Fitness Seller

Foto's Cindy (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cindyyx

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2018
Berichten
58
Waardering
158
Lengte
1m77
Massa
68kg
Vetpercentage
20%
Hallo iedereen

Ik sport nu sinds december serieus en let ook wat meer op mijn eten. Ik ben van 77 kg naar 71 gegaan en ben +400 gram spier. Hier ben ik natuurlijk wel trots op, maar wat zou de volgende stap moeten zijn? Ik zit op 26 bodyfat, heb 29 kg spier ong. Nog verder afvallen, of niet? Ik eet nu ong 1500 kcal, en ik merk wel echt dat ik steeds meer en meer honger begin te krijgen ten opzichte van toen ik net begon met dit 'dieet'.
Ik doe trouwens ook alleen maar compound oefeningen in combinatie met dingen zoals leg extension, lat pulldown etc.

Alvast bedankt!
Groetjes

-

-
 
Laatst bewerkt:
Welkom en een goed resultaat al. :)

Afvallen is en blijft een kwestie van voeding. Minder eten dan je verbruikt
Val je veel per week af? Mogelijk toch eens naar je voeding kijken want 1500 lijkt me erg weinig bij jouw stats.

Misschien kan je hier nog wat tips uithalen.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Succes in ieder geval.
 
Hallo,
Ja, ik val best veel per week af maar zit nu in een soort plateau omdat ik echt MOET eten (vanwege de honger) terwijl ik dit in het begin van mijn voedingsschema totaal niet had. Ik weeg nu 70,8 kg en woog ong 2 weken geleden 72,1. Ik wil wel mijn kcal omhoog doen maar ik ben bang om aan te komen. Dat excel voedingsschema zegt dat mijn onderhoud 2462-2395 kcal is, en cutten 2215-2155 kcal. Dit lijkt me echt veel te hoog? Ik ben een 18 jarige vrouw en ik ga hele dagen naar school en sport 3-5 dagen per week heavy compound, 0 cardio. Moet ik dan echt zoveel eten?
 
Het kan zijn dat je op een plateau zit. Kunnen verschillende zaken een rol spelen. Het dagelijkse aantal kcal te laag inschatten, het overschatten van de activiteitenfactor, wel vet verliezen maar niet afvallen in absoluut gewicht (vochtretentie/maandelijkse cycles etc) of onvoldoende rekening houden met de adadaptie van het metabolisme. Dit is in het kort minder calorieën verbruiken voor dezelfde activiteiten. Naarmate je vet verliest gaat het energieverbruik omlaag, waardoor het metabolisme automatisch vertraagt. Metabolisme & Energiebalans: Snel of Traag metabolisme?

Ik deed om de zoveel tijd een goede week "resetten". Minstens op onderhoud eten, of daarboven met een hogere vet inname. Daarna ging ik dan weer verder.
 
Dankjewel voor je reactie

Zou ik dan bv best een week 2000 kcal eten en dan na een week weer verlagen (1700 kcal?) En ik train atm 5x per week en doe compounds zoals squats, front squats, lunges, clean and jerk, deadlifts, squat cleans,.. binnenkort ga ik wel minder kunnen trainen (wss max 4x) vanwege school. Is het misschien ook een idee om op trainingsdagen meer te eten en op rustdagen dan minder of niet?
 
Ik zou inderdaad eens zien wat op onderhoud eten doet. Pak gewoon eens een weekje die 2000 kcal en kijk wat het doet.

Je kan op trainingsdagen meer eten en op rustdagen minder. Maar het is niet noodzakelijk.
 
Ik at op dagen dat ik trainde meer, en vooral rondom de trainingen. Je kan best een week een hogere inname doen om te zien wat dat doet. Ik bekeek het wekelijks, of tweewekelijks. Met de huidplooimeter, spiegel en weegschaal. In die zin is het toch een weg van trial & error. Zo begon ik met 25% vet inname van het totaal kcal, dit werd uiteindelijk 35-40%. Daar ging ik beter op en voelde mij daar beter bij, minder stijfheid gewrichten. Kan het niet verklaren maar merkte dat. Om aan te geven dat je altijd wat bij kunt stellen en het vertrekpunt niet gedurende de cut in steen geschreven is.
 
Hallo

Ziet dit er goed uit? Het is 1780 kcal. Ik zit niet aan mijn carbs en vetten, maar ik heb echt al veel carbs toegevoegd (brood, havermout, pasta) dus het lijkt me wel genoeg.

4D74EFDA-3978-4CB5-96E8-C01E33BD9002.jpeg
 
Je vetten zijn heel veel te laag...
Je hebt vetten nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Probeer toch echt wel de minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht te halen. Maar iig tussen 70-75 gram heb je wel nodig.
Ook zou ik eiwitten echt wel op 140 gram houden. 2 gr per kg lichaamsgewicht.
De rest opvullen met koolhydraten. Maar ik zou wel proberen op die 2000 uit te komen voor een weekje of 2.

Misschien nog een paar paaseitjes ;)
 
Dankjewel voor de feedback maar ik heb echt het gevoel dat ik zelfs te veel vetten binnenkrijg? Ik doe sochtends 10 gram chiazaad, smiddags 30 gram pindakaas,.. ik ben denk ik gewoon echt bang om aan te komen. Dit ben ik van plan om te eten;
40 gr havermout
125 ml sojamelk
10 gr chiazaad
1 banaan
15 gr myprotein vegan blend

3 sneetjes volkoren brood
3 plakken kipfilet + spinazie
30 gram pindakaas
appel

50 gr volkoren pasta
100 gr groentemix met broccoli en bonen ed.
125 gr kip
100 gr pastasaus (is rond de 50 kcal)

30 gr vegan blend
1 vegan protein bar
3 rijstwafels
(20 gr pure chocolade?)
 
