Fitness Seller

Forumgame !4: Final Wolfination (1 bezoeker)

Wanneer beginnen? ("kunnen vanaf" gaat voor op "verkiezen" aangezien er veel spe


  • Totaal stemmers
    20
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Die gekke zelfmoordterrorist was een voorbeeld, maar het lijkt me sowieso wel tof om er 1 random out-of-place rol in te steken met een of andere vreemde power. Kwestie van er wat humor in te steken.
- een kabouter wiens stem maar voor een halfje telt en een reus wiens stem voor anderhalf telt
- een alien die 1 keer in het spel iemand kan ontvoeren. De alien en de ontvoerde worden verliefd en vertrekken samen naar de planeet van de alien, en verlaten dus het spel.
- eentje met de slaapziekte, van wie de stemmen afwisselend een dag niet tellen (hij droomt dat hij stemt), maar de volgende dag wel dubbel telt. Weet hij zelf uiteraard niet.
- de tijdreiziger. Mag beslissen om in de tijd te gaan reizen, waarbij hij een aantal handige hints in 1 keer krijgt, of misschien zelfs gewoon een rol zo voorgeschoteld krijgt, maar hij mag dan wel 1 of 2 dagen niet posten. Doet hij dat wel, verandert de geschiedenis en verwijzen de hints die hij krijgt (die krijgt hij zodra hij weer mag posten) naar de verkeerde mensen.
- ...

Make your pick :p
 
En als er iedere nacht 2 mensen dood gaan door de executies van de maffia kan je bv de burgers extra macht geven. Dit kan je doen door bv iemand de kiezen die een bom bij zich draagt. Degene die die dag als eerste op hem stemt zal dood gaan samen met de burger. Dus als een cult bv een burger afmaakt samen met zijn mede cult zal degene die de 1e stem uitbrengt mee dood gaan. Als burgers een mede burger er uit stemmen kan dit niet het geval zijn.

Verder vond ik de event in dit spel wel erg leuk, met de bomaanslag van killy. Maar je kan dit van te voren gewoon aangeven: er is 1 burger die een bom kan laten ontploffen. De percentages die Whami hanteerde vond ik erg slim. Dat vond ik wel echt een toffe rol in dit spel.
Cultgroepje elkaar laten kennen maar ze niet laten PM'en. En dan elke avond ze allemaal vragen via PM wie ze er uit willen, dan heb je je percentages. Ze weten niet van elkaar op wie ze stemmen, dat maakt het spannender. Degene met hoogste opgetelde % gaat er uit?
Past dat niet?
 
ik ben voor onderlinge communicatie tussen de leden van de familie zodat de mogelijkheid is om tactieken te bespreken, daarnaast erop blijven hameren dat er een meisje rol bij een mafiafamilie erbij kan zodat de andere don geraden kan worden maar het gevaar is dat men een tip krijgt over de zogenoemde consigliere of spion, zodat 1 van de beste rollen eruit moet. en het lijfwacht van de don idee lijkt me nog steeds een goed plan, dat je eerst hem moet killen voordat je de don killt. de don is immers goed beveiligd lijkt me en laat zich niet zomaar neerschieten bij een fruitzaak waar hij zojjuist zijn sinasappels gekocht heeft
 
Een spel met anonieme stemmingen is ook wel echt spannend denk ik.
 
Kan er ook een interne strijd in? Weet niet precies hoe nog hoor.

In de maffia is toch vaak strijd over wie de leider is. Zou het tof vinden als de leider weggestemd kan worden door zijn eigen crew (gewoon door met de burgers mee te stemmen). Dus niet heel de familie dood maar een nieuwe leider kiezen (al is maar igv inactiviteit).
Don kiest wat mij betreft sowieso alleen zijn kill, eventueel na overleg.

En ik vind de ghostwhisperer ook heel leuk. Manier zodat de mensen die dood zijn toch nog een beetje leven en wat kunnen beschouwen. Tof om terug te lezen nu ook.

*edit* Van gedachten veranderd. Dan wordt het veel te moeilijk voor de burgers. Wel nog steeds voorstander van iets voor de doden.

geen machtsschuiving in de mafia familie doen, is juist alleen maar makkelijker als je een inactieve don hebt xd
 
En whami en woopy verantwoordelijk voor de verhaaltjes. Over rode mutsen en andere rare Belgische humor.
 
Verder ben ik nog steeds voorstander dat Remi, Biobeast en Jimbooo gewoon meespelen.

