XXL Nutrition

Fotografie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ghostrider

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
6.493
Waardering
2
Zoals de meesten onderhand nu wel weten ben ik dol op fotografie.
Ondanks mijn niet serieuze houding op dit forum Viva la Figa ben ik juist buiten dit forum vrij serieus op bepaalde gebieden.
Nu vroeg ik mij af wie er nog meer graag foto's maakt en verder:

Wat zijn je favoriete onderwerpen:

Mijn grootste passie is denk ik motorsport

Met welk materiaal fotografeer je:

Momenteel Nikon D300, Nikkor 300mm F2.8, Nikkor 80-200mm F2.8, 18-70 4.0-5.6 kitlens, Nikon SB-800 flashlight

Bevalt je materiaal:

Beter dan mijn D-80

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:

Uiteraard de techniek staat niet stil en camera's slijten ook.

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:

Meerdere malen

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:

Handmatige instellingen

Ben je van plan om er full-time mee bezig te gaan en er je boterham mee te verdienen:

Zeker wil ik er mee verder, maar dan wel 1 vaste sport en dan het liefst een beetje de wereld rondreizen

Aanvulling mag ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:

Architectuur, natuur, macro

Met welk materiaal fotografeer je:

Pentax K100D, kitlens, Sigma 70-300 APO, 50mm A 1:2

Bevalt je materiaal:

Ja, zeker bij situaties met weinig licht.

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:

Voorlopig niet, megapixelrace heeft de ruisprestaties ook doen afnemen. Heb geen zin om body's te kopen van 2K of meer die wel goede ruisprestaties hebben.

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:

Nooit, denk ook niet dat het snel gebeurd. Ik fotografeer vooral voor de lol

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:

Av stand. Stel verder zelf alles in. Schiet verder RAW
 
mooie foto's
ik trek ook geregeld foto's maar wel van mijn hond en andere honden en evenementen waar ik kom
ik heb een toestel nikon
stel ook handmatig in maar lukt toch nog niet zo goed duurt soms lang eer de belichting goed staan en die toestanden ben nog maar aan het leren he nu is het wel al een tijdje geleden maar vant weekend is het bij ons de sterkste man en dan haal ik mijn toestel weer boven
 
Ben je al klaar met het uitzoeken van die hg foto's?
 
Ben je al klaar met het uitzoeken van die hg foto's?

De foto's voor de S&F liggen klaar om verstuurd te worden ( naar Stahmixson ) voor de foto's van jou zal ik later deze week aan de slag heb ook nog wat andere projectjes liggen.
Maar moet wel goed gaan komen ;)
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:

Ben ik nog aan het uitzoeken.

Met welk materiaal fotografeer je:

Nikon D60 Lenzen: Nikkor 18-55 & Nikkor 55-200

Bevalt je materiaal:

Zeer goed. Gemakkelijk in gebruik en mooie foto's met warme kleuren.

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:

Als het een vaste hobby of passie wordt wel ja.
Dan koop ik een D700 of een hasselblad :p

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:

Nein

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:

Momenteel nog auto. Ben me volop aan het inlezen.
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:
mijn piemol
grapje
moest ik me er mee bezighouden denk ik macro, de natuur en creatieve foto's en wat spelen met belichting al zou dat laatste wel moeilijk worden want ik heb er geen belichtingsmateriaal en weetikveel voor

Met welk materiaal fotografeer je:
canon powershot A650 IS (digitale compact in de brede zin van het woord compact) liever had ik een goeie canon ixus want voor de dingen die ik hem "zou" gebruiken is een klein handig fototoestel gewoon veel beter aangezien ik toch geen professional ben.

