AndroidHealthClinic

Peiling Forumsoftware upgrade

Welke naam verkies je voor het forum?


  • Totaal stemmers
    89

Bezoekers in dit topic

Domme vraag; wat hebben we nu en waarom moeten we vernieuwen?

Okay twee domme vragen :D

Xenforo 1 (XF1) hebben we nu, dus XF2 is een upgrade met een nieuwer framework (Zend 2). Om die reden is het even makkelijk om naar andere software te gaan.

Waarom we moeten vernieuwen is omdat XF1 al 10 jaar bestaat en de ontwikkelaars hebben gekozen voor een nieuw framework waardoor ontwikkeling voor XF1 is gestopt. Beveiligingsupdates stoppen ook uiteindelijk en dan moeten we upgraden.
 
XF2 dan wat mij betreft, lijkt me een nobrainer.
 
Ik gebruik ook nog het oude template, niet dat dat de reden is ;)

vBulletin heb ik nog een licentie van, denk inmiddels zo'n jaar of 20 :roflol: Vond ik erg leuk om uit te rollen en ook de community destijds en plugins/mods waren indertijd alleen zo veelvuldig aanwezig voor vBulletin.
 
Ik gebruik ook nog het oude template, niet dat dat de reden is ;)

vBulletin heb ik nog een licentie van, denk inmiddels zo'n jaar of 20 :roflol: Vond ik erg leuk om uit te rollen en ook de community destijds en plugins/mods waren indertijd alleen zo veelvuldig aanwezig voor vBulletin.

Ik gebruik die stijl zelf ook :P, vind de standaard wat te licht en ben niet zo goed in stijlen ontwikkelen. Als de standaard stijl van de upgrade niet bevalt laten we dit door iemand doen Er zijn ook stijlen die je zo kunt kopen maar het forum mag wel wat unieks hebben.

vBulletin 3.8 blijft een van de meest aangename forumsoftware om mee te werken, er is een 3.8.11 update beschikbaar maar daar zijn alleen een paar beveiligingslekken gedicht en compatibel met php 7.2 gemaakt. vBulletin 5 is enorm slecht (4 valt nog mee).. anders had Tijl gewoon geupgrade ipv software veranderd. Sinds begin dit jaar wordt alleen versie 5 nog ondersteund.

Zo ziet het er nu uit: https://www.vbulletin.com/forum/

Bodynet draait ook op vBulletin 5.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Blegh verschrikkelijk zeg :eek:
Blijft drama met forum software, gaat zoveel tijd in zitten ook.. Ben blij dat ik dat allemaal niet meer doe :D
 
Gisterenavond maar de upgrade gedaan (want koffie, red bull en andere zooi) en dat ging helemaal goed! Maar bij het installeren en aanpassen van bepaalde functionaliteiten die wij gebruiken kwam ik toch wat onnodige problemen tegen.

Kort verhaal, momenteel is XF2 niet de beste optie voor ons als forum. Er komen nog updates (versie 2.1 oa) dus ik hou de verdere ontwikkelingen in de gaten. We blijven momenteel dus zo lang mogelijk op deze versie.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Gisterenavond maar de upgrade gedaan (want koffie, red bull en andere zooi) en dat ging helemaal goed! Maar bij het installeren en aanpassen van bepaalde functionaliteiten die wij gebruiken kwam ik toch wat onnodige problemen tegen.

Kort verhaal, momenteel is XF2 niet de beste optie voor ons als forum. Er komen nog updates (versie 2.1 oa) dus ik hou de verdere ontwikkelingen in de gaten. We blijven momenteel dus zo lang mogelijk op deze versie.
Bummer.... dus weer terug bij af :( Ik ken de struggle.... lekker op de ouwe versie blijven dan :)
 
Bummer.... dus weer terug bij af :( Ik ken de struggle.... lekker op de ouwe versie blijven dan :)

Zolang het mogelijk is ;) Voor beveiligingsupdates ondersteunen ze toch nog even en bepaalde dingen kunnen zelf gepatched worden indien nodig.

Vorige forumsoftware (DBB) was niet meer mogelijk dus Tijl moest wel overstappen omdat er teveel risico was, ook met het gebruik van bepaalde extensies.
 
De huidige software wordt niet meer ondersteund en na veelvuldig testen lijkt IPS toch een betere keuze voor het forum. Bij de peiling ging de voorkeur naar XF2 uit, maar ik heb ook naar de technische aspecten moeten kijken en hoe leden het forum gebruiken. Hoe het forum eruit ziet is altijd aan te passen.

Of we bodybuilding.nl blijven behouden of dutchbodybuilding.com is nog niet zeker. Poll toegevoegd, maar vermoed dat de voorkeur naar DBB uit gaat gaan.
 
Kunt beide domeinnamen gewoon aanhouden toch? :)
 
Welke url heeft de meeste Search hits op internet en welke url heeft de beste seo ?
Dan zou ik die houden
 
Is hetzelfde, de redirects sturen dit door. En beide namen bevatten forum + bodybuilding dus ook geen verschil tussen. Maakt ook weinig uit omdat via zoekopdrachten bij google topic titels en inhoud een goede seo geven.
 
Bodybuilding.nl.
 
Ik denk dat bodybuilding.nl kan meeprofiteren van de bekendheid van bodybuilding.com

DBB heeft dat voordeel niet.
 
bodybuilding.nl is een mooier domeinnaam tevens ook korter waardoor er meer zoekresultaten naar dit zal zijn (+ makkelijker te onthouden)
Dutch zegt uiteraard iets over de taal hier, maar .nl moet ook genoeg zeggen.

Ik heb gestemd voor bodybuilding.nl
 
Back
Naar boven