XXL Nutrition

Freerunnen(tricken) frontflip, backflip enz (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Trickolutions

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
1.997
Waardering
1
Heej

Wie doet er hier allemaal aan freerunnen, dus dat je gewoon in de stad of waar dan ook allerlei acrobatische dingen doet. Ikzelf wil het ook graag gaan doen, ik kan al een paar dingetjes zoals handstand en frontflip(salto voorover), kick-up(vanuit liggende positie omhoog schoppen en in staande positie eindigen), maar daar blijft het ook bij. Je hebt bijvoorbeeld ook nog de wallflip(tegen de muur op lopen en salto achterover) en backflip(salto achterover). Alleen die kan ik niet, daar zit het probleem dat ik het niet durf. Daarom is mijn vraag ook, wie van jullie doet dit en hoe hebben jullie die dingen geleerd. Een turnverleden is altijd makkelijk, echt jammer dat ik er niet vroeger op ben gegaan Er zijn nog veel meer tricks maar dat is niet echt boeiend om hier neer te zetten, of wel? Haha naja ben benieuwd naar de reacties.

Greetz
 
heb vroeger een tijdje capoerie getraind... dus dingen zoals 1armige handstand enzo ken... cq kon ik wel (weet niet of die nog lukt)

vroeger ook wedstrijden inline skaten gedaan... dus genoeg flips gedaan in me leven...maarja dat was met skate's aan dus dat telt niet echt dan denk ik...

grt
 
Ik heb een (kort) turnverleden en ben redelijk behendig met dat soort dingen qua springen en halsbrekende toeren uithalen. Ik heb zelf ook dat ik gewoon dingen niet durf terwijl ik wel weet dat ik het misschien kan :) Te bang om m'n nek te breken als het fout gaat. Zou het ook wel willen leren :)
 
Ik heb 'r wel eens dingen over gelezen maar ik denk niet echt dat ik er lenig genoeg voor ben.
 
Dan heb jij vast ook weleens die filmpjes van ene spiderman gezien, die kerel uit de USA ofzo, die met z'n maten de hele stad onveilig maakt :D Moet je die film Yamikaze eens huren:D
 
Kan ook wel nog het een en ander, breakdance verleden :)
 
woow, vanochtend voor de eerste keer op de trampo een backflip gedaan, eerste keer had ik geen idee wat er gebeurde, zag het plafond en toen viel ik recht met me bakkes in de foampit:P Tweede derde en daaropvolgende keren gingen veel beter! Echt zo gaaf totdat ik overroteerde en ik met me knieen tegen me bovenlip beukte, daarna weer even gestopt maar goed begin, wist niet dat het zo makkelijk was:O
 
Heeft er iemand ooit die film gezien over die Franse gasten die in de banlieus van een grootstad als Parijs zulke dingen deden, echte gestoorde dingen zaten daar tussen, kan gewoon niet meer op de naam komen...
 
Volgens mij is het nu eerder breekdance hé Dries! :roflol:
Lijkt me allemaal tof om te doen, maar heb er geen tijd voor. Binnen een paar jaar wil ik toch 90+ wegen dus dan wordt het toch onmogelijk. :P
 
benchMarc zei:
Ik heb een (kort) turnverleden en ben redelijk behendig met dat soort dingen qua springen en halsbrekende toeren uithalen. Ik heb zelf ook dat ik gewoon dingen niet durf terwijl ik wel weet dat ik het misschien kan :) Te bang om m'n nek te breken als het fout gaat. Zou het ook wel willen leren :)

Yes same here. Zo'n achterwaartse salto bijv. dat is goed te doen, ik vraag me alleen af of de schok van het neerkomen je niet alsnog op je bek laat flikkeren. ???
 
Ik kan niet eens een handstand tegen de muur, laat staan allerlei bassie-en-adriaan-toeren :)
 
Haha, nou gewicht maakt niet veel uit, ik had een filmpje van een gast van 2 meter die zeker 100kg woog, en HOP deed zo een backflip ... ik zat echt te kijken van OMG als hij het kan moet ik het ook kunnen, maar ik doe het eerst zoals vanochtend nog een paar keer op de trampo, dan overstappen op mat en dan gras. Het is idd niet supermoeilijk, die angst maakt het moeilijk en die zorgt er ook voor dat je op je bek gaat dus, 'empty your mind and do what your mind tells you to do' zoals Buce Lee altijd zei:D En handstand is echt niet moeilijk, in het begin val je vaak om maar naarmate je het elke dag 10 minuten doet kan je het op een gegeven moment gewoon...
 
Santoz zei:
Heeft er iemand ooit die film gezien over die Franse gasten die in de banlieus van een grootstad als Parijs zulke dingen deden, echte gestoorde dingen zaten daar tussen, kan gewoon niet meer op de naam komen...

Ja, Yamikaze, dat zei ik net :D
 
Santoz zei:
Heeft er iemand ooit die film gezien over die Franse gasten die in de banlieus van een grootstad als Parijs zulke dingen deden, echte gestoorde dingen zaten daar tussen, kan gewoon niet meer op de naam komen...
Parkour Clan?

Die David Belle is btw echt goed. Ziek gewoon :)
 
Laatst bewerkt:
Trickolutions zei:
woow, vanochtend voor de eerste keer op de trampo een backflip gedaan, eerste keer had ik geen idee wat er gebeurde, zag het plafond en toen viel ik recht met me bakkes in de foampit:P Tweede derde en daaropvolgende keren gingen veel beter! Echt zo gaaf totdat ik overroteerde en ik met me knieen tegen me bovenlip beukte, daarna weer even gestopt maar goed begin, wist niet dat het zo makkelijk was:O
Wtf, een foampit? Die hebben ze toch alleen bij van die turnverenigingen enzo?

Backflip durf ik niet eens meer :mad: Vroeger wel, maar ben eens op m'n bek geflikkerd en sindsdien niet meer gedaan. Bij een maat van me hebben ze zo'n grote trampo, maar ben veel te bang dat ik m'n coördinatie weer kwijt ben en op m'n nek val ofzo :o
 
MonsterStrength zei:
Kan ook wel nog het een en ander, breakdance verleden :)

WAHAHAAHAHAAH :D :D :D :D dat maakt mijn dag goed :p
 
Back
Naar boven