XXL Nutrition

Forumgame 7: Japanese Dragon

Bezoekers in dit topic

:roflol: mooie dood xD

Een klein kreuntje :roflol::roflol:
 
What can I say, I'm a ladies man (dragon) :D

Zal als ik straks op mijn werk aangekomen ben mijn keuzes van elke nacht even toelichten voor de geïnteresseerden :)

Doe maar :), vond Thielen vooral een verrassing. Klein foutje op Remi maar dat kon je niet weten natuurlijk en dan naar het einde toe moest het toch redelijk duidelijk zijn. Wel echt geen idee hoe je op Thielen bent gekomen.
 
Nacht 1: Jorgyboy
Na 1 dag van wilde beschuldigingen zonder argumentatie, is het moeilijk om er iemand uit te kiezen die zeker weten burger is. Uiteindelijk had ik er 4 of 5 uitgekozen waarvan ik grote vermoedens had dat ze burger waren, maar ik kon natuurlijk van niemand zeker zijn. Dan heb ik het maar iets persoonlijker gespeeld, en Jorgyboy opgevreten. ALS hij cult zou zijn, was dit wel de cult die ik het minst zou missen. Ik zou niet gewild hebben dat als hij het, net als het vorige spel, niet meer zag zitten, hij de draak (mij) gewoon zou weggeven. No offense naar Jorgy toe, en no hard feelings, maar voor jou kon ik deze reden bedenken, voor de andere kandidaten had ik geen redenen. Gelukkig bleek hij dus gewoon burger te zijn.

Na deze nacht kreeg ik ook een hint over de geisha: ma[kyū]I9VBKPiw (hoop dat Kwarkvarken die even kan uitleggen :p)
Right-o! Heb er een uur of 2 mijn hoofd zitten over breken, en op een zeer vergezochte manier die me zowat onmogelijk bleek, kwam ik wel op een filmpje uit waar het woord "suicide" in zat. Zeer licht vermoeden dat Suicide Sid de geisha was dus, maar daar wou ik echt niet op afgaan. Toen Jimboo iets later echter met een hint kwam die in mijn ogen betekende dat Suicide toch de geisha was, had ik al wat meer zekerheid. Hij werd er echter uitgestemd door de burgers en bleek de jager te zijn. Okay, planning aanpassen, maar ik wist nu ook dat niemand nog beschermd zou worden.

Nacht 2: RemiAFCA
Nog steeds weinig zekerheid, maar ik had van Remi nog geen enkele indicatie gezien dat hij cult was, en hij is en blijft een sterke tegenspeler. De eerste nacht wist ik dat hij sowieso beschermd zou worden door de jager, maar nu had ik vrij spel. Vreten dus. Helaas bleek hij cult te zijn. Was het doordat hij zo overtuigend burger speelde, of had ik gewoon niet genoeg opgelet? Alleszins slechte beslissing.

Ik zat ondertussen op Graspop, wat me misschien nog niet zo slecht uit kwam. Ik was niet heel actief, maar had er ook een goed excuus voor. Het topic volgen was alleszins een heel werk op mijn kleine gsm schermpje, maar ik heb gelukkig niet erg veel pagina's moeten skippen :D

Nacht 3: Dudemeister
Makkelijke beslissing. Het was voor mij wel duidelijk dat hij een speciale rol had. Hij was net iets te enthousiast om gewoon burger te zijn. Cult was hij ook niet, afgaande op wie hij beschuldigde en afgaande op wie ik al zeker wist dat cultist was.

Nacht 4: Jimbooo
Over Jimbooo twijfelde ik lang over welke kant hij nu diende. Hij had min of meer de jager doen hangen, maar daarna kwam hij mij wel steeds als burger over. Kleine gok gewaagd en voor hem gegaan. Gelukkig weer een goede beslissing.

Nacht 5: Thielen
Ik had deze dag wat minder het spel kunnen volgen, dus heb ik gekozen voor iemand van wie ik vrij zeker was en die ik nog opzij gehouden had voor als ik niemand anders wist op te vreten: Thielen.

Nacht 6: Biobeast
Zondagochtend had de batterij van mijn gsm het opgegeven, dus ik kon niet meer volgen. Ik vertrok die nacht wel terug naar huis, dus geen probleem om mijn stem door te geven. Om 5u s'nachts kwam ik thuis. Nog ff wat pagina's doorgenomen, maar ik was te moe om lang te gaan nadenken, dus besloot ik om het openbare verzoek van markrot (ook een duidelijke cult voor mij) in te willigen en voor Biobeast te gaan, die de geisha wel moest zijn. Slechte beslissing natuurlijk, aangezien de geisha nooit thuis is. Zover kon ik niet meer denken op dat uur in de nacht en na 4 vermoeiende dagen. Zonde :o

Nacht 7: Daster
Het begon ondertussen wel al redelijk duidelijk te worden wie aan welke kant stond. De keuze voor Daster was dan ook niet moeilijk. Weer een burger minder :)

En toen was het klaar :D

Maxiamento en IMBAatwork waren voor mij al vrij vroeg in het spel duidelijk cultist. BearelleJonas heb ik heel lang als burger ingeschat. Ik had hem zelfs 1 keer als reserve opgegeven (gaf mijn stem meestal al wat vroeger door, en dan gaf ik een reserve mee in geval mijn keuze al weggestemd was door de burgers). Roth daarentegen heb ik lang als cultist gezien. Toen ik postte dat ik naar Graspop ging, zei Lork dat jullie me dan wel zouden wegstemmen. Bijna instant kwam de reactie van Roth "Leave Woopy alone!". Ik dacht: waarom zou die me willen beschermen, tenzij hij cult is en dus weet dat ik draak ben? Niet dus :o

Anyway, leuk spelletje :D Jammer dat ik er bij de inschrijving geen rekening mee gehouden had dat ik naar Graspop ging, maar het is toch gelukt om hoofdzakelijk goede beslissingen te maken :)
 
Woopy inactief als de pest de draak, trololol.
 
Woopy: bij bio dacht ik sterk dat hij de geisha NIET was, aangezien er in de tekst een keer per ongeluk stond: 'de geisha sliep bij bio'.
 
Netjes Woopy, toch mooi ff de wolf uithangen op GMM.
 
Weet niet of er al een deel 8 in de maak is? :p
Misschien even pauzeren, want denk dat het langzaam beetje veel van het goede word.

Misschien Kwarkvarken nog een keer zijn hints openbaar maken?
 
Het is nog donker, maar de inwoners van Nikkö staan vandaag vroeg op. Niet om de rijstvelden te onderhouden, nee. Vandaag is de grote dag: het nieuwe jaar, het jaar van de draak, wordt vanavond ingeluidt met grote feesten in heel Japan. Zo ook in Nikkö. Iedereen in het dorp helpt mee er het beste van te maken. De straten en het dorpsplein worden versierd door Jimbooo, Arndosi en Suicide Sid voor het meerdaags-durende feest. Slingers in de vorm van draken en lampionnen worden opgehangen, stoepen worden schoongeveegd en een podium wordt opgebouwd door Maxiamento en Jorgyboy terwijl de vrolijke muziek van Roth over het dorpsplein schalt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

'S avonds, wanneer de saké rijkelijk vloeit start men met de festiviteiten. Om het publiek een beetje warm te krijgen wordt er eerst karaoké gezongen door velen, waaronder Xavier63. Hierna beginnen Dudemeister en Markrot met het rituele verbranden van de versieringen van het jaar ervoor. De lampionnen worden ontstoken door Luc M en Thielen en iedereen is klaar voor het nieuwe jaar.

Chinese-Lantern-.jpg


Wanneer de klok één voor twaalf middernacht aangeeft beginnen de burgers met aftellen.
60,59,58...
Het gaat door, zoals iedereen het gewend is. Iedereen is gespannen voor het nieuwe jaar, wat gaat het hen brengen? De kleine kinderen van Biobeast plassen bijna in hun broek.
...23,22,21...
IMBAatwork staat te trappelen van spanning. Zo direct gaat de dorpsoudste de nieuwe papieren draak tonen aan de inwoners. Dit zal het hoogtepunt van de avond zijn, waarna het feest pas echt begint!
...12,11,10...
De eerste lonten van het vuurwerk worden aangestoken zodat deze precies om twaalf uur de oude geesten wegjagen.
...5,4,3,2,1.........

Héél even is het muisstil in het dorp. Niet de mensen, noch de natuur maakt een geluid. En dan...


GELUKKIG NIEUWJAAR!!!! Alles gebeurt ineens. Prachtig vuurwerk knalt boven hun hoofd uiteen en iedereen geeft elkaar knuffels en wenst elkaar een gelukkig nieuwjaar. Terwijl iedereen euforisch elkaar de hand schudt, stapt de dorpsoudste met moeite het podium op. In zijn handen draagt hij een klein draakje.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het publiek stopt direct met praten en de dorpsoudste spreekt:

"Dit is de draak van 2012!"
Het publiek barst in gejoel uit, want het is een prachtig stuk houtsnijwerk.
"Deze draak is echter niet nieuw."
Ditmaal reageert het publiek verbaast. Al sinds mensheugnis maakt men immers elk jaar een nieuw stuk houtsnijwerk.
"Dit is de draak, die 1200 jaar geleden voor het eerst in Nikkö werd gebruikt om het jaar van de draak in te luiden. Vannacht doen wij dit voor de honderdste maal!"
Wederom luid gejoel. Ditmaal zo hard en langdurig, dat de dorpsoudste van het podium afstapt en de draak op zijn sokkel op het podium laat staan.

Het feest gaat tot in de vroege uurtjes door en pas wanneer iedereen slaapt gebeurt er iets magisch. De ogen van het houten draakje kleuren wit waarop iets later het gehele dorp verdwijnt in een dichte mist. Een geest komt vrij uit het houten beeldje en kan zo ongezien een slachtoffer zoeken in het dorp. Wanneer hij eenmaal bezit heeft genomen van het lichaam van een dorpeling, trekt de mist op. De bezetene ontwaakt, maar niet als zichzelf. Hij stapt zijn bed uit en gaat op bezoek bij enkele dorpsbewoners. Nog dronken van de vorige avond doen zij open, waarop hij hen hypnotiseert. Zij zullen bekend staan als de cultisten. Wanneer hij ontwaakt zal hij helaas niet meer weten wie die cultisten zijn, gezien de grote mentale aanslag op zijn eigen lichaam. Als laatste actie die nacht besluit hij in zijn ware vorm de homo van het dorp te vermoorden. Bij dit huis aangekomen veranderd hij in zijn ware vorm; een grote draak, die de mogelijkheid heeft zich aan te passen aan zijn slachtoffer. Wetende wat de angsten van de homo zijn, namelijk stikken in het zaad van een ander, verandert hij in een waterdraak.
waterdragon.jpg

Druppel voor druppel sluipt hij via een kier zachtjes naar binnen, maar de homo ontwaakt van het druppende water. Hij durft echter niet zijn bed uit te komen. De draak glipt als een waterstroompje de trap op en onder de slaapkamerdeur door. De homo ziet dit alles gebeuren, en verstijft van schrik. Vanuit de plas water in zijn kamer, herrijst ineens een draak. Hij wil schreeuwen, maar het is te laat. Als een grote draaikolk beweegt de draak zich door de ronde kamer van de homo. Deze wordt uit zijn bed gesmeten en verdrinkt na een korte strijd.

De draak neemt zijn menselijke vorm weer aan, en alsof er niets is gebeurd, loopt hij het huis uit en gaat slapen.

De volgende ochtend verspreidt het nieuws zich als een lopend vuurtje:
"KWARKPHAGGOT IS VERMOORD! VERDRONKEN OP ZIJN EIGEN KAMER"
Wanneer de dorpsoudste dit hoort, vreest hij voor het ergste. Hij rent naar het podium en schrikt. Wanneer alle dorpsbewoners bijeen zijn gekomen spreekt hij hen toe: "Vrienden. Wij moeten voor ons leven vrezen. Door het aanbidden van dit eeuwenoude beeld, hebben wij de geest van de witte draak opgeroepen. Al die tijd heb ik gedacht dat dit een mythe, een folklore was. Maar ik had het fout. Volgens de overlevering neemt de draak het lichaam over van een onschuldige bewoner, om zo elke nacht een slachtoffer te eisen. Het enige wat wij kunnen doen, is overdag de meest waarschijnlijke draak vermoorden, in de hoop zo de echte draak te pakken te krijgen."

En zo geschiedde.

----------
Het is dag.
Kwarkphaggot is dood, hij was "Emperor of Nikkö"

Wit --> Woopy, enige met W
Houtsnijwerk --> Woopy (houten dingen noemen ze in amerika vaak een woody)
kinderen van biobeast --> biobeast is enige met een vrouwelijke rol = slet
karaoké --> normaal is het karaoke, dus xavier63 was oké
21....12 --> IMBAatwork = leugenaar, draait zijn stem om.






Het was een grauwe en tumultvolle dag. Vanaf het moment dat de dorpsoudste zijn volk had toegesproken gingen de beschuldigingen heen en weer. "Jij bent cultist, want je beschermt hem!" "Nee jij bent cultist, want je verdenkt mij!" Het ene argument was nog slechter dan het vorige, werkelijk een trieste aanblik waardig. En dat alles terwijl de eerste tekenen van kwaadaardigheid en pure goedheid voor het getrainde oog te zien waren. Helaas voor de dorpsbewoners bevond zich er tussen hen geen Sherlock Holmes. Wel een Watson, maar die heeft het niet altijd bij het juiste end.

Al vrij vroeg in de middag staat één van de dorpsbewoners op, loopt naar Starter20 en geeft hem een flinke tik om de oren. "Als er dan toch iemand moet sterven, dan jij! Al die jaren dat jij ons hebt geplaagd met je flauwe streken komen je nu duur te staan! Mijn stem gaat uit naar Starter20!" Even is het stil onder de mensen, maar al gauw staan enkele andere burgers hem bij.


Binnen enige tijd, lijkt het al duidelijk dat Starter20 het eerste loodje zal moeten leggen volgens de stemmen. Totdat er een nieuweling opstaat, die met allerlei valse beschuldigingen komt. Hij wordt uitgejouwd, want iedereen heeft door dat de beschuldigingen van deze jongeman kant noch wal raken.

Over de loop van de dag, blijft de discussie doorgaan en enkelen wijzigen nog hun stem. Maar wanneer het avondeten is gegeten, alle buiken goed vol zitten en men languit achterover leunt zullen de stemmen moeten worden geteld. De dorpsoudste gaat er goed voor zitten en telt zorgvuldig:
"8 lege stemmen, 1 stem op z1000... wie dat ook moge zijn..., 2 stemmen op Jaap ja, 1 stem op IMBAatwork, 2 stemmen op Jorgyboy, 10 stemmen op Starter20 en de overige. op Jimbooo" Hier moest die extra N, jimboo heeft dus meerdere stemmen, Jaapja is dorpsoudste

Starter20 springt op. "Het was al die tijd maar een grapje! Kom op jongens, jullie houden toch wel van een lachertje? Een plagerijtje? Een lolletje?"
Niemand reageert.
"Al die keren dat jullie WEL om mij hebben moeten lachen doet jullie dus niets?!"
Hij wordt van achteren gegrepen.
"Hé! HÉÉÉ!!! Jongens kom op nou! Ik heb geen kwaad in de zin, echt niet! Ik heb verdomme zelfs op mezelf gestemt tussendoor!"
De greep verstrakt en Starter20 hoort zijn rug kraken.

Ondertussen zijn enkelen van de inwoners bij Starter20 thuis geweest, want één van hen had bij eerdere neigingen al de ideale manier bedacht om Starter20 te vermoorden. Ze komen terug met de grootste doos confetti die niemand ooit eerder had gezien. Al die tijd leek Starter20's voorraad onuitputbaar en nu bleek het waar te zijn.


Starter20 kijkt even verrast en vrolijk op, maar nadat hij de gemene grijnzen van zijn dorpsbewoners heeft gezien, krimpt hij ineen. Zijn handen worden gebonden en de doos wordt voor hem neergezet. Met een paar man tillen ze hem op en zetten hem met zijn gehele bovenlichaam ondersteboven in de doos. Enkele overigen beginnen hem te kietelen en het gelach van Starter20 komt uit de doos. Na enige seconden hard bulderen moet hij echter ademhalen waardoor zijn mond, keel en luchtpijp vol komen te zitten met de scherpe confetti. Na een minuut is het over, Starter20 heeft zich letterlijk dood gelachen.

Ter ere van Starter20 duurt de avond, waarbij nu ineens ballonnen, scheetkussens en goocheltrucs zijn, iets langer dan gepland. Toch is iedereen voor het donker binnen, om te schuilen voor de eventuele draak. Zelfs de begravenisondernemer, die altijd een leeg graf heeft klaarstaan.

Ergens moet een n bij!
----------
Starter 20 is dood, hij was Burger
Het is nacht (ik verwacht een PM van de draak, geisha, monnik en samurai).

argument --> slechter dan vorige = slechter dan orgineel --> orgineel=slecht
jongeman bedoelt het goed --> JorgyBOY = goed
stemmen + ergens moet een n bij! --> overigeN --> Tellend zou je erachter kunnen komen dat JaapJa zijn stem dubbel telde.






Nietsvermoedend gaat de bezetene slapen die nacht, maar zodra zijn lichaam in slaap is gevallen ontwaakt de draak in hem. Snel stapt de draak in het mensenlichaam het bed uit, ramt de deur open en stapt naar buiten. Het is een heerlijk koele nacht, de sterrenhemel is duidelijk te zien, want het is enorm helder. De draak stopt even om naar de prachtige lucht te kijken.

http://3.bp.blogspot.com/-9_Dc9adg_...AAACA/ibJ9MahDrD4/s1600/night_sky-9030_0.jpeg

Ook de geisha neemt een momentje om stil te staan, en het schouwspel te bekijken. Al snel ontwaakt zij echter uit haar trance, om te verstoppen voor de draak. Ze gaat in een beschut hoekje zitten, achter drie ronde vaten. Het is even wachten, maar vlak voordat ze in slaap sukkelt hoort ze voetstappen. Het zijn zware werkschoenen, maar iedereen heeft die in dit dorp. Wanneer de gedaante de hoek om komt gelopen spiekt zij even, maar de gedaante in de schaduw is moeilijk te onderscheiden. Hij ziet haar niet en loopt langs. Een paar meter later stopt hij echter en pakt iets van de grond. "Ben ik iets verloren?!", vraag de geisha zich af. Terwijl de gedaante rond kijkt blijft ze muisstil zitten. Na enkele seconden loopt hij toch weer verder, waarop ze gerust adem durft te halen. Wanneer zij haar huis binnen stapt, doet de draak eenzelfde soort actie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alleen is dit niet het huis van de draak. Een nietsvermoedende burger ligt boven te slapen en terwijl de draak beneden van gedaante veranderd, draait hij zich nog eens om. Met een brandende staart sluipt de draak naar boven. De slaapkamerdeur gaat geruisloos open, waarop de draak naar binnen gaat. Hij laat zich op de vloer zakken en manouvreert zich onder het bed van Jorgyboy. Hij slaat zijn armen om het bed en houdt Jorgyboy stevig vast. Hij wordt uiteraard wakker en heeft direct door wat er gebeurt. Hij schreeuwt het uit, waarop de samurai, die een paar deuren verderop bij Remi AFCA de wacht aan het houden was, direct opspringt om te komen helpen.
Maar het is te laat. De draak ontvlamt en grote vlammen omringen het bed en steken het huis in brand.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Buiten staan ondertussen al een aantal mensen, maar zij kunnen niets meer voor Jorgyboy doen. "Aaargh! HELP!! AAAAAHH!!!!" Ze horen zijn geschreeuw en horen het met tranen in de ogen aan. Vanuit het niets stort het huis in, al het puin valt naar beneden. In de lucht blijft echter de draak hangen, hij kan vliegen. Met zijn krachtige vlammende vleugels houdt hij zichzelf in de lucht. De samurai gaat voor de menigte staan, maar de draak schenkt hem geen aandacht. Zijn taak voor de nacht is voltooid en hij vliegt weg, richting de dichte bossen. De samurai rent hem achterna, in de hoop hem terug te vinden. Helaas zonder resultaat.

final_fire-dragon-color-mystic_resize.jpg
brand.

eerlijk + de ster --> daster = eerlijk/goed
drie ronde vaten --> deze stonden voor de drie o's in Jimbooo, jimbo beschermde het meisje. jimbo = goed






Het is pas de tweede dag in Nikkö sinds het verschijnen van de draak, maar onder de burgers is ondertussen een kleine oorlog begonnen. Beschuldigingen, soms gegrond, vliegen over en weer. Sommigen raken doel, waardoor menig man zijn stem wijzigt. Zelfs de geest van Starter20 dwaalt door het dorp en spoort de burgers aan om te stemmen.
Dit keer is het Suicide Sid die al snel een berg beschuldigingen over zich heen krijgt omdat hij vroeger als kind zich verkleedde als draak. “Wat een onzinargumenten dragen jullie aan!”, waarbij hij de vinger op de zere plek legt. Zeker wanneer Jimbooo zijn woorden verdraaid, weet hij zich goed te weren. En zo veranderen velen hun stem weer op Jimbooo.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Door alle onzekerheid omtrent het stemmen, vormt een kleine hoeveelheid burgers een groepje roddelaars. In de lunchpauze gaan zij bij elkaar zitten en fluisteren elkaar verdachtmakingen toe. Doordat zij in een kringetje zitten, horen zij slechts van één kant het verhaal, waarop zij het doorvertellen aan de volgende. Liever hadden zij apart gezeten, maar dan waren ze sowieso aangezien als cultisten vandaar dat ze het maar zo oplossen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wanneer de lunch is afgelopen en de buiken vol zitten gaat het geraas weer ononderbroken door. “Bekijk het maar, ik stem op Suicide Sid!” “Maar hoe wil je zijn gedrag dan verklaren?” “Laat maar, ik hou mijn mond, stem jij maar.” “Prima, mijn stem gaat naar Remi AFCA”. Het gaat de hele middag door, zelfs het avondeten wordt ervoor overgeslagen. Maar wanneer het moment van de waarheid daar is, lijkt het gelijk te staan. Iedereen propt zo snel zijn stembiljet in de bus dat het doorgekraste papiertje van de leugenaar niet wordt gezien.
De dorpsoudste stapt voor de vierde keer deze week het podium op en telt hardop alle stemmen. “Suicide Sid!”, een aantal inwoners beginnen te klappen. “Jimbooo”, een aantal anderen beginnen te joelen. Na enkele blanco stemmen komt dan toch de allesbeslissende stem uit de bus. Het is het bekraste papiertje van de leugenaar. Even kijkt de dorpsoudste verrast, zijn ademprobleem steekt de kop op, hij mindert zijn spreekritme. “De laatste stem…”, heel het dorp kijkt gespannen toe, zeker Jimbooo en Suicide Sid. “Gaat uit naar…”

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

“Suicide Sid!”
Direct wordt Sid op de grond gesmeten, een heftige worsteling is het gevolg. Wanneer hij gebonden is, dragen zijn oude vrienden hem naar het gebouw waar hij zal worden opgehangen. “Jongens, wat is er met jullie gebeurt? Herinneren jullie je niets meer van onze goede oude dagen? We zouden samen oud worden. Weten jullie dat niet meer?” Zijn ogen zijn ondertussen gaan tranen. Zijn vrienden dragen hem het schavot op zonder hem aan te kijken of aan te spreken. De strop op zijn nek doen gaat echter te ver. Dat doet in dit geval de begrafenisondernemer, die hem enkele minuten later ook lossnijdt en begraaft.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DIDL --> Eerste letters van de namen van de roddelaars.
apart + cultist --> apart=orgineel, orgineel=cultist
probleem + min --> min/max + probleem --> maxiamento = probleem
zonder kijken/spreken --> zij gaven geen feedback. ze deden de strop niet om = goed --> feedback = goed






Het is de derde nacht waarin de draak gaat toeslaan en omdat de samurai deze nacht niemand kan beschermen liggen de meeste inwoners wakker. De cultisten echter niet, zij hebben voldoende vertrouwen in de draak. Ook de geisha en maxiamento zijn wakker en voorzien de buurt van genoeg geschreeuw. Niemand stoort zich aan hen, het is de gedachte aan de draak die hen wakker houdt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voor de tweede nacht op rij is ook de monnik wakker. Urenlang zit hij in het bos, biddend, fluisterend naar de bomen, luisterend naar de wind. Zijn gebed wordt gehoord en deze keer is het raak. Hij heeft de kwade geest gezien van een inwoner. Na zijn ontdekking blijft hij echter nog vele uren zitten, het gebed is immers nog niet klaar. Hij wenst enkele burgers mededogen tijdens - en genoegzaamheid en plezier in het wegstemmen en vermoorden van de draak.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ondertussen is de draak ontwaakt, maar deze nacht hoeft hij zijn bed niet eens uit. Voor zijn slachtoffer heeft hij namelijk iets speciaals in petto. Hij heeft overdag een inwoner gehypnotiseerd welke zichzelf toe zal takelen op zijn bevel. Zijn ogen gloeien helder wit en Remi AFCA, wonend in het krot op de heuvel, raakt in een diepe, diepe nachtmerrie verstrikt. Zijn favoriete voetbalclub verliest het kampioensduel tegen zijn aartsvijand. Hij is zo boos dat hij na de wedstrijd gaat rellen met andere supporters. Wanneer hij één op één gaat met de vijand haalt hij uit. In zijn bed ligt Remi zichzelf open te halen, hij krast zijn borstkas open met zijn scherpe nagels waarop het bloed begint te stromen en het bed rood kleurt.



Zijn droom gaat echter verder, waarin hij aan het winnen is van zijn tegenstander. Hij werkt hem op de grond en slaat op hem in. Remi is ondertussen van zijn bed gerold en slaat zijn vuisten kapot op de scheve houten vloer. Zijn botten breken, grote splinters worden diep zijn vuisten in geslagen.
Plots verandert zijn tegenstander in de draak en verslapt zijn eigen lichaam. Hij wordt hij wakker en realiseert wat er is gebeurt. De concentratie van de draak is verstoord. In het huis naast hem hoorde de draak de geisha hard gillend klaarkomen, een geluid waar hij altijd bevrediging van krijgt. Hij houdt het moorden van Remi voor gezien die nacht, en gaat spelen met het menselijke lichaam waar hij in zit. Enkele straten verderop bloed Remi dood.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Burgers + m/g/p --> M, G en P zijn burgers, ookwel Luc M, Rob G en Rob P.
RemiAFCA + krot --> het krot (marKROT) bood remi bescherming, remi = evil --> markrot = evil.




[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het is alweer het einde van de derde dag in Nikkö en de regen valt met bakken tegelijk naar beneden. De storm die buiten raast doet echter niet onder voor de onderlinge woede bij de burgers. Ze zitten met zijn allen in de lokale taveerne, beheerd door de winkelier. Terwijl iedereen zijn biertje drinkt en zijn ziel een beetje rust gunt, laait het geruzie wederom op.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De geesten van Nikkö hebben het er maar moeilijk mee, het volgen van de stemmen. Bijna iedereen in het dorp verandert menig keer van stem. Het is aan de andere kant ook moeilijk, wanneer iedereen verdacht is. Daarbij komt ook nog eens dat de stem van de dorpsoudste dubbel telt en dat de leugenaar onder hen is. IMBAatwork houdt zich wat afzijdig, Maxiamento heeft veelal het hoogste woord en Dudemeister wil vooral mededelen dat hij ook in de taveerne aanwezig is. Wanneer het tijd is voor de definitieve stem, loopt alles nogal chaotisch. Voor de zoveelste keer verandert iedereen van stem, waardoor niemand meer weet wie te vertrouwen. Wanneer de dorpsoudste voor de laatste keer met de stembus rondgaat, doet daarom ook niet iedereen zijn stem erin.

Wanneer de dorpsoudste klaar is met tellen is er maar één conclusie te trekken: Rob G zal nog voor het vallen van de avond sterven. Gelukkig is de deur afgesloten, want Rob G besluit zich niet zomaar over te geven. Als een razende beukt hij op de deur in en bedreigt de mensen die op hem stemden. Ze laten hem, want ze weten allemaal dat hij hen niet aan kan, het is voor hem afgelopen. Wanneer hij eindelijk een beetje tot rust komt, wordt hij gepakt. Door een paar man wordt hij tegen de muur gegooit, waarop iedereen zijn bierglazen begint te gooien. Vele raken hem in het gezicht, waarop zijn tanden breken en zijn wangen worden opengereten. Hij zakt in elkaar, maar de inwoners zijn nog niet klaar met hem. Elke barkruk wordt op hem kapotgeslagen, de afgebroken poten worden als knuppels gebruikt. Wanneer men zeker is dat elk bot in zijn arm of been is gebroken, laat men hem alleen achter om te sterven, inclusief de begrafenisondernemer. Diezelfde avond sterft Rob G aan zijn verwondingen.

1599857237_6b6773806a_o.jpg


t + winkelier --> Thielen = winkelier






De vierde nacht breekt aan in Nikkö, iedereen snelt naar huis om op tijd te schuilen voor de draak. Enkelen horen Rob G, die zij achter hebben gelaten in de taveerne, nog schreeuwen. Niemand schiet hem te hulp.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De draak heeft persoonlijk al drie slachtoffers gemaakt: Kwarkvarken, Jorgyboy en zijn geliefde hulp Remi AFCA. Zijn cultisten, nu met één minder, doen overdag hun taken als enkelingen binnen een groep. Het zijn solitaire dieren.5Ondanks dat ze nog niet in de meerderheid zijn, lukt het hun prima om elke keer weer onopvallend een burger eruit te stemmen. Er is immers nog geen cultist uit het dorp gestemd en vermoord. De cultisten denken zelfs heel goed mee en proberen hints te vinden in wat men zegt zodat men de burgers onder druk kan zetten. Op deze manier is de samurai notabene vermoord op de eerste dag. Ondanks dat alles, heeft ook de draak moeite met het vinden van zijn cultisten en, misschien nog wel belangrijker, de belangrijke inwoners van het dorp. Dit houdt hem echter absoluut niet tegen om een volgend slachtoffer te maken. Wanneer de ogen van zijn overgenomen lichaam eenmaal gesloten zijn, ontwaakt hij direct.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Even twijfelt hij voor de laatste maal over wie hij zal toetakelen die nacht, maar dan is zijn besluit zeker. Hij sluipt het huis huis, het donker in. Op weg naar zijn bestemming ziet hij nog net de deur sluiten bij Maxiamento, het zal vast en zeker weer de geisha zijn. Haar coïtusverslaving zal Maxiamento niet goed doen, want hij zal overdag vast een stuk vermoeider zijn. De draak heeft echter geen puf om nu achter haar aan te gaan, hij heeft zijn zinnen gezet op een ander stuk vlees.

Even verderop, in het bos, zit de monnik wederom rustig te bidden tot de natuur. Zijn geloven, het Shintoisme en Buddhisme heeft hem veel goed gedaan de afgelopen jaren. Als wees leefde hij in zijn jeugd jaren op de straat. Hij vocht voor zijn eten en zijn nachtelijk dak boven zijn hoofd was vaak niet meer dan een kapotte paraplu. Toen hij eenmaal wat oude was, werd hij voor het eerst in zijn leven oprecht geholpen. De Dalai Lama zag hem zitten tijdens een bezoek aan Nikkö en stelde hem voor aan de lokale hoofdmonnik. Deze nam hem persoonlijk in huis en leerde hem alles over het geloof. Als tijdverdrijf trainden zij samen karate. Toen de oude monnik op late leeftijd stierf, nam hij het stokje van hem over.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De monnik, halverwege zijn gebed, krijgt een bericht via de wind. De draak is onderweg! Hoe lastig het ook is, hij rond zijn gebed af en krijgt een laatste bericht over een burger met een goed hart. Snel rent hij naar de tempel om zijn staf te pakken. Het is nog enkele meters naar binnen wanneer hij een boomstronk hoort breken achter zich. Hij kijkt vluchtig om en ziet de draak hem achtervolgen. De draak heeft zijn eigen gedaante aangenomen en is enorm. Zijn rode schubben en blauwe stekels schrikken de monnik echter niet af. Hij rent de tempel in en pakt zijn staf. Precies wanneer hij zich omdraait om de draak te confronteren, slaat de staart van de draak de helft van de tempel kapot. Rondvliegend hout treft de monnik, die ondertussen naar buiten rent. Van bovenaf heeft de monnik beter zicht op de draak, dus rent hij het laatste stukje de berg op. De draak achtervolgt hem wederom. Wanneer de top is bereikt, draait de monnik zich om en heft zijn armen op.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De draak schrikt kort en buldert: “Ik zal jou in de fik zetten, zoals je gebroeders dat vroeger bij zichzelf deden als protest in Tibet!”. Wanneer de draak een diepe adem haalt om vervolgens vuur te spuwen, duwt de monnik zijn staf tussen de kaken van de draak. Snel springt hij opzij, want hij realiseert dat dit voor de draak niets minder dan een tandenstoker is. Een enorme vuurbal komt uit de keel van de draak, verbrandt de staf en mist vervolgens de monnik op een haartje.
Iedereen in het dorp aan de voet van de berg, behalve Maxiamento en de geisha, kijkt uit zijn raam. Het schreeuwen van de draak heeft hen gewekt. Zij zien de enorme vuurbal door de lucht razen en weten dat de monnik geen schijn van kans heeft. Op de berg heeft de monnik echter een ander idee. Het jarenlange trainen van Karaté en Kung-fu kan hem mogelijk nog redden. Niets is echter minder waar. Wanneer de monnik klaarstaat om de draak aan te vallen, voert deze echter een verrassingsaanval uit met zijn staart. De monnik vliegt vele meters door de lucht, om zo op de rand van de afgrond van het ravijn neer te komen. Honderden meters onder hem kolkt het water van het grote meer van Nikkö. De draak ziet zijn kans schoon, wappert een keer flink met zijn enorme vleugels en de monnik is niet meer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
----------
Dudemeister is dood, hij was monnik.
Het is dag tot 22.00.

Het zijn solitaire dieren.5 --> Wanneer je deze zin in google invoert en link 5 bekijkt, vind je iets over beren. --> BEARelleJonas = cultist


Dag vier breekt aan. Het nieuws over de monnik is het dorp al meerdere keren rond gegaan in de taveerne, waar Rob G nog ligt weg te rotten in een hoekje, wanneer de dorpsoudste binnen komt. “Mensen. Wij moeten vrezen voor ons leven, voor zover wij dat nog niet deden. Vannacht is de meest vredelievende inwoner van ons dorp gegrepen door de draak. Hij heeft gevochten als een held, maar heeft zich niet staande weten te houden. Ik heb zijn levenloze, doorweekte lijk aangespoeld gevonden aan ons geliefde meer. Waarschijnlijk is hij op de klippen geworpen door de draak. Door zijn overlijden en omdat hij geen opvolger heeft zullen wij de berg goud die door u aan de monnik geschonken is onder de overlevenden van de draak verdelen. Waarschijnlijk zal de tempel daardoor tijdelijk in verval raken, maar eerst zullen wij ons dorp moeten herbouwen voor de komende generatie.”

1337921929.jpg


Niemand durft te spreken, de monnik was immers een zeer geliefd man onder het volk.

“Ik heb aan u allen slechts één verzoek: vind de draak en slacht hem! Aan u, begrafenisondernemer, heb ik een tweede verzoek: haal dat lijk van Rob G weg en begraaf hem. Kom daarna zo snel mogelijk terug voor de stemming.”

De lijkschouwer doet wat hem wordt opgedragen en sleept het zware, blauw geworden lijf van Rob G de taveerne uit. Niemand helpt hem, maar zodra de deur dichtvalt barst het geschreeuw wederom los. Dreigementen vliegen de tafel over en weer, waarbij nauwelijks wordt geluisterd naar degelijke argumenten. Pas wanneer de stembanden rauw beginnen te worden, valt de eerste stem in de bus. Hij van Orgineel. “Waarom durf jij op Jaap Ja, onze dorpsoudste, te stemmen? Ben je niet goed snik? Wat heeft die man nou te winnen?” “Het gaat er niet om wat hij wil winnen, het gaat erom wat de dráák wil winnen!” “Wat een onzin, jij smerige cultist. Ik stem op jou!” Vervolgens valt de tweede stem in de bus.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

“Kun je mij uitleggen...”, begint een derde, “...waarom onze eigen burgervader ons zou willen vermoorden?” “Ten eerste gaat het erom wat de dráák wil. Ten tweede heeft hij als enige die draak vast gehad. Ten derde, wanneer wij kijken naar zijn stemgedrag, heeft hij al twee van zijn eigen burgers de dood in gestemd met zijn dubbel tellende stem.”

Een voor een komen de stemmen binnen waarvan velen op de dorpsoudste. Zijn eigen dubbele stem maakt geen verschil meer, dat is bij het tellen wel duidelijk. Wanneer definitief blijkt dat de dorpsoudste de meeste stemmen tegen heeft durft echter niemand iets te doen, het is immers een stokoude man die hen nu aan staart. “Vergeet niet, stem morgen op Orgin......” Hij zwijgt. Van achter heeft Orgineel, zijn geduchte tegenstander van die dag, een groot keukenmes door de hals van de oude man gestoken. Snel volgt een tweede, recht door zijn hart. De mensen schrikken en krijgen enkele druppels bloed over zich heen. “Wa..wa..””Waarom deed je dát?!” “Simpel.”, spreekt Orgineel. “Hij moest dood, dus heb ik hem gedood.”

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

“Hé! Jij daar!”, gaat hij verder. “Zoek eens uit waar die trage begrafenisondernemer is. Hij had al lang hier moeten zijn.” Snel rent de burger de taveerne uit om op zoek te gaan. Wanneer hij terug komt heeft hij slechts een zin nodig om hen het nieuws te vertellen. “Hij is dood.” “Wat?!!”, reageert de helft van het volk in koor. “Kijk zelf maar!”

Orgineel wordt gecommandeerd om het zojuist door hem vermoorde lijf van de dorpsoudste mee ten nemen waarop hij braaf reageert. Men zijn allen lopen ze in stoet door het alweer donker wordende dorp. Wanneer ze bij het graf van Rob G aankomen, aanschouwen zij het vreemde tafereel. De begrafenisondernemer ligt met zijn broek op de enkels onder het levenloze lijf van Rob G. “Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd om de penis van Rob G hard te krijgen als soort van rigor mortis om zichzelf vervolgens anaal te laten nemen. Blijkbaar is er iets mis gegaan en heeft hij het zware lijk van Rob G niet van zich af kunnen krijgen.” “Het is ook een klein, iel mannetje. Altijd al geweest!” “Ik ben blij dat dood is, misschien had hij dit anders ook bij ons gedaan!”

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Omdat het nu toch al erg donker begint te worden besluiten ze het lijk van de dorpsoudste er gewoon op te gooien en ze alle drie tegelijk te begraven. Wanneer ze hiermee klaar zijn snellen ze naar huis, want de draak zal vannacht vast weer een slachtoffer maken.

En dat precies wat de draak gaat doen die nacht. Zoals elke avond houdt hij zich schuil totdat zijn menselijke lichaam in slaap valt en snelt dan het huis uit. In tegenstelling tot de nacht ervoor is hij vannacht erg snel op locatie. Omdat de persoon in kwestie hem echter sterk heeft geholpen de samurai te vermoorden, gunt hij hem een snelle dood. Hij slaat zijn vleugels uit en vliegt tot hoog boven het dorp. Ineens klapt hij zijn vleugels in en valt als een steen naar beneden. Hij kan nog enigszins bijsturen en slaat dan kort zijn vleugels open om via het grote raam van Jimbooo naar binnen te vliegen. Deze schrikt wakker, werkt zich op en voelt direct erna de puntige staart van de draak zijn borst doorboren. Het was een vlugge dood, hij heeft niet geleden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Diezelfde nacht nog wordt iedereen gewekt. “Vandaag zullen we snel moeten zijn met stemmen, de cultisten raken aan de winnende hand!” “Flikker toch op man, laat me eerst even slapen!”

De volgende dag verloopt het stemmen echter wel zeer snel. Orgineel wordt om logische redenen weggestemd. Om hem terug te pakken voor het vermoorden van de dorpsoudste besluit men hem niet te sparen. Zijn lichaam wordt vastgebonden aan het cachot, waarna iedereen naar huis gaat om de coïtusspeeltjes te halen die zij gebruiken voor hun fetishes. Het eerste wat men besluit te doen is een grote rubberen bal tussen de kaken van Orgineel te plaatsen, op deze manier kan hij in ieder geval geen pijnkreten meer voortbrengen. Daarna begint men hem zachtjes te slaan met leren riemen, waarvan in een aantal kleine spijkertjes zijn geslagen. Op deze manier takelen ze zijn langzaamaan zijn lichaam toe. Aan de andere kant van het plein heeft men besloten in grote emmers te gaan ontlasten, om deze vervolgens over Orgineel heen te gooien. Hij begint te huilen.

m17_19458725.jpg


Men besluit echter dat hij nog niet genoeg geleden heeft, waarop zij vervolgens een grote paarse dildo in de anus van Orgineel te rammen zonder glijmiddel. Schreeuwen gaat niet, maar wanneer het volk zijn tranenstroom ziet toenemen begint men te juichen. “Door gaan! Door gaan!”, klinkt het over het dorpsplein. En zo wordt de dildo steeds verder de anus van Orgineel in geramd. De druk binnenin zijn lichaam neemt toe en toe, waardoor de darmen van Orgineel scheuren. Wanneer dit eenmaal is gebeurt en er een gapend gat tussen de billen overblijft, gaat men over tot de laatste en meest gruwelijke daad. Een klein bijennest wordt de anus ingepropt, waarna men het gat afsluit met een buttplug. Zo wordt Orgineel van binnen opgegeten en zal hij de gehele nacht moeten lijden.

Alone+at+night.jpg


Berg goud --> =gold berg. WOOPY goldberg...





In zijn menselijke vorm loopt de draak op alweer de zevende avond door zijn huis. Hij twijfelt. Uit de steeds kleiner wordende groep inwoners, zal hij ook vanavond weer een burger moeten pakken. Maar wat als hij een cultist pakt? Kan hij zijn fantastische plan dan nog wel doorzetten? Wat moet er dan worden van zijn enorme onderwaterpaleis? Hij dubt en dubt totdat hij ineens de juiste oplossing weet! “De winkelier. Heb ik hem geen mooie cadeaus uit zien delen? Dat zou een cultist nooit doen!”, denkt hij in zichzelf. Hij snelt het huis uit en verandert onderweg van gedaante.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij weet dat de winkelier, een notoire roker bang is om uiteindelijk te sterven aan longkanker. Hij kan zich er echter nooit toe zetten om te stoppen. “Vanavond zul je voor eens en altijd stoppen met roken”, denkt de draak in zichzelf. In de voortuin van de winkelier staat een oud hondenhok, ter herinnering aan de overleden trouwe viervoeter van de winkelier. De draak rust even uit op het dak van het hok, om zo de ideale moordtactiek te bedenken. Eenmaal besloten voor een snelle dood, vervolgt hij zijn pad. Als een dunne sliert rook dringt hij het huis binnen via het sleutelgat, waarna hij door de kieren in de vloer naar de bovenliggende etage opstijgt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Thielen wordt wakker van de penetrante rook en opent zijn ogen. De kamer hangt vol rook waarop hij vreest dat het huis in brand staat. Het duurt hem niet lang om te realiseren dan hij echter geen vlammen ziet. Plots komt alle rook bijeen tot de vorm van een vlam. Vervolgens schiet deze naar voren, de openstaande mond van Thielen in. Zijn longen worden gevuld met de dodelijkste rook en blaken direct zwart. De longen zetten uit, waarop het borstbeen knapt en het hart doorboort. Zijn huid scheurt, de longen kloppen zijn borstkas uit om vervolgens te exploderen.

-Geen plaatje toegevoegd in verband met zwakke zieltjes-

De volgende ochtend treffen enkele dorpsbewoners het lichaam van Thielen aan, zijn borstkas open, zijn longen op de ramen en muren. Om hen allen te helpen herinneren aan het verschrikkelijke beest onder hen, besluiten ze vandaag te discussiëren in de winkel van Thielen. Ze zijn allen nogal overrompeld door de dood van hun winkelier, waardoor de hevige discussie pas losbarst enkele uren voor zonsondergang.
Menigmaal veranderen zij van stem, maar uiteindelijk is het Lork die het onderspit moet delven. Hij wordt vastgehouden, zoals zij bij elke weggestemde inwoner doen. Zonder dat iemand het doorheeft steekt Xavier63 een spuit in de kont van Lork. Na het vastbinden, tijdens het moordoverleg begint Lork ineens te raaskallen. “Schroeven van papier. Doritochips keer 436. Fugro. Douglas elegant tours! Zonder content geen aanstellerij! Afrika printer zonder plakband!!” De inwoners kijken verschrikt op. “Ik… Ik… Ik ga jullie pakken!!” Hij rukt zijn geboeide handen los zonder ook maar ergens last van te hebben. En pakt de kassa van de toonbank. “Vrijheid hoeft niets te kosten!”, schreeuwt hij door de winkel om vervolgens de kassa door de etalageruit te gooien. Als een bezetene springt hij door het kapotte raam en rent naar het dorpsplein. Zijn dorpsgenoten rennen hem achterna.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op het dorpsplein pakt hij het rottende lichaam van Orgineel en gebruikt het om mee te deadliften. Een aantal bewoners schieten in de lach omdat de term nu voor de verandering eens klopt. Lork kijkt op en rent wederom weg. Terwijl ze hem achterna rennen begint Xavier63 ineens te praten: ”Jongens, ik had van Thielen een grote spuit met AAS gekregen. Ik dacht bij mezelf “Iemand moet hem wreken”, dus heb ik het maar met een roidrage gedaan.”. Ze schieten allen in de lach, waarop Lork direct tot een halt komt. Hij draait zich om, grijpt om zich heen en begint allerlei cactussen naar hen te gooien. Hij mist alles want zijn zicht is nog maar minimaal. Hun gelach maakt hem gek, waardoor hij op zoek gaat naar iets anders.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij vindt wat hij zocht, een berggeit. Hij pakt het beest en gaat erop zitten. Het dier schrikt en begint op de dorpsbewoners in te rennen. Ze stappen opzij waarbij één zijn voet uit steekt. Het dier struikelt, Lork vliegt van zijn rug en valt met zijn hoofd op een rots. Door de klap breekt zijn schedel en is hij op slag dood.
Lachend lopen zij allen terug naar het dorp, omdat ze dit keer zeker zijn dat ze vannacht goed zullen slapen.
----------
Thielen is dood, hij was winkelier.
Lork is dood, hij was roddelaar.
Het is nacht tot 10.00.

rusten op een hondenhok --> deed snoopy dat niet ook altijd? --> WOOPY = draak

Xavier63 had de hint van de drie o's goed opgelost, hij had de prijs "Roidrage" gekregen, waarbij hijzelf of iemand anders vlak voor de dood een roidrage zou krijgen. Dit heb ik toen gecombineerd met jullie voorstellen (cactussen en berggeiten, wtf?).






De draak is het zat, vannacht moet en zal de geisha vermoord worden. Zij is immers de laatste burger met speciale gaven. Hij weet helaas niet waar zij woont en besluit daarop het hele dorp af te struinen. Hij kijkt door ramen, controleert of iedereen slaapt maar blijft zoeken, hij kan de geisha immers niet vinden. Ook Markrot kan hij niet vinden, waarop hij besluit dat zij samen ergens in het dorp zich aan elkaar aan het vergrijpen zijn. Hij zoekt en zoekt, maar kan ze niet vinden. Niet in hun eigen huizen, noch op het dorpsplein. Niet in de vernielde winkel van Thielen, noch bij het graf van Rob G, Peerebaum en Jaap Ja.



Wanneer het al licht begint te worden hoort de draak ineens een luid diep gekreun en een hoge schreeuw uit het bos komen. “Natuurlijk!”, denkt hij in zichzelf. “Zij onteren elkaar in de tempel van de monnik! Maar wanneer ik daar aankom, komt de zon op en zal ik terugkeren naar mijn menselijke lichaam. Ik kan het risico niet nemen, dan wacht ik maar tot morgennacht.”
En zo gebeurt het dat vannacht de eerste nacht was waarin er niemand stierf.

----------
Niemand is dood, hij had geen rol.
Het is dag tot 22.00



Het is alweer nacht zeven en de draak is met zijn cultisten bijna in de meerderheid. Hijzelf weet dit echter nog niet en blijft daarom voorzichtig te werk gaan. “Wie kan ik veilig vermoorden? Ik weet zeker dat IMBAatwork bij mij hoort, samen met BearelleJonas. Daster zou een goede keus kunnen zijn, tenzij hij een hele goede cultist is. Luc M en Feedback zijn beiden te inactief om goede cultisten te kunnen zijn.” Terwijl hij over zijn keus aan het nadenken is, loopt hij als in een hypnose de deur uit, de straten van Nikkö in. Hij blijft verder dubben en heeft zo ook niet door dat hij andermans huis in binnen gewandeld. Hij loopt naar boven en doet een deur open. Daster schrikt wakker waarop ook de draak “ontwaakt”.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij wil een zwiep met zijn staart geven, maar realiseert zich dan pas dat hij nog in zijn menselijke vorm is. “JIJ?!”, hoort hij Daster spreken. De draak, die de geest van zijn menselijke lichaam heeft overgenomen, reageert met een bevestigend “Ja.”. Dan snel pakt hij van een nachtkastje een glazen kandelaar en slaat Daster ermee de hersens in. Snel erna maakt de draak zich uit de voeten, bang om vlak voor het einde toch gepakt te worden.

De volgende dag lijkt de rust te zijn wedergekeerd tot Nikkö. Het stemmen op het dorpsplein, waar nog steeds het lijk van Orgineel ligt weg te rotten, verloopt zeer gemoedelijk. Eigenlijk zijn alle stemmen voor Feedback, die zich daar duidelijk geen zorgen over maakt aangezien zij zelf niet eens op iemand anders stemt. Wanneer de avond begint te vallen, blijkt inderdaad dat Feedback degene zal zijn die het loodje zal leggen. Net wanneer Feedback zichzelf in de diepe waterput wil werpen gebeurt er echter iets vreemds: achter haar, op zo’n 5 meter afstand begint ineens een van haar mede-dorpsbewoners te trillen en te schudden. Langzaam aan begint hij te groeien, verschijnen er schubben op zijn huid en kleuren zijn ogen diepgroen. Enkelen beginnen te schreeuwen van angst, maar een aantal anderen beginnen te juichen en klappen. “Dat is ONZE draak!”, schreeuwt BearelleJonas luid. “Kiem em goan!”, klinkt uit de mond van Arnodsi. “Wat jammer dat RemiAFCA, Orgineel en Markrot hier niet bij kunnen zijn!”, spreekt Maxiamento blij. “Dat is em! Dat is em! DAT IS EM!!!”, klinkt IMBAatwork overal bovenuit. “Dat is onze heer en jullie meester, ons licht in het donker maar jullie donker in het licht. Dat is de witte opperdraak WOOPY, kniel voor hem en zwicht!!”

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De overgebleven dorpelingen deinzen achteruit, angstig voor hun leven. Dan ineens spreekt de draak. “Vrees mij niet, stervelingen. Ik zal jullie goed behandelen. Ik heb het immers aan jullie te danken dat ik over enige tijd in een fantastisch onderwaterpaleis kan gaan wonen. Met jullie hulp zal dit fantastische bouwsel worden gemaakt. Ik zal jullie niet verplichten tot fysiek werk, maar jullie zullen wel degelijk voor mij moeten zwoegen. Met jullie hulp zal ik namelijk heerser van heel Japan worden.” Nog steeds bang doch realiserend dat zij nooit zullen kunnen ontsnappen aan de draak, besluiten de laatste vier dorpsbewoners; Rob P, Luc M, Roth en Xavier63, dat zij zullen moeten doen wat de draak hen beveelt. Misschien dat hij hen later zal eren en rijkelijk belonen…

“Aan jullie, mijn cultisten, heb ik weinig meer. Jullie hebben zogezegd jullie doel gediend. Ik zie verder geen nut in jullie en zal mij zo spoedig mogelijk van jullie ontdoen. Bedenk daarbij wel dat ik jullie ten zeerste dankbaar ben voor al het fantastische werk. Echter, ik heb vandaag rustig nagedacht en heb besloten dat ik nog wel een aantal verschrikkelijke moordmanieren wil testen voordat ik deze op de misdragende inwoners van Japan ga toepassen.” De cultisten schrikken. Dit was toch niet werkelijk het einde van - en het belonen voor al hun harde werk? Ze kijken elkaar aan, bang voor wat er komen gaat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De draak spreidt zijn enorme vleugels en vliegt op. Boven het dorp hangend, slaakt hij een enorm harde kreet om zich vervolgens weer naar het dorpsplein te begeven. “Wacht maar, mijn trouwe volgelingen. Jullie zullen beloond worden.” “Vast wel”, klinkt het schamper uit IMBAatworks mond. Hij heeft alle hoop in de draak al opgegeven. Al die dagen geniepig zijn en de dorpelingen voorliegen heeft hem blijkbaar niets anders gebracht dan de dood. Na enkele minuten wachten, komt er ineens een kleine groep pandas het dorpsplein opgelopen.

pandas-drinking.jpg



“Pandas?!”, vraagt Roth zich af. “Pandas gaan jouw cultisten vermoorden?” “Wacht maar.” Vier grote pandas gaan elk achter een cultist staan, waarop de draak zijn ogen sluit. Plots springen de pandas naar voren, duwen de cultisten voorover en scheuren de kleren af. Luc M schiet in de lach, want het is een grappig gezicht. De cultisten worden anaal vernederd door een groep pandas en ze kunnen er niets tegen doen, de pandas zijn te sterk. Zelfs de draak begint te bulderen van het lachen wanneer Arnodsi een klein kreuntje van genot slaakt. Wanneer de pandas bijna klaarkomen duwen ze het gezicht van hun ondergeschikte op de straatstenen en leunen met het volle gewicht op de schouders. Op het moment suprême zetten zij zich af om zo op twee poten te staan en de rug van hun coïtusslaaf kapot te krabben met hun scherpe klauwen. Ze komen klaar in de wonden van de cultisten die zo de dood tegemoet creperen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wanneer de draak met zijn nieuwe volgers klaar is met lachen, spreekt hij hen ernstig toe. “Ik meende wat ik zojuist zei. Wij gaan met zijn 5en heel Japan veroveren. Niets is ons te machtig, jullie zullen moeten strijden als leeuwen en verleiden als pauwen. Jullie zullen winst boeken en verliezen lijden maar vergeet één ding niet; jullie zullen sterven als draken!

----------
BearelleJonas, Arnodsi, Maxiamento en IMBAatwork zijn dood, zij waren 3 cultisten en een leugenaar.
Het is nacht in Japan, tot het einde der dagen.
De draak en zijn cultisten hebben gewonnen!
Draak: Woopy
Levende burgers: Rob P, Luc M, Roth en Xavier63
----------


I know, moeilijke hints, maar de meeste spelers waren al zeer gedreven in het spel. RemiAFCA was wat mij betreft de beste speler. Hij heeft by far de meeste onregelmatigheden in het spel gevonden, die hij mij ook liet weten na zijn dood. Hij heeft met één van die hints een prijs gewonnen, en heeft deze heel slim naar de draak doorgespeeld zodat deze nooit gebruikt zou worden (het betrof een hint over de draak).

Biobeast en woopy. De enkele hint die ik jullie heb gestuurd (ik had verwacht dat het meisje vaker zou gluren ipv coïtusen) verwees indirect naar een filmpje. Wanneer jullie het woord tussen de [ en ] hadden vertaald vanuit het japans, hadden jullie een cijfer gevonden. vul dat cijfer in en voer deze in in google. Dan wordt je verwezen naar het filmpje op youtube. Het filmpje voor biobeast verwees naar een nummer wat gebruikt was in sister act (met woopy goldberg). Had je meer gegluurd, dan had je meer nummers gekregen. En zoals we allemaal weten, bij youtube krijg je vergelijkbare dingen rechts te zien, dus was het duidelijk geweest dat je filmpjes iets te maken hadden met sister act.
Woopy, het filmpje van jou verwees naar een nr van de arctic monkeys. Bij meerdere hints had je filmpjes gekregen van andere actiesten met een dier. dieren zijn beesten = biobeast.

Anyway. Ik vond het wederom enorm leuk om dit spel voor jullie te leiden en schrijven. Ik vind het fijn te merken dat mijn verhalen zeer op prijs werden gesteld. Ik zal nu geen spellen meer leiden, dat kunnen jullie vast net zo goed (gezien het verdacht maken van elkaar in dit spel zo'n 80% van de stemmen was). Misschien waren de hints soms nogal ver gezocht, maar het moest natuurlijk ook niet te makkelijk zijn. Succes in spel 8! Ik ben het ventiel van het voorwiel van de driewieler van Jigsaw!
 
Dem epic hints... Waren wel pittig.
 
Thx kwark! Die hint had ik.vertaald en ik kreeg ginder uit de vertaling. Kep t gegoogled en vond niks en Kep zeker twee uur dingen geprobeerd te zoeken, maar bleef niks vinden. Ik dacht dat als ik zulke hints zou krijgen, ik ze toch niet kon ontcijferen. Had cryptische zinnen verwacht haha
 
Zaten zeker wel hints bij die opgelost hadden kunnen worden. Maar sommige zijn inderdaad wel heel lastig.
 
Ik zweert t je.. die van Woopy had ik ook gezien over houten snijwerk = wood = Woopy had dit alleen nooit gepmd naar je omdat ik t nogal vergezocht vond.. maar ik dacht er nog bij na om t je te pm'e... Damn :P


Maargoed wel veel moeilijke hints de tyfus.
 
Damn, sommige zijn niet alleen lastig maar ronduit onoplosbaar. Een aantal waren er een aantal wel te doen, maar zelfs als ik het nu weet vind ik sommige wel erg ver gezocht, no offence. Limbooo hint was gewoon opgelost haha, netjes.
 
Damn moeilijke hints, er is er dus welgetelt 1tje gevonden ( jimbooo ).

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 21:35 ----------

Die van xavier63 oké zou mss gezien moeten zijn, maar voor de rest echt serieus moeilijke hints.
 
sorry guyz, hopelijk maakt lork het iets makkelijker :|
 
Flinke pittige hints, alleen die 3 o's waren gevallen, en die was al moeilijk genoeg. Wel veel, maar we zagen er bijna geen :o
 
Back
Naar boven