Bevalt je materiaal:
bwah, ik vind het moeilijk om een scherpe foto te maken in een slecht verlichte kamer. Als ik met flits schiet is de belichting weg die ik juist nodig had om te fotograferen en als ik zonder flits schiet is het wazig omdat ik geen statief gebruik.. misschien nog wat meer aan de verschillende standjes prutsen enzo. Verder ben ik wel heeeel tevreden over canon. Just the way i want it qua menu's enzo. Juist een beetje een lomp ding om overal mee te nemen dus daardoor ben ik na 1 week al gestopt met mijn liefde voor de camera :p was het een ixus geweest had ik nu al een harde schijf vol foto's, ik heb het een tijdje geprobeerd met mijn gsm maar die is gewoon TE slecht en TE traag, vooral als je snel een momentfoto wil trekken moet dat ding eerst nog 2 seconden laden en dan blijkt dat hij nog op filmen staat en niet op foto's trekken...

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:
ja, afgezien van de situatie en vrijetijdstijd die ik eraan overhoud ben ik over 3 jaar van plan een nieuwe canon te kopen. Dit maal wel een dun toestel waar ik nu al stiekem liefde voor koester want eerlijk gezegd HOU ik ENORM veel VAN fotografie, alleen wil ik niet professioneel gaan, niet alleen omdat het te duur is maar ook vooral omdat het te lomp is zo een dik fototoestel overal mee te sleuren. ik hoop dat over 3 jaar de dunne fototoesteltjes even goed zijn als de top compactcamera's van dit moment. Dat zou ik heel erg leuk vinden! Dan zit hij altijd in mijn rugzak want soms kom ik echt wel dingen tegen van damn had ik nu maar een fototoestel bij. Niet dat ik dan altijd mijn rugzak bij heb maar toch..


Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:
ja, ik heb zelf mijn allereerste wannabepro-foto op netlog gezet
het zou zelfs goed kunnen dat die foto zo exact mogelijk nageaapt was van een foto van ghostrider zelf ofwel was het iemand anders op dit forum :p
ondanks de na-aapheidsfactor heb ik er wel 50 shots voor nodig gehad en was mijn statief een brug die af en toe wiebelde door een voorbijrijdende auto waardoor ik opnieuw moest beginnen ...
en met een sluitertijd van 30 seconden is dat niet zo leuk!
foto:
http://nl.netlog.com/ssvennii/photo/photoid=12523302#photos
owja je moet je natuurlijk wel eerst registreren :p
maar niet getreurd want je kan ook een vriendje worden van mij als je je registreert :D

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:
automatische instellingen en soms handmatig, hangt er van af

Ben je van plan om er full-time mee bezig te gaan en er je boterham mee te verdienen:
nee, daar heb ik het materiaal niet voor (lees: geld)
+ ik zou wedstrijden fotograferen enzo wel leuk vinden maar niet als beroep, dan zou ik liever een gewone fotograaf zijn, of babefotograaf en fotograaf voor maxim, ché.. dan mag ik nog eens op reis naar een exotische bestemming ook :eek:

Aanvulling mag:
fotografie is iets moois, het is bijna kunst en vaak persoonlijk
ik wou dat ik fotogeniek was, dan zou ik fotografie nog leuker vinden :D
nu gebruik ik mijn fototoestel eigenlijk zo goed als nooit =o
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:
mijn piemol
grapje
moest ik me er mee bezighouden denk ik macro, de natuur en creatieve foto's en wat spelen met belichting al zou dat laatste wel moeilijk worden want ik heb er geen belichtingsmateriaal en weetikveel voor

Met welk materiaal fotografeer je:
canon powershot A650 IS (digitale compact in de brede zin van het woord compact) liever had ik een goeie canon ixus want voor de dingen die ik hem "zou" gebruiken is een klein handig fototoestel gewoon veel beter aangezien ik toch geen professional ben.

