MuscleMeat

Foto van mezelf + vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

brobro

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
63
Waardering
0
Hey mensen, hier een foto van mezelf en ook een vraag.
Kweet dat het de verkeerde plaats is om een vraag te stellen, maar als de foto toch al hier wordt gepost dan hoef ik geen andere thread te openen :)

(foto staat ook in mijn gallery)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb sinds een tijdje last van een blessure, ik weet niet precies meer hoe lang, ik meen me te herinneren sinds eind oktober.
Ik kreeg last van een "steek gevoel" als ik kracht zette bij het bankdrukken.
Ik heb met een rood rondje aangegeven waar het pijn doet/deed (rechterborst vlakbij de overgang naar voorste schouderkop). Ik ben naar de dokter geweest, en sindsdien borst en schouders met rust gelaten.
Gisteren voor het eerst weer borst getraind, 25 kilo bankdrukken met veel reps en flyes met dumbeltjes van 8 kilo :o
Maar wat blijkt, vandaag spierpijn als de pest. De spierpijn heb altijd het hevigst op de plaats aangegeven met rondje, zowel links als rechts, maar rechts doet het nu meer pijn als bij links, kdenk niet dat het tussen mijn oren zit. :(
Kben bang dat het weer gaat "steken" als ik kracht zet of zelfs nog erger. Ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat ik super pissed ben omdat ik me had voorgenomen mijn doelstellingen komend jaar te halen. :mad:
 
Je hebt aangegeven wat je blessure is, hoe het aanvoelt,ik zit hierbij te denken aan een beschadiging van de pees waarmee de borstspier aan de bovenarm zit.
Kan ontstaan zijn door te veel krachtzetting of verkeerde krachtzetting.
Vraag, is dit acuut ontstaan (in een keer een pijnscheut) of is dit geleidelijk onstaan.
In geval van acute pijn heb je een scheurtje in de pees, is het geleidelijk ontstaan, moet je meer aan een ontsteking denken (dan heb je ook vaak een branderige pijn na het trainen).
In beide gevallen geldt dat als je nu weer pijn krijgt op deze plek dat het nog niet helemaal genezen is.
Ik zou dan ook als je je borst weer wilt beginnen te trainen dit inderdaad met een laag gewicht doen, wat je nu aangeeft zal wel goed zijn,is neem ik aan minder dan de helft van wat je noormaal neemt.
Alleen moet je dan niet superveel reps gaan doen tot je niet meer kunt, want dan ga je al te ver voor de pees, gewoon doorgaan tot je een licht warm gevoel op die plek krijgt zonder dat het pijn doet, dan is de doorbloeding genoeg op gang gekomen om herstel te versnellen, zonder dat je reeds hersteld weefsel weer kapot maakt.

Voer het gewicht zeer geleidelijk op.
Als je op gegeven moment zo kunt trainen en in de buurt van de gewichten van voor de blessure komt dan kun je weer op je normale schema gaan trainen.

En denk eraan, vooral toch geduldig zij, zorgen dat het lijntje niet breekt, want mijzelf heeft het twee jaar gekost om van peesontsteking in mijn polsen, ellebogen en schouders af te komen.

En ik weet niet hoelang jij hier nu mee loopt, maar al een tijdje te oordelen aan de foto.
Ziet er namelijk goed uit, maar borst loopt duidelijk wel achter.

Verder sterkte ermee. :D
 
yo die spierpijn komt denk ik omdat je het een tijd niet meer getraint hebt. Waarschijnlijk iets te hard gepakt. Komt vanzelf goed, rustig opbouwen weer..
Zal denk ik inderdaad iets met de pezen zijn.
Goodluck!
 
Powerblade zei:
Je hebt aangegeven wat je blessure is, hoe het aanvoelt,ik zit hierbij te denken aan een beschadiging van de pees waarmee de borstspier aan de bovenarm zit.
etc etc....

Tja, ik loop er mee sinds eind oktober dacht ik zo.
Ik had opvallend lang last van spierpijn, en de week daarna de borst niet getraind. Daarna de borst wel getraind, en toen was er die pijnsteek.
Toen naar de dokter gegaan "rust houden", zei de doc toen. Naja, had ik zelf ook wel kunnen verzinnen.
Nu is het zo dat ik sinds afgelopen dinsdag toen ik weer voor het eerst borst trainde, waar de blessure zit wat meer "spierpijn" heb dan links, en het voelt daar wat "warmer" aan.


