Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Bezoekers in dit topic

Broekmaat zegt toch ook niet alles.

Weet nog wel dat ik vorige bulk blij was dat mijn broeken maat 30 niet meer paste.
Als ik nu foto’s terugkijk kwam dat voor een heel groot deel gewoon door vetpercentage :o

Stretch broeken ( zodat je ze nog over je benen kan trekken) en bij je taille nog net ruimte over hebben is pertect imo!

Dat komt bij mij dus nooit voor... Ik kan ze ook maar vaak net over mijn benen trekken en dan heb ik bij mijn taille nog ruimte over voor een extra persoon :) Ook klote is dat ze bij de enkels altijd wijd zijn en kut over je schoenen vallen, maar dat probleem heb ik nu opgelost met timberlands, gewoon in je schoenen duwen die pijpen. En stretch? Skinny? Vergeet het maar... Als ik er 1 vind die past ziet dat echt heel debiel uit
 
Dat komt bij mij dus nooit voor... Ik kan ze ook maar vaak net over mijn benen trekken en dan heb ik bij mijn taille nog ruimte over voor een extra persoon :) Ook klote is dat ze bij de enkels altijd wijd zijn en kut over je schoenen vallen, maar dat probleem heb ik nu opgelost met timberlands, gewoon in je schoenen duwen die pijpen. En stretch? Skinny? Vergeet het maar... Als ik er 1 vind die past ziet dat echt heel debiel uit

Je hoeft het er niet zo erg in te wrijven hoor dat je benen veel groter zijn met niet eens veel vet :sad:

Vind het btw wel raar dat grote merken nog geen fitness/ bodybuilding lijnen hebben.
Met t shirts is het nog erger.
 
Je hoeft het er niet zo erg in te wrijven hoor dat je benen veel groter zijn met niet eens veel vet :sad:

Vind het btw wel raar dat grote merken nog geen fitness/ bodybuilding lijnen hebben.
Met t shirts is het nog erger.
Omdat er nu niet zoveel mannen zijn met echt buffe poten.

Daarvoor zijn inmiddels wel wat modieuze merken op de markt gekomen zoals:

Vitruvian Apparel - Athletic Fit Denim
 
Je hoeft het er niet zo erg in te wrijven hoor dat je benen veel groter zijn met niet eens veel vet :sad:

Vind het btw wel raar dat grote merken nog geen fitness/ bodybuilding lijnen hebben.
Met t shirts is het nog erger.

shirts valt nog wel mee, ik vind het vinden van een jas, blouse of colbert echt een ramp. Krijg die armen echt nergens in.
 
Shirtjes zijn voor mij een crime, ben vrij dun aan de onderkant en heb in verhouding redelijke armen. Als een shirt lekker past dan zitten mijn armen klem. Als mijn armen lekker passen (een beetje losser zeg maar) dan wappert er een vlag aan stof voor mijn middel...
 
maatje 36 hier..en dan moet ik nog geluk hebben :)
Maatje 36 is niet mis!

28?! :eek:
Time to build some glutes bro!
Eigenlijk wel! Ik kreeg gister nog anders een compliment van mijn vriendin dat ik goeie kuiten had in mijn nieuwe skinny en daar was ik al blij mee :D

Broekmaat zegt toch ook niet alles.

Weet nog wel dat ik vorige bulk blij was dat mijn broeken maat 30 niet meer paste.
Als ik nu foto’s terugkijk kwam dat voor een heel groot deel gewoon door vetpercentage :o

Stretch broeken ( zodat je ze nog over je benen kan trekken) en bij je taille nog net ruimte over hebben is pertect imo!
Ik draag eigenlijk alleen maar stretch broeken sinds ik weer op gewicht ben. Die van de WE (de "Jog" variant) of The Sting (Ashes to Dust, afgelopen weekend gekocht) zijn prima!

Dat komt bij mij dus nooit voor... Ik kan ze ook maar vaak net over mijn benen trekken en dan heb ik bij mijn taille nog ruimte over voor een extra persoon :) Ook klote is dat ze bij de enkels altijd wijd zijn en kut over je schoenen vallen, maar dat probleem heb ik nu opgelost met timberlands, gewoon in je schoenen duwen die pijpen. En stretch? Skinny? Vergeet het maar... Als ik er 1 vind die past ziet dat echt heel debiel uit
Wat Marv ook al zei, je kunt Virtuvian of Legends proberen?