De emoties lopen hoog op in dit spel. Jammer. Over het algemeen is iedereen bijna altijd wel eerlijk heb ik het gevoel. Ok een karma berichtje hier en daar. Laten we mans genoeg zijn om er van uit te gaan dat er eerlijk gespeeld wordt.
Jimbooo zeker niet...gaat letterlijk rollen gaan verklappen waar hij duidelijk niets over mocht zeggen...
Dat sommigen aan Remi twijfelen kan ik nog begrijpen, de manipulatie die hij gebruikt is van hoog niveau... Hij zit blijkbaar al in jouw kop.
Maar ik zei het al, organiseer jij eens en spel en als er dan zoiets gebeurt zullen wij zien of jij het leuk vind...
 
Kan er ook een interne strijd in? Weet niet precies hoe nog hoor.

In de maffia is toch vaak strijd over wie de leider is. Zou het tof vinden als de leider weggestemd kan worden door zijn eigen crew (gewoon door met de burgers mee te stemmen). Dus niet heel de familie dood maar een nieuwe leider kiezen (al is maar igv inactiviteit).
Don kiest wat mij betreft sowieso alleen zijn kill, eventueel na overleg.

En ik vind de ghostwhisperer ook heel leuk. Manier zodat de mensen die dood zijn toch nog een beetje leven en wat kunnen beschouwen. Tof om terug te lezen nu ook.

Ik ben bang dat het dan misschien weer erg complex wordt.

De mensen uit een familie zullen altijd proberen de Don te beschermen.

Ik ben zelf groot voorstander voor een meer simpel spel. Dat het voor iedereen duidelijk is wat er gebeurd en je van te voren weet wat je kan verwachten.

Ik vind ook leven na de dood geen goede optie. Dood is dood. Jammer maar helaas. Better luck next time.

Als de opzet van het spel goed is kan het spel snel herhaald worden. Misschien is het na 1 dag af. Maar waarschijnlijk niet.

Als je burger bent kan je toch gewoon actief mee spelen. Als je dan dood bent is dat jammer. Maar ik snap niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen als ze burger zijn. Misschien omdat ik nog altijd burger ben geweest (welliswaar hier en daar met wat speciale mogelijkheden) ik de afhaak actie van burers niet snap.

Ik wil ook heel graag eens cult zijn. Lijkt me erg tof. Ik heb nu 6x gespeeld, of 5 x misschien nog iedere keer burger geweest. Maarja, jammer dan.
 
onderling pmen in een mafiafamilie moet kunnen lijkt me, zodat je de tips van een eventueel meisje binnen een familie kan overleggen en oplossen en een weloverwogen keuze kan maken wie te killen deze nacht.
 
En whami en woopy verantwoordelijk voor de verhaaltjes. Over rode mutsen en andere rare Belgische humor.

Ik kan ook wel leuke verhalen schrijven denk ik :)

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 16:18 ----------

onderling pmen in een mafiafamilie moet kunnen lijkt me, zodat je de tips van een eventueel meisje binnen een familie kan overleggen en oplossen en een weloverwogen keuze kan maken wie te killen deze nacht.

Jazeker. De mafie familie kan sowieso gewoon met elkaar communiceren.

Gewoon heel simpel:

Zelfde spel als normaal. Maar ipv 1 kamp cultisten heb je er nu 2. De kampen zelf kunnen intern communiceren. Maar ze weten niet wie de cults in het andere kamp zijn.

De burgers zijn gewoon burgers. Zij zullen dus altijd proberen cults af te maken. Maakt niet uit van welke familie.

Als er een cult dood gaat moet er gewoon bij staan: Remi was cult, hij was lid van de corleone familie.

De burgers weten niet hoeveel cults er in 1 familie zitten. Maar ze kunnen wel bijhouden:

- 2 doden bij familie corleone
- 1 dode bij familie soprano

oid.
 
Burger zijn is ook heel tof. Ik was vorige keer burger en nu cult en ik vond het allebei heel leuk. Maakt me ook echt niks uit.
Maar dood zijn lijkt me best k*t (in het echt lijkt dat me ook best k*t trouwens ...).
 
Als er een Don afgemaakt wordt is het simpel:

Overdag:

- De burgers hebben vandaag Whami afgemaakt. Hij was de don van familie corleone. Familie corleone is door de burgers afgemaakt. De leden waren: biobeast, remi en rob g. Zij zijn ook allemaal door.

Er is alleen nog familie soprano over op dit moment.

Zoiets.
 
Als er een Don afgemaakt wordt is het simpel:

Overdag:

- De burgers hebben vandaag Whami afgemaakt. Hij was de don van familie corleone. Familie corleone is door de burgers afgemaakt. De leden waren: biobeast, remi en rob g. Zij zijn ook allemaal door.

Er is alleen nog familie soprano over op dit moment.

Zoiets.
Als Remi in mijn familie zat, had ik als don al lang hem aan de vissen gevoederd :roflol:
 
Als er een Don afgemaakt wordt is het simpel:

Overdag:

- De burgers hebben vandaag Whami afgemaakt. Hij was de don van familie corleone. Familie corleone is door de burgers afgemaakt. De leden waren: biobeast, remi en rob g. Zij zijn ook allemaal door.

Er is alleen nog familie soprano over op dit moment.

Zoiets.

wat is in dit geval de winconditie voor de soprano familie?
 
Maar er is dus niemand die een dwerg en een reus wil? :(
 
De rollen die mij zelf leuk lijken:

- 2 Dons, zij zijn hoofd van de familie. Als zij afgemaakt worden door de burgers is de hele familie dood, als zij afgemaakt worden door een andere familie wordt die hele familie overgenomen en fuseren ze.
- Iedere don krijgt 3 of 4 capo's (afhankelijk van aantal spelers, voor de burgers is dit aantal onbekend).

De dons en capo's kunnen gewoon met elkaar praten. Eventueel zou je wel kunnen doen dat de Don's gewoon de rol van weerwolf hebben en niet kunnen praten met de capo's (cults). Dan heb je gewoon 2 weerwolven (don's). De don weet dan:

Jij bent Don Corleone, leider van familie corleone. Klaar.

Een burger die zelfmoordterrorist is, zelfde als in dit spel.

Een burger die meisje is. Zij kan een hint vragen: bv ik wil een hint van de Don van familie corleone.

Eventueel een gambler.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 16:28 ----------

Gokker

Eigenschappen:
De gokker kan gokken om WakkerDammers (WD) te verdienen. Deze WD kan hij gebruiken om bepaalde voorrechten te kopen.
De gokker gokt op wie er de komende nacht gelunched wordt. Heeft hij het goed krijgt hij zijn WD dubbel terug, heeft hij het fout zijn de ingezette WD verloren, sterft er niemand krijgt hij zijn inzet terug.
Ook kan de gokker zijn WD op de bank zetten, hierop krijgt hij elke nacht 20% rente, dit geld kan echter niet gebruikt worden om te gokken.
De gokker start het spel met 2000 WD en kan de volgende dingen kopen:
500 WD: Een dubbele stem bij de komende lynch.
1000 WD: Bescherming voor de komende lynch.
1000 WD: Bescherming voor de komende lunch.
2000 WD: Drievoudige stem bij de komende lynch.
5000 WD: Levensverzekering. (Dit houdt in dat hij éénmalig niet dood kan, ongeacht de wijze waarop zijn dood zou bewerkstelligd worden.)
10000 WD: Doodsdrankje.

Beperkingen:
De gokker kan onbeperkt gokken. Hij kan dus ook in één nacht op meerdere spelers gokken.
Wanneer een adellijke gokker met dubbele of drievoudige stem op een weerwolf stemt krijgt hij slechts één extra stem. Een dubbele stem op een weerwolf geldt dan als 3 stemmen, een drievoudige stem op een weerwolf geldt dan als 4 stemmen/
De gokker koopt zijn krachten 's nachts. Als hij dus extra stemmen of een bescherming tegen de lynch koopt, geldt deze kracht pas de speldag n¨¢dat hij de pm naar de spelleider gestuurd heeft. Ook het doodsdrankje kan hij zo pas een dag later inzetten.
De bescherming tegen de lunch is van toepassing in de nacht dat hij gekocht wordt. De levensverzekering is van toepassing vanaf de nacht dat hij gekocht wordt.
De gokker kan elke kracht maximum 2 maal kopen.
De gokker kan de krachten enkel voor zichzelf gebruiken.

Tijd van actie: nacht

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 16:31 ----------

wat is in dit geval de winconditie voor de soprano familie?

De winconditie van iedere familie is gewoon groter worden dan de burgers.

Maar zij zullen meer macht hebben als zij de andere familie overnemen. Maar allebei de families willen winnen. Dus zullen zij graag burgers afmaken. Maar ook graag leden van de andere familie.