Manuel19 zei:
yo die spierpijn komt denk ik omdat je het een tijd niet meer getraint hebt. Waarschijnlijk iets te hard gepakt. Komt vanzelf goed, rustig opbouwen weer..
Zal denk ik inderdaad iets met de pezen zijn.
Goodluck!

Ja, zou kunnen, maar ja, 25 kilo banken is nou niet echt een schokkend gewicht he... Ik had met opzet een extra licht gewicht genomen.
Normaal gesproken bank ik op een goede dag 90kg. Ook niet wereldschokkend, maar wel meer dan 25kg...
 
Ziet er goed uit gast, borst is ook prima!
 
brobro zei:
Tja, ik loop er mee sinds eind oktober dacht ik zo.
Ik had opvallend lang last van spierpijn, en de week daarna de borst niet getraind. Daarna de borst wel getraind, en toen was er die pijnsteek.

Als je inderdaad eerst lang spierpijn had, was de pees geiriteerd geraakt, toen je daarna weer ging benchen en een scheut kreeg is er inderdaad een scheurtje ontstaan.
Dus nogmaals advies; rustig beginnen en opbouwen, niet zolang doorgaan tot het pijn begint te doen maar hiervoor al stoppen, je zult zelf wel kunnen aanvoelen wat wel en niet gaat. ;)
 
Ja... rustig opbouwen... Maar goed, het gevoel druist soms in tegen het verstand he... :)
Ik pas wel op hoor. Toch zonde met het oog op zomer 2005 ;)
 
ziet er goed uit pik:thumb:
ripped!
 
Mooi gespierd, mooie abs ook!! lekker droog, is het niet wat vroeg om droog te zijn, ik zou mooi nog even bulken!!!
 
Ziet er wel netjes uit :)
 
Tjibbe zei:
Mooi gespierd, mooie abs ook!! lekker droog, is het niet wat vroeg om droog te zijn, ik zou mooi nog even bulken!!!

:rolleyes:

Wat ik zo naief vindt van sommige hier is dat als er iemand droog is gelijk wordt gezegd 'ik zou nog bulken'. Met andere woorden, als je niet vet wordt eet je niet genoeg. :rolleyes: Sjonge.... er zijn nu eenmaal ook mensen die goed gainen zonder vet aan te zetten en het gehele jaar droog willen zijn. :)

On topic: Ziet er goed uit dude! :thumbs:
 
Marky zei:
:rolleyes:

Wat ik zo naief vindt van sommige hier is dat als er iemand droog is gelijk wordt gezegd 'ik zou nog bulken'. Met andere woorden, als je niet vet wordt eet je niet genoeg. :rolleyes: Sjonge.... er zijn nu eenmaal ook mensen die goed gainen zonder vet aan te zetten en het gehele jaar droog willen zijn. :)

On topic: Ziet er goed uit dude! :thumbs:

:yes:
 
Marky zei:
:rolleyes:

Wat ik zo naief vindt van sommige hier is dat als er iemand droog is gelijk wordt gezegd 'ik zou nog bulken'. Met andere woorden, als je niet vet wordt eet je niet genoeg. :rolleyes: Sjonge.... er zijn nu eenmaal ook mensen die goed gainen zonder vet aan te zetten en het gehele jaar droog willen zijn. :)

On topic: Ziet er goed uit dude! :thumbs:

Ben het hier wel mee eens, ik zit nu toch in mijn bulkperiode, gain goed, mijn gewicht neemt toe (okt 95Kg, nu 99Kg), terwijl ik tegelijk ook duidelijk zichtbaar vet afbouw, want op mijn armen, schouders en bovenkant borst ben ik al aardig droog aan het worden en ook rond mijn middel wordt het duidelijk minder, de abs worden al zichtbaar.
Als ik dus straks echt ga cutten vliegt het er denk ik ook zo af, en zal ik toch genoeg moeten blijven eten.
 
Ik ben zojuist hersteld van dezelfde blessure..
1 jaar geleden begon het.. toen scheurde mijn borst in. 6 weken herstel als voorschrijving van de sportarts. toen langzaam opgebouwd. toen ik weer rond de 160kg 5x zat begon het weer te komen. (alleen links) weekje gerust, was een stuk minder maar niet weg...
Toen naar de fysio gegaan.. (en niet de eerste beste) gehuild van de pijn van de fysio.. maar na 3 behandelingen heb ik er geen last meer van.
Maar vanavond test ik of het echt weg is..
 
Ziet r netjes uit bro! :thumbs:

Lekker door knallen nu en meer massa kweken!
 
Back
Naar boven