Jeans

Je hoeft het er niet zo erg in te wrijven hoor dat je benen veel groter zijn met niet eens veel vet :sad:

Vind het btw wel raar dat grote merken nog geen fitness/ bodybuilding lijnen hebben.
Met t shirts is het nog erger.
Daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Als een goed merk daar nu eens op inspeelt, op onze markt :D

Omdat er nu niet zoveel mannen zijn met echt buffe poten.

Daarvoor zijn inmiddels wel wat modieuze merken op de markt gekomen zoals:

Vitruvian Apparel - Athletic Fit Denim
Dit! Ze stonden ook op de sapcup een tijdje terug.

shirts valt nog wel mee, ik vind het vinden van een jas, blouse of colbert echt een ramp. Krijg die armen echt nergens in.
Dat probleem heb ik gelukkig nog niet! :D

Shirtjes zijn voor mij een crime, ben vrij dun aan de onderkant en heb in verhouding redelijke armen. Als een shirt lekker past dan zitten mijn armen klem. Als mijn armen lekker passen (een beetje losser zeg maar) dan wappert er een vlag aan stof voor mijn middel...
Ja, knap lastig dit :(

Vanavond weer legs trainen, afgelopen 2 dagen een fikse storing gehad op een locatie in Limburg op mijn werk, dus dat heeft mij weer een avond gekost waar ik normaal zou trainen :D
 
Laatst bewerkt:
Die gaan maar tot 34
 
Spannend hoor, hoe je bulk gaat uitpakken....

28?! :eek:
Time to build some glutes bro!
Ja, mijn reet is ook wel een stukje dikker (maat 30 en riem om vanwege taille). Maar zolang het snoeihard is en niet vet, klaag ik niet :)
 
Shirtjes zijn voor mij een crime, ben vrij dun aan de onderkant en heb in verhouding redelijke armen. Als een shirt lekker past dan zitten mijn armen klem. Als mijn armen lekker passen (een beetje losser zeg maar) dan wappert er een vlag aan stof voor mijn middel...
Overhemden zijn ook een crime idd. Een maat groter en mijn handen verzuipen in de manchet, een maar kleiner en nek en schouders te strak. Ik ben er trouwens achter gekomen dat 'regular', juist voor een bierbuik is, en dat je naar 'slim fit' of zo moet zoeken voor een normale buik afmeting.

Ik draag eigenlijk alleen maar stretch broeken sinds ik weer op gewicht ben. Die van de WE (de "Jog" variant) of The Sting (Ashes to Dust, afgelopen weekend gekocht) zijn prima!

Ik zal ook eens naar stretch gaan kijken, is wel een goeie tip.
 
Ik ben er trouwens achter gekomen dat 'regular', juist voor een bierbuik is, en dat je naar 'slim fit' of zo moet zoeken voor een normale buik afmeting.
Default is tegenwoordig vet.
 
Die gaan maar tot 34
Dikke! :D
Spannend hoor, hoe je bulk gaat uitpakken....


Ja, mijn reet is ook wel een stukje dikker (maat 30 en riem om vanwege taille). Maar zolang het snoeihard is en niet vet, klaag ik niet :)
Vroeger had ik altijd van die baggy spijkerbroeken aan en zag je niet eens dat ik een kont had. Nu heb ik gewoon een lekker strak kontje in een lekkere skinny jeans! :roflol: #nohomo
Overhemden zijn ook een crime idd. Een maat groter en mijn handen verzuipen in de manchet, een maar kleiner en nek en schouders te strak. Ik ben er trouwens achter gekomen dat 'regular', juist voor een bierbuik is, en dat je naar 'slim fit' of zo moet zoeken voor een normale buik afmeting.

Ik zal ook eens naar stretch gaan kijken, is wel een goeie tip.
Hier ook voornamelijk slim fit bij overhemden!
Default is tegenwoordig vet.
En met kerst is de default moddervet :D

Gister benen + rug getraind.

deadlift
5x60kg [warmup]
5x80kg [5]
3x90kg [3]
3x100kg [1+]
3x95kg [3]
3x90kg [3]
3x85kg [3]
3x80kg [3]
3x72.5kg [3]
10x67.5kg [3+]

Ander schoeisel aan gedaan en weer even goed op de houding gelet (tenen toch weer iets verder naar buiten) en niet teveel "squaten" en met de kont teveel naar beneden bij het deadliften. In ieder geval geen pijntjes nu.

