steeds vielen er vele doden en werden er sterke verhalen verteld. Wat echter nooit verteld werd, was hoe het verder ging met de overlevenden.
Gezien de meeste dorpen na een drukke periode vol bloedvergieten zowat onbewoonbaar werden, zowel praktisch als vanwege de vreselijke herinneringen, gingen de overlevenden steeds op zoek naar een nieuwe plaats om te leven. Zo wil het toeval dat de overlevenden van verschillende dorpen in één en hetzelfde dorp terechtkwamen.
Deze overlevenden staan echter niet allen aan de goede kant. Een kleine groep maffiosi waren de eersten die meteen de macht over het nieuwe dorp probeerden te grijpen. Dit werd moeilijk gemaakt toen ook 2 machtige Saiyans in het dorp gingen worden, samen met enkele Romeinen die er niet in slaagden te beslissen bij welk kamp ze zich zouden aansluiten.
Na een korte machtsstrijd, kwam er echter een nieuwe speler op de proppen. Een mutant met nooit eerder geziene krachten! Deze mutant kan met zijn psychische krachten tanks doen zweven en mensen uit elkaar doen spatten zonder enige moeite. Het duurde dan ook niet lang voor deze mutant de volledige macht over het dorp kreeg. De anderen konden niet anders doen dan zich gedeisd te houden tot ze er op een of andere manier in slagen de mutant weg te werken.


Het spel

Rollen uit de voorgaande spelen worden hier verenigd in een laatste gevecht (tot er weer een nieuw spel komt uiteraard). Verschillende kampen zullen tegen elkaar strijden tot één winnaar bekend is!


Verhalen

-
-
-
-
-


De rollen

Goed

- Reincarnisten
Deze overlevers uit het Himalaya gebergte hadden in het verleden af te rekenen met een yeti! Ze zijn kunnen vluchten maar krijgen nu te maken met een nieuwe dreiging. Ze kunnen dagelijks hun stem uitbrengen. Als ze sterven, reïncarneren ze in een dier dat gekozen wordt door de spelleider.

- Samurai
Deze strijder komt uit een Japans dorp waar hij de bewoners beschermde tegen een gevaarlijke draak. Ook hier zal hij deze rol op zich nemen.
Elke nacht mag hij 1 bewoner beschermen tegen alle mogelijke gevaren. Hij kan niet zichzelf beschermen.

- Shapeshifter
Dit is ook een mutant, maar hij staat aan de kant van de goeden. Hij stemt dagelijks mee op zoek naar de slechten. Wanneer een burger sterft, kan hij ervoor kiezen de rol van deze speler over te nemen! Hij krijgt hiervoor de tijd tot het volgende verhaal. Eenmaal het volgende verhaal er staat, kan de mutant zijn kracht niet meer op deze rol gebruiken. De rol van een dode aan de slechte kant kan hij niet overnemen.

- Kampleider
Deze blanke had een belangrijke rol in een zomerkamp dat belaagd werd door donkere medemensen. Hij was de leider van dit dorp, wat ervoor zorgde dat zijn stem dubbel telde. Ook in dit dorp heeft hij zichzelf kunnen opwerken en ook hier zal zijn stem dubbel tellen, of de doorslag geven bij een gelijkstand.

- Slet
Zowat elk dorp had wel een slet, dus het is moeilijk te achterhalen uit welk dorp deze slet gevlucht is. Zij kan elke nacht bij iemand overnachten en komt dan ook te weten of deze persoon goed of slecht is. Ook als is ze s'nachts bijna nooit thuis, toch zullen de slechte rollen haar weten te vinden als ze het op haar gemunt hebben.

- Claus Schenk von Stauffenberg
Een Duitser die de oorlog overleefd heeft! Hij is een beetje machtsgeil, en heeft het dan ook gemunt op de grote leiders. Hij mag 1 bom-aanslag plegen. Pakt hij hiermee de mutant, de don of de laatste Saiyan, dan neemt hij meteen ook diens plaats in. Pakt hij echter iemand anders, dan zal hij zelf ook gedood worden.

