Fitness Seller

Fotografie

Bezoekers in dit topic

ik maak wel eens foto's met de webcam van mijn genotsknots, daar betalen ze goed voor bij die homo sites
 
Je had al twee lenzen die dat bereik dekken zie ik, vanwaar dan deze lens? Is dit het bereik waar je het meest in schiet? En ik zie de prijzen zeg, niet goedkoop die Nikkors.
 
Je had al twee lenzen die dat bereik dekken zie ik, vanwaar dan deze lens? Is dit het bereik waar je het meest in schiet? En ik zie de prijzen zeg, niet goedkoop die Nikkors.

mijn 18-55 is kapoet :( (gevallen ) en deze kon ik overnemen van een maatje van me voor 200 :D vandaar, en die VR is natuurlijk een mooie bijkomstigheid ;)
 
mijn 18-55 is kapoet :( (gevallen ) en deze kon ik overnemen van een maatje van me voor 200 :D vandaar, en die VR is natuurlijk een mooie bijkomstigheid ;)

Mooie prijs. Hoop dat je geen groothoek gaat missen zo.
 
Ik heb btw voor de geïnteresseerde nog een Digitale Sony F828 liggen,...

B0000C8817.01._SCLZZZZZZZ_.jpg


Nw prijs was toen(2003) 1149,-... nu op marktplaats gem voor 300/400 ,....
Ik hoef m niet persé kwijt, maar als ik er een member een plezier mee kan doen mag ie voor 200,- weg.

Hier vind je z'n specs ;
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/426/show.html

Cam is in prima staat btw :D
incl 2gig mem
 
Eigenlijk wil ik heel graag een full frame camera. Je ziet het verschil gewoon in de platen. Het is moeilijk te beschrijven wat het verschil is, maar het is er. (naast natuurlijk minder scherprediepte, scherper beeld en minder ruis)

Het is alleen zo verrekte duur. Kijken of in augustus de prijs van de opvolger(s) van de 5D meevallen, maar zal waarschijnlijk meer dan 1500 euro worden, weet niet of ik dat er voor over heb. En dan kan ik ook nog de helft van m'n lenzen inruilen.
 
Eigenlijk wil ik heel graag een full frame camera. Je ziet het verschil gewoon in de platen. Het is moeilijk te beschrijven wat het verschil is, maar het is er. (naast natuurlijk minder scherprediepte, scherper beeld en minder ruis)

Het is alleen zo verrekte duur. Kijken of in augustus de prijs van de opvolger(s) van de 5D meevallen, maar zal waarschijnlijk meer dan 1500 euro worden, weet niet of ik dat er voor over heb. En dan kan ik ook nog de helft van m'n lenzen inruilen.

Je levert wel een hoop in qua portabiliteit. Een 40D weegt dan niet veel minder dan een 5D maar fullframe objecten zijn wel gelijk een stuk zwaarder en je mist gelijk een redelijk stuk telebereik. Dat opvangen kan wel maar dan kan je kolossen van 2 Kg of meer gaan meeslepen. Om het dan nog maar niet over de prijs van fullframe objectieven te hebben.

Je moet je afvragen of je fotografische kwaliteiten van die orde zijn dat een aankoop van een fullframe body gerechtvaardigd is. Een goede beeldkwaliteit wordt ook geleverd door semi professionele camera's als een 40D en een paar goede lichtsterke objectieven.
 
Eigenlijk wil ik heel graag een full frame camera. Je ziet het verschil gewoon in de platen. Het is moeilijk te beschrijven wat het verschil is, maar het is er. (naast natuurlijk minder scherprediepte, scherper beeld en minder ruis)

Het is alleen zo verrekte duur. Kijken of in augustus de prijs van de opvolger(s) van de 5D meevallen, maar zal waarschijnlijk meer dan 1500 euro worden, weet niet of ik dat er voor over heb. En dan kan ik ook nog de helft van m'n lenzen inruilen.

Zijn idd verrekte duur ja ! Maar goed als je het terug kunt verdienen is het het natuurlijk wel waard !
 
Je levert wel een hoop in qua portabiliteit. Een 40D weegt dan niet veel minder dan een 5D maar fullframe objecten zijn wel gelijk een stuk zwaarder en je mist gelijk een redelijk stuk telebereik. Dat opvangen kan wel maar dan kan je kolossen van 2 Kg of meer gaan meeslepen. Om het dan nog maar niet over de prijs van fullframe objectieven te hebben.

Je moet je afvragen of je fotografische kwaliteiten van die orde zijn dat een aankoop van een fullframe body gerechtvaardigd is. Een goede beeldkwaliteit wordt ook geleverd door semi professionele camera's als een 40D en een paar goede lichtsterke objectieven.

Dat idd zeker !! ikzelf ken t een beetje :D maar vind mezelf nog geen D3 oid waard ,...
 
Ik heb btw voor de geïnteresseerde nog een Digitale Sony F828 liggen,...



