Fitness Seller

Forumgame !4: Final Wolfination (1 bezoeker)

Wanneer beginnen? ("kunnen vanaf" gaat voor op "verkiezen" aangezien er veel spe


  • Totaal stemmers
    20
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Levenservaring man.
De stem van iemand die niet boven de groep uitsteekt hoort men amper. De stem van iemand die er 2 koppen bovenuitsteekt, hoort iedereen!

Met de alien heb ik geen ervaring.
Zouden Remi en Jimbo dan gewoon heel lang zijn?
 
Vervang burgers door rechercheurs en het wordt al geloofwaardig er :)
 
Een overloper zou ook nog kunnen: een capo die beslist bij de andere familie aan te sluiten. De cults van de oude familie zullen wel weten wie hij is dus hem proberen er uit te stemmen.

Als de Don (de wolf) geen contact heeft met zijn capo's zal de overloper niet zo makkelijk te killen zijn.

Je kan er voor kiezen om bij iedere familie slechts 1 overloper toe te voegen. Hij kan er dus altijd voor kiezen over te lopen.

Dit kan wel kenbaar worden in het verhaal:

"deze nacht is er een overloper geweest. Iemand van familie corleone heeft zich aagesloten bij familie soprano"

Ik ben maar wat aan't random lullen nu.

zou het lekker simpel houden, dit word al een beetje te veel qua rollen, zou wel grappig zijn om een gek te hebben die denkt don te zijn in het spel overigens :roflol:
 
zou het lekker simpel houden, dit word al een beetje te veel qua rollen, zou wel grappig zijn om een gek te hebben die denkt don te zijn in het spel overigens :roflol:

Dacht ik ook aan, maar als na nacht 1 zijn kill niet uitgevoerd is, is het al meteen duidelijk :)

Ik zou de don wel laten communiceren, lijkt me realistischer. Misschien wel zo regelen dat de families onderling kunnen onderleggen, maar dat het de don is die de stem doorgeeft aan de spelleider en dus het laatste woord heeft. Dat staat de don ook toe om zelf te gaan beslissen en geen rekening te houden met zijn familieleden, maar dan kunnen die familieleden er nog altijd voor kiezen om hun don te vermoorden en of een nieuwe don te kiezen, of aan te sluiten bij de andere familie, afhankelijk van hoe je de regels wil maken.
 
Dacht ik ook aan, maar als na nacht 1 zijn kill niet uitgevoerd is, is het al meteen duidelijk :)

Ik zou de don wel laten communiceren, lijkt me realistischer. Misschien wel zo regelen dat de families onderling kunnen onderleggen, maar dat het de don is die de stem doorgeeft aan de spelleider en dus het laatste woord heeft. Dat staat de don ook toe om zelf te gaan beslissen en geen rekening te houden met zijn familieleden, maar dan kunnen die familieleden er nog altijd voor kiezen om hun don te vermoorden en of een nieuwe don te kiezen, of aan te sluiten bij de andere familie, afhankelijk van hoe je de regels wil maken.

hoe vond je mijn percentageverhoudingen in deze post?

zou de rollen simpel houden, en in dit geval wel communicatie vrijgeven tussen de don en zijn familie, de don mag voor 40% bepalen wie er vermoord, de capo's voor 60% als er 3 zijn dus ieder 20% om de don wat meer macht te geven, daarnaast de don een lijfwacht en een consigliere meegeven zodat een mafia familie uit 6 mensen bestaat.

lijfwacht beschermt of de don of de consigliere, consigliere mag hints vragen over de andere familie hun lijfwacht, don of consigliere zodat de familie samen de hint kan oplossen om een zo goed mogelijke kill te maken. volgorde voor vermoorden van de andere familie zou als volgt zijn eerst de lijfwacht dood dan de don.

burgers krijgen in het spel de rollen meisje, agent en burgemeester( die zowel corrupt kan zijn als goed, invulling bij beide partijen lijkt me moeilijk nog te vormgeven)

rolverdeling:

don: 40% inbreng in het maken van een kill
capo: zijn er 3 per familie en hebben 20% inbreng
consigliere: mag een hint vragen naar de rol van lijfwacht, consigliere en don, echter wel een hint over hem bij de andere familie
lijfwacht: beschermt een lid van de familie naar keuze, moet bijna altijd eerst vermoord worden voordat de don dood kan
agent: beschermt een burger
meisje: doet wat het meisje gebruikelijk doet
burgemeeste:r zoals gezegd nog moeilijk in te vullen wanneer goed of corrupt

lijkt me een simpel spel en goed uit te voeren
totaal 12 mafialeden verdeeld over 2 families met leuke rollen en een evenwichtig systeem en aan de andere kant genoeg burgerleden die ook hun gebruikelijke rollen hebben
 
Die 60% van de capos blijft ook als er uitvallen? Want als de familie dan nog met een don en 1 capo overblijft, heeft die capo meer te zeggen :p

Mij lijkt het handiger voor de spelleider om het gewoon op een stem te houden. Anders moeten alle leden van de families afzonderlijk hun stem gaan doorgeven en mag de spelleider dan nog de percentages zitten tellen. En dan moet er ook gewacht worden op capo's die pas laat online komen, of gewoon vergeten stemmen of inactief zijn. Sowieso gaan de familieleden ook willen samenwerken lijkt me, omdat ze ook in de dag-stemmingen moeten samenwerken om er de persoon naar keuze uit te werken. Weet niet of dat lukt als ze daarbuiten elk een afzonderlijke stem mogen doorgeven.
Maja, het is de spelleider die beslist, en dat zal ik al zeker niet zijn :)
 
Wel cool idee lloydatoni. Ik denk echter wel dat er binnen de familie overeenstemming zou zijn over wie af te maken.