Bevalt je materiaal:
bwah, ik vind het moeilijk om een scherpe foto te maken in een slecht verlichte kamer. Als ik met flits schiet is de belichting weg die ik juist nodig had om te fotograferen en als ik zonder flits schiet is het wazig omdat ik geen statief gebruik.. misschien nog wat meer aan de verschillende standjes prutsen enzo. Verder ben ik wel heeeel tevreden over canon. Just the way i want it qua menu's enzo. Juist een beetje een lomp ding om overal mee te nemen dus daardoor ben ik na 1 week al gestopt met mijn liefde voor de camera :p was het een ixus geweest had ik nu al een harde schijf vol foto's, ik heb het een tijdje geprobeerd met mijn gsm maar die is gewoon TE slecht en TE traag, vooral als je snel een momentfoto wil trekken moet dat ding eerst nog 2 seconden laden en dan blijkt dat hij nog op filmen staat en niet op foto's trekken...

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:
ja, afgezien van de situatie en vrijetijdstijd die ik eraan overhoud ben ik over 3 jaar van plan een nieuwe canon te kopen. Dit maal wel een dun toestel waar ik nu al stiekem liefde voor koester want eerlijk gezegd HOU ik ENORM veel VAN fotografie, alleen wil ik niet professioneel gaan, niet alleen omdat het te duur is maar ook vooral omdat het te lomp is zo een dik fototoestel overal mee te sleuren. ik hoop dat over 3 jaar de dunne fototoesteltjes even goed zijn als de top compactcamera's van dit moment. Dat zou ik heel erg leuk vinden! Dan zit hij altijd in mijn rugzak want soms kom ik echt wel dingen tegen van damn had ik nu maar een fototoestel bij. Niet dat ik dan altijd mijn rugzak bij heb maar toch..


Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:
ja, ik heb zelf mijn allereerste wannabepro-foto op netlog gezet
het zou zelfs goed kunnen dat die foto zo exact mogelijk nageaapt was van een foto van ghostrider zelf ofwel was het iemand anders op dit forum :p
ondanks de na-aapheidsfactor heb ik er wel 50 shots voor nodig gehad en was mijn statief een brug die af en toe wiebelde door een voorbijrijdende auto waardoor ik opnieuw moest beginnen ...
en met een sluitertijd van 30 seconden is dat niet zo leuk!
foto:
http://nl.netlog.com/ssvennii/photo/photoid=12523302#photos
owja je moet je natuurlijk wel eerst registreren :p
maar niet getreurd want je kan ook een vriendje worden van mij als je je registreert :D

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:
automatische instellingen en soms handmatig, hangt er van af

Ben je van plan om er full-time mee bezig te gaan en er je boterham mee te verdienen:
nee, daar heb ik het materiaal niet voor (lees: geld)
+ ik zou wedstrijden fotograferen enzo wel leuk vinden maar niet als beroep, dan zou ik liever een gewone fotograaf zijn, of babefotograaf en fotograaf voor maxim, ché.. dan mag ik nog eens op reis naar een exotische bestemming ook :eek:

Aanvulling mag:
fotografie is iets moois, het is bijna kunst en vaak persoonlijk
ik wou dat ik fotogeniek was, dan zou ik fotografie nog leuker vinden :D
nu gebruik ik mijn fototoestel eigenlijk zo goed als nooit =o

Dit zijn voor jou de krenten in de pap, he. Een andere user, die een vragenlijstje post.:D
 
Een foto plaatsen op netlog is natuurlijk geen publicatie. Ghostrider doelde op media die jouw foto's plaatst, niet het zelf plaatsen van je foto's op een website.
 
Een foto plaatsen op netlog is natuurlijk geen publicatie. Ghostrider doelde op media die jouw foto's plaatst, niet het zelf plaatsen van je foto's op een website.

ben je jaloers ofzo :D
 
tja trouw reportages doe je niet aan toch ???
had wel een leuk klusje voor je:cool:
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:

Mensen, stadsgezichten, natuur.

Met welk materiaal fotografeer je:

Canon EOS 400D - Canon 10-22 f/3.5-4.5 - Sigma 18-50 f/2.8 - Canon 50 f/1.8 - Canon 70-300 f/4-5.6 IS - Canon 430EX flitser

Bevalt je materiaal:

Ja. :)

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:

Wil binnen een half jaar een 40D (of 50D als die dan bestaat) en later misschien full frame, al moet ik dan een aantal lenzen wegdoen.

