XXL Nutrition

foto check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

revange

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
415
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
hallo allemaal

Ik krijg geen dikte in mijn lats en rug. Mijn rug loopt ook een stuk achter en word er ook niet sterker in. Word ook niet echt sterker in biceps.

Ik doe een ub/lb/legs/push/pull

Iemand enig advies?

Ben 178cm en weeg 75.4
 
Laatst bewerkt:
Ik zou meer herhalingen/sets deadliften en veel meer pul ups en pulldowns.
 
En post je voedingsschema eens;)
 
Overal 4 sets van maken?

Ik werk momenteel niet dus verbrand bijna niks overdag. Eiwitten zijn te hoog, maar vind dat wel fijn omdat als ik een vervangende maaltijd eet met minder eiwit dan kom ik nog steeds altijd uit.

Met squat deed ik de 1ste paar weken boven parallel squatten en laatste week ATG. Met de meeste compounds ben ik wel sterker geworden in die 12 weken.
 

Bijlagen

  • kipfilet pindakaas.pdf
    444,7 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Bent over row zie ik er maar 1x in staan, klopt dat ?
Train je tegen faillure aan op de Pull up en Bor ?
 
Cable row doe ik seated wide grip en dan doe ik op pull nog een keer t-bar row. Dat zijn de enige rows die ik doe.

Pull ups doe ik tot de 8 en dan stop ik. Maar ik kan toch maar 1ste set 1 of 2 meer.

Verder doe ik niks tot failure trainen, maar het laatste setje haal ik altijd maar net.
 
Laatst bewerkt:
Okay, want de gewichten en de herhalingen zouden denk ik al wel wat hoger mogen liggen voor iemand van jou posture.

Tja je voedingsschema ziet er okay uit, dan zou ik toch de intensiteit (of het volume) wat op gaan voeren.
 
Ik zou alles 4 setjes kunnen doen. Verder heb ik met isolatie oefeningen 1min maximaal rust en compounds 2.5min.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou alles 4 setjes kunnen doen. Verder heb ik met isolatie oefeningen 1min maximaal rust en compounds 2.5min.

Tja, dat is een optie.

Je kunt ook eens een tijdje iets doen wat je normaliter niet doet (puur om eea te doorbreken). bijv. met Bor en de T bar row zwaarder beginnen (1e set) op 75 kg en dan tot je max gaan.
Pak je de 2e set 70 kg tot de max, 3e set 65 kg en 4e 60 kg.

Of iets in deze trant (soort van dropsets dus)
 
Ja dat zou ik ook kunnen proberen ja, en dan de rest wel 4 setjes van doen ook?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ja idd, wat vaker tot faillure gaan ook.
Helpt bij mij
 
DEADLIFTEN en chinups/pullups (pulldowns ook lekker volpompen) ik zou persoonlijk niet te hoog in de reps gaan met deads. gewoon 6 reps max en lekker veel gewicht erop goed op je vorm letten uiteraard.
 
Oke zal dat is proberen. Ik kan ook mijn RDL op dinsdag vervangen voor de DL, of is dat teveel?

DEADLIFTEN en chinups/pullups (pulldowns ook lekker volpompen) ik zou persoonlijk niet te hoog in de reps gaan met deads. gewoon 6 reps max en lekker veel gewicht erop goed op je vorm letten uiteraard.

Oke zal ik ook eens doen.
 
Row doe je met 50/60kg en bench press met 90Kg? Wat had je dan verwacht? Meer en zwaarder rowen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Horen de row en bench press gelijk liggen dan? Kan nog altijd dumbell rows bij UB en PULL gooien?
Toch ongeveer ja. Afhankelijk van je lichaamsbouw etc kan dit wel iets anders zijn dan 1:1 maar 50kg tov 90kg is een groot verschil en daarom loopt je rug wat achter.
 
Toch ongeveer ja. Afhankelijk van je lichaamsbouw etc kan dit wel iets anders zijn dan 1:1 maar 50kg tov 90kg is een groot verschil en daarom loopt je rug wat achter.

Oke dat wist ik niet. Krijg ik moeilijk rechtgetrokken nog of niet? Ga je door deadliften ook zwaarder rowen? Anders doe ik ipv 2 sets 5 sets. En dan opbouwen en laatste set op max?
 
Oke dat wist ik niet. Krijg ik moeilijk rechtgetrokken nog of niet? Ga je door deadliften ook zwaarder rowen? Anders doe ik ipv 2 sets 5 sets. En dan opbouwen en laatste set op max?
Deadliften helpt, chinups helpen , bijna alle upper back work helpt. Upper back kan veel volume verdragen, wel wat meer dan chest eigenlijk. Maar ik zou niet enkel meer deadliften, gewoon meer en harder rowen. Er zijn zoveel rowing variaties, pendlay row, meadows row, kroc row, T bar row, bent over row , chest supported row, one arm dumbell rows,...
Voeg er nog zeker 1 toe en row like a motherfucker en je bovenrug zal bijtrekken.
 
Deadliften helpt, chinups helpen , bijna alle upper back work helpt. Upper back kan veel volume verdragen, wel wat meer dan chest eigenlijk. Maar ik zou niet enkel meer deadliften, gewoon meer en harder rowen. Er zijn zoveel rowing variaties, pendlay row, meadows row, kroc row, T bar row, bent over row , chest supported row, one arm dumbell rows,...
Voeg er nog zeker 1 toe en row like a motherfucker en je bovenrug zal bijtrekken.

Dit

Ik zou zeker ook nog de Upright row toe willen voegen, goed voor de Upper traps maar ook zijkant schouders.

Maar idd, row the boat like crazy !
 
Deadliften helpt, chinups helpen , bijna alle upper back work helpt. Upper back kan veel volume verdragen, wel wat meer dan chest eigenlijk. Maar ik zou niet enkel meer deadliften, gewoon meer en harder rowen. Er zijn zoveel rowing variaties, pendlay row, meadows row, kroc row, T bar row, bent over row , chest supported row, one arm dumbell rows,...
Voeg er nog zeker 1 toe en row like a motherfucker en je bovenrug zal bijtrekken.
Dit

Ik zou zeker ook nog de Upright row toe willen voegen, goed voor de Upper traps maar ook zijkant schouders.

Maar idd, row the boat like crazy !

Oke thnx mannen, weet genoeg! Zal over tijdje nog even een update geven. Krijg ik het nog wel ooit gelijk getrokken? Want me rug kan denk ik geen sprint maken.:p
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven