AndroidHealthClinic

Franks Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

frozenfranky

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2008
Berichten
44
Waardering
0
Hey,

Ik lees al een tijdje mee hier en heb me onlangs al voorgesteld: http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/nieuw-even-voorstellen-179376/


Stats verleden:
1 jaar geleden woog ik 105 kg, Toen als een gek gaan lijnen en 20kg kwijtgeraakt. De rest van afgelopen jaar ben ik een beetje blijven hangen tussen de 80-85kg maar was hier nog niet tevreden mee.Vetpercentage een maand geleden: 26,4% (...)

Mijn doel is eerst een goede basisconditie te kweken (en natuurlijk mijn vetpercentage te verlagen tot een gezond niveau), droger worden en daarnaast mijn spieren weer wakker te schudden. Uiteindelijk wil ik gericht werken aan mijn bovenbeen-, arm- en buikspieren.

Uiteindelijk dan ook een foto van mijn startsituatie. Ik ben er aan de ene kant trots op (jullie hadden me een jaar geleden @105kg moeten zien :no: .. ) en aan de andere kant weet ik dat ik nog een lange weg te gaan heb.
[Link niet meer beschikbaar]

Start stats:
Lengte: 1.80m
Gewicht: 85kg
Vetpercentage 26,4 (ja... lach maar... wacht maar.. :D )

Binnenkort zal ik eens een training posten.
 
succes met je trainingen en met je log ;)
 
veel succes go for it!
 
Mijn training van vanmiddag;

Warming up (loopband):
5 min. 6m/s
5 min. 11m/s

Leg press:
12*105
12*105
12*105
12*100

Seated Leg Curl:
10*55
10*55
10*55

Torso Rotation:
12*75
12*75
12*75
9*75

Abdominal:
12*65
122*65
12*65
12*65

Chest press:
10*45
10*45

Shoulder Press:
12*65
12*65

Seated row:
12*50
10*45
8*45

Daarna nog 50 minuten cardio.

De Pulldown was "defect", en bij de laatste serie op de Torso Rotation schoot ineens het kniekussen los. Die bleek net
vervangen te zijn maar nog niet zijn vastgeschroefd.. :rolleyes:

Ik train meestal full body, maar vandaag lag vooral de nadruk op benen en buik. Morgen doe ik het omgekeerd. Ik voelde me ook
nog niet helemaal fit aangezien ik afgelopen week ziek ben geweest. Wel lekker om er weer even tegenaan te gaan.

Opmerkingen en suggesties ter verbetering zijn natuurlijk welkom! :D
 
Mijn training van vanmiddag;

Warming up (loopband):
5 min. 6m/s
5 min. 11m/s

Leg press:
12*105
12*105
12*105
12*100

Seated Leg Curl:
10*55
10*55
10*55

Torso Rotation:
12*75
12*75
12*75
9*75

Abdominal:
12*65
122*65
12*65
12*65

Chest press:
10*45
10*45

Shoulder Press:
12*65
12*65

Seated row:
12*50
10*45
8*45

Daarna nog 50 minuten cardio.

De Pulldown was "defect", en bij de laatste serie op de Torso Rotation schoot ineens het kniekussen los. Die bleek net
vervangen te zijn maar nog niet zijn vastgeschroefd.. :rolleyes:

Ik train meestal full body, maar vandaag lag vooral de nadruk op benen en buik. Morgen doe ik het omgekeerd. Ik voelde me ook
nog niet helemaal fit aangezien ik afgelopen week ziek ben geweest. Wel lekker om er weer even tegenaan te gaan.

Opmerkingen en suggesties ter verbetering zijn natuurlijk welkom! :D

11 m/s dude, ben je tyson gay ofzo.
Wat zijn je doelen eigenlijk:P ik zie hier eigenlijk niet echt een goede training in:p Je rommelt alles door elkaar! post je trainingsschema eens neer.\

groetjes
 
Waarom alles op toestellen?
 
@EPK: Simpelweg omdat ik net begonnen ben en over een week pas een afsrpaak heb staan om andere oefeningen aan te leren. De trainers hebben 't blijkbaar vrij druk met vrouwen-die-2x-per-maand-in-totaal-50kg-komen-verplaatsen eerst te helpen. Hiervoor nooit nooit in de sportschool geweest dus enige begeleiding kan geen kwaad leek me.