cable row
3x10x52kg PR

Squatrekken bezet, dus eerst cable row. Kilootje erbij.

calf raise
4x15x95kg

front squat
10x20kg [warmup]
5x30kg [5]
5x40kg [5]
3x50kg [3]
5x50kg [5]
7x50kg [7]
4x50kg [4]
6x50kg [6]
8x50kg [8] PR

chins [superset met eerste 3 front squat setjes]
3x5 bw +7.5kg

alternating dumbbell hammer curl
10x15kg
10x15kg
10x12.5kg

12.5kg voelt toch net iets beter aan, voorlopig daar even op focussen :)

facepulls superset cable crunch
3x10x31kg PR // 3x12x62kg PR

Beiden weer kilootje erbij. Cable crunch begint nu wel echt pittig te worden!

Gewicht vanmorgen 74.2kg. Zit nu 3 weken op 3100kcal ipv 2900 kcal (toen bleef mijn gewicht hetzelfde) maar nu ben ik een kilo aangekomen in 23 dagen, dus dat is prima (ik aim op 0.3kg per week).
Ik zal binnenkort weer eens een fotootje schieten :)
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor die deads! Op naar 2xbw:woot:
 
Waarom benen/rug/biceps/buik? twee grootste spiergroepen combineren en er nog een derde en vierde bij pakken....
 
Netjes hoor die deads! Op naar 2xbw:woot:
Jup, ben benieuwd! Ik doe nog niet aan mixed grip, ben van plan die alleen te gaan gebruiken wanneer het echt nodig is.

Mooie DL.

Verstandig. Niet smijten...
Thanks! Ik deed een tijdje terug een paar reps met 17.5kg, maar liever goede vorm dan een slechte!

Waarom benen/rug/biceps/buik? twee grootste spiergroepen combineren en er nog een derde en vierde bij pakken....
Ik doe abs altijd wanneer ik legs doe, en biceps doe ik normaal gesproken niet op leg day, maar het kan geen kwaad om je biceps frequenter per week aan te pakken.
Ik doe 2x per week de hammer curl en daarnaast normale bicep curls en 21's. Zie https://renaissanceperiodization.com/bicep-training-tips-hypertrophy/ (kopje frequency)

2-6 times per week.

Holy crap, yes, that does indeed say “6 times per week.” But how? Doesn’t the SRA (Stimulus-Recovery-Adaptation) principle imply that muscles only make their best progress during recovery and not during constant stress? You bet! But the cool thing is, super high frequency biceps training doesn’t actually violate SRA. In reality, the biceps are so poorly leveraged to be exposed mechanical damage, produce so little force, and are comparatively so small (and this goes for all of the forearm flexors btw) that they can recover from limited volumes in a VERY short time; often as little as a day. Of course, the emphasis here is on limited volumes, so you can’t expect to do 8 sets of curls and be recovered to repeat that a day later. However, if you do only 3 bicep sets per day, you can easily recover by the next day if you’re adjusted to that kind of workload. And if you do that every day for 6 days, that’s 18 sets a week and well within most individuals’ MRVs. So IF you do choose the high frequency approach to biceps, make sure you weekly volume is still within MRV and you should recover fine.

Ik doe 3 setjes biceps (assistance) per training, dus als het goed is kan het geen kwaad! :)
4 trainingen, maal 3 setjes bicep en als je daar de mijn chins die redelijk focussen op mijn biceps daar bij optelt (ook 2x 3 setjes) dan kom ik in totaal op 18 setjes per week die mijn biceps aanspreken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen antwoord op mijn vraag, waarom de twee grootste spiergroepen combineren?

Als ik je training bekijk zou ik eerder geen biceps of abs trainen en die energie steken in compounds
 
Benen en rug rare combo idd, eens met Camelus. Zouden juist beiden een aparte dag mogen hebben
 
DL
3x85kg [3]
3x80kg [3]
3x72.5kg [3]
10x67.5kg [3+]

Ander schoeisel aan gedaan en weer even goed op de houding gelet (tenen toch weer iets verder naar buiten) en niet teveel "squaten" en met de kont teveel naar beneden bij het deadliften. In ieder geval geen pijntjes nu.

front squat
10x20kg [warmup]
8x50kg [8] PR

Top dat je zo goed op uitvoering let en geen last krijgt.
Die discipline is lastig..
Vraag me wel af waarom je zoveel minder reps bij deads pakt tov squat

Mooi zware front squats!
Gaan je schouders niet helemaal kapot met die oefening?
 