Denken jullie aan 2 kills per nacht (iedere familie 1). Eventueel 2 jagers bij de burgers doen dan om de burgers wat meer te beschermen?
 
Die 60% van de capos blijft ook als er uitvallen? Want als de familie dan nog met een don en 1 capo overblijft, heeft die capo meer te zeggen :p

Mij lijkt het handiger voor de spelleider om het gewoon op een stem te houden. Anders moeten alle leden van de families afzonderlijk hun stem gaan doorgeven en mag de spelleider dan nog de percentages zitten tellen. En dan moet er ook gewacht worden op capo's die pas laat online komen, of gewoon vergeten stemmen of inactief zijn. Sowieso gaan de familieleden ook willen samenwerken lijkt me, omdat ze ook in de dag-stemmingen moeten samenwerken om er de persoon naar keuze uit te werken. Weet niet of dat lukt als ze daarbuiten elk een afzonderlijke stem mogen doorgeven.
Maja, het is de spelleider die beslist, en dat zal ik al zeker niet zijn :)

als er een capo wegvalt betekent dat dat de don minder stemmingsrecht zal hebben aangezien het oorlog is, dan is de verhouding 40, 30, 30 en ja met een afzonderlijke stemming maar zal met het nodige overleg gepaart gaan tussen de overige leden

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 16:57 ----------

Wel cool idee lloydatoni. Ik denk echter wel dat er binnen de familie overeenstemming zou zijn over wie af te maken.

Denken jullie aan 2 kills per nacht (iedere familie 1). Eventueel 2 jagers bij de burgers doen dan om de burgers wat meer te beschermen?

iedere familie 1, daarnaast de burgers die iemand mogen wegstemmen. een familie hoeft overigens niet iemand te vermoorden lijkt me?
 
Waarom kan de don niet gewoon alleen beslissen? Makkelijker en realistischer ook denk ik (tenminste, gebaseerd op films geen realiteit).
Bovendien praat de don natuurlijk niet met het gepeupel (veel te gevaarlijk, wordt allemaal afgeluisterd enzo).

Don bovenaan. Mag alleen pm-en met een capo en die pmt met drie andere mensen die ook met elkaar pm-en. Don beslist sowieso.
 
Waarom kan de don niet gewoon alleen beslissen? Makkelijker en realistischer ook denk ik (tenminste, gebaseerd op films geen realiteit).
Bovendien praat de don natuurlijk niet met het gepeupel (veel te gevaarlijk, wordt allemaal afgeluisterd enzo).

Don bovenaan. Mag alleen pm-en met een capo en die pmt met drie andere mensen die ook met elkaar pm-en. Don beslist sowieso.

Dat de capo's met elkaar kunnen overleggen. En dat die dan savonds 1 pm kunnen sturen: wij denken dat je persoon x moet afmaken. De Don kan er dan zelf voor kiezen of hij er naar luistert of niet?
 
Dat de capo's met elkaar kunnen overleggen. En dat die dan savonds 1 pm kunnen sturen: wij denken dat je persoon x moet afmaken. De Don kan er dan zelf voor kiezen of hij er naar luistert of niet?
Precies. En ik vind de tussenpersoon cool omdat die dan nog kan kiezen wat hij door wil geven.
 
Precies. En ik vind de tussenpersoon cool omdat die dan nog kan kiezen wat hij door wil geven.

tussenpersoon bedoel je de consigliere?

hoe vinden jullie eigelijk de rolverdeling met de consigliere en zijn rol in het verhaal evenals de lijfwacht?
 
nog maar rondje karma dan.

ga niet alles bijlezen 1000 pagina's lol

indien dr nog n keer wat ondernomen wordt wil k miss meedoen. afhankelijk van hoe en wat maar dat lees ik tegen die tijd wel :p
 
rob g ging hem opstarten begreep ik?
 
Nou ik weet zelf niet zo goed hoe ik komende week (weken) zit qua tijd. Quibus was ook wel in om het te organiseren, toch?

Naam van het spel: an offer you can't refuse ;)

Op zich lijkt het me wel leuk om eens een game te organiseren. Whami heeft het wel geniaal gedaan deze keer moet ik zeggen.

Quibus zou mij nog een pm sturen begreep ik?
 
Ben eind juli wel 3 weken op vakantie (big spender ik weet). Dus daarvoor of erna zou wel leuk zijn :)
 
Leuk concept, maar heb de komende weken tentamens en daarna ga ik even lekker vakantie houden.
Dus haak af. Succes verder
 
Ja maar dat wordt morgen rob zit op me tel das k*t.

Ik wil het best doen, maar het is jouw idee, ik wil je niet voor de voeten lopen.
Doe je het liever de eerste keer zelf moet je dat lekker doen zo niet wil ik het wel doen, een leuke uitdaging.
 
Vind niet dat er spelers moeten worden uitgesloten. Gewoon duidelijke regels. Bij overtreding directe dood en topicban.
Remi heeft al vaker duidelijk gehint naar zijn rol. Zou gewoon in de regels opnemen dat hinten naar je eigen rol totaal niet mag.

Dat maffia gebeuren klinkt wel goed. Ga volgende week wel op vakantie. Ben bang dat ik het niet kan verkopen aan mijn vriendin als ik de hele dag op wifi bij het zwembad zit. Dus afhankelijk van wanneer en of het zou starten doe ik wel of niet mee.
 
Back
Naar boven