AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Bezoekers in dit topic

Yep! Ik ga mikken op een 1kg aankomen per maand en hopen dat ik dan ook zo veel mogelijk spiermassa pak. Idee is om geleidelijk de kcal's te verhogen. Spiegel en resultaat van de training bepalen wanneer ik ga verhogen.
Eerst twee weken op onderhoud eten na cut-periode :) Ben van plan een flinke periode te gaan leanbulken wel, heb nu het idee om zo een 9 a 10 maanden te gaan leanbulken, zodat ik volgend jaar april/mei weer kan gaan cutten.

Zoals eerder gezegd nog 3 weken cutten en aan het eind van de maand nog een vetpercentagemeting laten doen en voor de zekerheid ook advies vragen aan Harry de Jonge, eigenaar van mijn gym en de welbekende Flex Challenge.
Ben benieuwd hoe ik er dan in de zomer 2018 bij zal staan.

Zie mijn tactiek hierboven. Geleidelijk opbouwen, direct te veel gaat niet gebeuren! :D

Eerst onderhoud en dan mikken op 0.25kg aankomen per week in ieder geval :)

Als je die 1kg per maand sweetspot vindt dan moet het goed komen. Op die manier pak je niet te veel vet mee op je massa. Geleidelijk opvoeren werkt altijd prima, zo doe ik het ook altijd.
Ik weet niet of geleidelijk opvoeren nu een voordeel is vergeleken met in 1 keer 300-500 kC erbij op een dag en dan je voortgang met de weegschaal volgen. Het geeft je misschien wel meer gevoel van controle. Die 1 kg per maand is een mooi streven, en als je dat kombineert met iedere maand zwaarder liften dan ben ik ook benieuwd hoe je er zomer 2018 bij staat (zat er maar een fast forward op dit logje...).
 
Ik weet niet of geleidelijk opvoeren nu een voordeel is vergeleken met in 1 keer 300-500 kC erbij op een dag en dan je voortgang met de weegschaal volgen. Het geeft je misschien wel meer gevoel van controle. Die 1 kg per maand is een mooi streven, en als je dat kombineert met iedere maand zwaarder liften dan ben ik ook benieuwd hoe je er zomer 2018 bij staat (zat er maar een fast forward op dit logje...).
Ik ga het deze keer wel anders aanpakken. Ik heb nu een redelijk goede shape qua spiermassa dus ik ga rond mijn onderhoud eten (onderhoud is vrij hoog door cardio en dat doe ik bewust) met soms een cheatday zodat ik per saldo maar heel iets over mijn onderhoud zit over een week gezien. Zo hoop ik spiermassa te pakken en bijna geen vet. Kijken of dat lukt.
 
Ik ga het deze keer wel anders aanpakken. Ik heb nu een redelijk goede shape qua spiermassa dus ik ga rond mijn onderhoud eten (onderhoud is vrij hoog door cardio en dat doe ik bewust) met soms een cheatday zodat ik per saldo maar heel iets over mijn onderhoud zit over een week gezien. Zo hoop ik spiermassa te pakken en bijna geen vet. Kijken of dat lukt.

Zal je nu vast zeggen dat je daar niet veel spiermassa meewint.
 
Zal je nu vast zeggen dat je daar niet veel spiermassa meewint.
Dat gaat heel langzaam, dat weet ik. Ik zie er dan yearround wel een stuk beter uit en een moeizame cutsessie is niet meer nodig.
 
Dat gaat heel langzaam, dat weet ik. Ik zie er dan yearround wel een stuk beter uit en een moeizame cutsessie is niet meer nodig.

Cutten moeizaam? :haha:
 
Ik ga het deze keer wel anders aanpakken. Ik heb nu een redelijk goede shape qua spiermassa dus ik ga rond mijn onderhoud eten (onderhoud is vrij hoog door cardio en dat doe ik bewust) met soms een cheatday zodat ik per saldo maar heel iets over mijn onderhoud zit over een week gezien. Zo hoop ik spiermassa te pakken en bijna geen vet. Kijken of dat lukt.

Zal je nu vast zeggen dat je daar niet veel spiermassa meewint.
De ideeen zijn dat naarmate je meer gevorderd bent, dus als spieraangroei moeizamer wordt, je iedere keer verder in de calorieen surplus moet om nog spiermassa aan te zetten. Dus bulk en cut cycli (tenzij hulpstofjes gebruikt worden).
 
You like it then?

Ik vind cutten best leuk ja:p en tot nu toe ook niet moeizaam, ok zal wel anders praten als ik rond de 8% of lager zit:p. Maar ik vind bulken moeizamer omdat als ik eenmaal veel moet eten alleen maar meer wil eten en snel geneigd ben om buiten mn macros te eten omdat ik toch aan het bulken ben met het gevolg dat ik teveel vet aanzet. Maar dat ga ik volgende bulk wel onder controle krijgen.
 