Liever burgers natuurlijk. Maar ze weten niet wie de leden van de andere familie zijn. Dus ze kunnen snachts proberen een burger af te maken. Maar dit kan ook een lid van de andere familie zijn.

Als je het zo doet dan de Don de wolf is en geen contact heeft met zijn capo's kan de Don dus iemand afmaken van zijn eigen familie (epic fail), iemand van de andere familie (win), de don van de andere familie (epic win) of een burger (win).
 
Maar er is dus niemand die een dwerg en een reus wil? :(
Ik vind het raar dat iemand met jouw lengte vindt dat de stemmen van lange mensen zwaarder zouden moeten tellen. :cool:
 
Ik vind het raar dat iemand met jouw lengte vindt dat de stemmen van lange mensen zwaarder zouden moeten tellen. :cool:

Levenservaring man.
De stem van iemand die niet boven de groep uitsteekt hoort men amper. De stem van iemand die er 2 koppen bovenuitsteekt, hoort iedereen!

Met de alien heb ik geen ervaring.
 
Een overloper zou ook nog kunnen: een capo die beslist bij de andere familie aan te sluiten. De cults van de oude familie zullen wel weten wie hij is dus hem proberen er uit te stemmen.

Als de Don (de wolf) geen contact heeft met zijn capo's zal de overloper niet zo makkelijk te killen zijn.

Je kan er voor kiezen om bij iedere familie slechts 1 overloper toe te voegen. Hij kan er dus altijd voor kiezen over te lopen.

Dit kan wel kenbaar worden in het verhaal:

"deze nacht is er een overloper geweest. Iemand van familie corleone heeft zich aagesloten bij familie soprano"

Ik ben maar wat aan't random lullen nu.
 
De rollen die mij zelf leuk lijken:

- 2 Dons, zij zijn hoofd van de familie. Als zij afgemaakt worden door de burgers is de hele familie dood, als zij afgemaakt worden door een andere familie wordt die hele familie overgenomen en fuseren ze.
- Iedere don krijgt 3 of 4 capo's (afhankelijk van aantal spelers, voor de burgers is dit aantal onbekend).

De dons en capo's kunnen gewoon met elkaar praten. Eventueel zou je wel kunnen doen dat de Don's gewoon de rol van weerwolf hebben en niet kunnen praten met de capo's (cults). Dan heb je gewoon 2 weerwolven (don's). De don weet dan:

Jij bent Don Corleone, leider van familie corleone. Klaar.

Een burger die zelfmoordterrorist is, zelfde als in dit spel.

Een burger die meisje is. Zij kan een hint vragen: bv ik wil een hint van de Don van familie corleone.

Eventueel een gambler.


zou de rollen simpel houden, en in dit geval wel communicatie vrijgeven tussen de don en zijn familie, de don mag voor 40% bepalen wie er vermoord, de capo's voor 60% als er 3 zijn dus ieder 20% om de don wat meer macht te geven, daarnaast de don een lijfwacht en een consigliere meegeven zodat een mafia familie uit 6 mensen bestaat.

lijfwacht beschermt of de don of de consigliere, consigliere mag hints vragen over de andere familie hun lijfwacht, don of consigliere zodat de familie samen de hint kan oplossen om een zo goed mogelijke kill te maken. volgorde voor vermoorden van de andere familie zou als volgt zijn eerst de lijfwacht dood dan de don.

burgers krijgen in het spel de rollen meisje, agent en burgemeester( die zowel corrupt kan zijn als goed, invulling bij beide partijen lijkt me moeilijk nog te vormgeven)

rolverdeling:

don: 40% inbreng in het maken van een kill
capo: zijn er 3 per familie en hebben 20% inbreng
consigliere: mag een hint vragen naar de rol van lijfwacht, consigliere en don, echter wel een hint over hem bij de andere familie
lijfwacht: beschermt een lid van de familie naar keuze, moet bijna altijd eerst vermoord worden voordat de don dood kan
agent: beschermt een burger
meisje: doet wat het meisje gebruikelijk doet
burgemeeste:r zoals gezegd nog moeilijk in te vullen wanneer goed of corrupt

lijkt me een simpel spel en goed uit te voeren
totaal 12 mafialeden verdeeld over 2 families met leuke rollen en een evenwichtig systeem en aan de andere kant genoeg burgerleden die ook hun gebruikelijke rollen hebben
 
Back
Naar boven