11 m/s dude, ben je tyson gay ofzo.
Wat zijn je doelen eigenlijk:P ik zie hier eigenlijk niet echt een goede training in:p Je rommelt alles door elkaar! post je trainingsschema eens neer.\
groetjes

Geef je natuurkunde, zet je zelf nog de verkeerde eenheid neer... :p Da's natuurlijk 11 km/h; gewoon joggen dus om een beetje warm te worden.
Mijn doelen staan in m'n eerste post! opbouwen van algemene conditie en kracht, uiteindelijk gericht werken aan bovenbenen, bovenarmen en borst.
Ik rommel maar wat aan? Tsja; ik pak gewoon de gewichten en reps die voor mij nog net goed voelen. Dit is het trainingsschema wat ik heb gekregen (letterlijk overgenomen van 't beeldige Healthcenter papiertje):

Chest press: 1*12
Pulldown: 1*12
Shoulder press: 1*12
Leg press: 1*12
Abdominal: 1*12
+10 minuten cardio

En dat slaat volgens mij nergens op. Ten eerste omdat ik veel meer series achter elkaar zou kunnen doen en ten tweede omdat (als ik bovenstaand schema aanhoud) ik binnen een kwartier alweer buiten sta. Heeft 10 minuten cardio uberhaupt zin? Ik zit meestal tussen 45-60 minuten.
 
fronzefranky probeer ook eens wat dumbbell oefeningen uit.. Daar maak je et meeste progressie mee en voeding ook in toom houden! Btw 50min cardio= nice!
 
@EPK: Simpelweg omdat ik net begonnen ben en over een week pas een afsrpaak heb staan om andere oefeningen aan te leren. De trainers hebben 't blijkbaar vrij druk met vrouwen-die-2x-per-maand-in-totaal-50kg-komen-verplaatsen eerst te helpen. Hiervoor nooit nooit in de sportschool geweest dus enige begeleiding kan geen kwaad leek me.



Geef je natuurkunde, zet je zelf nog de verkeerde eenheid neer... :p Da's natuurlijk 11 km/h; gewoon joggen dus om een beetje warm te worden.
Mijn doelen staan in m'n eerste post! opbouwen van algemene conditie en kracht, uiteindelijk gericht werken aan bovenbenen, bovenarmen en borst.
Ik rommel maar wat aan? Tsja; ik pak gewoon de gewichten en reps die voor mij nog net goed voelen. Dit is het trainingsschema wat ik heb gekregen (letterlijk overgenomen van 't beeldige Healthcenter papiertje):

Chest press: 1*12
Pulldown: 1*12
Shoulder press: 1*12
Leg press: 1*12
Abdominal: 1*12
+10 minuten cardio

En dat slaat volgens mij nergens op. Ten eerste omdat ik veel meer series achter elkaar zou kunnen doen en ten tweede omdat (als ik bovenstaand schema aanhoud) ik binnen een kwartier alweer buiten sta. Heeft 10 minuten cardio uberhaupt zin? Ik zit meestal tussen 45-60 minuten.

hahahahahaha;)
Healthcenter zorgt er blijkbaar voor dat je je spieren net zo traint, dat ze even fit blijven ofzo, want dit helpt voor geen meter.
Algemene conditie en kracht, ik zou een split-schema nemen, 3 dagen trainen 1 dag cardio, neem je dag 1: benen en kuiten dag 2: rug en biceps. dag 3: borst, schouders en triceps. Iets in die richting;)
Als je dit doe, en je neemt voor elke spiergroep minstens 2 misschien wel 3 verschillende oefeningen, ben je kapot en heb je wel een uur achter de rug in de gym. Warming up is natuurlijk altijd goed;)
 
@Nicolas: thnx; ik ga ermee aan de slag! 50 minuten cardio lukt me alleen als er genoeg batterijen in m'n mp3speler zitten, anders ben ik er snel op uitgekeken :p

hahahahahaha;)
Healthcenter zorgt er blijkbaar voor dat je je spieren net zo traint, dat ze even fit blijven ofzo, want dit helpt voor geen meter.
Algemene conditie en kracht, ik zou een split-schema nemen, 3 dagen trainen 1 dag cardio, neem je dag 1: benen en kuiten dag 2: rug en biceps. dag 3: borst, schouders en triceps. Iets in die richting;)
Als je dit doe, en je neemt voor elke spiergroep minstens 2 misschien wel 3 verschillende oefeningen, ben je kapot en heb je wel een uur achter de rug in de gym. Warming up is natuurlijk altijd goed;)

Thnx voor de reacties.