Ik vind cutten best leuk ja:p
Nou, ik niet.
en tot nu toe ook niet moeizaam
Nou, ik wel. :D
Maar ik vind bulken moeizamer omdat als ik eenmaal veel moet eten alleen maar meer wil eten en snel geneigd ben om buiten mn macros te eten omdat ik toch aan het bulken ben met het gevolg dat ik teveel vet aanzet.
Daar heb ik ook wel last van maar ik vind veel eten wel leuk en lekker. Voel me dan ook helemaal super. Tijdens de cut voel ik me net een vaatdoek.
 
Mja ik heb het geluk dat ik na 8weken cutten nog op 2700kcal zit terwijl ik bij mensen zie die onder de 2000kcal moeten:p
 
Mja ik heb het geluk dat ik na 8weken cutten nog op 2700kcal zit terwijl ik bij mensen zie die onder de 2000kcal moeten:p
:sad:

18952705_1569646166442359_1875563350888739740_n.jpg


18922060_1568796086527367_1316328456972750231_n.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Mja ik heb het geluk dat ik na 8weken cutten nog op 2700kcal zit terwijl ik bij mensen zie die onder de 2000kcal moeten:p
Ik cut op 2300 kcal + cheatday op 3000 kcal, dus 2400 kcal per dag gemiddeld. Ik heb echt elke dag honger (trek), maar ja, dat heb ik ook als ik leanbulk op 3400 kcal. :D
 
Ik cut op 2300 kcal + cheatday op 3000 kcal, dus 2400 kcal per dag gemiddeld. Ik heb echt elke dag honger (trek), maar ja, dat heb ik ook als ik leanbulk op 3400 kcal. :D
Kan ik je de hand schudden..:exactly:
 
Ik cut op 2300 kcal + cheatday op 3000 kcal, dus 2400 kcal per dag gemiddeld. Ik heb echt elke dag honger (trek), maar ja, dat heb ik ook als ik leanbulk op 3400 kcal. :D

3400 is ook niet veel:P
 
Cutten moeizaam? :haha:

Dude, volgens mij is dit pas je eerste cut die je niet halverwege af hebt gebroken!

Tuurlijk is cutten moeizaam, zeker op een laag vetpercentage. Je moest eens weten hoe ellendig je hiervan kunt worden ;)
 
Nederlandse Lentes? Qua weertype bedoel je?

Denk ook niet dat we te erg moeten overdreven met 'onze' leeftijd..we zijn echt nog niet zo oud dat je test-levels op een droevig niveau liggen en we aan de TRT moeten. Er liggen echt nog wel wat gains in het verschiet hoor en met een juiste (niet te overdreven) bulk ga je die zeker halen..

Keep it up Freak!

Maar natuurlijk! Hoewel ik volgens mij dacht dat je vanaf je 30ste elk jaar 1% achteruit gaat wat betreft testosteron aanmaak en dergelijke. Van de andere kant kan ik waarschijnlijk nog profiteren van noobie gains, want ondanks mijn leeftijd zie ik mij zelf nog steeds als een beginner en heb ik nog niet eerder echt fatsoenlijk een bulk gedaan..
Als je die 1kg per maand sweetspot vindt dan moet het goed komen. Op die manier pak je niet te veel vet mee op je massa. Geleidelijk opvoeren werkt altijd prima, zo doe ik het ook altijd.
We gaan het zien Rookie, ik ben heel erg benieuwd!

Ik weet niet of geleidelijk opvoeren nu een voordeel is vergeleken met in 1 keer 300-500 kC erbij op een dag en dan je voortgang met de weegschaal volgen. Het geeft je misschien wel meer gevoel van controle. Die 1 kg per maand is een mooi streven, en als je dat kombineert met iedere maand zwaarder liften dan ben ik ook benieuwd hoe je er zomer 2018 bij staat (zat er maar een fast forward op dit logje...).
Ik verhoog liever op gevoel en op basis van hetgeen wat ik in de spiegel ga zien. Een goed moment om te verhogen is ook wanneer je geen progressie boekt bij je trainingen. Kcal iets verhogen en gaan met die banaan. Wat betreft zomer 2018: konden we maar stiekem in de toekomst kijken :)

Ik ga het deze keer wel anders aanpakken. Ik heb nu een redelijk goede shape qua spiermassa dus ik ga rond mijn onderhoud eten (onderhoud is vrij hoog door cardio en dat doe ik bewust) met soms een cheatday zodat ik per saldo maar heel iets over mijn onderhoud zit over een week gezien. Zo hoop ik spiermassa te pakken en bijna geen vet. Kijken of dat lukt.
Recompen is een mogelijkheid, maar naar verhouding gaat je dat veel meer tijd kosten. Wat dat betreft is dan wel een cut of bulk veel effectiever.