- Zorro
Een vluchteling uit het woestijndorp Fy a'Emaq Alqrf. Deze speler kan eenmalig een executie door stemming trachten tegen te houden. Gaat het om een speler aan de goede kant, dan zal hij slagen. Gaat het echter om een speler aan de slechte kant, dan faalt hij in zijn reddingspoging. Hij zal hierna ontmaskerd worden en kan niet meer opnieuw proberen. Hij speelt vanaf dat moment gewoon verder als burger en iedereen zal zijn rol kennen.

- Powerlifter
Een onmisbaar karakter in het dorp. Na de bloederige taferelen in zijn oude gym, heeft hij reeds verschillende dorpen bezocht. Hij heeft ook geleerd uit zijn ervaringen. Wanneer iemand hem tracht te doden, door stemming of door een nachtelijke kill, zal hij een ander persoon in zijn plaats laten sterven. Hij kan aan de spelleider op elk moment een naam doorgeven die blijft gelden tot hij deze naam terug verandert. Hij kan dit echter maar één keer doen. Ook de slechten leren hun les en zullen de volgende keer dus niet voor dezelfde truk vallen.

- Romeinen
Twee verdwaalde Romeinen die al heel lang rondzwerven. Ze zijn oud en dement, en weten daardoor van elkaar niet eens dat ze lotgenoten zijn. Zij willen zich aansluiten bij een evil kamp, maar moeten daarvoor unaniem kunnen beslissen. Elke nacht mogen ze beide via pm naar de spelleider een kamp kiezen. Kiezen ze hetzelfde kamp, dan worden ze in dat kamp opgenomen en zullen ze elkaar, alsook hun nieuwe teammaatjes, leren kennen. Zolang ze niet hetzelfde kamp kiezen, blijven ze aan de kant van de burgers. Een Romein kan er ook voor kiezen geen pm te sturen en dus gewoon burger te blijven.


De mutant

- Mutant
De nieuwe dreiging in het dorp. Hij is oppermachtig en de enige kans om hem te doden is om hem aan te vallen in zijn slaap. Daarom wordt dagelijks gestemd wie gedood zal worden. Vervolgens gaat één van de burgers op pad.
Hij werkt alleen. Hij wordt gesteund door vreemde cults, maar daar hecht hij weinig belang aan. Zijn enige zorg is dat iedereen sterft en dat hij zelf blijft leven.

- Cultisten
Deze kerels komen uit verschillende dorpen waar ze steeds trouw hun leider, een weerwolf, gesteund hebben. Nu er echter geen weerwolven zijn, besluiten ze dan maar om de mutant te helpen. Door samen te werken, hebben ze zijn identiteit kunnen achterhalen. Ze zullen dus samenwerken om er vanaf nu iedereen uit te krijgen die niet in hun kamp zit. Eén cult sprak ooit de mutant aan in een poging een deal te maken. De mutant vindt de cults echter een bende zielige mannetjes, en de desbetreffende cult werd nooit meer gezien. De cults zullen dus geen contact meer met de mutant proberen te leggen! Als de mutant sterft, zullen ook de cults sterven.

- Arie Boomsma
Arie komt uit een dorp dat vol homo's zat. Hij besloot om zich in dit dorp aan te sluiten bij de cults. Hij is echter een dikke leugenaar. Publiek zal hij zich voordoen als burger, maar hij steunt toch echt wel de cults! Hij mag in het topic een stem uitbrengen en deze stem via pm naar de spelleider stiekem wijzigen.


De maffia

- Don
Ooit een machtig man in zijn dorp, maar daar blijft nu niet veel meer van over. De enige steun die hij nog heeft, is zijn consiglieri. Ze overleggen samen hoe ze de situatie aanpakken. Ze besluiten om elke nacht, anoniem, een advies naar de mutant te geven. Op deze manier proberen ze alsnog burgers te doden die zij er uit willen. Hij geeft dit advies door middel van een pm naar de spelleider. De mutant moet echter voor zichzelf beslissen of hij hier iets mee doet.
De mutant duldt geen concurrentie, dus zolang de mutant in leven is, kan de don zelf geen kills maken. Van zodra de mutant echter dood is, kan hij wel elke nacht een speler naar keuze uitschakelen!