Dat is geen antwoord op mijn vraag, waarom de twee grootste spiergroepen combineren?

Als ik je training bekijk zou ik eerder geen biceps of abs trainen en die energie steken in compounds
Ik ben het eens wat betreft het combineren van rug en benen op dezelfde dag. Dit schema kent een 4-daagse en 5-daagse variant, maar op de deadlift/frontsquat dag wordt dit vaak gecombineerd met een row-variant. Als je veel squat en dl-setjes doet, lijkt mij dat inderdaad niet echt goed voor je herstel.

Ik kan even kijken of ik het beter kan indelen, of ik dat overstap naar een nieuw schema. Het huidige schema wat ik doe is soms best killing. De meeste trainingen ben ik een uur tijd kwijt om 2 compounds te doen. Ik ben trouwens wel van mening dat ik echt wel voldoende doe wat betreft compounds.

Toen ik 5x per week trainde:
25 werksetjes bench (2x bench, 1x close-grip bench per week)
8 werksetjes incline bench
17 werksetjes ohp
17 werksetjes deadlift (9 deadlift, 8 sumo).
17 werksetjes squat (9 squat, 8 front)

Nu ik 4x per week train:
25 werksetjes bench (2x bench, 1x close-grip bench per week)
9 werksetjes ohp
17 werksetjes deadlift (9 deadlift, 8 sumo).
17 werksetjes squat (9 squat, 8 front)

Benen en rug rare combo idd, eens met Camelus. Zouden juist beiden een aparte dag mogen hebben
Ik neem het mee, misschien tijd voor een nieuwe schema!

Top dat je zo goed op uitvoering let en geen last krijgt.
Die discipline is lastig..
Vraag me wel af waarom je zoveel minder reps bij deads pakt tov squat

Mooi zware front squats!
Gaan je schouders niet helemaal kapot met die oefening?

Ik volg een variant van Wendler 5/3/1 en die geeft aan dat ik elke setje deadlift maar 3 reps hoef te doen (behalve de laatste set). Sumo's doe ik op basis van het sheiko schema (3/5/7/4/6/8 reps). Ik heb eigenlijk nooit last van mijn schouders bij front squats. Barbell lekker dicht tegen je strot aan en gaan :D

Net chest + armen getraind:

ohp:
10x20kg [warmup]
5x27.5kg [warmup]
5x32.5kg [warmup]
5x37.5kg [5]
3x42.5kg [3]
0x47.5kg [1+]
1x45kg [3]
2x42.5kg [3]
3x40kg [3]
5x37.5kg [5]
5x35kg [5]
6x32.5kg [5+]

Drie weken op rij fail op 47.5kg. Tijd voor een reset.

benchpress:
10x20kg [warmup]
10x35kg [warmup]
8x50kg [8]
6x57.5kg [6]
2x65kg [4]
3x60kg [4] (60kg ipv 65kg)
3x60kg [4] (60kg ipv 65kg)
3x60kg [5] (60 ipv 62.5kg)
5x57.5kg [6]
7x52.5kg [7]
8x50kg [8+]

Matige bench. Fail op de 3de rep bij eerstje setje van 65kg en veel target reps niet gehaald. Ik hanteer nu een "zware" ohp variant alvorens ik de bench doe (met oa een +1 setje). Bij de oorspronkelijke variant doe je minder zware ohp's en een werkset minder.

seated dumbbell side raises superset plate shrugs
3x10x7kg // 3x15x20kg (gewicht per plate)

chest dips
4x6 +bw +8kg PR

barbell curl
3x10x26kg

Lichte reset, merk dat mijn schouder ietwat naar achter hangt bij het curlen aan de rechterzijde.

skullover
3x10x27kg

Commentaar van Camelus en RFFNCK heeft mij wel aan het denken gezet. Ik ga in ieder geval mijn schema herzien of een ander schema volgen.
Jacked & Tan 2.0 vond ik destijds al een interessant schema. Misschien alsnog het overwegen waard. Swole at Every Height: Jacked & Tan 2.0
 
Die OHP is ook wel zwaar vergeleken met de andere lifts, dus een kleine reset is niet zo gek. Dips met gewicht gaat lekker!
Over rug en benen: je hoeft geen nieuw schema te doen natuurlijk als je iets kan omruilen van dag.
 
Back
Naar boven