Fitness Seller

Peiling Forumsoftware upgrade

Welke naam verkies je voor het forum?


  • Totaal stemmers
    89

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.310
Waardering
65.415
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Binnen een paar weken is er een grote upgrade van de huidige forumsoftware beschikbaar (versie 2.0). Dit is een volledige rewrite maar met dezelfde functies als basis en een hoop extra's.

De huidige versie wordt dan nog ongeveer 1 jaar ondersteund. We kunnen dus kiezen om tot dan te wachten, meteen upgraden of voor een andere forumsoftware kiezen. Daarom hebben we een peiling toegevoegd zodat we kunnen zien wat jullie verkiezen.

De nieuwe software kan je hier al bekijken XenForo community

We zullen binnenkort een testforum opzetten zodat de functionaliteit kan getest worden. Dit is ook mogelijk voor andere forumsoftware zodat er kan vergeleken worden (bv. IPB).
 
Ik kom uit de ambtenarij en wij kiezen er bewust voor even te wachten met nieuwe software tot alle bugs er uit zijn getest door praktijktesten.

Wel zou ik het fijn vinden als nieuwe software beschikbaar komt die een app voor je mobiel bediend.

Succes ermee.
 
Ik kom uit de ambtenarij en wij kiezen er bewust voor even te wachten met nieuwe software tot alle bugs er uit zijn getest door praktijktesten.

Wel zou ik het fijn vinden als nieuwe software beschikbaar komt die een app voor je mobiel bediend.

Succes ermee.

Praktijktesten zijn ondertussen al bijna een jaar gaande. Eerste 4 maanden voor ontwikkelaars, toen 4 maanden voor administrators en laatste 4 maanden is er al volop op live forums getest. Laatste bugs worden de komende weken eruit gehaald en eenmaal uit de beta fase (8 ondertussen) is het product al heel stabiel.

Een app zit niet bij de software, maar het wordt wel makkelijker om de functies van het forum in een externe app te integreren.
 
Voorlopig uitgesteld, we zijn nog aan het kijken/testen wat de beste optie is voor de komende jaren. De huidige software versie kan nog tot eind dit jaar gebruikt worden dus we hebben nog even tijd.
 
Update: Er is verschillende software getest en momenteel zijn Xenforo 2 (xf 2) en IPS 4 de beste keuze.

Even alles op een rij:
- Normaal zouden we bij de huidige software (xf 1) blijven maar deze versie is nu al 10 jaar oud en de ontwikkelaars hebben voor een volledige rewrite gekozen (xf 2) waardoor overschakelen ook een goede keuze is.
- De huidige softwareversie (xf 1) wordt nog zeker ondersteund tot einde van dit jaar, dus we hebben nog voldoende tijd.
- IPS 4 heeft heel wat veranderingen gedaan waardoor het een goede optie is geworden met een modernere look.
- De oude DBB software (vBulletin) is een slechte optie geworden (spijtig) omdat het technisch slecht in elkaar zit (bodynet draait hierop).

Belangrijkste is wat jullie als leden het prettigste vinden werken en daarom hebben we een nieuwe peiling toegevoegd. Als jullie andere software in gedachten hebben horen we het graag en dan kijken we ernaar.

Beide forumsoftware kan je hier bekijken:

xf 2 -> XenForo community

IPS 4 -> Invision Community

Kleuren en opmaak kunnen aangepast worden zoals altijd, maar de opmaak passen we beperkt aan omdat dit makkelijker is bij upgrades en een hoop gedoe voorkomt.
 
Wel zou ik het fijn vinden als nieuwe software beschikbaar komt die een app voor je mobiel bediend.

We hebben dit ook bekeken en momenteel heeft alleen vBulletin software een officiële app beschikbaar (niet zo goed). Voor de huidige software (xf 1) en upgrade (xf 2) is er een nieuwe onofficiële app beschikbaar maar het ziet er naar uit dat apple en google standaard websites en forum apps verder willen weren uit de stores en alleen 'echte' apps toelaten.
 
Ik vind zelf XF2 lekkerder werken als eindgebruiker.
 
Om het even als karma terugkomt :D

Zoiets als dit? :roflol:

We hebben hier al naar gekeken en de conclusie is hetzelfde als die van Tijl, er wordt uiteindelijk teveel misbruik van gemaakt.

Negatieve karma is ook niet iets wat een toevoeging heeft voor het forum, maar we laten het even staan (omdat leuk). Er was voorheen een compleet karma systeem voor dit forum (met ook berichten likes/positieve karma), maar dat is weer verwijderd door onvoldoende gebruik.
 
Ik vind de likes best wel prima werken. Denk ook dat de drempel nu lager is om een positieve bijdrage te leveren aan een post wat iedereen bovendien kan zien. Daarnaast heb je niet meer een limiet zoals karma dat had. Wat ik wel mis is het persoonlijke berichtje dat je er altijd bij kon schrijven. Misschien dat dat wel nog kan worden geïncorporeerd? Bijvoorbeeld in het overzicht van ontvangen likes zou men dan het berichtje kunnen lezen.
 
Ik vind de likes best wel prima werken. Denk ook dat de drempel nu lager is om een positieve bijdrage te leveren aan een post wat iedereen bovendien kan zien. Daarnaast heb je niet meer een limiet zoals karma dat had. Wat ik wel mis is het persoonlijke berichtje dat je er altijd bij kon schrijven. Misschien dat dat wel nog kan worden geïncorporeerd? Bijvoorbeeld in het overzicht van ontvangen likes zou men dan het berichtje kunnen lezen.

Het toevoegen van een persoonlijk berichtje bij een like is iets wat er waarschijnlijk nog komt.
 
Zoals jullie kunnen zien is Karma! terug (plz give karma). Dit werkt voorlopig naast likes en was eigenlijk bedoeld als tijdelijke vervanging om al berichtjes te kunnen sturen. Integratie in het like systeem is iets moeilijk om te doen dus hebben we nog wat werk aan.

Hoe we het willen doen is:

Wanneer je een like geeft de mogelijkheid tot het versturen van een berichtje.

Extra opties:
- de functie aan of uitzetten bij instellingen
- een melding ontvangen
- en optie om het niet te ontvangen

En als grote extra optie! -> groene balk onder je foto afhankelijk van aantal likes (wordt groter/langer bij meer likes natuurlijk!)

Op deze manier blijft het like systeem hetzelfde (eenvoudig en positief) en heb je de optie om de berichtjes uit te schakelen. Icoontjes zoals kroontjes zou ook een optie zijn.


Het huidige systeem werkt zo:

Je kan karma geven naast een like met de mogelijkheid tot versturen van een berichtje.

Aantal punten dat je kan geven wordt berekend aan de hand van hoeveel jaar je al lid bent, berichten hebt geplaatst en karma hebt gekregen.

Dagelijkse limiet is uitgeschakeld maar je moet eerst 10 andere leden karma geven vooraleer je weer aan dezelfde persoon kan geven. Negatieve karma is uitgeschakeld (ik kan het wel geven dus karma plz).
 
Ik geef je een like. Deal with it.


Inb4 negatieve karma:o
 
:roflol::roflol: daar gaan mn zuurverdiende punten :(
 
  • Like
Waarderingen: mat
bodybuilding.nl heeft 4 Karma punten weggenomen voor jouw bericht in het topic Forumsoftware upgrade.

:@
 
Back
Naar boven