- Consiglieri
De enige overgebleven steun van de don. Ze overleggen samen welk advies ze de mutant willen geven, of welke kill er gemaakt zal worden indien de mutant al dood is.
Als de don dood gaat, wordt ook de consiglieri gedood.


De Saiyans

- Saiyans
Twee Saiyans die gevlucht zijn uit hun oude dorp. Ook zij willen de macht, maar kunnen niets beginnen tegen de mutant. Ze kennen elkaar en mogen met elkaar overleggen. Ook zij zullen elke nacht een advies aan de mutant mogen geven door middel van pm naar de spelleider. Zodra de mutant echter dood is, mogen ze, net als de maffia, elke nacht zelf een kill maken!
Ze hebben elkaar niet nodig. Als de één sterft, gaat de ander door.


Geheime rol

- ???


Spelers

- Popwar
- Jorgyboy
- Diaephi
- IMBAatwork
- Biobeast
- Weightboy
- Golderado
- Wauter
- Alley cat
- Stefanovich
- Sanca
- Orgineel
- FabulaActaEst
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


De regels
- De rolverdeling begint zondagavond. De inschrijvingen sluiten op het moment dat ik daar aan begin. Ik kan hier geen uur op plakken. Schrijf gewoon op tijd in.
- Het openingsverhaal komt kort nadat de rollen verdeeld zijn. De eerste stemming eindigt op maandagavond.
- De rollen zijn geheim! Het is verboden je rol expliciet te vermelden in het topic of via andere wegen. Ook overduidelijke hints naar je rol zullen niet aanvaard worden (dit is uiteraard voor interpretatie vatbaar). Wie deze regel overtreedt, wordt meteen uit het verhaal geschreven.
- Er wordt niet met elkaar gecommuniceerd buiten dit topic om. Geen pm's, geen karmaberichten met informatie, geen facebookgesprekken,... De enige uitzondering hierop zijn de rollen waarvan in de beschrijving staat dat het mag.
- Overdag mag iedereen stemmen over wie er uit moet. Stemmen gebeurt door de naam van een speler in bold en in het zwart te typen. De post waarin de stem staat mag niet geëdit worden (dat kan ik nooit bijhouden anders). De persoon met de meeste stemmen, gaat er uit. Bij gelijkspel heeft de burgemeester de beslissende stem.
- De dag eindigt telkens om 22u. Dit omdat ik simpelweg niet veel vroeger thuis ben als ik na het werk nog ga trainen. In het weekend (vrijdag en zaterdag avond) kunnen andere uren aangekondigd worden. Deze laat ik zo vroeg mogelijk weten. Ik heb namelijk ook een leven ;)
- s'Nachts verwacht ik een pm van de mutant, de don, één van de Saiyans, de Romeinen zolang zij geen kamp gekozen hebben, de slet en de samurai. De leugenaar en Zorro mogen overdag hun keuzes doorgeven. Claus mag op elk moment van de dag of nacht een keuze maken.
- De nacht eindigt telkens tussen 9 en 10u s'ochtends. Op deze manier moet ik niet elke nacht lang opblijven om te wachten op pm's, en heb ik s'ochtends op het werk nog wat tijd om het verhaal te schrijven. Ook als ik alle nodige pm's gekregen heb meteen na het dag-verhaal, wacht ik tot de volgende ochtend met het verhaal. Op deze manier kan niet gespeculeerd worden over wie online was meteen na het dag-verhaal. In het weekend (zaterdag en zondag ochtend) kan dit wat later zijn. Dat laat ik dan ook op voorhand weten.
- Mensen die niet (meer) deelnemen aan het spel, mogen niet posten in dit topic! Dit om het spel overzichtelijk te houden en invloeden van externen uit te sluiten. Nadat je er uit gestemd bent, mag je nog een afscheidspost maken, maar hierin mag geen info over het spel zitten.
- De hints zullen in hoofdzaak over inactieve spelers gaan. Inactieve spelers zijn spelers die of heel weinig posten, of die wel posten maar gewoon onzinnige posts maken, zoals 2 keer per dag een post maken waarin iets staat als "hmm, interessant" of "ik bekijk het even" en verder niets. Als je wil vermijden dat er hints over jou in de verhalen komen, is het dus aangeraden om actief mee te spelen.
- Inactieve leden zullen na verloop van tijd uit het spel geschreven worden.
- De burgers winnen als de mutant, don en de Saiyans uitgeschakeld zijn.
- De Saiyans winnen als zij in de meerderheid zijn.
- De don en zijn consiglieri winnen als zij in de meerderheid zijn.
- De mutant wint als zijn team in de meerderheid is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even geteld. Het spel zou goed zijn vanaf 22 spelers. Ik overweeg om na 22 spelers de inschrijving te sluiten en te beginnen aan de voorbereidingen.
 
