MuscleMeat

Foto's laat je dikker en lelijker uitzien?

Bezoekers in dit topic

yici

Novice
Lid geworden
5 sep 2019
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
16%
Als ik in de spiegel kijk zie ik mezelf met een mooi normaal lichaam (platte buik met beetje spieren), maar als ik dan een foto neem met mijn smartphone (zonder filters, etc.) en bekijk de foto dan zie ik er ineens veel dikker uit alsof ik vet lagen heb en het lichaam ziet er bijlange niet meer mooi uit. :eek:

Hoe kan dat??? ??? Ik ben niet van plan om een dieet te gaan doen door die bedriegelijke foto's, want dan ga ik echt veel te mager zijn! Zijn er nog mensen die daar last van hebben?
 
Omdat dat het verschil is tussen je spiegelbeeld en je werkelijk uitzicht. Was recentelijk nog iets over in het nieuws.
 
Omdat dat het verschil is tussen je spiegelbeeld en je werkelijk uitzicht. Was recentelijk nog iets over in het nieuws.

Heb je de link nog?
 
Maak je de foto via de spiegel? Dus een foto van de spiegel zeg maar?
Probeer eens een foto te maken met de zelfontspanner van je telefoon camera of laat een ander een keer een foto met je telefoon van jou maken en vergelijk nog een x.

Maar is ts vaak verschil of je jezelf in de spiegel bekijkt of via een foto. Je let vaak op andere dingen en de hoeken zijn anders.

google eens op "mere-exposure"
 
Laatst bewerkt:
Niet lullig bedoeld, maar je hebt net eerst een ander topic aangemaakt .. https://forum.bodybuilding.nl/topics/vet-verliezen-tijdens-zwemmen.423393/
Dus je bent een beetje tegenstrijdig in je berichten..
Waarom zijn de berichten tegenstrijdig? Ik wil uiteraard vet verliezen, maar wil niet zeggen dat ik nu vet lagen heb. Verder wil ik ook niet op dieet of vermageren. Ik wil mijn 16% vet verlagen naar 12% en dat wil ik graag doen door te zwemmen.


Ik ga het proberen met een andere camera btw.
 
Mero exposure effect genoemd blijkbaar.





Als je in de spiegel kijkt zie je een gespiegelde weergave van jezelf, een foto is niet in spiegelbeeld. Vind je jezelf niet mooi op foto? Dan komt dat waarschijnlijk door het ‘mere-exposure’-concept, een theorie van Robert Zajonc. De theorie zegt dat we positiever reageren op beelden die we gewend zijn.

Je ziet jezelf vaak in de spiegel, tijdens het tandenpoetsen, wanneer je make-up opdoet of wanneer jeje handen of gezicht wast. Net doordat je je spiegelbeeld zo vaak ziet, staat het beeld je aan, volgens de theorie van Zajonc.

Foto’s zijn niet in spiegelbeeld, ze laten ons zien hoe we er écht uitzien. En dat zie je niet vaak, en ben je dus minder gewoon, daarom vind je het vaak minder aantrekkelijk.
 
Lees je eerste bericht in dit topic.. je vind jezelf mager maar je wil wel je vetpercentage verlagen naar 12 %? Al vraag ik me af of je wel werkelijk op 16 % staat.
Im out
 
Lees je eerste bericht in dit topic.. je vind jezelf mager maar je wil wel je vetpercentage verlagen naar 12 %? Al vraag ik me af of je wel werkelijk op 16 % staat.
Im out
Nee, ik vind mezelf op dit moment heel goed , maar als ik 5 kilo zou afvallen dan zal ik me pas te mager vinden denk ik (ik heb eigelijk geen idee hoe ik eruit zou zien, maar ik kan heel snel afvallen als ik dat wil), maar wel wil ik van 16% (waarom zou ik liegen?) naar 12% om mijn spieren er meer uit te laten komen. Als je twijfels hebt of ik zeg iets fout, mag je altijd pmm'n ;-)
 
Als je er al mager uitziet en je gaat afvallen zal je er nog magerder uit gaan zien.
Je verliest buiten vet ook spiermassa bij afvallen.

Misschien eens een foto posten om wat eerlijke meningen te krijgen wat je het beste kan doen.
 
Back
Naar boven