Als ik vastloop met gewoon onder mijn energiebehoefte eten begin ik altijd met carbcycling en daar ga ik echt lekker op dan.
Verder niks mis met de vetten imo.
 
Dankjewel voor de feedback maar ik heb echt het gevoel dat ik zelfs te veel vetten binnenkrijg? Ik doe sochtends 10 gram chiazaad, smiddags 30 gram pindakaas,.. ik ben denk ik gewoon echt bang om aan te komen. Dit ben ik van plan om te eten;
je krijg te weinig vetten binnen. Je komt niet aan en wordt niet vet van vetten eten. Vetten heb je nodig voor je lijf. Hormonen e vetstofwisseling dus.
Als iemand 100 appels eet komt deze persoon ook aan als het boven zijn/haar onderhoudsbehoefte is. Het product op zich maakt dus niet uit het gaat om de kcal.

Wel heb je bepaalde minimale hoeveelheden van je macro's nodig om wat meer optimaal je schema te kunnen maken.

Dat is dus die 1 gr vet per kg lichaams gewicht en 2 gr eiwit per kg lichaams gewicht.

Je geeft aan vast te lopen maar je eet ook al best lang onder je onderhoud begrijp ik?
Ik zou toch echt nu je op een plateau zit even 2 weken op onderhoud gaan eten en doorgaan met trainen. Met wat je nu post kom je volgens mij nooit aan je 2000 kcal. Probeer het. Je weet waar je naar terug moet daarna om weer af te vallen want dat heb je laten zien.

Ik zie ook overal vegan eiwit en repen staan maar ook kip.. wat is de reden van je vegan supplementen?

gezien je al zo weinig eet zou ik eerder de eiwitpoeder en reep vervangen met normaal voedsel. Dat verzadigd meer en als jij je macro's en kcal volledig uit voeding kan halen zijn supplemenetn helemaal niet nodig.
 
Ik heb in het verleden gewoon whey gebruikt maar daardoor kreeg ik puisten en mn lichaam reageerde er gewoon niet goed op. Daarnaast zou het makkelijker zijn om eerder de proteineshakes etc te gebruiken voor eiwit ipv vlees, omdat ik geen geld heb om elke dag 300 gram kip te eten. + ik ga naar school van 08.20 tot 15.40 elke dag en het is eerder lastig om op school ook een maaltijd te eten zoals die pastamaaltijd.
 
Koers maar even niet op je gevoel, wel op de adviezen die hier gegeven worden.

Good luck !
 
1987 kcal, 138 eiwit en 65 vet goed?
 
1987 kcal, 138 eiwit en 65 vet goed?
Prima

Maar wat is er mis met brood met kip... of brood met een blikje tonijn mee naar school?

een pasta of rijst salade is zo gemaakt met wat kip/ham/tonijn en ook niet duur.

Denk ook eens aan bonen.. zwarte witte bruine om salades mee te maken om mee te nemen. Er zijn genoeg oplossingen ook voor op school.
Wees creatief! :)

edit: gebakken ei op brood gekookte eieren meenemen.
 
Goede tips hier
Op een plateau zou ik ook ff gaan resetten...dus op onderhoud
Dat je meer honger krijgt is een snellere stofwisseling dan voorheen
Op je rustdagen kan je wat minder eten idd
Wel belangrijk zijn de maaltijden rondom de treen en kun je ook wat meer Kcal nemen
Vooral de avond voor je workout goed en compleet eten dan is je systeem verzadigd en kun je goed presteren op je workout

Broodje ei of tonijn tussen de les door? met mayo haha
 
je krijg te weinig vetten binnen. Je komt niet aan en wordt niet vet van vetten eten. Vetten heb je nodig voor je lijf. Hormonen e vetstofwisseling dus.
Als iemand 100 appels eet komt deze persoon ook aan als het boven zijn/haar onderhoudsbehoefte is. Het product op zich maakt dus niet uit het gaat om de kcal.

Wel heb je bepaalde minimale hoeveelheden van je macro's nodig om wat meer optimaal je schema te kunnen maken.

Dat is dus die 1 gr vet per kg lichaams gewicht en 2 gr eiwit per kg lichaams gewicht.

Je geeft aan vast te lopen maar je eet ook al best lang onder je onderhoud begrijp ik?
Ik zou toch echt nu je op een plateau zit even 2 weken op onderhoud gaan eten en doorgaan met trainen. Met wat je nu post kom je volgens mij nooit aan je 2000 kcal. Probeer het. Je weet waar je naar terug moet daarna om weer af te vallen want dat heb je laten zien.

Ik zie ook overal vegan eiwit en repen staan maar ook kip.. wat is de reden van je vegan supplementen?

gezien je al zo weinig eet zou ik eerder de eiwitpoeder en reep vervangen met normaal voedsel. Dat verzadigd meer en als jij je macro's en kcal volledig uit voeding kan halen zijn supplemenetn helemaal niet nodig.

Zo schrikbarend laag zijn de hoeveelheid vetten ook niet.
 
Zo schrikbarend laag zijn de hoeveelheid vetten ook niet.
Ik vind 40-45 gram op 71kg wel weinig. 65 gram is imo beter en een prima hoeveelheid.
 
Back
Naar boven