Zal je nu vast zeggen dat je daar niet veel spiermassa meewint.
Het werkt, maar het kost je veel meer tijd.

Dat gaat heel langzaam, dat weet ik. Ik zie er dan yearround wel een stuk beter uit en een moeizame cutsessie is niet meer nodig.
A la Skatermarvin dus :D
Jij recomped al 11 jaar toch? :D

Cutten moeizaam? :haha:
Ik weet eigenlijk niet beter. In de periode dat ik nu krachttraining doe heb ik vrij wel alleen maar gecut haha.

De ideeen zijn dat naarmate je meer gevorderd bent, dus als spieraangroei moeizamer wordt, je iedere keer verder in de calorieen surplus moet om nog spiermassa aan te zetten. Dus bulk en cut cycli (tenzij hulpstofjes gebruikt worden).
Meer surplus is natuurlijk ook meer vetgains :(

You like it then?
Cutten is niet zo zeer leuk, maar het werkt heel erg motiverend wanneer je voorheen een zwaargewicht bent geweest. Die weegschaal werkt dan bijna magisch en erg motiverend. Als je veel bent afgevallen (daar weet jij ook alles van) is het best moeilijk om straks juist weer je gewicht te zien gaan toenemen. Ik ben benieuwd hoe ik er mee zal om gaan.

Ik vind cutten best leuk ja:p en tot nu toe ook niet moeizaam, ok zal wel anders praten als ik rond de 8% of lager zit:p. Maar ik vind bulken moeizamer omdat als ik eenmaal veel moet eten alleen maar meer wil eten en snel geneigd ben om buiten mn macros te eten omdat ik toch aan het bulken ben met het gevolg dat ik teveel vet aanzet. Maar dat ga ik volgende bulk wel onder controle krijgen.
Maar je gaat nu echt goed en dat werkt ook erg motiverend denk ik. Feit dat je een coach hebt zal ook wel helpen. Ben echt benieuwd naar je eindresultaat :)

Nou, ik niet.

Nou, ik wel. :D

Daar heb ik ook wel last van maar ik vind veel eten wel leuk en lekker. Voel me dan ook helemaal super. Tijdens de cut voel ik me net een vaatdoek.
Wat dat betreft ben ik blij als ik weer mag bulken. Vandaag viel zo waar een logisch kwartje: nu ik 5x per week sport ipv 3x per week voorheen (en daarnaast ook nog eens 2 uur per week meer fiets) is mijn onderhoud een stuk hoger geworden. Onderhoud bij 3x per week sporten is 2250kcal en bij 5x per week sporten 2500 kcal. Nog meer eten in de bulk dus :D

Mja ik heb het geluk dat ik na 8weken cutten nog op 2700kcal zit terwijl ik bij mensen zie die onder de 2000kcal moeten:p
Lucky bastard..

:sad:

18952705_1569646166442359_1875563350888739740_n.jpg


18922060_1568796086527367_1316328456972750231_n.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Please make it stop! :D

Godver.........oh wacht ik focus me gewoon op de Coca Cola Zero!!!!
Lang leve cola zero en koffie onder ons IF'ers :D

Ik cut op 2300 kcal + cheatday op 3000 kcal, dus 2400 kcal per dag gemiddeld. Ik heb echt elke dag honger (trek), maar ja, dat heb ik ook als ik leanbulk op 3400 kcal. :D
Jij smulpaap!

Kan ik je de hand schudden..:exactly:
Ik heb eigenlijk vrij weinig honger. IF werkt wat dat betreft heel goed en ik eet 2 grote maaltijden per dag en daar teer ik lekker lang op :D

3400 is ook niet veel:P
Voor mij wel :(

Dude, volgens mij is dit pas je eerste cut die je niet halverwege af hebt gebroken!

Tuurlijk is cutten moeizaam, zeker op een laag vetpercentage. Je moest eens weten hoe ellendig je hiervan kunt worden ;)
Eens! Ik hoop dat flexx123 goed doorzet en een lekker resultaat neer gaat zetten :)

Aghaa! :mad:

:D Toch moeilijk dus dat cutten...
Busteddddddddddd :D

Dat zeg ik. HONGER!!
Starvin!

Ah fijn, er is ook getraind vandaag!

Yu7661E.png


Reeting:
Ik had de bench niet verhoogd wegens een zwakke bench afgelopen zondag, maar alle setjes gingen eigenlijk best goed! Ik had zondag gewoon een off-day :)
Rest van de training ging ook weer lekker! Morgenavond weer legday en de beentjes aanpakken (deadlift + front squat).
 
Back
Naar boven