Damn, geen eerste, IN!!

Shapeshifter lijkt me echt cool.

Maar voor de zekerheid, als de powerlifter word gekilled gaat er iemand anders in zijn plaats dood ipv dat ze allebei doodgaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik doe ook weer mee als het voor de anders spelers goed is. Maar één vrouwelijke rol dus de kans is weer groot dat ik die heb.

Btw, als de mutant eruit is krijg je wel twee kampen die elk een kill mogen maken tijdens de nacht, misschien wat overkill? Of reken je erop dat de saiyans en de maffia elkaar onderling ook wel zullen vinden Woopy?
 
Ik doe ook weer mee als het voor de anders spelers goed is. Maar één vrouwelijke rol dus de kans is weer groot dat ik die heb.

Btw, als de mutant eruit is krijg je wel twee kampen die elk een kill mogen maken tijdens de nacht, misschien wat overkill? Of reken je erop dat de saiyans en de maffia elkaar onderling ook wel zullen vinden Woopy?

Van mij mag je hoor, en zeker als ik je lekker elke nacht anaal mag vernederen :p
 
Ik doe ook weer mee als het voor de anders spelers goed is. Maar één vrouwelijke rol dus de kans is weer groot dat ik die heb.

Btw, als de mutant eruit is krijg je wel twee kampen die elk een kill mogen maken tijdens de nacht, misschien wat overkill? Of reken je erop dat de saiyans en de maffia elkaar onderling ook wel zullen vinden Woopy?

We zien wel hoe het uitwerkt :p Als de mutant er uit is, zijn de slechte ook nog met max 6 nog (als de 2 romeinen bij de saiyans of bij de don zitten). Wsl minder.
 
Oja, popwaar lees jij eens goed de rollen? Kwestie dat ik me niet weer moet verdedigen :D
 
Niemand kan zeuren dat de verhalen onduidelijk zullen worden iig, want het is min of meer een garantie dat de verhalen onduidelijk als de t... zullen worden met dit soort rollen door elkaar :D
 
Misschien wat PM's sturen naar mensen :
- Z1000
- Orgineel
- Sanca
- Tremendes zonder zijn lijstje
- Jimbooo 1e dag eruit
- Unknowndbb
- Rob P
- Rob G
- Suus141
- Sjors26
- Alleycat
- ??
 
pls geen jimboo

Iloud misschien?

Woopy, mijn vraag gezien?
 
Lijkt mij duidelijk uit omschrijving boy. Powerlifter ontloopt 1 keer de dood en degene die hij als laatst heeft doorgegeven aan woop gaat er dan aan, van daaruit verder is de powerlifter gewoon weer een normale lifter, een vetzak die wat met gewichten speelt.
 
Klopt, maar in de andere spellen gingen ze beide dood, vandaar voor de zekerheid
 
Is inderdaad veranderd en zoals Golderado zegt.

Als iemand pm's wil sturen, ga je gang. Ik ga er dit weekend echt weinig tijd voor hebben. Ben straks weer weg voor de rest van de avond, en morgen heb ik ook veel te doen en zal ik pas s'avonds tijd hebben.

Eventueel beginnen we gewoon van zodra er 22 spelers zijn, wanneer dat ook mag zijn.
 
Toch genoeg tijd in de decembermaand ;) En deze opzet verdient het wel om veel deelnemers te hebben lijkt mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven