Fitness Seller

Forumgame: Weerwolf (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kwarkvarken

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
473
Waardering
120
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
20%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De aanmeldingen zijn gesloten! Gelieve niet in dit topic posten als je niet meespeelt. Verpest het spel aub ook niet door spelers te PM'en met eventuele hints die je hebt ontcijferd.

Dag BB'ers!

Op een ander forum heb ik het volgende spel al eens eerder gespeeld. Als iedereen serieus meedoet, is het erg leuk om te spelen. Dit is mijn eerste poging tot het leiden van een ietwat "groter" forumgame, dus vergeef me als het ergens misgaat.

Idee achter Weerwolf:
Een klein dorpje word aangevallen door een weerwolf. Zoals alle inwoners, gedraagt hij zich overdag vrij normaal, maar 'snachts verandert hij in een weerwolf en doet zich tegoed aan het vlees van een ander. Het dorp komt de volgende ochtend bijeen om te vergaderen, alwaar de bewoners gezamenlijk beslissen 1 voor 1 iemand te vermoorden tot de weerwolf dood is.

Regels:
1. Er zijn dus dagen en nachten in het spel. Ik kondig aan wanneer het dag of nacht wordt. Elk duurt in real life een aantal dagen. "Overdag" hebben jullie de mogelijkheid te discussieren over de laatste gruweldaad van de weerwolf, andere dorpsbewoners verdacht te maken en jullie stem uit te brengen.
2. 'Snachts moord de wolf, beschermt de jager, spiekt het meisje en vraagt de heks (kom ik zo op terug)
3. Het is NIET de bedoeling dat jullie elkaar PM'en over het spel (tenzij je geliefden of cultist bent, kom ik zo op terug). Ook in andere topics is het spel bespreken not done. Dit neemt voor iedereen de lol uit het spel, en ik neem aan dat jullie ook op een eerlijke manier kunnen winnen.
4. Je mag nooit vertellen welk personage je bent. Overdag kun je uiteraard wel hints achterlaten (zolang ze niet te makkelijk zijn, maak ze dus maar gewoon moeilijk) om je dorpsgenoten duidelijk te maken wie je bent. Hiermee kun je ze dus ook om de tuin leiden!
Personages:
De wolf:
Hij doet zich snachts tegoed aan het heerlijke opgepompte vlees van een speler, door mij een naam te PM'en. Hij weet niet wie welke rol heeft (ook niet van de cultisten) en zijn doel is om alle dorpsbewoners op te eten (inclusief meisje, jager en heks, exclusief cultisten).
Het meisje:
Elke nacht mag zij naar de weerwolf gluren. Dit doet zij door mij een PM te sturen. Hierdoor vergaart zij een hint over de wolf, maar krijgt hij ook een hint over haar!
De jager:
Elke nacht beschermt hij een dorpsbewoner, door mij een naam te PM'en. Dit voorkomt dat deze persoon vermoord kan worden door de wolf.
De heks:
De heks brouwt snachts een toverdrank waarmee zij aan de volle maan kan vragen (middels PM) of een bepaalde speler de wolf is.
De geliefden:
De geliefden zijn een paar spelers die bij elkaar horen. Zij mogen elkaar wel PM'en. Nadeel is echter dat wanneer de ene sterft, ook de ander sterft (aldaar zij 'snachts het bed delen).
De cultisten:
De cultisten steunen de wolf en winnen ook het spel als de wolf wint. Zij kennen elkaar en weten wie de wolf is, maar mogen alleen elkaar PM'en (niet de wolf!). De wolf weet echter niet wie de cultisten zijn. Zodra de wolf in gevaar komt, zal een van hen zichzelf moeten opofferen om de wolf veilig te stellen.
De burgemeester:
Iedereen weet wie de burgemeester is. De burgemeester is corrupt en kan zowel aan de kant van de inwoners als de wolf staan, niemand weet dat. Hij kiest zijn kant aan het begin van de ronde door mij te PM'en.
De bodyguard:
De bodyguard wordt eerst vermoord wanneer men het op de burgemeester heeft voorzien. Alleen de burgemeester kent zijn identiteit.
De anarchist:
De anarchist heeft als doel zoveel mogelijk chaos te veroorzaken. Dit kan hij doen door valse informatie te verstrekken (altijd via hints, nooit directe info!) of andere slimmigheden. Hij staat noch aan de kant van de wolf, noch die van de burgers.
De gek:
De gek krijgt een rol toegewezen die hij eigenlijk niet speelt. Dit kan later in het spel voor hilariteit zorgen.
De burger:
De burger heeft geen speciale eigenschappen. Hij stemt overdag op de persoon welk hem het meest verdacht lijkt.
Er kunnen 30 mensen meedoen aan dit spel. Dus schrijf je snel in.

Spelers:
1. daniel20
2. kidmonster
3. IMBAatwork
4. Anu
5. Thielen
6. Bosshogg
7. Peerebaum
8.
9. Rob P
10.
11. Suicide Sid
12.
13. Aether
14. sezer0sezer
15. Remi AFCA
16. Primo Victoria
17. White Knight
18. origineel
19. Logical
20. Buffalo Billy
21. kazamafury
22. PiePa
23. z1000
24. pasta saus
25. Lork
26. FabulaActaEst
27. maxiamento
28.

Dood:
8. gewoonlekkel - geliefde (zelfmoord)
10. Peanuthead95 - cultist (weggestemd)
28. BobbyV - gek/anarchist (opgegeten)
12. Starter20 - cultist (weggestemd)
Verhalen dagen/nachten:
Nacht 1: pagina 4
Dag 1: pagina 12
Nacht 2: pagina 19
Dag 2: pagina 33
Nacht 3: pagina 35
Nogmaals; dit is mijn eerste poging tot zo'n groots forumspel. Ik kan niet beloven dat alles in 1 keer goed gaat. Het is voor mij vrij intensief (ik moet alle stemmen tellen, iedereen PM'en, creatieve moordscenes schrijven etc) waardoor het soms wat langer kan duren dan verwacht. Hopelijk gaat alles goed, en kunnen we dit vaker spelen (in een andere setting oid).

Happy hunting!

Abraham-Lincoln-Vampire-Hunter_m.jpg
 
ik wil de cultist zijn.

goed idee verder,. ben benieuwd of het gaat lopen.
 
Stats: M 23j


zeker niet B 11j?
 
Calyptus wil vast wel de 'de gek' spelen. Ik sla over, ik ben 'De MOD' al.
 
ik wil de cultist zijn.

goed idee verder,. ben benieuwd of het gaat lopen.

Ik kan uiteraard niets garanderen. Je zal at random worden ingedeeld. Als ik je nu namelijk cultist zou maken, word je direct de eerste ronde afgeslacht door de overige burgers (je zou immers voor de wolf zijn)
 
im in, rol maakt niet zo veel uit
 
Dus elke nacht word er iemand opgegeten (of 2 als het geliefden zijn) en er word iemand vermoord die de meeste stemmen krijgt?

Ach wil wel meedoen, een kijken wat het is.
 
Weerwolven van wakkerdam is wel leuk irl. Dus wil het wel eens op een forum proberen, aangezien ik geen vrienden heb om het echt te spelen.
 
nu nog ons hemd uittrekken en een overrated wijf vinden dat constant met haar bek open staat zodat we kunnen gloaten alsof het de enige chick in de wereld is.
 
ahh ik doe wel mee, waarom niet :) als het niet leuk is pleeg ik zelfmoord en geef ik calyptus de schuld.
 
lol wat een gaar iets
 
Leuk spel veel gespeeld in grotere groepen op de uni en met vrienden is gebaseerd op weerwolven van wakkerdam (hoewel we er weleens weerdolfijnen van gemaakt hebben).
In grotere groepen kun je ook meerdere weerwolven doen.

Maar als je er genoeg bij elkaar krijgt: I'm in.
 
Ik doe wel mee, lijkt me interresant en zit toch elke dag op DBB
 
ik doe wel mee als het niet tof is kan ik altijd nog stoppen :)

Leuk initiatief btw :)

Ik zou de anarchist zijn :roflol:
 
Ik heb altijd al de dorpsneger willen zijn.
 
Ik wil graag het meisje zijn.. :)
 
Back
Naar boven