MuscleMeat

Franse magere kwark - slecht voor je tanden?

Bezoekers in dit topic

Strider

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2004
Berichten
851
Waardering
26
Al meer dan 10 jaar werk ik iedere avond 500 gram Franse magere kwark weg.

Mijn tandarts heeft recent aangegeven dat ik enkele gaatjes begin te krijgen en dit in de gaten moet gaan houden.

Ik drink geen frisdank, snoep niet, drink geen vruchtensappen etc.
Op een dag drink ik vrijwel alleen maar water en soms wat groene thee.

De ph waarde van Franse kwark ligt rond de 4 a 5, redelijk zuur dus. Ik vermoed daarom dat kwark mijn gebit geen goed heeft gedaan.

Hebben jullie hier ook last van?
 
Na 10 jaar krijg je pas gaatjes?
Het leven is fucking oneerlijk.

Goed poetsen na het eten van de kwark?

Of ik er last van heb? Ik ben 23 en mijn hele gebit valt uit elkaar. Maar ik moet zeggen dat ik geen verschil merk in het aantal en de ernst van de gaatjes die ik heb in de periodes dat ik kwark eet.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
Al meer dan 10 jaar werk ik iedere avond 500 gram Franse magere kwark weg.

Mijn tandarts heeft recent aangegeven dat ik enkele gaatjes begin te krijgen en dit in de gaten moet gaan houden.

Ik drink geen frisdank, snoep niet, drink geen vruchtensappen etc.
Op een dag drink ik vrijwel alleen maar water en soms wat groene thee.

De ph waarde van Franse kwark ligt rond de 4 a 5, redelijk zuur dus. Ik vermoed daarom dat kwark mijn gebit geen goed heeft gedaan.

Hebben jullie hier ook last van?

De zuurgraad van kwark komt niet in de buurt van vruchtensappen of frisdrank, daar zak het echt niet aan liggen. Gewoon wat beter poetsen, flossen, stoken enz. en anders nog wat advies vragen van je tandarts.
 
Na 10 jaar krijg je pas gaatjes?
Het leven is fucking oneerlijk.

Goed poetsen na het eten van de kwark?

Of ik er last van heb? Ik ben 23 en mijn hele gebit valt uit elkaar. Maar ik moet zeggen dat ik geen verschil merk in het aantal en de ernst van de gaatjes die ik heb in de periodes dat ik kwark eet.

maar jij poetst ook nooit
 
is te ruiken hoorde ik van je collega's
 
Col_inc wilt echt eens uit elkaar gescheurd worden hier
 
Back
Naar boven