Nw prijs was toen(2003) 1149,-... nu op marktplaats gem voor 300/400 ,....
Ik hoef m niet persé kwijt, maar als ik er een member een plezier mee kan doen mag ie voor 200,- weg.

Hier vind je z'n specs ;
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/426/show.html

Cam is in prima staat btw :D
incl 2gig mem



Is wel een klassieker uit de tijd dat de megapixelrace nog niet volledig was ingezet en dit soort camera's niet werden gekenmerkt door grote bakken ruis vanaf ISO400.

Heb zelf kort geleden mijn Fuji S6500fd verkocht voor veel te weinig. Blijkt ook een klassieker te zijn geworden en die dingen gaan weg voor meer dan de nieuwprijs. Shit happens.

Zou die F828 gewoon op Marktplaats zetten, volgens mij moet daar genoeg interesse voor zijn.
 
Je levert wel een hoop in qua portabiliteit. Een 40D weegt dan niet veel minder dan een 5D maar fullframe objecten zijn wel gelijk een stuk zwaarder en je mist gelijk een redelijk stuk telebereik. Dat opvangen kan wel maar dan kan je kolossen van 2 Kg of meer gaan meeslepen. Om het dan nog maar niet over de prijs van fullframe objectieven te hebben.

Je moet je afvragen of je fotografische kwaliteiten van die orde zijn dat een aankoop van een fullframe body gerechtvaardigd is. Een goede beeldkwaliteit wordt ook geleverd door semi professionele camera's als een 40D en een paar goede lichtsterke objectieven.

Denk dat het qua portabiliteit wel meevalt. Het past in ieder geval prima in m'n huidige fotorugtas (Tamrac velocity 9). En qua gewicht scheelt het ook niet heel veel in vergelijking tot wat ik nu heb. Bovendien kan ik toch wat meer tillen zonder noemenswaardige moeite dan de gemiddelde fotograaf natuurlijk. :D

Het verre telebereik van m'n 70-300 IS gebruik ik zelden dus dat ga ik niet missen denk ik, en gezien de dagwaarde van mn 400D kan ik die wel als back up houden, zodat ik 480 mm houd indien gewenst.

Alleen de prijs roept wel vraagtekens op. Ik zou de Sigma 18-50 en de Canon 10-22 moeten verkopen want die passen niet op full frame, en van dat geld kan ik makkelijk een 17-40L f4 kopen, en dan hou ik iets over voor de aanschaf van de 5D mkII. Moet denk ik ergens tussen de 1,5 en 2K betalen voor die body. :(

Dan heb ik een 17-40 als groothoek, een 50 1.8 voor het middenbereik en de 70-300 voor tele. Op termijn zal ik dan waarschijnlijk nog een 24-70 2.8 willen hebben, maar dat is ook weer een rug.

Kortom, ik lever iets in aan lensbereik, maar ga er kwalitatief erg op vooruit, voor zo'n 1500-2000 euro. Zal nog wel even duren voor ik de stap waag, maar als ik het geld kan missen wordt het erg verleidelijk. Alleen als die 5D mkII ver boven de 2K blijkt te gaan kosten laat ik m'n plannetje varen en wordt het een 40D(of 50D?). Die is ook nog steeds zo'n 800 euro trouwens, dus zoveel scheelt het niet eens.

(niks tegen mn vriendin zeggen :D)

EDIT: bedragen iets aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn je favoriete onderwerpen:

mensen, sport, evenementen,...

Met welk materiaal fotografeer je:

Nikon D100, met 80 mm lens extra en batterypak (wat zeer handig is)

Bevalt je materiaal:

top! niets op aan te merken

Ben je van plan om beter materiaal te kopen:

voorlopig niet, ik kom nog wel even toe. :)

Zijn er wel eens foto's van je gepubliceerd:

Nope, mss someday :D

Fotografeer je met automatische instellingen of stel je ze zelf in:

in het begin automatisch, maar naarmate ik het toestel begin te kennen komen ook de andere functies boven water :D
 
Is wel een klassieker uit de tijd dat de megapixelrace nog niet volledig was ingezet en dit soort camera's niet werden gekenmerkt door grote bakken ruis vanaf ISO400.

Heb zelf kort geleden mijn Fuji S6500fd verkocht voor veel te weinig. Blijkt ook een klassieker te zijn geworden en die dingen gaan weg voor meer dan de nieuwprijs. Shit happens.

Zou die F828 gewoon op Marktplaats zetten, volgens mij moet daar genoeg interesse voor zijn.

Aai , idd balen ! Maar goed ik hoef er ook niet persé vanaf hoor, heb qua verkopen met marktplaats ook niet al te goede ervaringen ( kopen daarentegen wel ) ,... je kent t wel bieden, bieden, bieden en niet op komen dagen etc etc ,.... zo erg hoef ik er niet vanaf :D

Daarom , als ik er een DBBmember een plezier mee kan doen dan doe ik dat graag,... maar weg hoeft ie niet persé
 
Back
Naar boven