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:

Nee.

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:

Meestal in P, Av, Tv en M, in die volgorde.
 
Daar wil ik trouwens nog aan toevoegen dat ik denk dat je gear minder belangrijk is dan je fotografiekunsten. Veel mensen staren zich blind op scherpte terwijl ze nooit foto's zover vergroten dat je het verschil tussen lens a en b ziet. Een goede foto heeft veel meer met gevoel voor compositie etc te maken dan met hoe scherp deze is als je hem vergroot tot posterformaat.
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:

Paardensport

Met welk materiaal fotografeer je:

Nikon D40, Nikkor 18-55, Nikkor 55-200


Bevalt je materiaal:


Ja tot nu toe nog wel

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:

Uiteraard er is altijd iets beters D60 of D80, ook wil ik een lens met nog meer zoombereik

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:

Ja, in de krant

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:

Handmatig.

Ben je van plan om er full-time mee bezig te gaan en er je boterham mee te verdienen:

Nee daar heb ik de juiste camera niet voor.
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:
Sport, Mode, Natuur

Met welk materiaal fotografeer je:
Sony F828, Nikon D40x 18-55, 70-300 / popup flash diffuser , SB600 omnibounce

Bevalt je materiaal:
Bevalt zeker , maar ben toch min of meer opzoek naar iets hogers

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:
Ja, maar nog rondkijkende.

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:
Nee

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:
Over t algemeen handmatig, heel af en toe auto.


Ben je van plan om er full-time mee bezig te gaan en er je boterham mee te verdienen:
Zou leuk zijn ,... Zit nu nog te twijfelen tussen een aantal cursussen om te gaan volgen ,... Of ik ga eerst een basisopleiding doen , of omdat ik toch al enige ervaring heb ga ik een paar masterclasses volgen voor o.a. Mode-,Natuur- en miss Journalistiekfotografie.
( In breda, aan de school voor de fotografie : [Link niet meer beschikbaar] )
 
Wat zijn je favoriete onderwerpen:

Mensen, auto's, motoren,...

Met welk materiaal fotografeer je:

Canon eos 350d

Bevalt je materiaal:

Yep

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:

Ja wil ik wel

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:

neen

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:

Beide

Ben je van plan om er full-time mee bezig te gaan en er je boterham mee te verdienen:

Neen ben ik niet van plan

image18-border.jpg


image28-border.jpg


er is nog veel te leren, maar ben ik van plan als ik mijn verbouwingen klaar heb :cool:
 
Daar wil ik trouwens nog aan toevoegen dat ik denk dat je gear minder belangrijk is dan je fotografiekunsten. Veel mensen staren zich blind op scherpte terwijl ze nooit foto's zover vergroten dat je het verschil tussen lens a en b ziet. Een goede foto heeft veel meer met gevoel voor compositie etc te maken dan met hoe scherp deze is als je hem vergroot tot posterformaat.

:thumb: Klopt zeker ,... !

Overigens is het wel zo dat hoe meer mp, hoe beter de foto is te retouchen/bewerken ;)
 
Sinds vandaag mijn nieuwe speeltje :D :D

Nikon 24 - 120 mm AF-S VR lens

2zzs1sh.jpg


Specs:

Merk Nikon
Type AF-S VR 24-120mm f/3.5-5.6G
Mount AF-S
Objectiefconstructie 13 groups - 15 elements
Brandpuntverlenging 24-120mm
Maximale diafragma f/3.5
Minimale diafragma f/22
Kortste scherpstelafstand 20cm
Filter diameter 72mm
Lens kap HB-25
Afmetingen 94 x 77mm
Gewicht 575 gram


incl UV filtertje erop natuurlijk :D
 
Back
Naar boven