AndroidHealthClinic

Sticky Fototips (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
Ik wilde aan iedereen en met name aan diegene die er verstand van hebben :), vragen hier tips te plaatsen voor de personen die meedoen met de online wedstrijd.

Dus gewoon tips waardoor je beter op de foto uitkomt.




Van mij alvast de eerste:

Gebruik geen rechtstreekse belichting. Door de rechtstreekse belichting vervalt alle schaduwwerking en kom je vlak en ongedefineerd over.
 
Bij een `echte´ modellenfoto ofzo hoort heel je lichaam erop te staan inclusief je voeten.
Maargoed dat is niet zo van toepassing misschien.
 
Om te glimmen kan je heel creatief zijn, olijfolie en babyolie gebruik ik af en toe om striae te voorkomen en daar glim je ook van (ik doe alleen niet mee aan online wedstrijd)

Rechtstreekse belichting kan denk ik wel, maar niet van vooraf maar van bovenaf, onderaf of zijaf, zo krijg je schaduwen waardoor het reliëf beter uitkomt... door een flitser worden deze schaduwen weer minder. beetje experimenteren met belichting kan geen kwaad, maar de belichting speelt wel een belangrijke rol bij het eindresultaat.

Als je erg licht bent en je kan op één of andere manier niet zonnen, zonnebanken of verfen... gebruik dan lampen met een warme kleur.
 
op een donkere achtergrond spring je er meer uit en eventueel dream tan gebruiken voor het donkere effect
 
als de lamp boven je hangt, ietsje er achter gaan staan.

Qua poseren kun je zoveel zeggen maarre alvast wat tips die ik zo uit het hoofd weet.

-Als je een side biceps-pose doet en je je benen er op zet, zorg dan dat je met het achterste been de hamstring van het voorste been naar buiten druk (dan lijkt je voorste been groter)
-Als je eerst ff snel wil trainen voordat je foto's maakt zodat je er groter uit ziet, doe dat dan niet bij je kuiten (het verdoet volledig de definitie)
-Last van zwembandjes (ja, dat kan ook bij een iets lager vet% nog wel enigszins blijven zitten), hou je onderarmen ervoor bij een Most Muscular.
- Bij een dubbel biceps front-pose. Speel met de houding van je onderarmen. Naar buiten of naar binnen.
-Bij een latspread je rug goed krom trekken en enigszins hol (meningen verschillen maar ik vind dat "hol" het beste effect geeft)

ow en aub in het algemeen....................probeer het poseren een beetje naar official poses te houden anders is vergelijken erg moeilijk.
 
Hahah Cool! Zie je die gozer die op bodyfactor de poses voordoet? Zit bij mij op de gym.Hij is nl kampioen naturel. Vind dat ie echt mooi lichaam heeft
 
Originally posted by Ryu
Hahah Cool! Zie je die gozer die op bodyfactor de poses voordoet? Zit bij mij op de gym.Hij is nl kampioen naturel. Vind dat ie echt mooi lichaam heeft
heb betere naturals gezien..
 
Wat de belichting betreft..

Neem je fotos in een kamer, omgeving bovenaf belicht door tl-buizen.. De kleedkamer in mn gym is belicht door enkele tl-buizen..

Ik kan zeggen dat het serieus veel lekkere schaduwtjes bijplakt op je fysiek. Voel me steeds 2x zo breed in de kleedkamer :D
 
Juist, als je een beetje verstand hebt van lichtinval dan kun je iets heel moois neer zetten ;)
 
Ik zou ook voor een shoot vochtafdrijven.

Dit kan je doen om de sauna in te gaan voor dat je de shoot hebt. En natuurlijk wat ik niemand nog heb zien neerzetten is je spieren op te pompen.
 
dan moet je de thread beter lezen.. Ilya schreef dat al

btw... hehe.. laat een ander de foto nemen duh.. maar je ziet zovelen met een K.. mobiel foto's maken in de spiegel..
Als je ze toch hier durft te plaatsen, waarom zou je dan niet aan een ander vragen je foto's te maken.
 
Ik zou aanraden om daglicht te gebruiken. Geen te hard licht enzo.
 
Deze Bodybuilder die op The Bodyfactor de poses voordoet was in 2000 wel derde op de WK voor naturals. Tis maar effe dat je het weet.
 
BKappers zei:
Deze Bodybuilder die op The Bodyfactor de poses voordoet was in 2000 wel derde op de WK voor naturals. Tis maar effe dat je het weet.

Euh OK.... Nou euh, proficiat dan maar he.
 
Wat Ilja al zei, geen kuiten opwarmen, ook geen abs, en niet (te) hard je biceps, gaat ten koste van je piek. Opdrukken werkt overigens perfect.

Verder kun je het beste de foto's 's morgens bij het opstaan maken, dan ben je nog droog, hard en ripped.
 
Marky zei:
Verder kun je het beste de foto's 's morgens bij het opstaan maken, dan ben je nog droog, hard en ripped.

Maar minder vol ;)
 
Hehe, jep, maar daarvoor kun je even opdrukken, ogen de pecs and tri's wat groter. ;)
 
Back
Naar boven