@TKroes: Ja inderdaad, ik had bij de trainert ook al aangegeven dat het schema dat ze me gaven imo veel te licht is voor me, omdat ik gewoon veel meer aankan. Ik ben me nu zelf (via dit forum) aan het oriënteren op het opzetten van een splitschema.
Jij zegt dat ik maar 3x in de week zou moeten gaan trainen en alle cardio in 1 dag zou moeten stoppen? Waarom is dat; ik zou denken dat cardio niet vaak genoeg kan (niet omdat ik 't zo denderend leuk vind ofzo hoor haha)? Ik doe nu eerst de krachttraining (fullbody) en daarna de cardio. Als ik een splitschema zou gebruiken zou ik na de KT toch ook gewoon elke training kunnen cardio-en?
 
@Nicolas: thnx; ik ga ermee aan de slag! 50 minuten cardio lukt me alleen als er genoeg batterijen in m'n mp3speler zitten, anders ben ik er snel op uitgekeken :p



Thnx voor de reacties.

@TKroes: Ja inderdaad, ik had bij de trainert ook al aangegeven dat het schema dat ze me gaven imo veel te licht is voor me, omdat ik gewoon veel meer aankan. Ik ben me nu zelf (via dit forum) aan het oriënteren op het opzetten van een splitschema.
Jij zegt dat ik maar 3x in de week zou moeten gaan trainen en alle cardio in 1 dag zou moeten stoppen? Waarom is dat; ik zou denken dat cardio niet vaak genoeg kan (niet omdat ik 't zo denderend leuk vind ofzo hoor haha)? Ik doe nu eerst de krachttraining (fullbody) en daarna de cardio. Als ik een splitschema zou gebruiken zou ik na de KT toch ook gewoon elke training kunnen cardio-en?

Cardio na elke training wordt denk ik uiteindelijk compleet afzien, als je 2 maanden bezig bent, en je bent de helft van je tijd bezig met cardio dan denk ik niet dat je dat vol kan houden, ik zei split schema om je doelen te behalen qua bovenbenen armen en borst. de "kracht" gedeelte, en daarbij nog een dag cardio om jezelf bezig te houden en je conditie op peil te houden en beter te laten worden.

Ik denk dat je op dit forum veel meer informatie en hulp kan krijgen dan van die mensen die je proberen te helpen. Je moet zelf bepalen hoeveel je kan én wilt trainen (en eten).
 
Cardio na elke training wordt denk ik uiteindelijk compleet afzien, als je 2 maanden bezig bent, en je bent de helft van je tijd bezig met cardio dan denk ik niet dat je dat vol kan houden, ik zei split schema om je doelen te behalen qua bovenbenen armen en borst. de "kracht" gedeelte, en daarbij nog een dag cardio om jezelf bezig te houden en je conditie op peil te houden en beter te laten worden.

Ik denk dat je op dit forum veel meer informatie en hulp kan krijgen dan van die mensen die je proberen te helpen. Je moet zelf bepalen hoeveel je kan én wilt trainen (en eten).

Okee daar zit wat in. Ik ben het met je eens dat ik volgens mij beter zelf een trainingsschema kan gaan opstellen, want als ik 't schema van HC aanhoud, dan zie ik over een jaar nog geen verschil.. Iemand suggesties hoe ik dit 't beste kan aanpakken? :)

Ps: vandaag geen training: ik ga verhuizen vandaag! Met dozen en banken slepen is tenslotte ook lichaamsbeweging
 
Laatst bewerkt:
Mijn training van vanavond;

Warming up (loopband): 10 min

Leg press:
12*105
12*105
12*105
12*105

Seated Leg Curl:
10*55
10*55
10*55

Abdominal:
12*65
122*65
12*65
12*65

Torso Rotation:
12*75
12*75
12*75
9*75

Shoulder Press:
12*65
12*65

Chest press:
10*45
8*45

Seated row:
12*50
10*45
3*45 (autsch)

Daarna nog 20 minuten cardio. M'n bovenlichaam voelde niet krachtig aan vandaag. Heb ook nog erge spierpijn van gisteren: ik ben aan 't verhuizen geweest. Hopelijk overmorgen armen weer wat zwaarder trainen.
 
Back
Naar boven